Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Det blir mye morsommere om du legger inn en liten orddelingsfeil. Kjøtt meis blir til ragazza di carne på italiensk og Fleisch mädchen på tysk. Altså Kjøttpike på norsk, og det kan da ikke være andre enn Giss det er snakk om. Er dette en kode vi skal knekke? Kan den si hvor pengene har blitt av? Vet Giss svaret, eller er det hun som har tatt dem som erstatning for fjorårets forsvunne slektninger?

Jeg tror at vi må ta hele teksten og sende den gjennom Google translate, fra språk til språk i riktig rekkefølge, for tilslutt å få den tilbake til norsk. Den nye norske teksten vil fortelle hvor julekuken og kjøttpiken har gjemt pengene. Spørsmålet er bare hvilken tekst, og hvilken rekkefølge språkene skal være i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Havfruene

Hva er denne julekalenderen egentlig? Har lest små deler av den - blir det trekning tilslutt hvor det kåres en vinner og hvem er vinneren? Finnes det en felles middag hvor alle kommer ut av skapet og vinneren trekkes frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Nei, fri meg fra tvilsomme oversettelser vis Google translate. Har prøvd det flere ganger på jobb, med pasientene våre. Konsekvent uten å få i gang en vellykket samtale. Greier ikke si goddag mann økseskaft på en god måte engang.

Oppskrifta er en høyst utprøvd familiehemmeligheter, dypt rota i mitt trønderske opphav. Stolt over juletradisjonene våre, er allerede godt i gang med å tømme konjakk-kulene. Tar litt tid å dele de og fylle glasset. Men som sagt, som en saktmodig trønder har jeg nå hele helga til rådighet🥳

Kan det være at vi prøvde ut denne oppskriften fra Julekukeboka før det virket som en god ide å rane gryta for å redde julekalenderen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, gale damen skrev:

Kan det være at vi prøvde ut denne oppskriften fra Julekukeboka før det virket som en god ide å rane gryta for å redde julekalenderen?

 

Julekuke oppskriften her er opphav til mange kløktige planer. Men det ble litt trasig den gangen mannen gjemte runkehonkleet i bilen som han hadde parkert i feil garasje. I tillegg til at sebratrusa ble igjen på hotellet i Åre. Det ble for mye juleribbe så den passet ikke på ribbefettet etter den kvelden. Det var ikke mitt livs stolteste øyeblikk når bile i tillegg dukket opp et helt annet sted. Med ei jule rubb og i garasjen og runkehonkleet satt fast under vindusviskeren. Du aner ikke hvor sebratrusa dukket opp...

Endret av Deterbaremeg:):)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Julekuke oppskriften her er opphav til mange kløktige planer. Men det ble litt trasig den gangen mannen gjemte runkehonkleet i bilen som han hadde parkert i feil garasje. I tillegg til at sebratrusa ble igjen på hotellet i året. Det ble for mye juleribbe så den passet ikke på ribbefettet etter den kvelden. Det var ikke mitt livs stolteste øyeblikk når bile i tillegg dukket opp et helt annet sted. Med ei jule rubb og i garasjen og runkehonkleet satt fast under vindusviskeren. Du aner ikke hvor sebratrusa dukket opp...

Sebratrusa lå vel sammen med bananen i nødsekken vel?

Folkens, dere må for all del ikke glemme banan!!!!!!!!

Endret av jooooooda
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jooooooda skrev:

Sebratrusa lå vel sammen med bananen i nødsekken vel?

Folkens, dere må for all del ikke glemme banan!!!!!!!!

 

nødsekken ja... hvor ble det av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Deterbaremeg:):) skrev:

 

nødsekken ja... hvor ble det av den?

Nei, altså, jeg vet ikke hvor den er. Men med all den fallingen som foregår om dagen, hadde det kanskje vært lurt med fallskjerm i nødsekken?  Også må vi for all del huske å pakke firhundreogtrettini vaskekluter per person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsGrey
9 timer siden, sug lut skrev:

Kuk til jul! Det er så bra schwung over det at det bør gå inn i julekortene:
Kjære Annette og Bengt, Kuk til jul og godt nyttår! Hilsen Tore og Dorthe 😂

Ser for meg julekortet til farmor på 89 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, jooooooda skrev:

Nei, altså, jeg vet ikke hvor den er. Men med all den fallingen som foregår om dagen, hadde det kanskje vært lurt med fallskjerm i nødsekken?  Også må vi for all del huske å pakke firhundreogtrettini vaskekluter per person. 

Tenkte akkurat på vaskeklutene, der kom du meg i forkjøpet 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk Nilsen skrev:

Tenkte akkurat på vaskeklutene, der kom du meg i forkjøpet 🤣

Jeg har ikke så mange😳 når kommer barnetrygda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Jeg har ikke så mange😳 når kommer barnetrygda?

Det veit jeg ikke. Det er så fælt å verra tom får penge å ikke vite når trygda kommer! Kan du forrrrrresten se om denna testen er positivt???? Synses det er så vanskli å sjønne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Havfruene skrev:

Hva er denne julekalenderen egentlig? Har lest små deler av den - blir det trekning tilslutt hvor det kåres en vinner og hvem er vinneren? Finnes det en felles middag hvor alle kommer ut av skapet og vinneren trekkes frem?

