Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #26 Skrevet 29. desember 2018 At stemor skal lage en konkurranse utav dette her ifølge flere her, er skremmende. Barnet ser vel ikke på moren sin som «tristemor» bare fordi hun ikke er flink på innlevelsene i leken? Ser flere her som bør skjerpe seg litt! Kjenner jeg blir sinna Anonymkode: 9bfcf...3b2
Banderas Skrevet 29. desember 2018 #27 Skrevet 29. desember 2018 32 minutter siden, anneli72 skrev: Virker ikke helt som de fleste her forstår problemet? Eller evt. later som om de ikke forstår. Virker ikke som trådstarter klager på at stemoren er glad i barnet, men at det ser ut til å ødelegge for henne da barnet ikke lengre ønsker å komme hjem. Ville bare påpeke dette da det begynner nesten å se litt offtopic ut. Det er du som er off topic, HI.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #28 Skrevet 29. desember 2018 Syns du virker veldig usikker i morsrollen. Mitt barn har også to hjem, med stemor hos far. Han sier støtt og stadig at hun er en bedre mamma enn meg og at han liker henne best. Jeg jatter med og sier det er helt greit, at jeg er glad for at han er glad i henne og at hun er glad i ham. Jeg er ikke i tvil om at han elsker meg mest, barn sier ting for å få en eller annen reaksjon. Det er du som velger hvordan reaksjon barnet får hos deg. Han skal også stadig flytte til pappaen og han hater meg til tider (han er 5 år). Han får Pepsi Max og godteri hele tiden, trenger aldri å pusse tenner og får være oppe så lenge han vil (hans ord da). Jeg svarer «det er pappa og «Petra» som bestemmer der, men her bestemmer jeg». Jeg vet jo det ikke stemmer, siden jeg snakker ofte med de to andre voksne. Tror du kan trenge å få litt hjelp til å bli tryggere på deg selv og morsrollen din. Anonymkode: bfd54...67b
anneli72 Skrevet 29. desember 2018 #29 Skrevet 29. desember 2018 3 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev: Det er du som er off topic, HI. Nei.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #30 Skrevet 29. desember 2018 Haha, du snakker om eksen fra helvete😂 Du ja, HI! Anonymkode: 633b1...57d
Banderas Skrevet 29. desember 2018 #31 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, anneli72 skrev: Nei. Nei vel, ikke ta noe til deg, for all del.
anneli72 Skrevet 29. desember 2018 #32 Skrevet 29. desember 2018 7 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev: Nei vel, ikke ta noe til deg, for all del. Om man taper en diskusjon som deg nå lar man heller være. Nok er nok, du har spredd nok kvalme her inne nå.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #33 Skrevet 29. desember 2018 3 minutter siden, anneli72 skrev: Om man taper en diskusjon som deg nå lar man heller være. Nok er nok, du har spredd nok kvalme her inne nå. Jeg vi si det er du som taper diskusjonen her. Alle svarene du har fått er imot deg. Anonymkode: 7fa12...061
anneli72 Skrevet 29. desember 2018 #34 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg vi si det er du som taper diskusjonen her. Alle svarene du har fått er imot deg. Anonymkode: 7fa12...061 Jeg ser ting fra den rette vinkelen og tar i betraktning det som trådstarter faktisk skriver.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #35 Skrevet 29. desember 2018 Enig i at det er mye drøyt om trådstarter her. Synes ærlig talt at stemor kunne tenkt litt på biologisk mor og «passe på» at barnet får nok tid med henne også, være inkluderende. Anonymkode: 9bfcf...3b2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #36 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, anneli72 skrev: Jeg ser ting fra den rette vinkelen og tar i betraktning det som trådstarter faktisk skriver. Alle har skjønt at det er du som er HI. Anonymkode: 7fa12...061
anneli72 Skrevet 29. desember 2018 #37 Skrevet 29. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Alle har skjønt at det er du som er HI. Anonymkode: 7fa12...061 Huh????
