Gå til innhold

Desember 2018


Elliebellie

Anbefalte innlegg

Hei😀

Er 9+3 idag. Var på UL 6+9 og så ett bankende hjerte 😍 så håper den fortsatt har klort seg fast!

Eg var veldig på at eg ikke skulle gå glipp av dette fersk forsøket så de hadde veldig stor fokus på overstimulering. For det ble eg sist og fikk ikke satt inn egg.

Denne gangen satt eg en halv ovitrelle (13 klikk) og 2 gonalpeptyl sprøyter mener eg det het før egguttak. Siden det er ovitrelle (hcg) som gjør at det er sjanse for overstimulering. Sist fikk de ut 15 egg. Denne gangen 12 egg men kun 6 modne, 11 sist. Det ble like mange blastoer etter begge uttakene. Satt 6 klikk til med ovitrelle dagen etter innsett. Dvs jeg ble ikke overstimulert før etter innsettet og da var jeg blitt gravid og hcg steg. Veldig glad jeg pushet på ang overstimulering for de ville sitte hele ovitrellen før uttaket men jeg ringte en av de andre gynoene på hausken avd Haugesund og fikk en second opinion.🙏🏻🙏🏻 Jeg holder til avd Bergen. Legen og sykepleier sa jeg kunne ta en hel Ovitrelle fordi systemet på dataen sa det skulle gå fint🙄 glad jeg fulgte magefølelsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Bellamonki skrev:

Hei😀

Er 9+3 idag. Var på UL 6+9 og så ett bankende hjerte 😍 så håper den fortsatt har klort seg fast!

Eg var veldig på at eg ikke skulle gå glipp av dette fersk forsøket så de hadde veldig stor fokus på overstimulering. For det ble eg sist og fikk ikke satt inn egg.

Denne gangen satt eg en halv ovitrelle (13 klikk) og 2 gonalpeptyl sprøyter mener eg det het før egguttak. Siden det er ovitrelle (hcg) som gjør at det er sjanse for overstimulering. Sist fikk de ut 15 egg. Denne gangen 12 egg men kun 6 modne, 11 sist. Det ble like mange blastoer etter begge uttakene. Satt 6 klikk til med ovitrelle dagen etter innsett. Dvs jeg ble ikke overstimulert før etter innsettet og da var jeg blitt gravid og hcg steg. Veldig glad jeg pushet på ang overstimulering for de ville sitte hele ovitrellen før uttaket men jeg ringte en av de andre gynoene på hausken avd Haugesund og fikk en second opinion.🙏🏻🙏🏻 Jeg holder til avd Bergen. Legen og sykepleier sa jeg kunne ta en hel Ovitrelle fordi systemet på dataen sa det skulle gå fint🙄 glad jeg fulgte magefølelsen min.

Så fantastisk, Bellamonki! 😍🙌 Det var gode nyheter på morgenkvisten, nå skal den klore seg fast hele veien🙏💪

Ja, jeg er ganske skuffa over at vi går glipp av ferskforsøk altså, skal innrømme det. Kjenner det mer og mer nå som vi nærmer oss avreise. Men, men.. Nå krysser jeg bare alt jeg har for at vi får mange fine egg🤞 

Ja, man skal ikke kimse av magefølelsen altså. Godt du gjorde det! ☺️ Hvordan så det ut på ul for deg da du sto i fare for overstimulering? Hvor mange egg så de med tanke på hvor mange du fikk ut? Jeg skjønner at jeg ikke får ut 27 egg altså😅 men er så spent på hvor mange av dem som er bra nok. Hehe.. Jeg fikk ikke lov til å sette Ovitrelle nå, kun 2 sprøyter med Gonapeptyl. Tror St. Olav har fast prosedyre på det når de vurderer totalfrys☺️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 denne gangen og 22 sist. Så tok de ut 12 og 15 av de som var over 16mm som er grensen på hausken. Ja sitter de kun Gonapeptyl går det ikke Ann å sitte inn egg sa de, derfor den halve ovitrellen.

