Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #26 Skrevet 25. november 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet hun om mer? Om ikke så ikke gjør noe med det. Men dessverre får dere ikke gjort så mye. Det teller mye at dere har 2 felles barn. Trekker bidraget ned Anonymkode: a8f25...487 Men er det ikke noen regler på dette også? Hadde hun gjort det fordi jobben påkrevde det, så er den jo grei. Men hvis vi skal betale mer fordi hun velger å gå på skole? Når hi. Egentlig hadde godt betalt jobb... snakk om 700 000 inn altså.. skal vi da belate ekstra mye fordi hun ville gjøre noe annet? Anonymkode: f1803...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #27 Skrevet 25. november 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det har ingenting å si, og sånn skal det selvfølgelig være Anonymkode: 61c6b...0c7 Dette er helt feil. Selvfølgelig har det noe å si. Det samme har mors inntekt. Anonymkode: d522d...039
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #28 Skrevet 25. november 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men er det ikke noen regler på dette også? Hadde hun gjort det fordi jobben påkrevde det, så er den jo grei. Men hvis vi skal betale mer fordi hun velger å gå på skole? Når hi. Egentlig hadde godt betalt jobb... snakk om 700 000 inn altså.. skal vi da belate ekstra mye fordi hun ville gjøre noe annet? Anonymkode: f1803...d5e Ja det må dere. Anonymkode: d522d...039
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #29 Skrevet 25. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det må dere. Anonymkode: d522d...039 Har du selv erfraing me dette?😊 Anonymkode: f1803...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #30 Skrevet 25. november 2018 Hadde gått gjennom nav hvis dere mener dette er mye, men er jo ikke barnets skyld dette, så synes kanskje dere tenker litt for mye på dere egene barn ( du sier du ikke bruker 5000 på de ) halvbroren/søsteren, stiller seg jo forskjellig fra dem Anonymkode: 330ac...e44
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #31 Skrevet 25. november 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde gått gjennom nav hvis dere mener dette er mye, men er jo ikke barnets skyld dette, så synes kanskje dere tenker litt for mye på dere egene barn ( du sier du ikke bruker 5000 på de ) halvbroren/søsteren, stiller seg jo forskjellig fra dem Anonymkode: 330ac...e44 Mor til barnet får 5000 i mnd + det vi bruker på transport frm og tilbake. Vi kjøper klær til barnet. Vi tar barnet med masse gøy når brnet er hos oss. Vi ønsker ikke forskjellsbehandle noen. Synes du virkelig jeg setter noen forran? Det er selvfølgelig ikke barnets feil, men rettferdig skal være rettferdig? 😊 Anonymkode: f1803...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #32 Skrevet 25. november 2018 Ta det gjennom nav, få en beregning der. Jeg vet at mor ikke kan gå ned i stilling og kreve mer bidrag, da blir det beregnet hva hun ville tjent i full stilling når bidraget settes. Far skal ikke straffes økonomisk fordi mor ikke gidder jobbe fullt. Mye mulig det er noe tilsvarende når hun tar unødvendig utdanning, men det er kanskje vanskeligere å avgjøre hva som er nødvendig videreutdanning og hva som er unødvendig utdanning. Dette har sikkert nav regler på, så ta det gjennom nav. Anonymkode: 4e758...3e1
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #33 Skrevet 25. november 2018 Dersom bidragsmottager frivillig går ned i lønn/ stillingsgrad, kan visstnok NAV skjønnsfastsette inntekten til ca. 80 % av tidligere inntekt. Jeg mottar forøvrig 5210 kroner for 2 barn (barneskole og barnehage), 6 netter per måned. Lønnsforskjellen er 127 000 kroner i fars favør. Anonymkode: 92842...f43
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #34 Skrevet 25. november 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det tilsvarende med bidragsmottaker? Har ikke sett dette i NAVs betalingskalkukator for bidrag. At den som mottar bidrag skal hensyntas etter antall barn i husstanden? Anonymkode: 7ab6d...293 Flere barn i husstanden påvirker begge veier. Anonymkode: 4e32c...b81