Jeg har nå prøvd å svare på dette i fem minutter og kjenner at det går dårlig. Men kuk til jul til deg også, i beste forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MrsGrey skrev:

Ser for meg julekortet til farmor på 89 😂 

Og til naboene... 😂

 "Kuk over hekken og riktig godt nyttår!
Hilsen Randi og Ole-Per"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, sug lut skrev:

Og til naboene... 😂

 "Kuk over hekken og riktig godt nyttår!
Hilsen Randi og Ole-Per"

Hva med til den famøse "BF", som kun finnes i Annies kretser? Kan Annie ønske BF en god jul og et kukfylt nyttår?

Dette bør vi tenke litt over, slik at vi har et svar når hun snart poster innlegget: "Kan jeg sende julekort til BF uten at den nye kjæresten min blir sjalu?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg sende til min FF uten at typen blir sjalu (type: les ektemann...)? FF kan omsettes i PV dersom vi skal forholde oss til norsk språkråd?

Anonymkode: d90d4...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg sende til min FF uten at typen blir sjalu (type: les ektemann...)? FF kan omsettes i PV dersom vi skal forholde oss til norsk språkråd?

Anonymkode: d90d4...868

Det må bli PV, ja, for her skriver vi norsk, skal vite! Og ja, du kan sende ham både julekort og pulekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan jeg sende til min FF uten at typen blir sjalu (type: les ektemann...)? FF kan omsettes i PV dersom vi skal forholde oss til norsk språkråd?

Anonymkode: d90d4...868

Spørs hva du sender. Ektemannen til FFPV (som er søskenbarnet til LA8PV) vil antakelig ikke bry seg med mindre du sender deg i oppkrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Og hva med oss som har hatt mus på loftet, vi vil ikke ha kuk til jul, da blir vi vel aldri kvitt musa...?

Tvert i mot. Kuk på loftet vil etterhvert medføre mus som er lei mas, har gnagsår i Laura og dessuten har hodepine, og krever at kuken blir med på en sledetur til FVK for å snakke om det, og da kan du skalke lukene mens de er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Tvert i mot. Kuk på loftet vil etterhvert medføre mus som er lei mas, har gnagsår i Laura og dessuten har hodepine, og krever at kuken blir med på en sledetur til FVK for å snakke om det, og da kan du skalke lukene mens de er ute.

Apropos luker, når kommer dagens luke, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Apropos luker, når kommer dagens luke, tro?

Den er nok skalket til Spidermamma har gjort de 184 juletingene som må gjøres på en julelørdag av alle som ikke har tilpasningsdyktige arbeidstider, tipper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 8.

Anonym bruker spør erfarne dibbere om råd: Er det noen som ser her? Vi har vært heldige og kommet over noen penger, men nå har vi dessverre forlagt dem, og ingen kan huske hvor. 

Anonym bruker 1 sier at hun tydelig ser at månen står i øst og Jupiter er på vei i bane gjennom Lillebjørn, på vei mot Orions belte. Gulltopp og Lillebjørn forstår nå at det hun trodde var luft i magen faktisk var en hel gassplanet og kjenner seg litt uggen. 

Anonym bruker 2 ser at det ligger hårspenner, tre enslige sokker og en viss Trygve fra Lørenskog under senga. -Tittei ladies! vinker Trygve fra Lørenskog. 

Anonym bruker 3 trenger litt mer å gå på for å sparke i gang den sjette sansen. Er det noe hun kan gjøre for å trigge kontakten med åndeverdenen? 

Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda foreslår at hun kan lukte på litt ribbesvor. Til alt hell er ribba i hus, og den klarsynte får raskt inn signaler. - Jeg ser.. jeg ser - å hjelpe meg!

- Jeg ser et merkelig slagsmål utenfor Home and Cottage på Alnabru! Jeg ser Josef, Maria, et abnormt stort Jesusbarn OG et esel i et vilt kaos. Armer og bein fyker til alle kanter! Hva er det de roper? Josef vræler at shabby chic er skikkelig Harry! Maria biter ham i armen mens hun knuser en Kahler -vase i hodet på ham! Og Jesusbarnet skriver ASSHOLE med store, hvite bokstaver av tre! Og nå går de vise menn til angrep, sammen med eselet! De roper at kjortelen til Josef ser ut som en tunika!?

Ånei, jeg skulle virkelig ønske at man kunne velge hva man kan se, for av og til får man fram de grusomste syner! 

The Amazing Spidermamma husker plutselig litt mer av det som skjedde. Etter at fluktbilen hadde punktert, hadde de løpt inn i nærmeste butikk for å gjemme seg for politiet. Dessverre var butikken et minefelt av kontroversielle dib-temaer, så det varte ikke lenge før krangelen var i full gang. 

Et pistolskudd avbryter den ville slåsskampen. - Det er bare meg, sier Deterbaremeg. Nå må vi ikke tiltrekke oss oppmerksomhet! Husk at vi har en julekalender å redde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Havfruene skrev:

Hva er denne julekalenderen egentlig? Har lest små deler av den - blir det trekning tilslutt hvor det kåres en vinner og hvem er vinneren? Finnes det en felles middag hvor alle kommer ut av skapet og vinneren trekkes frem?

I likhet med Sug Lut finner jeg dette spørsmålet vanskelig å svare på. Har grublet lenge. Så slo det meg, hva om julekalenderen egentlig ikke finnes? Tenk om den egentlig bare er VR?  Dere har vel sett matrix? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...