Gå til innhold

Politikere er korttenkte. 1000,- mer i året i barnetrygd. Med dagens bhg og sfo priser??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja absolutt. Har ikke fått ett øre i barnebidrag f.eks til tross for å ha og har hatt full omsorg siden gutten var ett år. 

Anonymkode: d01d7...06d

Herlighet🤦🏻‍♀️ Det er jo overhodet ikke staten sitt problem at du valgte en udugelig far til barnet ditt... 

Anonymkode: 018c8...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå takker jeg for meg i denne tråden. Det har vært morsomt og inspirerende. Utrolig mange mennesker der ute som er fornøyd med det de har. Enten de jobber masse for lite penger, eller har mye penger og jobber lite. Det er jo bra at folk er fornøyde og har fornøyde unger. Eller så tør de ikke å si annet fordi det ville virke totalt bortskjemt (som jeg er 😉). Det blir litt tabubelagt. Jeg sier det jeg føler. Trygden burde gått mer opp. Selvom vi får mye, de har råd til å gi oss mer. Rimeligere tannlege, høyere trygd, enda rimeligere barnehage og sfo, vekk med alle eller mange bom stasjoner. Familier som ikke har råd til å reise på ferie i Norge har lov til å føle seg litt fattig. Kan ikke sammenligne med andre land. Men sammenlignet med alle naboer, venner og barnas klassekamerater sine familier så er det sørgelig å ikke kunne gi sine barn det samme som andre får. Snakker ikke om oss da fam har flere hus i Spania og vi bare trenger fly. Vi har det fint, men hadde ikke sakt nei til mer. Det er deilig å være velstående i Norge. Middels eller lavere klasse i Norge kan føles svært problematisk for mange. Dette er et faktum. Men alle som er så happy med lite kan jo gå sammen og bo i et sånt mini samfunn som amish folk, og så kan restem fordeles på oss andre.. vinn vinn 👍

Anonymkode: d01d7...06d

Du virker egentlig litt dum. Du mener at staten skal pøse ut med penger i vilden sky, og samtidig få inn mindre penger på avgifter.  Det regnestykket går jo ikke opp.

Men ser jo nå at det er vel derfor du må ha mere penger fra staten. Et lite overforbruk inne i bilde kanskje?

Anonymkode: f129a...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men nå takker jeg for meg i denne tråden. Det har vært morsomt og inspirerende. Utrolig mange mennesker der ute som er fornøyd med det de har. Enten de jobber masse for lite penger, eller har mye penger og jobber lite. Det er jo bra at folk er fornøyde og har fornøyde unger. Eller så tør de ikke å si annet fordi det ville virke totalt bortskjemt (som jeg er 😉). Det blir litt tabubelagt. Jeg sier det jeg føler. Trygden burde gått mer opp. Selvom vi får mye, de har råd til å gi oss mer. Rimeligere tannlege, høyere trygd, enda rimeligere barnehage og sfo, vekk med alle eller mange bom stasjoner. Familier som ikke har råd til å reise på ferie i Norge har lov til å føle seg litt fattig. Kan ikke sammenligne med andre land. Men sammenlignet med alle naboer, venner og barnas klassekamerater sine familier så er det sørgelig å ikke kunne gi sine barn det samme som andre får. Snakker ikke om oss da fam har flere hus i Spania og vi bare trenger fly. Vi har det fint, men hadde ikke sakt nei til mer. Det er deilig å være velstående i Norge. Middels eller lavere klasse i Norge kan føles svært problematisk for mange. Dette er et faktum. Men alle som er så happy med lite kan jo gå sammen og bo i et sånt mini samfunn som amish folk, og så kan restem fordeles på oss andre.. vinn vinn 👍

Anonymkode: d01d7...06d

Æsj, er det virkelig mulig å opptre så motbydelig? 🤢🤮🤢

Anonymkode: 3005f...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å ønske å trekke opp stigen etter seg, verferdstaten er ikke bærekraftig, du vet det eller? Egoistiske kjærring

Anonymkode: 1c876...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er å se for seg hvor lett provosert folk blir av noe andre skriver, helt tydelig bare for å trekke folk opp. Der sitter det kvinner bak mobiler, nettbrett eller pc'er og hisser seg😂😂😂. Ser på mannen og sier: nei vett du ka hun skrev no. Det er det verste eg har hørt 😂😂

Vet ikke hvem som er dummest

Anonymkode: d01d7...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med DAGENS priser..??!!?

Liten realitetsorientering: da jeg fikk eldste i 2000 var barnehagene langt dyrere enn i dag (ca 5000), og barnetrygden nøyaktig den samme, kr 940. Og lønna mi var halvparten av i dag. 

(Og dette er ikke unikt for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det morsomme er å se for seg hvor lett provosert folk blir av noe andre skriver, helt tydelig bare for å trekke folk opp. Der sitter det kvinner bak mobiler, nettbrett eller pc'er og hisser seg😂😂😂. Ser på mannen og sier: nei vett du ka hun skrev no. Det er det verste eg har hørt 😂😂

Vet ikke hvem som er dummest

Anonymkode: d01d7...06d

Det er den som tror at hun har lurt hele forumet med sin gode trolletråd 🤣

Anonymkode: 4c3af...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tru kva folk her hadde svart om det gjaldt støtte til asylsøkere? 😂

Dei som hadde sagt nei til meir støtte til dei er folk som ønsker et kaldere samfunn...

Anonymkode: 61756...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er den som tror at hun har lurt hele forumet med sin gode trolletråd 🤣

Anonymkode: 

 😂

Endret av Stinepetrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal tru kva folk her hadde svart om det gjaldt støtte til asylsøkere? 😂

Dei som hadde sagt nei til meir støtte til dei er folk som ønsker et kaldere samfunn...

Anonymkode: 61756...ab2

Tester det neste gang. Lurt. Er det noe som får opp tenningen hos folk så er det innvandringspolitikken og rasisme. 

Anonymkode: d01d7...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det morsomme er å se for seg hvor lett provosert folk blir av noe andre skriver, helt tydelig bare for å trekke folk opp. Der sitter det kvinner bak mobiler, nettbrett eller pc'er og hisser seg😂😂😂. Ser på mannen og sier: nei vett du ka hun skrev no. Det er det verste eg har hørt 😂😂

Vet ikke hvem som er dummest

Anonymkode: d01d7...06d

Tror vel det er du. Når du skjønte at du hadde dreti på draget, måtte du begynne å ro som bare det. 

Du fikk litt mer pepper enn du hadde forventet, da du var sikker på at det ville være flere like grådige som  deg her inne. Så nå prøver du å redde ditt eget skinn... også siden du glemte anonymknappen et sted.. 

Og skulle ikke du slutte å svare i denne tråden... du skrev jo så høytidlig det. 

Anonymkode: f129a...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror vel det er du. Når du skjønte at du hadde dreti på draget, måtte du begynne å ro som bare det. 

Du fikk litt mer pepper enn du hadde forventet, da du var sikker på at det ville være flere like grådige som  deg her inne. Så nå prøver du å redde ditt eget skinn... også siden du glemte anonymknappen et sted.. 

Og skulle ikke du slutte å svare i denne tråden... du skrev jo så høytidlig det. 

Anonymkode: f129a...c15

Jeg er ikke overrasket over at det var den novisen nei

Anonymkode: 4c3af...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Stinepetrine skrev:

Våre foreldre trengte jo ikke permisjon. De jobbet jo ikke. Mannen tjente jo for begge 😊😊. Min mor har no aldri trengt å jobbe en dag i sitt liv

Jeg er 41 år. Mamma har alltid jobbet. Hun var sykehuslege da jeg ble født. 4 mnd var hun hjemme før jeg måtte til dagmamma og hun ut i nattevakter og hektisk jobbliv med absolutt null tilrettelegging og null forståelse for småbarnsforeldre. 

Til HI, jeg håper virkelig staten bruker penger på annet enn sparing til egenkapital til dine barns fremtidige huskjøp. Statens pengesekk er ikke endeløs og prioriteringer er viktig. Du er jo så navlebeskuende at det er på grensen til det komiske. Eventuelt bare svært tragisk.

Anonymkode: 5b8be...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det har vært uklart hva man egentlig ønsker gjøre med barnetrygden, det gjelder både røde og blå regjeringer de siste 20 år. Vil man fase det ut, javel, så gjør det da. Kutt det og spytt pengene i barnehagene eller skole. Eller så behandle det som alle andre ytelser og øk i takt med prisutvikling.

Men økning på under 10% når den har stått stille i over 20 år, det er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at alle som har fått barn med en dårlig mann ikke fortjener hjelp som andre får? De som har barn med en god mann får sikkert hjelp, støtte og penger pluss en far som bryr seg. Jeg fikk beskjed at jeg ikke kunne få barn grunnet en sykdom jeg har. Var egentlig uforståelig for leger og alle at jeg ble gravid den gangen

Anonymkode: d01d7...06d

Når to mennesker får barn sammen skal de fostre opp det barnet sammen, med et lite tilskudd fra staten via barnetrygden. Det gjelder om de bør sammen eller hver for seg.

Hvis en av dere tjener lite må den andre bidra mer. Det er det ikke noe rart i. Hvis han tjener for lite til å betale bidrag hadde han ikke bidratt så mye om der bodde sammen heller. Det er ikke statens skyld at mannen ikke betaler bidrag.

Anonymkode: ed80d...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...