Gå til innhold

hvem har rett her ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis han heller vil flytte ut så høres det ikke akkurat som om han sparer lønna si..

Jeg tror hi har en grunn til å be om husleie.

Jeg kommer også til å ha et krav om studier hvis barna skal bo hjemme. Og da kan de gjerne bo så lenge de vil. Selv om jeg trur det er sunt å flytte for seg selv under studietiden (etter vgs)

Anonymkode: 5375a...a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Han er ikke den skarpeste kniven i skuffen, er han vel?🤣😂😁

Anonymkode: 5a613...ab3

ikke når det gjelder dette tydeligvis 😂

Anonymkode: 95d26...524

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Hvis han heller vil flytte ut så høres det ikke akkurat som om han sparer lønna si..

Jeg tror hi har en grunn til å be om husleie.

Jeg kommer også til å ha et krav om studier hvis barna skal bo hjemme. Og da kan de gjerne bo så lenge de vil. Selv om jeg trur det er sunt å flytte for seg selv under studietiden (etter vgs)

Anonymkode: 5375a...a81

Nei han er veldig flink til og bruke pengene sine bare på tull

Anonymkode: 95d26...524

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg var 16år måtte jeg jobbe ved siden av vis, og betale husleie pluss strøm. -Og mine foreldre hadde samlet intekt på over en million, så det var ikke for deres skyld.

Andre jeg forteller det til er helt forskrekket og syntes mine foreldre var grusomme. Men vet du hva, jeg lærte meg budsjett, prioriteringer og ble forberedt på voksenlivet. Disse (det var flere tilfeller) erfaringene gjorde meg økonomisk ansvarlig, og sørget for at jeg feks klarte å spare opp 200 000kr på et år etter læretiden, så jeg hadde depositum til egen bolig. 
Det har sørget for at jeg nå til en hver tid har en bufferkonto på 150-200 000kr, aldri må "snu på krona" og vet at jeg alltid vil klare meg på egenhånd hvis jeg må. 

-Så at en 19åring med jobb skal bo hjemme gratis, det er i mitt hode bare slemt gjort mot 19åringen. "forsørgerplikt", roper noen her -Ja, det innebærer også å lære de om livet, ikke å bare sy puter under armene. 
En 19åring burde flytte ut hjemmefra, men hvis ikke så burde han i det minste bidra i husholdningen.

Anonymkode: 0700d...93c

Burde flytte ut hjemmefra??? Herregud! Blir ikke kvitt unga fort nok eller?? Blir matt!!!!

Anonymkode: 25926...133

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar.

Vi har snakket sammen, da sier han at han vil flytte ut, og det kan jeg ikke nekte han, men synes det er trist at han ikke ser at han må betale mye mer for og bo et annet sted, er ligger leieprisen på med nett ,tv og strøm mellom 8000-12000 så han må uansett betale mye mer hvis han velger og flytte

Anonymkode: 95d26...524

Hva sa han da du påpekte dette til han da?

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Burde flytte ut hjemmefra??? Herregud! Blir ikke kvitt unga fort nok eller?? Blir matt!!!!

Anonymkode: 25926...133

Burde kunne... Jeg glemte et kunne der. 

Bli matt i vei, men jeg håper virkelig at guttene mine er selvstendige nok til å kunne ha den muligheten innen de er 19år -da er de tross alt voksne menn. 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...