Gå til innhold

Ho tar over barnet mitt!!! Hun vil ikke hjem!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er både frustrert å lei meg. Jeg har ei datter med eksen min, som da har funnet seg ei ny dame. Forholdet har vel vart i seks måneder, og greit, jeg er HELT over eksen. Men så har denne idiotkjerringa klart å ta over barnet mitt totalt. Er jo selvfølgelig glad for at ho har inkludert ho i familien sin, men det har vært noen episoder jeg enda irriterer meg over. La oss kalle denne dama Petra.

1. Petra er veldig glad i sosiale medier, og har en blogg hvor datteren min er med på en del bilder. Det er helt greie bilder, ikke noe annet enn at du ser henne sitte ved middagsbordet å smile, eller at hun sitter å bygger puslespill, men der, på denne bloggen altså, fremstår det som om HUN er mammaen til mitt barn, hun skriver ting som "gullet mitt" og "Vår lille prinsesse <3" og HOLD DERE FAST : når noen kommenterte på et bilde av de tre (eksen, datteren min og henne) skrev de : "snuppa vil ikke bli med oss til hunderfossen i sommer?" så svarte hun "hehe, så langt går ikke navlestrengen, Vibeke...." KJENNER ALTSÅ AT JEG KLIKKER. HVILKEN navlestreng? 

2. Datteren min blir bært rundt 24/7. Det er ikke snakk om at ho går selv, for denne såkalte "Petra" skal alltid bære. Hun er en veldig klemmete person. Hvis datteren min vil ha sjokoladekake, kjører hun VERDEN RUNDT for å få tak i det. Hvis ho vil ha godteri, får hun godteri. Det er ikke snakk om å sette grenser overhode, min "bare godteri på lørdager" holdning blir visket bort. Hun sover også midt imellom faren sin og henne, og alt hun legger ut på instagram er bilder hun har tatt i speilet hvor hun har datteren min på hofta med tittelen "Jeg og denne prinsessa skal snart lage frokost, mens pappa er ute på jakt... God arbeidsfordeling, synes vi...." Dette er også den typen voksen som aldri blir voksen selv. Hun driver å leker gjemsel og boksen går med INNLEVELSE, enkelt og greit fordi hun har TID til å gjøre det.... 

3. Hun driver å ordner en bunad til datteren min, fra sitt eget hjemsted. Dette er ikke bunaden jeg har, eller mannen har. 

4. Petra har en ganske stor familie, med mange barn. Derfor har datteren min i år fått være med på å ha julekalender på trappen og det har vært noe hun har likt, og derfor føler jeg at det ikke strekker til med kalenderen hun har hjemme.

Er det JEG som overreagerer her, eller er dette faktisk ikke greit? Hva ville dere gjort?  Vet at det er mange som har regelrett ONDE stemødre, og hun er jo ikke sånn, men kjenner det irriterer meg likevel.... Kan hun ikke bare godta at hun har én mor, og at det ikke er henne....????? 

Anonymkode: b90d6...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres bra ut for datteren din at fårs kjæreste involverer seg, og er en ekstra omsorgsperson. Skjønner at det kan være vanskelig for deg, men husk at uansett hva hun gjør, så kan hun aldri erstatte deg! 

Synes også det høres ut som du og får må sette dere ned og bli enige om noen grunnleggende regler som skal gjelde i begge hjem. Å skjemme barnet bort med søtsaker er jo ikke bra.

Anonymkode: a007c...bdc

Skrevet

Ja, du overdriver. Hun forsøker å være en god stemor for barnet ditt. Ikke ødelegg det. 

Anonymkode: 44a62...500

Skrevet

Det høres jo ut som datteren din har det veldig bra. Hun har både en mor og en stemor i livet sitt som vil henne alt det beste. Om du skal agere ut fra din irritasjon, vil det gjøre ting enda bedre for datteren din eller vil det kunne gjøre ting verre? Er det verd å ofre et godt forhold mellom stemor og datteren din for å lindre dine følelser?

