Gå til innhold

Desember 2018


Elliebellie

Anbefalte innlegg

Så spennende å høre at begge to snart skal i gang! Håper virkelig det går veien i første nye runde for dere 💙

 

Godt å vite når oppstart blir, greit med noe konkret å forholde seg til. Skjønner at det føles lenge til, lilletrille. Får satse på sommervær fremover, hjelper gjerne litt på med å få dagene til å gå kjappere 😁😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

12 egg ut, 6 modne og 5 befruktede. 4 veldig fine blastoer ble det!

Akkurat samme resultat som i fjor bare det var 15 ut—>11 modne—>4blasto.

Mannen sine svømmere var også gått fra

9%––>30%😍 lovende om det ikke går denne gangen så får vi prøve i sommer selv når alt er stengt😄

Denne gangen ble eg ikke overstimulert fordi jeg bare fikk 1/2 (13klikk) ovitrelle og to andre eggløsnings sprøyter istede😍

Satt inn 1 blastocyst i går. 6 klikk ovitrelle idag tidlig som hcg støtte. Så dette blir en drita 1,5 uke fram til testdato 5 Juli🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 12.59, Bellamonki skrev:

12 egg ut, 6 modne og 5 befruktede. 4 veldig fine blastoer ble det!

Akkurat samme resultat som i fjor bare det var 15 ut—>11 modne—>4blasto.

Mannen sine svømmere var også gått fra

9%––>30%😍 lovende om det ikke går denne gangen så får vi prøve i sommer selv når alt er stengt😄

Denne gangen ble eg ikke overstimulert fordi jeg bare fikk 1/2 (13klikk) ovitrelle og to andre eggløsnings sprøyter istede😍

Satt inn 1 blastocyst i går. 6 klikk ovitrelle idag tidlig som hcg støtte. Så dette blir en drita 1,5 uke fram til testdato 5 Juli🤞🏻

Så spennende Bellamonki! Krysser fingrene for at alt går veien denne gangen😍🤞 

Og så bra med svømmerne, godt når endringer går i den positive retningen😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt rask på avtrekkeren 😫 var hos hausken idag, er blitt overstimulert!!! Heldigvis etter egget er satt inn da, satt på blodfortynnende. Håper det bare bedrer omgivelsene i Livmor og den sitter nå! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Bellamonki skrev:

Var litt rask på avtrekkeren 😫 var hos hausken idag, er blitt overstimulert!!! Heldigvis etter egget er satt inn da, satt på blodfortynnende. Håper det bare bedrer omgivelsene i Livmor og den sitter nå! 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Å nei🙈.. Kan det påvirke noe med tanke på graviditet? Håper blodfortynnende hjelper og at spiren sitter🤞❤️❤️ virkelig klar for å komme i gang nå jeg og😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier at når hcg stiger blir overstimuleringen verre men bedre omgivelser i livmor for egget.

Har en dårlig følelse ang dette forsøket😣 Hater kroppen kan tulle med hode sånn! Man går jo helt i kjelleren 🙄 

neste mnd du får begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.6.2019 den 11.39, Bellamonki skrev:

De sier at når hcg stiger blir overstimuleringen verre men bedre omgivelser i livmor for egget.

Har en dårlig følelse ang dette forsøket😣 Hater kroppen kan tulle med hode sånn! Man går jo helt i kjelleren 🙄 

neste mnd du får begynne?

Okej, håpe spiren sitter, men at det går bra med tanke på overstimulering da🙏

Uff ja, den ventetiden er helt berg og dalbane. Blir utslitt av mindre😬

Ja, starter med medisiner i slutten av juli. Så innsett blir vel forhåpentligvis i midten/slutten av august. Husker ikke helt hvor lenge etter oppstart med medisiner jeg hadde uttak/innsett sist🤔☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så dum at eg testet en tidlig test i dag! Poosutiv! MEEN! så kom jeg på jeg tok 6 klikk Ovitrelle forrige onsdag kl 08:00. Er 12dpo men bare 6 dager etter hcg boosten.    Kan testen være så sterk etter 6 dager når man bare brukte 6/25 klikk på en sånn sprøyte? 

Vet jo eg bare bør vente noen dager å se om den blir sterkere men tålmodigheten miiin🙄🙄😂👎🏻

439B4408-C294-4888-8611-F9298A972423.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bellamonki skrev:

Var så dum at eg testet en tidlig test i dag! Poosutiv! MEEN! så kom jeg på jeg tok 6 klikk Ovitrelle forrige onsdag kl 08:00. Er 12dpo men bare 6 dager etter hcg boosten.    Kan testen være så sterk etter 6 dager når man bare brukte 6/25 klikk på en sånn sprøyte? 

