Gå til innhold
the amazing spidermamma

Julekalender?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker

Tenåringsbarnet som spiser muffins til frokost og gjør det dårlig på eksamen lurer på om hun også kan bo hos de rike homsene.  Når barnevernet lokkes til omsorgsvikten. Kan umulig være greit at jeg drikker vegansk vin til gardemoen snurrer. Håper spidermamma lar meg beholde nyrene etter polen turen.

( Hvordan kan en vin være ikke vegansk? )

Anonymkode: 8f948...fe8

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

oslofrk

Innimellom ELSKER jeg DIB!

Kjipe dager blir definitivt morsommere med dere ladies! ❤️

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jooooooda
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvor Luten er, men jeg mener vi bør reise til Krakow. Det er der hun virkelig trenger hjelp. Hvis hun blir slkgt til to rike menn i Oslo har hun ikke det samme behovet for å bli tilbakenappet. Desuten har jeg nå fått i meg så mye Jäger at gardermoen driver å snurrer rundt ganske fort. Jeg tenker det kan være lurt å komme seg på et fly og fjerne seg fra denne flyplasskarusellen før den surrer så fort at den kolappser. Det blir ingen redningsaksjon hvis vi havner under ruinene av Gardermoen. Og ingen kan komme å redde oss, hvis Luten er nappet, og alle vi andre er begavet! Ehhh, jeg mente begravet. Den begavelsen begynner jeg å bli liiiiiitt usikker på... Skål!

Anonymkode: 93c12...b78

Se der ja, har fått så mye Jäger at jeg ble helt Anonym...  

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sug lut

Det skjer ikke stort her, bortsett fra at jeg fryser Laura av meg. Jeg får kålsuppe og kalinka til frokost, blir iført ny kjortel hver morgen og kjøres til markedet. Men jeg tror ikke jeg skal selges, i hvert fall ikke før jula er over, det er ingen glamourhomser å se. I stedet blir jeg lagt i en julekrybbeinstallasjon slik at ikke tauene jeg er bundet med synes, med en lett sydlandska animert Maria som kun snakker spansk og en kvinnelig Josef med løsskjegg som kjefter hele tida og vil tiltales som Mrs Riddick, to esler (Miss Marple, er det deg der inni rompa?), og lutnapperne utkledd som de tre vise menn. Folk betaler for å se på oss, men ingen har hittil prøvd å kjøpe oss, tror jeg. Lutnapperne er ikke lokale, så vidt jeg forstår, minst en av dem snakkker også spansk, og jeg mener jeg hørte en av dem beskrive tilskuerne som "gysla greie". Det tyder ved på Arendalsforbindelser? Men seg i mellom snakker de (unntatt Maria) noe jeg antar er et annet østeuropeisk språk. Jeg tror dame-Josef er sjefen.

Men hvis glamourhomsene ikke er del av problemet mener jeg bestemt - etter mange motivasjonsforedrag - at de er del av løsningen. Chateau-Briand og Jolenek må oppspores, det må være en jobb for Mamma til ADHD-gutt, som har gullande god erfaring med logging og overvåking. Og Mrs Dramy-Banderas bør også kunne bidra konstruktivt her gjennom sine kilder og sin første mann, som er en brukandes actionhelt!

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fru Banderas

Jeg kan ringe Antonio, vi er jo fremdeles gift selv om jeg bare har litt pause nå i jula.

Dessuten kan jeg med glede oversette det Maria sier, dersom det er ønskelig!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sug lut
10 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg kan ringe Antonio, vi er jo fremdeles gift selv om jeg bare har litt pause nå i jula.

Dessuten kan jeg med glede oversette det Maria sier, dersom det er ønskelig!

Nå rallet Maria nettopp noe som hørtes ut som:

¡Ahí veo dos balas con armas de fuego! ¿Nos van a llevar? No pensé que era ilegal empujar el laúd de Noruega. ¡Dame más licor, rápido!

Hva kan det bety?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Fru Banderas
1 minutt siden, sug lut skrev:

Nå rallet Maria nettopp noe som hørtes ut som:

¡Ahí veo dos balas con armas de fuego! ¿Nos van a llevar? No pensé que era ilegal empujar el laúd de Noruega. ¡Dame más licor, rápido!

Hva kan det bety?

Oi oi, hun ser noen med skytevåpen, og er redd de skal bli tauet inn. Hun trenger flere drinker også. Men det er noe som skurrer her, hun snakker rart. Kunstig grammatikk og merkelig setningsoppbygging. Er hun kanskje egentlig polsk, men har hatt spansk på videregående?

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sug lut
5 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Oi oi, hun ser noen med skytevåpen, og er redd de skal bli tauet inn. Hun trenger flere drinker også. Men det er noe som skurrer her, hun snakker rart. Kunstig grammatikk og merkelig setningsoppbygging. Er hun kanskje egentlig polsk, men har hatt spansk på videregående?

Og kanskje det er hun som gjør spansken til Google Translate sånn til vanlig? Det ville ikke forundre meg om hele greia er outsourca til et lavkostland.

Endret av sug lut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sug lut
1 time siden, Fru Banderas skrev:

Oi oi, hun ser noen med skytevåpen, og er redd de skal bli tauet inn.

Er det carabinieri? Er det Ziva og Modesty? Jeg ligger litt kinkig til her nede i høyet, alt jeg ser er dame-Josef i cellulitthøyde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
the amazing spidermamma

Luke 15 

For å unngå misforståelser, har enkelte utsagn i denne luken blitt oversatt via Google translate. Julekalenderforfatteren fraskriver seg ethvert ansvar for hvordan dette påvirker handlingen. 

I en bil på vei til Trelleborg sitter to menn med kålfargede øyne. De snakker sammen, stemmene er ivrige. - Vi kommer til å bli rike! Har du sett hvor mange Hollywood-kjendiser som bruker ansiktsmasker laget av babyforhuder? Og de betaler hva som helst!! Og en hellig babyforhud er sikkert verdt det tidobbelte! 

Det kommer en strøm av grusomme forbannelser fra baksetet, der Jesusbarnet sitter fastspent i et (bakovervendt) sete. De to mennene korser seg og grøsser av den stygge språkbruken. De håper at den hellige forhuden ikke besudles av at Jesusbarnet har et så fryktelig ordforråd. 

På hovedkontoret i Swinoujscie sitter en gruppe dresskledde menn og diskuterer planene for legemiddelfirmaet Zranić. Den store norske julesatsningen på soppmiddelet Myconix hadde gått i vasken.

Likevel ser de lyst på framtiden. De har oppdaget et nytt marked hvor etterspørselen er stor. - Se her, på denne artikkelen om Kate Beckinsale! Og her er en om Sandra Bullock! Alle kjendisene vil kline inn fjeset sitt med babyforhuder! Og med den jevne tilgangen på småbarn fra det norske barnevernet, blir dette big bizniz! 

I mellomtiden har Modesty Blaise, Ziva og Mammaaa? fått truet barnevernsdamene til å fortelle sannheten om hva som er skjedd med Sug Lut. De forteller om det kriminelle nettverket de samarbeider med, og at etter det de forstår, pleier den polske mafiaen å kjøre til Sverige og ta ferjen fra Trelleborg til Swinoujscie i Polen.

Men hva som skjer med barna etterpå, vet de ikke så mye om. Et Jesusbarn er nok generelt mer verdt enn en vanlig unge fra Bryne, for eksempel. Men samtidig blir verdien kraftig redusert av at Jesusbarnet var så digert. Folk vil gjerne adoptere en liten og søt renslig gutt, det er et dårlig marked for monsterbabyer med gusten brunfarge i fjeset og en ordbruk som skremmer fanden på flatmark. 

Dibberne skjønner at nå må de handle raskt. De røsker bilnøklene fra den mellomste barnevernsdamen og hiver seg inn i SUV-en. Ziva legger ut et innlegg på DIB om at alle som vil ha Sug Lut tilbake på forumet må møte opp på Svinesund så fort som mulig. Like etter opprettes det en mengde tråder hvor det spørres om hva som lønner seg å kjøpe i Sverige. 

Men fra hele landet strømmer det på med damer som er klare for å redde Sug Lut. Men vil de rekke fram før ferga til Swinoujscie legger fra kai? 

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lektor Doppler med tillegg

Gjennom Facebookgruppa har jeg fått ordnet leie av en buss. Den kom fra Hallingdal billag og kjører raka vegen via Voss Oslo Gøteborg Malmø og brua videre inn i kontinentet. Sjåføren er polsk og påstår han kan veien. Han er heller ikke underlagt regler om hviletid så her går det unna.

De damene som skal  med bussen må si fra så snart som mulig. Lekteren fungere som guide og reiseleder. Vi har reisesyketabletter og hvitvin til alle.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sug lut

Jeg kjenner at jeg kommer til å slite lenge med at de tror jeg har forhud.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her