Skrevet

Ja faen for en slem heks som leker med barnet med INNLEVELSE;det er jo ikke lov! Som voksen er det jo en selvfølge at hun skal hate å leke med barna å bare tvinge seg gjennom det...

Anonymkode: af7cd...0ac

Skrevet

Jeg ville tatt en prat om den bunaden, det hadde jeg ikke akseptert, heller ikke at hun la ut bilder. 😰

Anonymkode: 90892...63b

Skrevet

Er endel ting jeg ikke hadde likt. Søtsaker når hun vil, bli brukt i hennes blogg og kommentarene om henne på bloggen. Ang bloggen hadde jeg lagt ned totalforbud å bruke bilder der. Uansett hva faren mener, her hadde jeg lagd et helvetes leven. Nå er det ikke ett eneste bilde av egne barn i sosiale medier så mulig jeg overreagerer. Barn har ikke noe i foreldres og steforeldres sosiale medier å gjøre, og i alle fall ikke i en blogg der man har enda mindre kontroll over bildene. 

Ellers synes jeg du overreagerer på det øvrige. Vær glad hun er glad i jenta. 

Anonymkode: 62b26...53f

Skrevet

Det eneste jeg hadde reagert på, var bilder i sosiale medier og bunad fra hennes hjemsted, iallefall dersom bunaden blir type konfirmasjonsgave. Et det en barnebunad, ser jeg ikke problemet, da den vil være fravokst om et par år uansett. 

Bilder i sosiale medier hadde jeg aldri godtatt. Jeg legger heller ikke ut selv og både far og resten av familien respekterer mitt valg om å ikke publisere bilder av barnet.

Anonymkode: bfd54...67b

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville tatt en prat om den bunaden, det hadde jeg ikke akseptert, heller ikke at hun la ut bilder. 😰

Anonymkode: 90892...63b

Seriøst? Man kan ikke legge føringer på hvilke klær barnet bruker hos far.

Anonymkode: 62b26...53f

Skrevet

Legge ut bilder av barnet ville jeg stoppet og søtsaker hele tiden. 

Men slå deg til ro med tanken at du er uerstattelig. Ikke la det plage deg! Den dagen hun får barn selv så «glemmer» hun nok din datter litt. 

Anonymkode: 424e8...f73

Skrevet

Hadde ikke likt å få barnet mitt eksponert på blogg. Der går min grense og det vitner mer om oppmerksomhetssyke enn god omsorg å legge ut om barnet (som ikke engang er hennes eget) på blogg. Jeg ville krevd at hun slettet 

Anonymkode: 17aa9...ae0

Skrevet

Enig i at det er flott at datra di har en god stemor som er snill mot henne. Tror ikke du skal være redd for at hun tar din plass.

Jeg skjønner imidlertid at du reagerer på en del ting. Hadde aldri godtatt at hun laget bunad til konfirmasjonen fra SITT hjemsted, ikke ditt eller fars. Hvis datra er mye hos de to, er det ikke bra hvis grenser er fraværende.

Til slutt reagerte jeg på det med blogginnlegg. Ikke at hun legger ut bilder, men hvis hun fremstiller det slik at bloggleserne kan tro at det er hennes datter, virker det nærmest sykelig imo.

Du må selvsagt ta opp det du reagerer på, men vær diplomatisk... meget diplomatisk.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legge ut bilder av barnet ville jeg stoppet og søtsaker hele tiden. 

Men slå deg til ro med tanken at du er uerstattelig. Ikke la det plage deg! Den dagen hun får barn selv så «glemmer» hun nok din datter litt. 

Anonymkode: 424e8...f73

Åh..det hørtes veldig trist ut 😞

Skrevet

Du kan ikke bestemme hvilke klær barnet skal bruke hos far altså. Du trenger å roe deg ned mange hakk. 

Når man skiller seg får barnet to hjem og du kan ikke styre eller kontrollere hvordan hun har det i det andre hjemmet. Det er sikkert sårt, men sånn er det. 