Vet jo eg bare bør vente noen dager å se om den blir sterkere men tålmodigheten miiin🙄🙄😂👎🏻

439B4408-C294-4888-8611-F9298A972423.jpeg

Oi! Håper virkelig ikke det er den, men har lest at den kan gi positivt utslag i opptil 10 dager... Men jeg tenker jo at streken var veldig sterk til at det skal være den🤞 jeg gjorde det samme på første forsøket vårt. Holdt på å fly på veggen i 4 dager etter jeg kom på at den positive testen kunne være ovitrellen🙈 men den ble bare sterkere, håper på det samme for deg!! 🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal ta en en ny en i dag, bare må🙄 6/25 klikk kan ikke gi så sterkt utslag. Den får ikke lov til det!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sånn a1 test fra apoteket ikke en tidlig fra babyplan. Denne synes eg e sterkere 😀 skal jo være mindre sensitiv også! Så velger å tro det er en liten spire som klorer seg fast 😀

AE41C435-496F-41BE-8534-2FE8120DF045.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 10.27, Bellamonki skrev:

Dette er en sånn a1 test fra apoteket ikke en tidlig fra babyplan. Denne synes eg e sterkere 😀 skal jo være mindre sensitiv også! Så velger å tro det er en liten spire som klorer seg fast 😀

AE41C435-496F-41BE-8534-2FE8120DF045.jpeg

Hurra!! Det lover godt ja😃❤️🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 3.7.2019 den 10.27, Bellamonki skrev:

Dette er en sånn a1 test fra apoteket ikke en tidlig fra babyplan. Denne synes eg e sterkere 😀 skal jo være mindre sensitiv også! Så velger å tro det er en liten spire som klorer seg fast 😀

AE41C435-496F-41BE-8534-2FE8120DF045.jpeg

Hvordan går det, Bellamonki? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ul i morgen, er da 7+6. Ingen tegn utenom litt ømme bryster som har vært mindre i det siste. 

Kjenner jeg er redd for UL for at det ikke skal være noe bankende hjerte😩

Har du begynt på medisiner nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bellamonki skrev:

Ul i morgen, er da 7+6. Ingen tegn utenom litt ømme bryster som har vært mindre i det siste. 

Kjenner jeg er redd for UL for at det ikke skal være noe bankende hjerte😩

Har du begynt på medisiner nå ?

Så spennende! Krysser fingrene for at du får gode nyheter da🤞 

Jeg hadde nesten ingen symptomer første svangerskapet, men alt sto bra til med lille allikevel❤️ 

Ja, jeg begynte med Menopur i går. Ul på mandag☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest hele denne tråden, og vet at dere har fulgt hverandre en stund, så jeg forstår om det kanskje blir rart for meg å hoppe inn her nå, men jeg har skikkelig behov for å dele og skrive til noen i denne prosessen. Håper dere har forståelse for det. ❤️

Jeg har en nydelig datter født november 2017 etter IVF, og hun satt på første forsøk (ferskt embryo). Vi fikk ett embryo på frys etter forsøket. Nå er vi klare for søskenforsøk, så jeg er på sjette dagen med Progynova nå. Første UL blir på mandag. 

Jeg har hele tiden tenkt at det frosne embryoet bare er et hinder vi må hoppe over før vi kan få nytt ferskforsøk, men etter at jeg begynte med medisiner har jeg plutselig begynt å håpe veldig at det skal gå. Jeg hater å håpe, for det betyr liksom at jeg har liiittt trua, og det er jo bare en oppskrift på skuffelse. 🙈 Skal ikke være lett dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LoveDove skrev:

Hei! Jeg har lest hele denne tråden, og vet at dere har fulgt hverandre en stund, så jeg forstår om det kanskje blir rart for meg å hoppe inn her nå, men jeg har skikkelig behov for å dele og skrive til noen i denne prosessen. Håper dere har forståelse for det. ❤️

Jeg har en nydelig datter født november 2017 etter IVF, og hun satt på første forsøk (ferskt embryo). Vi fikk ett embryo på frys etter forsøket. Nå er vi klare for søskenforsøk, så jeg er på sjette dagen med Progynova nå. Første UL blir på mandag. 

Jeg har hele tiden tenkt at det frosne embryoet bare er et hinder vi må hoppe over før vi kan få nytt ferskforsøk, men etter at jeg begynte med medisiner har jeg plutselig begynt å håpe veldig at det skal gå. Jeg hater å håpe, for det betyr liksom at jeg har liiittt trua, og det er jo bare en oppskrift på skuffelse. 🙈 Skal ikke være lett dette her...

Hei og velkommen☺️ 

Så spennende med søskenforsøk. Jeg er også i gang med medisiner, søskenforsøk, og skal og på første ul på mandag. Vi har hatt 2 fryseforsøk som ikke gikk veien. Første satt, men fikk påvist MA i uke 8. Siste forsøket i mai var negativt. 

Så nå er vi i gang med nytt ferskforsøk og jeg håper og satser på at det er det som skal til 😅🙏

Masse lykke til! Blir spennende å følge deg☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på kontroll i forbindelse med fryseforsøket, og det blir forhåpentligvis innsett mandag om en uke. Krysser fingrene for at embryoet overlever opptining, selv om jeg er veldig mentalt forberedt på at det ikke gjør det... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LoveDove skrev:

Hvordan gikk din kontroll, Lilletrille?

Så spennende! Det skal gå bra med egget🙏❤️ hvor følges du opp? 

Det gikk forsåvidt fint. Mange fine egg, problemet var bare at det var veldig mange🙈 han telte 27 egg(poser) nå. Så kan se ut som det blir totalfrys.. Skal på ny ul onsdag morgen og får endelig svar da på hvordan de vurderer det i Trondheim. Jeg håpa veldig på innsett med "ferskvare" nå, men det viktigste er jo å få mange gode egg🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen LoveDove 😊 Så «morsomt» med ei til å følge. Selv om det er kjipt at vi alle må gjennom/har vært gjennom disse prosessene er det spennende å følge dere og snakke med andre i samme situasjon 💕 Mandag er rett rundt hjørnet, håper på et godt embryo som sitter 😊 

 

Lilletrille, kjedelig med ventetiden et fryseforsøk gir. Selv om det gjerne bare er en mnd, føles det som evigheter - jeg føler med deg😅 Jeg endte jo også opp med (total)fryseforsøk pga fare for oss. MEN som du sier: viktigste er jo mange gode egg. Og da har du jo til flere søsken eller flere forsøk (krysser dog fingrene for at det blir både ferskforsøk og at det sitter på første🤞🏼😁). 

Endret av Pinaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pinaeo skrev:

Velkommen LoveDove 😊 Så «morsomt» med ei til å følge. Selv om det er kjipt at vi alle må gjennom/har vært gjennom disse prosessene er det spennende å følge dere og snakke med andre i samme situasjon 💕 Mandag er rett rundt hjørnet, håper på et godt embryo som sitter 😊 

 

Lilletrille, kjedelig med ventetiden et fryseforsøk gir. Selv om det gjerne bare er en mnd, føles det som evigheter - jeg føler med deg😅 Jeg endte jo også opp med (total)fryseforsøk pga fare for oss. MEN som du sier: viktigste er jo mange gode egg. Og da har du jo til flere søsken eller flere forsøk (krysser dog fingrene for at det blir både ferskforsøk og at det sitter på første🤞🏼😁). 

Ja, jeg har vært på ny ul nå. Det ser ut som et par av de minste eggene har gått til grunne, så antallet har gått litt ned. Men fra mandag hvor han tenkte 50/50 totalfrys så tenkte han 60/40 nå, så jeg innstiller meg på kun uttak i denne runden. Litt kjipt, men får bare håpe 1 mnd går fort😅 Heldigvis sa han at det var mange fine egg, han hadde trua på 12-15 egg ut❤️ 

Han tror vi får uttak på mandag. Jeg håper det ikke blir før, for nå ligger hele familien med omgangssyken🙈 jeg klarte såvidt å dra med på ul nå, så håper virkelig ikke jeg må legge ut på Trondheimstur de neste dagene🤞😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på masse fine egg, Lilletrille. Skjønner at det er kjipt at du kanskje går glipp av et ferskforsøk, men håper en ennå ikke ute. 😊 Krysser fingrene! Jeg får behandling på Rikshospitalet. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LoveDove skrev:

Satser på masse fine egg, Lilletrille. Skjønner at det er kjipt at du kanskje går glipp av et ferskforsøk, men håper en ennå ikke ute. 😊 Krysser fingrene! Jeg får behandling på Rikshospitalet. ❤️

Da ble det totalfrys. Rakk heldigvis og innfinne meg litt med tanken før jeg fikk beskjed. Uttak på mandag, så da blir det en liten kjærestetur til Trondheim fra søndag til mandag😅❤️ Satser på godt resultat i det minste☺️🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...