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #35 Skrevet 25. november 2018 Da jeg søkte bidrag i 2010 og gikk på skole samtidig (og jobba 50%) så regnet de bidrag utfra at jeg jobbet en 80% stilling fordi far ikke skulle betale for at jeg skulle gå på skolen... så hun kan nok ikke bare la være å jobbe og så får masse penger. Men send inn via nav så er det jo ikke noe å lure på Anonymkode: 58bfa...83f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #36 Skrevet 25. november 2018 11 hours ago, Anonym bruker said: Mor til barnet får 5000 i mnd + det vi bruker på transport frm og tilbake. Vi kjøper klær til barnet. Vi tar barnet med masse gøy når brnet er hos oss. Vi ønsker ikke forskjellsbehandle noen. Synes du virkelig jeg setter noen forran? Det er selvfølgelig ikke barnets feil, men rettferdig skal være rettferdig? 😊 Anonymkode: f1803...d5e synes du tenker litt feil ja,men ta det gjennom nav, så blir det 100% riktig Anonymkode: 330ac...e44
Anonym bruker Skrevet 25. november 2018 #37 Skrevet 25. november 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Mor til barnet får 5000 i mnd + det vi bruker på transport frm og tilbake. Vi kjøper klær til barnet. Vi tar barnet med masse gøy når brnet er hos oss. Vi ønsker ikke forskjellsbehandle noen. Synes du virkelig jeg setter noen forran? Det er selvfølgelig ikke barnets feil, men rettferdig skal være rettferdig? 😊 Anonymkode: f1803...d5e Dere bruker såpass mye frem og tilbake en gang i mnd? Og i ny og ne? Du bør heller ta en titt i speilet kjære deg, du skriver bare nedlatende ord om mor til det barnet, det sier mer om deg enn om henne. også Ønsker du ikke å forskjellsbehandle noen. Men samtidig så har du, (som jeg forsto av det du skrev) sørget for at far valgte bort barnet en periode. Nei veit du hva, ta deg sammen. Velfortjent de pengene den damen får, når far er så dum å tilbringer så lite tid med sitt barn takket være sin nye kone. Anonymkode: 1e9d6...893
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #38 Skrevet 27. november 2018 På 25.11.2018 den 22.30, Anonym bruker skrev: Dere bruker såpass mye frem og tilbake en gang i mnd? Og i ny og ne? Du bør heller ta en titt i speilet kjære deg, du skriver bare nedlatende ord om mor til det barnet, det sier mer om deg enn om henne. også Ønsker du ikke å forskjellsbehandle noen. Men samtidig så har du, (som jeg forsto av det du skrev) sørget for at far valgte bort barnet en periode. Nei veit du hva, ta deg sammen. Velfortjent de pengene den damen får, når far er så dum å tilbringer så lite tid med sitt barn takket være sin nye kone. Anonymkode: 1e9d6...893 Hvordan tolker du at hun gjør feil her? Familien stiller jo opp hvirker det som? Dette har jo med reglene å gjøre. Man vet lite om hva historien bak dette er. Men det er ikke nødvendisgvis far og kona som har gjort alt feil! Det finnes desverre damer som er svært bestemte og gjør ting på sin måte. Dette kan være begge sin feil eller en av de. Samme det! Men vi har et system (Nav) som skal fungere begge veier! Ingen tjener på å lure hverandre, eller utnytte systemet! Barnet skal beskyttes, men det skal gjøres på en ordnetlig måte. Ingen av partene skal måtte slite på noen som helst måte. Nav skal hjelpe oss på veien, men som tidligere nevnt, de har ikke kontroll på alt. Hva med å være reale da!!?? Anonymkode: f1803...d5e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #39 Skrevet 27. november 2018 På 25.11.2018 den 22.30, Anonym bruker skrev: Dere bruker såpass mye frem og tilbake en gang i mnd? Og i ny og ne? Du bør heller ta en titt i speilet kjære deg, du skriver bare nedlatende ord om mor til det barnet, det sier mer om deg enn om henne. også Ønsker du ikke å forskjellsbehandle noen. Men samtidig så har du, (som jeg forsto av det du skrev) sørget for at far valgte bort barnet en periode. Nei veit du hva, ta deg sammen. Velfortjent