Her setter du deg selv og dine egne følelser foran barnets. Trist. Og det kommer til å ødelegge for deg. 

Anonymkode: 575a8...daf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg er både frustrert å lei meg. Jeg har ei datter med eksen min, som da har funnet seg ei ny dame. Forholdet har vel vart i seks måneder, og greit, jeg er HELT over eksen. Men så har denne idiotkjerringa klart å ta over barnet mitt totalt. Er jo selvfølgelig glad for at ho har inkludert ho i familien sin, men det har vært noen episoder jeg enda irriterer meg over. La oss kalle denne dama Petra.

1. Petra er veldig glad i sosiale medier, og har en blogg hvor datteren min er med på en del bilder. Det er helt greie bilder, ikke noe annet enn at du ser henne sitte ved middagsbordet å smile, eller at hun sitter å bygger puslespill, men der, på denne bloggen altså, fremstår det som om HUN er mammaen til mitt barn, hun skriver ting som "gullet mitt" og "Vår lille prinsesse <3" og HOLD DERE FAST : når noen kommenterte på et bilde av de tre (eksen, datteren min og henne) skrev de : "snuppa vil ikke bli med oss til hunderfossen i sommer?" så svarte hun "hehe, så langt går ikke navlestrengen, Vibeke...." KJENNER ALTSÅ AT JEG KLIKKER. HVILKEN navlestreng? 

2. Datteren min blir bært rundt 24/7. Det er ikke snakk om at ho går selv, for denne såkalte "Petra" skal alltid bære. Hun er en veldig klemmete person. Hvis datteren min vil ha sjokoladekake, kjører hun VERDEN RUNDT for å få tak i det. Hvis ho vil ha godteri, får hun godteri. Det er ikke snakk om å sette grenser overhode, min "bare godteri på lørdager" holdning blir visket bort. Hun sover også midt imellom faren sin og henne, og alt hun legger ut på instagram er bilder hun har tatt i speilet hvor hun har datteren min på hofta med tittelen "Jeg og denne prinsessa skal snart lage frokost, mens pappa er ute på jakt... God arbeidsfordeling, synes vi...." Dette er også den typen voksen som aldri blir voksen selv. Hun driver å leker gjemsel og boksen går med INNLEVELSE, enkelt og greit fordi hun har TID til å gjøre det.... 

3. Hun driver å ordner en bunad til datteren min, fra sitt eget hjemsted. Dette er ikke bunaden jeg har, eller mannen har. 

4. Petra har en ganske stor familie, med mange barn. Derfor har datteren min i år fått være med på å ha julekalender på trappen og det har vært noe hun har likt, og derfor føler jeg at det ikke strekker til med kalenderen hun har hjemme.

Er det JEG som overreagerer her, eller er dette faktisk ikke greit? Hva ville dere gjort?  Vet at det er mange som har regelrett ONDE stemødre, og hun er jo ikke sånn, men kjenner det irriterer meg likevel.... Kan hun ikke bare godta at hun har én mor, og at det ikke er henne....????? 

Jøss, får bakoversveis av det du skriver :/! Hadde reagert selv.

Anonymkode: bb12b...4fa

Skrevet

Jeg hadde tatt et oppgjør med far. Helt greit og veldig bra at de har et godt forhold, men det er viktig å skille det. Jeg har en slik stemor til mitt barn og vi har hatt flere runder på fvk pga henne. Og hver eneste gang er konklusjonen at stemor må trekke seg noen steg tilbake, barnet har en mor og far, og det er dem som er foreldrene. Hun her ga uttrykk for at hun var moren, skrev under på skolesaker som "bonusmamma" osv.

Anonymkode: 040f6...30d

Skrevet

Heldige barn som har så mange som er glad i henne!!

hi, tenk deg alternativet: Det finnes så mange stemødre som overser, forskjellsbehandler og er direkte fæle med stebarn. Vær glad for det du har!!!!