ikke så stor forskjell fra begge gangene av ul og egguttak. Men det var bare 6 som var modne nok til å befruktes denne gang og 11 sist. Men ble overstimulert begge gangene🤷🏼‍♀️ Heldigvis en grunn for det denne gangen. Tappet for 3L væske i buken. Men det gjør de ikke på sykehus for da går de igjennom utsiden av magen imens privat klinikker går igjennom vagina. Helt smertefritt. Sist fikk jeg ingen tapping da jeg var hos Haukeland, klarte ikke gå,ligge eller sitte. Så var deilig at hausken tappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 12.23, Bellamonki skrev:

20 denne gangen og 22 sist. Så tok de ut 12 og 15 av de som var over 16mm som er grensen på hausken. Ja sitter de kun Gonapeptyl går det ikke Ann å sitte inn egg sa de, derfor den halve ovitrellen.

ikke så stor forskjell fra begge gangene av ul og egguttak. Men det var bare 6 som var modne nok til å befruktes denne gang og 11 sist. Men ble overstimulert begge gangene🤷🏼‍♀️ Heldigvis en grunn for det denne gangen. Tappet for 3L væske i buken. Men det gjør de ikke på sykehus for da går de igjennom utsiden av magen imens privat klinikker går igjennom vagina. Helt smertefritt. Sist fikk jeg ingen tapping da jeg var hos Haukeland, klarte ikke gå,ligge eller sitte. Så var deilig at hausken tappet.

Aha.. Skjønner godt at det var et bedre alternativ da ja😅

Skulle ønske jeg hadde fått mulighet til lavdose med Ovitrelle i tillegg jeg og. Virka som det var enten eller på St. Olav, eller hvertfall i mitt tilfelle nå🤷‍♀️ 

Får se det positive, da unngår jeg hvertfall mest sannsynlig overstimulering😅 håper mensen kommer fort nå, så vi kommer oss til september og innsett raskt. Fikk ut 14 egg i dag, får beskjed på mandag hvor mange som går på frys🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble avbrutt fryseforsøk på oss, for embryoet overlevde ikke opptining. Så da blir det ny runde med uttak på meg. Heldigvis hadde de plass allerede neste syklus, så jeg starter på spray om snaut fire uker. 😊 Heldigvis gikk både nedregulering, stimulering og uttak knirkefritt forrige gang, så satser på at det går fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LoveDove skrev:

Det ble avbrutt fryseforsøk på oss, for embryoet overlevde ikke opptining. Så da blir det ny runde med uttak på meg. Heldigvis hadde de plass allerede neste syklus, så jeg starter på spray om snaut fire uker. 😊 Heldigvis gikk både nedregulering, stimulering og uttak knirkefritt forrige gang, så satser på at det går fint. 

Så synd da! Men godt du kommer raskt i gang igjen☺️ Da satser vi på like knirkefritt nå, og mange gode egg💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg pratet med St. Olav og planlagt neste runde. Denne gangen vil de sette inn i naturlig syklus, ingen medisiner. Dersom jeg får eggløsning på en mandag eller tirsdag blir forsøket avbrutt, fordi innsett da vil bli lørdag eller søndag, og da jobber de ikke. Vet ikke om jeg likte denne planen.. 🙈

Men.. Vi får bare krysse fingrene og håpe det treffer riktige dager🙏 så får jeg ta med meg det positive i at jeg slipper noen medisiner😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lilletrille17 skrev:

Da har jeg pratet med St. Olav og planlagt neste runde. Denne gangen vil de sette inn i naturlig syklus, ingen medisiner. Dersom jeg får eggløsning på en mandag eller tirsdag blir forsøket avbrutt, fordi innsett da vil bli lørdag eller søndag, og da jobber de ikke. Vet ikke om jeg likte denne planen.. 🙈

Men.. Vi får bare krysse fingrene og håpe det treffer riktige dager🙏 så får jeg ta med meg det positive i at jeg slipper noen medisiner😅

Æsj, det er jo kjedelig i så fall, men greit å slippe medisiner. :) På Riksen får man faktisk behandling på lørdager om det skulle klaffe sånn; de bare setter ikke opp rutineundersøkelser og sånt. Søndager er stengt, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere alle sammen? 

Hvor mange fikk du på frys, Lilletrille? Og når er innsett? Håper alt er bra med spiren, Bellamonki. 😊

Jeg er ferdig nedregulert, og satte første sprøyte i går kveld. Jeg var utrolig nok litt nervøs før jeg satte den, for nå er det over to og et halvt år siden sist jeg satte sprøyter. Tror det går fort over, da. Kontroll er onsdag, så jeg regner med at uttak blir tidlig i uke 41. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LoveDove skrev:

Hvordan går det med dere alle sammen? 

Hvor mange fikk du på frys, Lilletrille? Og når er innsett? Håper alt er bra med spiren, Bellamonki. 😊

Jeg er ferdig nedregulert, og satte første sprøyte i går kveld. Jeg var utrolig nok litt nervøs før jeg satte den, for nå er det over to og et halvt år siden sist jeg satte sprøyter. Tror det går fort over, da. Kontroll er onsdag, så jeg regner med at uttak blir tidlig i uke 41. ❤️

Så spennende, Lovedove! Går fort til uke 41 nå❤️ Jeg var også nervøs før sprøytene denne gangen, er jo som du sier lenge siden sist😅 men det gikk fort over her også. Jeg må ta Klexane i hele svangerskapet hvis jeg blir gravid, så bare å venne seg til det🙈

 

Her går det bra☺️ jeg pratet med St. Olav og fikk styrt syklus allikevel. Det var helt opp til meg og hvis jeg ble stressa for avbrutt forsøk var det bedre at jeg fikk medisiner👏 jeg har ul på fredag, så blir nok innsett i uke 41 på meg også, dersom alt ser bra ut🙏😍 Endte opp med 10 befruktede egg, og 5 egg som utviklet seg riktig til dag 5 og havnet på frys☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 7.58, Lilletrille17 skrev:

Så spennende, Lovedove! Går fort til uke 41 nå❤️ Jeg var også nervøs før sprøytene denne gangen, er jo som du sier lenge siden sist😅 men det gikk fort over her også. Jeg må ta Klexane i hele svangerskapet hvis jeg blir gravid, så bare å venne seg til det🙈

 

Her går det bra☺️ jeg pratet med St. Olav og fikk styrt syklus allikevel. Det var helt opp til meg og hvis jeg ble stressa for avbrutt forsøk var det bedre at jeg fikk medisiner👏 jeg har ul på fredag, så blir nok innsett i uke 41 på meg også, dersom alt ser bra ut🙏😍 Endte opp med 10 befruktede egg, og 5 egg som utviklet seg riktig til dag 5 og havnet på frys☺️

Wow, Fem 5-dagere er jo veldig, veldig bra. jeg hadde fem befruktede totalt forrige gang, og bare to som var noe å bruke, hvorav ett ikke tålte opptining.

Jeg har kontroll i dag, så jeg er veldig spent. MEN... Er det vanlig å ha leamus i eggstokken under stimulering? 😂 Altså, jeg kjente jo masse til eggstokkene mine forrige gang; at de var hovne og tunge, stølhet og stikk osv, men dette kjenner annerledes ut. De siste to dagene har jeg kjent små dult nede på venstre side mange ganger i timen. Det kjennes akkurat ut som sparkene da jeg var gravid - helt sykt rart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveDove skrev:

Wow, Fem 5-dagere er jo veldig, veldig bra. jeg hadde fem befruktede totalt forrige gang, og bare to som var noe å bruke, hvorav ett ikke tålte opptining.

Jeg har kontroll i dag, så jeg er veldig spent. MEN... Er det vanlig å ha leamus i eggstokken under stimulering? 😂 Altså, jeg kjente jo masse til eggstokkene mine forrige gang; at de var hovne og tunge, stølhet og stikk osv, men dette kjenner annerledes ut. De siste to dagene har jeg kjent små dult nede på venstre side mange ganger i timen. Det kjennes akkurat ut som sparkene da jeg var gravid - helt sykt rart... 