de pengene den damen får, når far er så dum å tilbringer så lite tid med sitt barn takket være sin nye kone. Anonymkode: 1e9d6...893 Så du er for å utnytte systemet? Ja, du var en smart en! Takk for deg! Anonymkode: f1803...d5e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #40 Skrevet 27. november 2018 Er da ingen som snakker om at det er greit å utnytte systemet! Kjære vene hvor trege noen her inne kan være. Jeg mener at når mor har fått et beløp og det ikke er blitt endret så har hun rett på det. At frøken rakke ned på henne hele tiden, ikke kan sitte å syte over at de bruker penger på å kjøre barnet en gang i mnd. Da får far ha mer samvær med barnet så får mor mindre. Slike sytepaver beviser bare at det finnes folk som kunn tenker meg meg meg! Det koster å ha barn ihvertfall når man har barnet så å si hele tiden! Hadde frøkna det er snakk om utnytta systemet så hadde nok sytepaven ikke betalt den summen per mnd. Anonymkode: 1e9d6...893
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #41 Skrevet 27. november 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er da ingen som snakker om at det er greit å utnytte systemet! Kjære vene hvor trege noen her inne kan være. Jeg mener at når mor har fått et beløp og det ikke er blitt endret så har hun rett på det. At frøken rakke ned på henne hele tiden, ikke kan sitte å syte over at de bruker penger på å kjøre barnet en gang i mnd. Da får far ha mer samvær med barnet så får mor mindre. Slike sytepaver beviser bare at det finnes folk som kunn tenker meg meg meg! Det koster å ha barn ihvertfall når man har barnet så å si hele tiden! Hadde frøkna det er snakk om utnytta systemet så hadde nok sytepaven ikke betalt den summen per mnd. Anonymkode: 1e9d6...893 Klart! Et vedtak er et vedtak. Helt riktig da mottar hun det med sin rett. Men hvis hun har hatt betydelig økt inntekt? Ja, da skal hun vel egentlig justeres der etter? Samme gjelder for far, selvfølgelig. Det her går begge veier! Tror nok de er klar over at det koster å ha barn. Det hersker det liten tvil om her. Du får mene hva du vil. Anonymkode: f1803...d5e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2018 #42 Skrevet 27. november 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er da ingen som snakker om at det er greit å utnytte systemet! Kjære vene hvor trege noen her inne kan være. Jeg mener at når mor har fått et beløp og det ikke er blitt endret så har hun rett på det. At frøken rakke ned på henne hele tiden, ikke kan sitte å syte over at de bruker penger på å kjøre barnet en gang i mnd. Da får far ha mer samvær med barnet så får mor mindre. Slike sytepaver beviser bare at det finnes folk som kunn tenker meg meg meg! Det koster å ha barn ihvertfall når man har barnet så å si hele tiden! Hadde frøkna det er snakk om utnytta systemet så hadde nok sytepaven ikke betalt den summen per mnd. Anonymkode: 1e9d6...893 Syter hun over pengene de bruker i drivstoff? Hva med det hun kjøper ekstra da? Det kommer jo tydelig frem at hun prøve å gjøre gode ting for barnet her. Hun ser jo på en samlet sum her. Anonymkode: f1803...d5e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #43 Skrevet 28. november 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syter hun over pengene de bruker i drivstoff? Hva med det hun kjøper ekstra da? Det kommer jo tydelig frem at hun prøve å gjøre gode ting for barnet her. Hun ser jo på en samlet sum her. Anonymkode: f1803...d5e Prøve å gjøre gode ting for barnet innebærer ikke å kjøpe klær (la oss si en gang i mnd) men å sørge for at far har barnet mer enn 1 gang i mnd er å gjøre gode ting for barnet. Utifra det hu har skrevet så har ikke den damen her gjort stort for det barnet. Annet enn å tro at 200kr i mnd skal få henne til å virke som en «god» stemor. Syns absolutt ingenting om folk som allerede i starten av et forhold sørger for at far velger bort barnet i en periode for ei dame. Anonymkode: 1e9d6...893
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå