Gå til innhold

Dere som har barn med 2 hjem... jul i år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan deler dere opp julen og hva skal dere gjøre når dere har barnefri? Her har jeg barna fra siste skoledag før jul til 3 dag. Da feirer vi tradisjonell jul med selskaper og familie. Når barna skal til far reiser jeg og mannen til utlandet i 5 dager og feirer nyttår 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min manns barn er hos oss på julaften i år, kjører annethvert år, ellers følger de normal mamma/pappa-uke, og drar til sin mor 1.dag og feirer julaften en gang til hos henne med hennes familie. Neste år er det motsatt.

Anonymkode: 9c330...b68

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min manns barn er hos oss på julaften i år, kjører annethvert år, ellers følger de normal mamma/pappa-uke, og drar til sin mor 1.dag og feirer julaften en gang til hos henne med hennes familie. Neste år er det motsatt.

Må legge til at de er med i familieselskaper uavhengig av hvilken side av familien det er. Men de har base ett sted i romjula.

Skrevet

Annethvert år her. Da er barnet hos den ene fra lillejulaften og til 2.juledag, også er det resten hos den andre, frem til 2.nyttårsdag. Og deretter går vi inn i vanlig rutine igjen. 

Når vi har "barnefri" så gjør ikke vi så mye annet enn om barnet var hjemme, drar i noen middager til familie, og inviterer til noen, også er det gjerne litt jobb innimellom. Jeg er sykepleier, og han kan risikerer å ha vakt.

Anonymkode: 244fe...ed5

Skrevet
32 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvordan deler dere opp julen og hva skal dere gjøre når dere har barnefri? Her har jeg barna fra siste skoledag før jul til 3 dag. Da feirer vi tradisjonell jul med selskaper og familie. Når barna skal til far reiser jeg og mannen til utlandet i 5 dager og feirer nyttår 😊

Må presisere at vi har barna jul og nyttår annethvert år. Altså halve juleferien uten barn begge to

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Må presisere at vi har barna jul og nyttår annethvert år. Altså halve juleferien uten barn begge to

Det er delen uten barna som er viktig? Ikke at dere -får- ha barna halve juleferien? 

Anonymkode: bf679...9f9

Skrevet

Barnefri har vi ikke da vi har barn sammen, men da eldste fortsatt hadde kontakt med far hadde vi jul og nyttår annenhvert år. Da var barnet her fra 22 til 27 desember og hos far fra 27 til 2 januar. Også omvendt. 

Anonymkode: e6110...67e

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er delen uten barna som er viktig? Ikke at dere -får- ha barna halve juleferien? 

Nei selvsagt ikke. Men derfor vi kan reise bort i julen . Barna får både feiret jul og nyttår og vi voksne får gjort voksenting. Som reiser og selskap. Når vi først er 2 familier så koser vi oss både med og uten barna😊

Skrevet

I år har vi ingen barn, da samboers barn er hos moren sin og mitt barn hos faren sin. 

Barna kommer hit 3. Juledag og blir til over nyttår.

Skrevet
3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei selvsagt ikke. Men derfor vi kan reise bort i julen . Barna får både feiret jul og nyttår og vi voksne får gjort voksenting. Som reiser og selskap. Når vi først er 2 familier så koser vi oss både med og uten barna😊

Når dere ikke har barna til vanlig fullt, er det virkelig så viktig å få barnefri i jula også? Juhu, nå slipper vi barna så vi kan dra bort? Høres ut som du skryter av det. Tenkt på hvordan barn som er «delt» har det?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når dere ikke har barna til vanlig fullt, er det virkelig så viktig å få barnefri i jula også? Juhu, nå slipper vi barna så vi kan dra bort? Høres ut som du skryter av det. Tenkt på hvordan barn som er «delt» har det?

Nå syns jeg du legger vrangviljen til her. 

Nå er situasjonen hos hi slik at de deler jul og nyttår, og da må det da være lov å kose seg i den delen hvor man ikke har barna også? Eller skal man bare sitte og sture og lengte den uken? Er man da bedre mor i dine øyne?

Anonymkode: 27e30...14d

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi spurte barna om de ville reise til utlandet i juleferien men de ville ha vanlig jul her hjemme . Barna synes det er helt topp å feire halve julen hos oss begge. Hos meg får de sett min familie og hos far får de den delen av familien. Vi er en lykkelig delt familie hvor det er lov og helt innafor at både barn OG voksne kan kose seg. Både jeg og far koser oss med barn og uten barn 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå syns jeg du legger vrangviljen til her. 

Nå er situasjonen hos hi slik at de deler jul og nyttår, og da må det da være lov å kose seg i den delen hvor man ikke har barna også? Eller skal man bare sitte og sture og lengte den uken? Er man da bedre mor i dine øyne?

Ikke det som var poenget mitt. Man skal jo kunne kose seg da -også-. Men å lage en egen skryte av hvor mye barnefri jeg har tråd er jo bare kvalmt. Virker jo som folk ikke liker å være med barna sine? 

Skrevet

Jeg har 3 barn, og de skal de faren i år, da drar de når de går til skoleferie ,er vel den 21 desember i år og blir til 1 januar.

Jeg og min nye mann og sønnen vår på 2 ,skal til hans familie i bergen og blir der fra 22-27, så blir drar vi videre til mine foreldre på åsane og blir der 27-30 ,før vi drar hjem igjen, og feirer nyttår med et vennepar, gutten er hos sin oldemor nyttårsaften til 1 dag,så henter vi alle barna likt.

jeg og barnefaren til de eldste er gode venner, vi ble skilt for 10 år siden og det har alltid vert 50/50 + anhver jul og nyttår og de andre feriene, og i sommerferien får vi en mnd hver med barna. de er nå 12,14 og 15.

barnefaren der er gift på nytt også og har en datter på snart 1.

Anonymkode: 52ee2...235

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke det som var poenget mitt. Man skal jo kunne kose seg da -også-. Men å lage en egen skryte av hvor mye barnefri jeg har tråd er jo bare kvalmt. Virker jo som folk ikke liker å være med barna sine? 

Og det du sier her var heller ikke poenget med innlegget mitt

Skrevet

Og det du sier her var heller ikke poenget med innlegget mitt

Hva var poenget ditt da?

Skrevet

Hva var poenget ditt da?

Poenget var kort og godt å høre med de som har barn med 2 hjem hva de gjør i julen både når de har ungene og når de ikke har ungene 

Skrevet

Poenget var kort og godt å høre med de som har barn med 2 hjem hva de gjør i julen både når de har ungene og når de ikke har ungene 

Men du ser forskjellen på hvordan du formulerer deg i forhold til de andre? Andre sier de får ha barna da og da, men du sier jeg har barnefri da og da. Ingen tvil om hvilken del av tiden du verdsetter mest da... 

Skrevet

Men du ser forskjellen på hvordan du formulerer deg i forhold til de andre? Andre sier de får ha barna da og da, men du sier jeg har barnefri da og da. Ingen tvil om hvilken del av tiden du verdsetter mest da... 

Da får du tro det😊 helt i orden . Jeg mener det må være lov å verdsette både tid med barna og tid med mannen uten at det gjør meg til en dårligere mor. Selvsagt skulle jeg ønske jeg og barnas far hadde fått det til å fungere sammen men slik er det ikke. Da velger jeg å sette pris på tid med og uten barn 

Skrevet

Da får du tro det😊 helt i orden . Jeg mener det må være lov å verdsette både tid med barna og tid med mannen uten at det gjør meg til en dårligere mor. Selvsagt skulle jeg ønske jeg og barnas far hadde fått det til å fungere sammen men slik er det ikke. Da velger jeg å sette pris på tid med og uten barn 

Det er ikke det at en ikke kan verdsette begge deler. Det er bare det at det er så tydelig at BARNEFRI er viktigst. Hvem bruker det ordet i det hele tatt? Fri fra barna? Trist! Får grøssninger av det ordet! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke det at en ikke kan verdsette begge deler. Det er bare det at det er så tydelig at BARNEFRI er viktigst. Hvem bruker det ordet i det hele tatt? Fri fra barna? Trist! Får grøssninger av det ordet! 

Så vidt jeg vet er det helt vanlig å bruke ordet « barnefri» 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis ordet barnefri gjør deg så ille til mote, hvorfor bruker du det så ofte da? Hi har ikke brukt det en eneste gang i denne tråden. 

Du er virkelig bare ute etter å krangle du? 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire barn og bor sammen med pappaen.  

Jeg skal love deg jeg setter stor pris på barnefri en gang i blant.  

Anonymkode: 576c5...36b

Skrevet

Faren valgte å flytte til en annen kant av landet, så annet hvert år er barna hos ham fra de får skolefri til skolen starter opp igjen.

I år er de hos ham. Jeg tenker jeg får jobbe mest mulig i romjulen da.

Anonymkode: c8f99...942

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er enig i det at formuleringene i denne tråden er litt uheldige, men er selve uttrykket barnefri virkelig så forferdelig? Jeg overhørte en dame på butikken som stod å fortalte en annen mann at hun hadde hatt sønnen sin to uker i strekk nå så hun var sååå sliten. Til helga skulle faren ha han så da skulle det bli godt med fri. Alt dette mens sønnen stod å hørte på. Jeg syns det var helt grusomt. 

Men å skrive i et anonymt nettforum at det innimellom er godt med barnefri burde jo være helt uproblematisk. 

Anonymkode: b92b9...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...