Ja, veldig fornøyd med det altså. Et av de må jo være gullegget🙏❤️

Spennende med kontroll. Lykke til og si i fra hvordan det går!☺️ 

Hehe.. Morsomt at du skulle spørre om akkurat det! Jeg aner ikke, men hadde samme følelsen her om dagen. Spøkte med mannen om at jeg måtte ha fått noen vidunderpiller denne gangen, fordi jeg kjente at ungen sparka allerede😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og venter på innsett nå. Er så nervøs at jeg sitter og skjelver i tillegg til skikkelig hjertebank og urolig mage. Aldri reagert sånn på innsett før🙈 men nå er det bare snakk om minutter før jeg er ruger igjen🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2019 den 12.38, Lilletrille17 skrev:

Sitter og venter på innsett nå. Er så nervøs at jeg sitter og skjelver i tillegg til skikkelig hjertebank og urolig mage. Aldri reagert sånn på innsett før🙈 men nå er det bare snakk om minutter før jeg er ruger igjen🙏❤️

Så spennende! Jeg ruger også. :D Har du begynt å teste ennå, eller?

Jeg hadde et helt jævlig egguttak på onsdag forrige uke, store smerter under og etter, etterfulgt av kvalme, oppkast og utmattethet. Heldigvis fikk vi ut 14 egg, så det var verdt det! Åtte ble befruktet, og fire av dem var fortsatt med på dag fem. På mandag fikk jeg satt inn ett av dem.  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LoveDove skrev:

Så spennende! Jeg ruger også. :D Har du begynt å teste ennå, eller?

Jeg hadde et helt jævlig egguttak på onsdag forrige uke, store smerter under og etter, etterfulgt av kvalme, oppkast og utmattethet. Heldigvis fikk vi ut 14 egg, så det var verdt det! Åtte ble befruktet, og fire av dem var fortsatt med på dag fem. På mandag fikk jeg satt inn ett av dem.  😊

Jeg hadde bestemt meg for å vente til tidligst dag 10 denne gangen.. Men tryna i går og må nok på røntgen av foten i morgen, så da fikk jeg jo en ypperlig sjans til å teste. Kun for sikkerhets skyld liksom🙊 og det er altså en svak strek der... På tidlig test med 10hcg da. Blank på den vanlige som må ha 25. Spennende🙏❤️

Uffameg, det hørtes ikke noe ålreit ut nei🙈 men ja, verdt det når resultatet blir bra😁👏 bare å krysse fingre og tær nå da! Når begynner du å teste? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester fra i dag, 8 dager etter innsett🙏 tydelig strek på tidlig testen, men jeg ser en svaaak strek på den vanlige også. Får det ikke med på bilde, men.. 😅 måtte spiren klore seg fast nå!! 🌱🥰 

15713924494815553686300027782787.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææææ, de der ser positive ut, ja! Begge to. Gratulerer, så spennende! :D Kjenner jeg meg selv rett så begynner jeg å teste søndag morgen. Da er jeg seks dager post innsett, men strengt tatt 11DPO. Men jeg går ikke i kjelleren om den er negativ, altså. Forrige gang testet jeg negativt 11DPO og svaaakt positivt 13DPO, så jeg vet jo innerst inne at det tar tid, men jeg klarer ikke å la være. :P Erfaringsmessig trenger jeg noen dager på å la et negativt resultat synke inn, fremfor å bli slått rett i trynet med det på testdagen, så jeg syns det er greit å begynne litt tidlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er så spennende!! 🤩 Jeg tør ikke glede meg veldig over positiv test så tidlig etter de forrige rundene. De spurte ikke om graviditet da jeg tok røntgen i går en gang, så da ble den opprinnelige unnskyldningen for testene litt borte😂 

