Gå til innhold

Dere som har barn med 2 hjem... jul i år

Anbefalte innlegg

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ordet barnefri gjør deg så ille til mote, hvorfor bruker du det så ofte da? Hi har ikke brukt det en eneste gang i denne tråden. 

Du er virkelig bare ute etter å krangle du? 

Anonymkode: 27e30...14d

Hehe... du tuller? Hi brukte nettopp det ordet i hovedinnlegget. Derfor jeg bruker det nedover her. Ordet brukes ikke av meg, det hører ikke hjemme her. 

Anonymkode: bf679...9f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire barn og bor sammen med pappaen.  

Jeg skal love deg jeg setter stor pris på barnefri en gang i blant.  

Anonymkode: 576c5...36b

Det blir jo litt annerledes enn når en bare har ungene deltid fra før. Men bruker du barnefri om det?

Skrevet

Første jul uten barna for min del. De feirer med far og hans side av familien. Jeg skal jobbe. 

Anonymkode: 52465...1cf

Skrevet
6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvordan deler dere opp julen og hva skal dere gjøre når dere har barnefri? Her har jeg barna fra siste skoledag før jul til 3 dag. Da feirer vi tradisjonell jul med selskaper og familie. Når barna skal til far reiser jeg og mannen til utlandet i 5 dager og feirer nyttår 😊

Hva er greia med innlegget sånn egentlig? Dere har jo deres måte, du lurer jo ikke på noe og et fungerer jo perfekt. Ungene dine synes visst det er topp med to hjem og ha delt jul. Noe som er rart da de fleste unger, og særlig med ADHD liker fastsatte rammer og at mor og far bor sammen. 

De fleste innlegg du lager er kun laget for å skryte av din egen familie, hvor perfekt det er. Du er som regel aldri opptatt av å få tips til noe.

Anonymkode: f21c2...66f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er greia med innlegget sånn egentlig? Dere har jo deres måte, du lurer jo ikke på noe og et fungerer jo perfekt. Ungene dine synes visst det er topp med to hjem og ha delt jul. Noe som er rart da de fleste unger, og særlig med ADHD liker fastsatte rammer og at mor og far bor sammen. 

De fleste innlegg du lager er kun laget for å skryte av din egen familie, hvor perfekt det er. Du er som regel aldri opptatt av å få tips til noe.

Greia var som jeg beskrev tidligere å høre hvordan andre feirer jul når de har og ikke har ungene. ADHD eller ikke foretrekker barna mine at mamma og pappa ikke er sammen da mamma og pappa er lykkeligere når de ikke er sammen. 

Skrevet
2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Greia var som jeg beskrev tidligere å høre hvordan andre feirer jul når de har og ikke har ungene. ADHD eller ikke foretrekker barna mine at mamma og pappa ikke er sammen da mamma og pappa er lykkeligere når de ikke er sammen. 

Den der må du lenger utpå landet med. Eller har du hjernevasket deg selv til å tro på det? Om det ikke er rus eller vold i bildet vil nok alltid barn ønske at mor og far er sammen altså. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den der må du lenger utpå landet med. Eller har du hjernevasket deg selv til å tro på det? Om det ikke er rus eller vold i bildet vil nok alltid barn ønske at mor og far er sammen altså. 

Du tror ikke at barn kan forstå at helt vanlige foreldre kan ha det bedre hver for seg? Null vold og rus , vi gjorde hverandre bare ikke lykkelige. Nå har vi hver vår partner som bringer ut det beste i oss og barna merker helt klart at alle har det mye bedre nå. Vi er rett og slett lykkelig «skilt» 

Skrevet

Vi feirer ilag fra den 22 des til og med 24 des fordi barnet ønsker det. Å så er det opp til barnet hvilke romjulsarrangement det vil være med på. Pleier å bli middagsselskap annen hver dag med de forskjellige familiene. Nyttår er opp til barnet, men det må bestemme seg før jul slik at den andre kan lage seg egne planer.

For oss handler jula om barnet og familien.

Anonymkode: 7c082...d17

Skrevet
12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du tror ikke at barn kan forstå at helt vanlige foreldre kan ha det bedre hver for seg? Null vold og rus , vi gjorde hverandre bare ikke lykkelige. Nå har vi hver vår partner som bringer ut det beste i oss og barna merker helt klart at alle har det mye bedre nå. Vi er rett og slett lykkelig «skilt» 

Jeg tviler veldig på at du vet særlig mye om hva barna dine tenker om dette. Du er jo veldig lite opptatt av dem. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler veldig på at du vet særlig mye om hva barna dine tenker om dette. Du er jo veldig lite opptatt av dem. 

Tenker nok jeg vet bedre enn deg hva mine barn tenker og ikke tenker jeg😊

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå er det ikke ofte jeg er enig med deg, men her er jeg det. Det får faktisk ann å fungere bedre som skilte foreldre enn foreldre som bor sammen. For en del, så er det akkurat det at de ikke bør sammen, ikke tråkker oppi hverandre hele tiden som gjør at de kan samarbeide bedre om barna. 

Skrevet
13 minutter siden, Dumi skrev:

Nå er det ikke ofte jeg er enig med deg, men her er jeg det. Det får faktisk ann å fungere bedre som skilte foreldre enn foreldre som bor sammen. For en del, så er det akkurat det at de ikke bør sammen, ikke tråkker oppi hverandre hele tiden som gjør at de kan samarbeide bedre om barna. 

Også må du ikke glemme bonusen med 50% barnefri da🙄

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har ikke vi en 50/50 ordning men poenget er at du ikke synes å forstå at man KAN være en helt vanlig familie som best fungerer når den er delt. Ungene blir jo glade når vi er glade. De merker jo at stemningen er en helt annen slik det er i dag. Jeg og far fungerer som verdens beste foreldre sammen men vi fungerer på ingen måte sammen som kjærester. Nå ser barna foreldre som ler, danser , kysser og stråler. De gjorde de ikke før 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Foreldrene bør ikke sammen. Barna har like mye rett til samvær med sin far som si mor. For denne familien fungerer 50/50, slik jeg har forstått. Og så om mor og ny samboer (rett meg hvis jeg tar feil) drar vekk når barna ikke er hos dem, hva så? Skulle de heller sitte hjemme å tvinne tomler? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo litt annerledes enn når en bare har ungene deltid fra før. Men bruker du barnefri om det?

Ja det har jeg nok helt sikkert sagt.  Når faren har tatt med seg alle på en tur eller noe, så har jeg helt sikkert brukt ordet barnefri. Og det er til tider helt utrolig deilig.  Jeg har jo da fri fra barna. 

Skrevet
1 minutt siden, Dumi skrev:

Foreldrene bør ikke sammen. Barna har like mye rett til samvær med sin far som si mor. For denne familien fungerer 50/50, slik jeg har forstått. Og så om mor og ny samboer (rett meg hvis jeg tar feil) drar vekk når barna ikke er hos dem, hva så? Skulle de heller sitte hjemme å tvinne tomler? 

Ikke at det er veldig viktig men vi har ikke 50/50. Alle ferier er dog 50/50. Jeg og far har ikke bodd sammen på flere år og jeg er gift og far har samboer😊

Skrevet

På «papiret» har vi 50/50, men i praksis fungerer det ikke sånn. Selv om han er hos faren så drar jeg/vi ofte dit, vi kjører sammen til trening/kamper etc. Selv om jeg og faren ikke bor sammen er jeg mamma 100%, alltid.

Han er hos pappa på julaften kveld, men da har vi en koselig feiring her lille julaften, og han våkner her med julestrømpe etc. Kommer så hit 2 dag igjen. Nyttårsaften skal vi ha her hjemme. Point beeing, selv om det er pappa julaften i år, og mamma nyttår, så treffes vi alle sammen og ses både de dagene og innimellom. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Må du hakke på alt fra denne brukeren? Det er ulidelig kjedelig.

Anonymkode: 9c330...b68

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, så slitsom du er

Anonymkode: 8ff74...c83

Skrevet
44 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå har ikke vi en 50/50 ordning men poenget er at du ikke synes å forstå at man KAN være en helt vanlig familie som best fungerer når den er delt. Ungene blir jo glade når vi er glade. De merker jo at stemningen er en helt annen slik det er i dag. Jeg og far fungerer som verdens beste foreldre sammen men vi fungerer på ingen måte sammen som kjærester. Nå ser barna foreldre som ler, danser , kysser og stråler. De gjorde de ikke før 

Du skal virkelig ha tommel opp for å aldri miste hodet når du svarer, uansett hvor mye drit visse brukere her inne kaster etter deg.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal virkelig ha tommel opp for å aldri miste hodet når du svarer, uansett hvor mye drit visse brukere her inne kaster etter deg.

Takk😊 svarer jeg like barnslig som de som kaster drit så har jeg i mine øyne tapt. Den som oppfører seg fint vil alltid vinne og det er det jeg lærer ungene mine 😊

Skrevet
47 minutter siden, Dumi skrev:

Poenget er at barnefri er så himla stort. Hvor mye barnefri har dere i jula, ikke hvor mye får dere vært sammen med barna i jula. De fleste jubler jo ikke over å slippe å være med barna sine liksom. 

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Takk😊 svarer jeg like barnslig som de som kaster drit så har jeg i mine øyne tapt. Den som oppfører seg fint vil alltid vinne og det er det jeg lærer ungene mine 😊

Jeg er imponert :) Jeg hadde mistet hodet for lengst med sånne kverulerende folk

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det har jeg nok helt sikkert sagt.  Når faren har tatt med seg alle på en tur eller noe, så har jeg helt sikkert brukt ordet barnefri. Og det er til tider helt utrolig deilig.  Jeg har jo da fri fra barna. 

Liker personlig egentid bedre. Det hinter liksom ikke til noe negativt med tid med barna.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at barnefri er så himla stort. Hvor mye barnefri har dere i jula, ikke hvor mye får dere vært sammen med barna i jula. De fleste jubler jo ikke over å slippe å være med barna sine liksom. 

Det er jo INGEN her som jubler over å slippe å feire jul med barna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...