Gå til innhold

Virkelig stolt av minstemann


Anbefalte innlegg

Skrevet

I år ville han gi gaver til alle gutta i klassen . Han visste hva han ville gi så vi dro til byen å kjøpte det han ville. Jeg spurte hvorfor han ville dette og svaret jeg fikk varmet mammahjertet. Han svarer; vi har lært om å være raus på skolen og hvis alle får noe likt vil ingen bli utenfor. Nå har en stolt og glad gutt vært ute med en stor pose med gaver og delt ut til gutta😊. God jul alle sammen 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Takk for at du informerer👍🏻

Anonymkode: 7e32d...771

Skrevet

Da hadde jeg vært stolt også! Så god gutt ❤️

(Dere over kan ta dere en bolle og så smile litt og prøve å tenke positivt! God jul!)

Anonymkode: 59da2...bfa

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg vært stolt også! Så god gutt ❤️

(Dere over kan ta dere en bolle og så smile litt og prøve å tenke positivt! God jul!)

Anonymkode: 59da2...bfa

Skulle ikke være anonym

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg vært stolt også! Så god gutt ❤️

(Dere over kan ta dere en bolle og så smile litt og prøve å tenke positivt! God jul!)

Anonymkode: 59da2...bfa

Ser bare ikke helt greia med å informere eller sammenheng mellom raushet og materialisme 

Anonymkode: 7e32d...771

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser bare ikke helt greia med å informere eller sammenheng mellom raushet og materialisme 

Anonymkode: 7e32d...771

Det er ett barn som tolker det han har lært om raushet. Han vil være raus med sine venner. Den sammenhengen er da ikke vanskelig å forstå?

Skrevet

For en god gutt❤️ God jul til dere!!😊

Anonymkode: 5590e...36d

Skrevet
1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I år ville han gi gaver til alle gutta i klassen . Han visste hva han ville gi så vi dro til byen å kjøpte det han ville. Jeg spurte hvorfor han ville dette og svaret jeg fikk varmet mammahjertet. Han svarer; vi har lært om å være raus på skolen og hvis alle får noe likt vil ingen bli utenfor. Nå har en stolt og glad gutt vært ute med en stor pose med gaver og delt ut til gutta😊. God jul alle sammen 

Samme gjorde yngste min❤️ Han ville kjøpe til bestevenninnen sin, og så kom han på at han hadde fått gave av en annen og måtte kjøpe til han, og så spurte han til slutt om han fikk kjøpe til alle i klassen, for han ville ikke noen skulle føle seg utafor😃

Anonymkode: 88a8c...4dc

Skrevet

For en god tanke. 

God jul. 

Anonymkode: 56048...9fe

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme gjorde yngste min❤️ Han ville kjøpe til bestevenninnen sin, og så kom han på at han hadde fått gave av en annen og måtte kjøpe til han, og så spurte han til slutt om han fikk kjøpe til alle i klassen, for han ville ikke noen skulle føle seg utafor😃

Anonymkode: 88a8c...4dc

Herlig❤️❤️

Skrevet

Skjønner godt at du ble stolt, det hadde jeg blitt og 😊

Anonymkode: c077e...3b7

Skrevet

Hvem betalte for dette? Impulskontroll kan være vanskelig for mennesker med ADHD. Hyggelig og søtt nå mens han er liten. Ikke fullt så stilig når han havner på «Luksusfellen» som voksen. Du må hjelpes barnet ditt til å ta kloke valg.

Anonymkode: 48326...5a8

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem betalte for dette? Impulskontroll kan være vanskelig for mennesker med ADHD. Hyggelig og søtt nå mens han er liten. Ikke fullt så stilig når han havner på «Luksusfellen» som voksen. Du må hjelpes barnet ditt til å ta kloke valg.

Anonymkode: 48326...5a8

Han har ikke adhd

Anonymkode: 15605...ca0

Skrevet
10 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I år ville han gi gaver til alle gutta i klassen . Han visste hva han ville gi så vi dro til byen å kjøpte det han ville. Jeg spurte hvorfor han ville dette og svaret jeg fikk varmet mammahjertet. Han svarer; vi har lært om å være raus på skolen og hvis alle får noe likt vil ingen bli utenfor. Nå har en stolt og glad gutt vært ute med en stor pose med gaver og delt ut til gutta😊. God jul alle sammen 

Da jeg så overskriften og hvem som hadde laget innlegget tenkte jeg at nå får hun «kjeft». Men heldigvis ble det ikke så ille som jeg trodde. 

Det er lov å være stolt😀

Anonymkode: 15605...ca0

Skrevet

Sikkert koselig tanke det, men jeg som mor hadde blitt halvirritert om en gutt i klassen kom med gave til min sønn på julaften. Da hadde jeg følt på stresset med og få ordnet noe tilbake, og på julaften er det virkelig nok av andre ting som må gjøres.