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #38 Skrevet 29. desember 2018 Angåendeden kommentaren til spørsmålet om være med til Hunderfossen: »så langt rekker ikke navlestrengen» Her tolker jeg det som at hun snakker om din navlestreng. At du ikke ville godtatt at datteren din blir med dit. Så hun kjenner nok litt på din misnøye Ellers kan jeg si at jeg forstår at det er sårt. Og det må være en avtale om at det ikke bare er tivoli og enhjørninger som spruter regnbuer hver gang hun er hos far og stemor. Det må være like regler f. eks i forhold til godteri. Men som skilsmissebarn som har vokst opp med en stemor som ikke likte meg, så tenker jeg at du bør være glad på din datters vegne.. Anonymkode: 19093...205
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #39 Skrevet 29. desember 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig i at det er mye drøyt om trådstarter her. Synes ærlig talt at stemor kunne tenkt litt på biologisk mor og «passe på» at barnet får nok tid med henne også, være inkluderende. Anonymkode: 9bfcf...3b2 Altså...det finnes vel en samværsplan?? Og skal stemor inkludere mor under samvær, så får jaggu mor også inkl de andre når barnet er hos henne. Barnet er hos far og stemor i tiden far har samvær. Mor har ingen styringsrett over hva de bruker den tiden på. Har de lyst å dra på badeland og tivoli i hvert samvær, er det deres valg. Det er selvfølgelig best om barnet har noen like grunnregler å forholde seg til i de to hjemmene, men igjen; mor kan ikke bestemme det. Man kommer som regel et godt stykke på veien med en god og åpen dialog, samt kamelsvelging. Anonymkode: bfd54...67b
Kjerringa med agurken Skrevet 29. desember 2018 #40 Skrevet 29. desember 2018 Hi. Jeg mener du burde føle deg sjeleglad for at du har en ekstramamma/bonusmamma som er SÅ glad i datteren din! Det er mer enn nok av steforeldre (og andre foreldre) som gjør en elendig jobb. Hun legger virkelig godvilja til og gjør alt i hennes makt for at alt skal gå bra. Du virker dessverre både smålig og bitter ut ifra det du skriver. Bunaden bør du prise deg lykkelig for at hun faktisk samler. At hun inkluderer datteren din i familiesamlinger er fantastisk! Kalender og bortskjemming er gode ting. Lek med innlevelse- kunne du vært mer heldig? Jeg har riktignok 2 små kommentarer her. Søtsaker bør være lørdager, høytider og besøk/bursdager. Blogging med bilder (direkte) av datteren er ikke greit. Man bør ikke bruke bilder hvor ansiktet til barn er synlig eller bilder av barn med lettere bekledning. Familiebilder med alle 3 på er innafor fordi da far er med. Vær raus ovenfor henne. Hun gjør det hun kan for at datteren din skal ha det bra og inkluderer henne som om det skulle vært hennes egen datter. Datteren din er heldig som har 3 gode, kjærlige og stabile omsorgspersoner som alle er så glad i henne!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #41 Skrevet 29. desember 2018 Dette er hennes måte å trykke deg ned på. Faren må virkelig sette en stopper for dette tullet. Anonymkode: 2c767...346
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #42 Skrevet 29. desember 2018 Jeg skjønner deg. Her prøver stemor helt tydelig å fremstå som barnets mor, og det har hun ingen rett til. Og de har tross alt kun vært sammen i 6 mnd. Jeg ville tatt en prat med dem og sagt fra hva jeg mente. For eksempel så skal ingen bilder publiseres på bloggen, og hun skal ikke beskrives som datter av stemor. Anonymkode: 42eb3...90c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #43 Skrevet 29. desember 2018 For meg ringer det litt varselbjeller at stemor er så "intens" på barnet. Altså, bunad og sosiale medier og lille prinsessen min etter så kort tid og bortskjeming til den store gullmedaljen.. Jo kanskje er stemor eksepsjonelt varmt menneske som omfavner alle, men da tror jeg kanskje hun hadde også hatt nok omsorg til å skjønne at det å skaffe bunad fra sitt hjemsted er ikke helt innafor og at barn skal hverken eksponeres på sosiale medier eller få alt de peker på. Jeg synes nesten det høres ut som barnet er hennes nye "kjæledyr" som hun er ivrig etter å vise frem for å vise hvor flink hun selv er. Så man kan lure på hva skjer når/hvis hun mister interessen? Ps. Jeg er ikke hi! Anonymkode: 3be7b...98a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #44 Skrevet 29. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er hennes måte å trykke deg ned på. Faren må virkelig sette en stopper for dette tullet. Anonymkode: 2c767...346 Enig Anonymkode: 43a43...47c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #45 Skrevet 29. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner deg. Her prøver stemor helt tydelig å fremstå som barnets mor, og det har hun ingen rett til. Og de har tross alt kun vært sammen i 6 mnd. Jeg ville tatt en prat med dem og sagt fra hva jeg mente. For eksempel så skal ingen bilder publiseres på bloggen, og hun skal ikke beskrives som datter av stemor. Anonymkode: 42eb3...90c Enig Anonymkode: 43a43...47c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #46 Skrevet 29. desember 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg ringer det litt varselbjeller at stemor er så "intens" på barnet. Altså, bunad og sosiale medier og lille prinsessen min etter så kort tid og bortskjeming til den store gullmedaljen.. Jo kanskje er stemor eksepsjonelt varmt menneske som omfavner alle, men da tror jeg kanskje hun hadde også hatt nok omsorg til å skjønne at det å skaffe bunad fra sitt hjemsted er ikke helt innafor og at barn skal hverken eksponeres på sosiale medier eller få alt de peker på. Jeg synes nesten det høres ut som barnet er hennes nye "kjæledyr" som hun er ivrig etter å vise frem for å vise hvor flink hun selv er. Så man kan lure på hva skjer når/hvis hun mister interessen? Ps. Jeg er ikke hi! Anonymkode: 3be7b...98a Enig Anonymkode: 43a43...47c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #47 Skrevet 29. desember 2018 Huff, blir bare trist jeg, av å lese dette. Er ikke akkurat slik det skal være da. Er tydelig at hun er forelsket og lever litt i sin egen verden... Hun "ser" jo ikke deg, mannen og datteren dere oppi dette da. Det viser henne tydelig i ord og handling. Hvor gammel er hun? 19? Tydelig at hun har manglet bekreftelse i sitt liv... Når det kommer til forhold og barn, bør man være varsom. Anonymkode: 43a43...47c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #48 Skrevet 29. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Huff, blir bare trist jeg, av å lese dette. Er ikke akkurat slik det skal være da. Er tydelig at hun er forelsket og lever litt i sin egen verden... Hun "ser" jo ikke deg, mannen og datteren dere oppi dette da. Det viser henne tydelig i ord og handling. Hvor gammel er hun? 19? Tydelig at hun har manglet bekreftelse i sitt liv... Når det kommer til forhold og barn, bør man være varsom. Anonymkode: 43a43...47c Beklager skrivefeil. Anonymkode: 43a43...47c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #49 Skrevet 29. desember 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Man kan ikke legge føringer på hvilke klær barnet bruker hos far. Anonymkode: 62b26...53f En bunad representerer hjemstedet/ opphavet til den som bærer bunaden. Synes dette er langt over grensen. Jeg kjenner at jeg som mor også blir provosert over det du skriver. Hun har tydeligvis ingen grenser eller antenner overfor hvordan en bonusmamma bør te seg. Ja hun skal være glad i datteren til sin kjæreste, men aldri overta rollen eller opptre på en måte slik at andre skal få inntrykk av at det er HUN som er mammaen. For det er hun ikke. Jeg hadde snakket m exen om dette, definitivt. 1. Ingen flere bilder av barnet på bloggen hennes. 2. Bunaden skal være fra enten ditt eller fars hjemsted. 3. Godteri på lørdager. Hun er ikke på ferie hos far, dere bør ha samme grenser rundt dette. Fars nye dame bør respektere dette. ellers får hun bare leke i vei, gjemsel, titt-tei, teater, you name it. Men dama går over grensa, helt tydelig. (Jeg er selv bonusmamma). Anonymkode: af071...807
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #50 Skrevet 29. desember 2018 5 timer siden, Froggi83 skrev: Hi. Jeg mener du burde føle deg sjeleglad for at du har en ekstramamma/bonusmamma som er SÅ glad i datteren din! Det er mer enn nok av steforeldre (og andre foreldre) som gjør en elendig jobb. Hun legger virkelig godvilja til og gjør alt i hennes makt for at alt skal gå bra. Du virker dessverre både smålig og bitter ut ifra det du skriver. Bunaden bør du prise deg lykkelig for at hun faktisk samler. At hun inkluderer datteren din i familiesamlinger er fantastisk! Kalender og bortskjemming er gode ting. Lek med innlevelse- kunne du vært mer heldig? Jeg har riktignok 2 små kommentarer her. Søtsaker bør være lørdager, høytider og besøk/bursdager. Blogging med bilder (direkte) av datteren er ikke greit. Man bør ikke bruke bilder hvor ansiktet til barn er synlig eller bilder av barn med lettere bekledning. Familiebilder med alle 3 på er innafor fordi da far er med. Vær raus ovenfor henne. Hun gjør det hun kan for at datteren din skal ha det bra og inkluderer henne som om det skulle vært hennes egen datter. Datteren din er heldig som har 3 gode, kjærlige og stabile omsorgspersoner som alle er så glad i henne! Dette tror jeg ikke handler om at hun er sååååå glad i datteren, hun prøver å spise henne opp og overta rollen som mor. Kanskje i tillegg er dette helt bevisst for at barnet skal bli mer glad i henne enn i deg. En taktikk. Anonymkode: af071...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå