Gå til innhold

Hva i alle dager er det med husprisene her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som skjer med verden? Jeg håper det er feil i annonsen. 12 millioner?? For et rekkehus som ikke er fint engang. Og i tillegg fem TUSEN i fellesutgifter i måneden?? 

Vi bor i en stor by - og for den prisen hadde vi kjøpt to svære eneboliger. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=132096369

Anonymkode: 10387...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absurd.

Anonymkode: a40ff...7fd

Skrevet

Helt vilt

Anonymkode: 93dd7...e4f

Skrevet

Svært god beliggenhet og enkelt å lage utleie i første etasje. 

Anonymkode: b169d...35c

Skrevet

Hvis du ikke bor i Oslo (eller i utlandet), bor du ikke i en stor by. Og hvis du bor i Oslo vil du skjønne at dette er markedsprisen for denne type bolig. Synes det var fint, stort og med god beliggenhet, utsikt OG hage samtidig!

Hilsen hun med 140 kvm til 9,5 mill.

Anonymkode: bb7bb...a90

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke bor i Oslo (eller i utlandet), bor du ikke i en stor by. Og hvis du bor i Oslo vil du skjønne at dette er markedsprisen for denne type bolig. Synes det var fint, stort og med god beliggenhet, utsikt OG hage samtidig!

Du mener at ingen andre byer enn Oslo er en stor by? Er du litt teit 🤣

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja det mener jeg, og nei ikke teit. Å kalle Bergen en stor by er latterlig, langt mindre noen andre av Norges provinser.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nevn mer enn gjerne hvilke andre byer i Norge som har 700 00 i befolkning, du som åpenbart er så smart. 

Anonymkode: 27667...aae

Skrevet

HI: det er to svar på hvorfor prisen er som den er: 

1) Beliggenhet, beliggenhet beliggenhet. 

2) Marked, marked, marked. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nevn mer enn gjerne hvilke andre byer i Norge som har 700 00 i befolkning, du som åpenbart er så smart. 

Hvor kommer 700 000 fra? Vet du hvor mange det bor en by for å regnes som stor i Norge?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor kommer 700 000 fra? Vet du hvor mange det bor en by for å regnes som stor i Norge?

700 000 er befolkningstallet i Oslo.  Neste by på lista over mest befolkede byer er Bergen. Der bordet ca 280 000... det er vel ganske åpenbart hva som var poenget til den andre anonyme her, eller hva??

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

700 000 er befolkningstallet i Oslo.  Neste by på lista over mest befolkede byer er Bergen. Der bordet ca 280 000... det er vel ganske åpenbart hva som var poenget til den andre anonyme her, eller hva??

Det betyr jo bare, at det er deres personlige mening at det er kun Oslo som er en stor by

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr jo bare, at det er deres personlige mening at det er kun Oslo som er en stor by

Nei, de har faktisk forbilledlig dokumentert sine påstander for deg. 

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Man velger selv om man vil bo i Oslo, og hvor i byen, eller i en liten by.

Endret av sug lut
Skrevet

Sånn går det når penger er tilnærmet gratis.

Anonymkode: 690d5...000

Skrevet

Oslo er også en lite fisleby. 

Hyggelig liten fisleby å besøke, men akk så stusselig kjedelig i lengden. Selv om Oslofolk tror de bor i en storby.

12 millioner er prisen for et rekkehus i det strøket. Slik er det bare. Så kan jo HI kose seg med at hun ikke vil bo på Gaustad og dermed kan bruke pengene sine til morsommere ting enn 160 m2 nær Nordmarka.

Anonymkode: 6314e...02a

Skrevet

Velkommen til Oslo-markedet. Er vel gammelt nytt, dette. :) Hilsen 140 m2 oppussingsobjekt til 9,2. 

Anonymkode: f8e05...a53

Skrevet

Ja fy fader jeg er glad jeg slipper å bo der. Aldri i villeste verden om jeg hadde jobbet meg ihjel for å bo meg ihjel. Vi har større hus som er helt nytt, bor veldig sentralt rett utenfor en by som er stor i norsk målestokk og til under halve prisen. Nordmarka kunne jeg ikke brydd meg mindre om og hagen her er svær for ungene og utsikten er rett på cruiseskipene som har innseiling. Kan ikke fatte at noen betaler de summene for et oppussingsobjekt. Ja - les taksten.

HI

Skrevet

Ja fy fader jeg er glad jeg slipper å bo der. Aldri i villeste verden om jeg hadde jobbet meg ihjel for å bo meg ihjel. Vi har større hus som er helt nytt, bor veldig sentralt rett utenfor en by som er stor i norsk målestokk og til under halve prisen. Nordmarka kunne jeg ikke brydd meg mindre om og hagen her er svær for ungene og utsikten er rett på cruiseskipene som har innseiling. Kan ikke fatte at noen betaler de summene for et oppussingsobjekt. Ja - les taksten.

HI

De som bor her har jo jobber som forsvarer det da, lønningene er også høyere i Oslo enn på vestlandet.

Jeg bor ikke i Oslo, og kunne ikke tenke meg det heller. Men jeg kjenner folk som bor f.eks i Holmenkollåsen, og de tjener jo fett i de jobbene de har og har ingen problemer med å punge ut det boligene her koster.

Anonymkode: c9488...c1c

Skrevet

HI

Men du skjønner vel at din mening ikke er i overtall? Det er tilbud og etterspørsel som styrer prisen, og det er langt flere (meg selv inkludert) som vil bo i et rekkehus på Gaustad enn en enebolig på bygda.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Ok, jeg liker ikke blåskjell. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra hvordan du selektivt velger å runde oppover, er jeg enig i at det er bare en storby i Norge. 

Oslo har drøyt 673.000 innbyggere og ble rundet opp med ca. 27.000 til 700.000.

Bergen har drøyt 279.000 og ble rundet opp med 1.000 til 280.000

Anonymkode: 8cefc...edd

Skrevet

Prisen er absurd, samme hva. 

Huset har vel en teknisk verdi på rundt regnet en 1/3 av prisen, og det er det glade vanvidd at beliggenhet skal kunne ha så høy pris. 

Problemet er jo at det er for få boliger i Osloområdet. Det er markedet som presser prisen opp. 

Anonymkode: a40ff...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...