Skrevet

Virker ikke helt som de fleste her forstår problemet? Eller evt. later som om de ikke forstår. Virker ikke som trådstarter klager på at stemoren er glad i barnet, men at det ser ut til å ødelegge for henne da barnet ikke lengre ønsker å komme hjem. 

Ville bare påpeke dette da det begynner nesten å se litt offtopic ut.

Skrevet
8 minutter siden, anneli72 skrev:

Virker ikke helt som de fleste her forstår problemet? Eller evt. later som om de ikke forstår. Virker ikke som trådstarter klager på at stemoren er glad i barnet, men at det ser ut til å ødelegge for henne da barnet ikke lengre ønsker å komme hjem. 

Ville bare påpeke dette da det begynner nesten å se litt offtopic ut.

Så du mener stemor skal prøve å være kjedeligere så det ikke blir like nitrist å komme hjem til kjipemor? Å leke med innlevelse er da SELVSAGT av en forelder?? At mor ikke greier dette forklarer jo hvorfor barnet knytter seg slik til stemor. 

Anonymkode: a56d3...be0

Skrevet

Det er ikke stemor/bonusmamma sin feil at du ikke klarer å leke med innlevelse, eller lage en julekalender som "leverer".

Barnet er heldig som har flere voksne som bryr seg så mye om henne. Eneste jeg reagerer på, er delingen av bilder på sosiale medier.

Når jeg leser det du skriver generelt, derimot, reagerer jeg på ganske mye. Ikke på det stemoren gjør, men hvordan du formulerer deg. Du virker mildt sagt mentalt redusert, når du helt i starten av innlegget beskriver henne som en idiotkjerring. At du føler på at du ikke strekker til (muligens med rette), er faktisk ikke andres feil, så her må du enten bli bedre selv, eller få ut frustrasjonen din på andre måter. Du oser av misunnelse fordi hun får til det du ikke får til, og det har folk rundt deg sikkert begynt å merke allerede.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hang meg bare oppi det å leke med INNLEVELSE! Og at da er man ikkje voksen..? Hallo...😂 Jeg leker dagen lang med INNLEVELSE. Både på jobb i barnehage og hjemme, om det er gjemsel eller lego. Det er jo en kjempepositiv ting. Kanskje du burde prøve det?

Utenom det, det er kjempebra at de har fått et sånt forhold da! Jeg skjønner det er kjipt for deg, men bare ikke si noe stygt om dama til barnet ditt, det gjør det bare verre. Og fortsett å være den gode og trygge mammaen for barnet ditt, ingen kan erstatte en god og trygg mamma!! Fortsett å sett grenser som du har gjort. Om barnet er 50/50 hos dere bør du snakke med far ang godteri. 

Stemor høres mer ut som en gøy tante enn en som skal være der som en omsorgsperson, men det går jo ikke i lengden. 

Anonymkode: f3a28...fc4

Skrevet

Har du prøvd å prate med stemor? Kommunikasjon er ofte veldig bra🙂

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener stemor skal prøve å være kjedeligere så det ikke blir like nitrist å komme hjem til kjipemor? Å leke med innlevelse er da SELVSAGT av en forelder?? At mor ikke greier dette forklarer jo hvorfor barnet knytter seg slik til stemor. 

Å gi barnet masse gotteri og utlevere barnet på blogg er ikke akkurat god omsorg. Stemor er ikke barnets venninne. Eller, hun bør ikke være det... 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å gi barnet masse gotteri og utlevere barnet på blogg er ikke akkurat god omsorg. Stemor er ikke barnets venninne. Eller, hun bør ikke være det... 

Nei, akkurat de to tingene der burde jo mor snakke med far og stemor om. Men virker ikke som det var disse tingene mor reagerte mest på, var heller det at hun er furt fordi hun ikke lenger strekker til og det er jo bare hennes feil. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det her har jeg hverken tenkt å svare på eller ta seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...