Hadde gaveutdelingen skjedd i god tid før jul hadde det vært hyggelig, dog litt sært.

Anonymkode: 611bc...b94

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert koselig tanke det, men jeg som mor hadde blitt halvirritert om en gutt i klassen kom med gave til min sønn på julaften. Da hadde jeg følt på stresset med og få ordnet noe tilbake, og på julaften er det virkelig nok av andre ting som må gjøres.

Hadde gaveutdelingen skjedd i god tid før jul hadde det vært hyggelig, dog litt sært.

Anonymkode: 611bc...b94

Dette 

Skrevet
11 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I år ville han gi gaver til alle gutta i klassen . Han visste hva han ville gi så vi dro til byen å kjøpte det han ville. Jeg spurte hvorfor han ville dette og svaret jeg fikk varmet mammahjertet. Han svarer; vi har lært om å være raus på skolen og hvis alle får noe likt vil ingen bli utenfor. Nå har en stolt og glad gutt vært ute med en stor pose med gaver og delt ut til gutta😊. God jul alle sammen 

Kjempefint å være raus 😊 meeeeen, jeg syns man skal avtale å gi hverandre gaver. Mottaker kan synes det er leit å få, uten å gi. 

Anonymkode: e7159...390

Skrevet

Veldig enkel løsning når du er liten og ikke må betale eller ofre noe selv for at andre skal få 😜 Hvor raus han er ser du først når han faktisk må ofre noe selv for at andre skal kunne motta noe.

Anonymkode: e5acd...fa7

Skrevet

Tanken hans var veldig god, men jeg ble irritert da en klassevenninne kom på døra med gave dagen før juleaften uten at det var avtalt. Da måtte jeg stresse ut og finne gave til henne. Noe jeg aldeles ikke hadde tid til etter nattevakt.

Anonymkode: 478b4...42c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert koselig tanke det, men jeg som mor hadde blitt halvirritert om en gutt i klassen kom med gave til min sønn på julaften. Da hadde jeg følt på stresset med og få ordnet noe tilbake, og på julaften er det virkelig nok av andre ting som må gjøres.

Hadde gaveutdelingen skjedd i god tid før jul hadde det vært hyggelig, dog litt sært.

Anonymkode: 611bc...b94

Men det er da ditt problem? Mange av oss (de fleste?) gir ikke gave for å få tilbake og i hvert fall ikke når man leverer den på julaften. Så at du ev hadde overført ditt problem til den som ønsket å gi dere en gave kan ikke andre ta ansvar for. 

Anonymkode: 56048...9fe

Skrevet

Hyggelig tanke av ungen, men ville nok foreslått en annen løsning. Er mange som føler seg forpliktet til å gi tilbake og mange har det trangt nok i julen som det er. 

 

Skrevet

Jeg synes faktisk det er en uting! Joda, gutten din er raus som vil dele, men har du tenkt på hvilket press det skaper. Ikke for de med dårlig tid, men for de med dårlig økonomi... De fleste ønsker jo å gi noe tilbake, hvor kjipt er ikke det for en familie som knapt kan gi til barna sine selv, eller ikke kan gi i det hele tatt? En liten gave her og der er belastende for de som ikke har noe å rutte med. 

Anonymkode: 75238...786

Skrevet

Altså ... for å svare flere her; vi kjenner foreldrene i klassen godt og flere har allerede sendt mld og skrevet at det gutten gjorde var veldig hyggelig . Dårlig råd har heller ingen av disse foreldrene. Gutten min ville være grei og når han sier hvorfor han vil gjøre dette så lar jeg selvsagt han få lov. Han ville vente til julaften nettopp fordi han ville gi noe for å få lov til å gi uten å vente noe tilbake. Vi kan ikke alltid tenke hundre ganger over hva andre vil føle og tenke . Dette er som sagt folk vi kjenner og det skjer ikke sjelden at noen dukker opp på dørene til hverandre med noe godt fra drivhuset , noe godt de har kjøpt i utlandet eller bare blomster. Noen spørr hvem som betaler for gavene og det gjør jeg. I klassen har de som regel at gaver bruker man 50 kr på og det gjorde vi her også. Han fikk lov å ringe på en gang og dersom ikke barnet lukket opp døren skulle han pent be den som lukket opp om å gi barnet gaven. De som ikke var hjemme fikk gaven i postkassen . 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme gjorde yngste min❤️ Han ville kjøpe til bestevenninnen sin, og så kom han på at han hadde fått gave av en annen og måtte kjøpe til han, og så spurte han til slutt om han fikk kjøpe til alle i klassen, for han ville ikke noen skulle føle seg utafor😃

Anonymkode: 88a8c...4dc

Må bare spørre siden så mange her var så negative; har dere fått noen tilbakemeldinger på at gutten deres ville gi gaver til alle? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...