Spennende!! Håper du får positive tester og, om ikke på søndag så hvertfall senere i uka☺️🙏 Jeg er helt lik som deg, trenger også å forberede meg på negativt resultat på testdagen. I mai ble jo nedturen desto større da, når jeg hadde svake positive tester frem mot testdag, og så kom mensen. Kan jo slå litt begge veier, så bestemte meg nå for å vente lenger denne gangen, men... Hadde ikke sjans😂🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting.. Nå har jeg blødd i 4 dager og testene blir bare sterkere. Har bestilt blodprøve i dag, og skal ta ny på fredag, etter avtale med St.Olav. Frykter at ting har gått galt, men at kroppen ikke helt forstår det fordi jeg dytter i meg progesteron.. Men da får vi se hva blodprøvene viser🤞

Har du testet enda LoveDove? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blødd i snart ei uke, og siden onsdag har det vært som mensen.. Blør fortsatt. Men.. Testdag i går og digital viste 2-3 uker. Tok blodprøve på onsdag og ny i dag. Hcg på 262 på første prøven, 560 i dag🙏❤️

Klarer ikke slappe helt av enda, sikkert ikke på lenge egentlig. Hvertfall ikke frem til ul. Men jeg er hvertfall gravid nå😁😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble negativt her, dessverre... 😡 Ganske skuffa, men har heldigvis tre på frys, så vi får bare krysse fingrene... 

Hvordan går det med blødningene? Skjønner godt at du blir stressa, men det er jo ikke så uvanlig. Jeg blødde en god del i første trimester forrige gang. Satser på at alt går bra! Jeg har forresten en bekjent som blødde fra den dagen hun testet positivt etter fryseforsøk. På det verste rant det nedover beina hennes helt uten forvarsel, og det fortsatte hele svangerskapet. Babyen hadde det helt fint. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, LoveDove skrev:

Det ble negativt her, dessverre... 😡 Ganske skuffa, men har heldigvis tre på frys, så vi får bare krysse fingrene... 

Hvordan går det med blødningene? Skjønner godt at du blir stressa, men det er jo ikke så uvanlig. Jeg blødde en god del i første trimester forrige gang. Satser på at alt går bra! Jeg har forresten en bekjent som blødde fra den dagen hun testet positivt etter fryseforsøk. På det verste rant det nedover beina hennes helt uten forvarsel, og det fortsatte hele svangerskapet. Babyen hadde det helt fint. ❤️

Så kjedelig da, skjønner skuffelsen godt😣 men da håper jeg det neste er gullegget! 

Jeg blør fortsatt🙈 kan gå uten blødninger i mange timer og så plutselig blør jeg ganske mye. Veldig godt å høre historiene hvor det har gått bra allikevel❤️ jeg prøver å tenke positivt frem mot ul, men blir nok en ny blodprøve før den tid også. Så lenge blødningene ikke avtar hvertfall. Jeg får veldig flashbacks til MA i januar.. Får følelsen av at det er det samme nå. Der steg jo også hcg jevnt og trutt frem til uke 8. Men får ikke gjort så mye annet enn å krysse det vi har for at det er en spire som klamrer seg fast og utvikler seg som den skal der inne🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 15.05, Lilletrille17 skrev:

Så kjedelig da, skjønner skuffelsen godt😣 men da håper jeg det neste er gullegget! 

Jeg blør fortsatt🙈 kan gå uten blødninger i mange timer og så plutselig blør jeg ganske mye. Veldig godt å høre historiene hvor det har gått bra allikevel❤️ jeg prøver å tenke positivt frem mot ul, men blir nok en ny blodprøve før den tid også. Så lenge blødningene ikke avtar hvertfall. Jeg får veldig flashbacks til MA i januar.. Får følelsen av at det er det samme nå. Der steg jo også hcg jevnt og trutt frem til uke 8. Men får ikke gjort så mye annet enn å krysse det vi har for at det er en spire som klamrer seg fast og utvikler seg som den skal der inne🙏❤️

Hvordan går det nå? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...