Gå til innhold

Mannens fortid.......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere? Noen som kan gi meg råd?

Mannen min har selvsagt en fortid, slik som jeg også har. Det bryr meg svært lite. Men dette er noe som plager meg....: Jeg har funnet ut at mannen min, som er 40 år, hadde sex med en han var sjef til da hun var 16 og han var 34... (Jeg møtte han året etterpå. Vi er gift og har et barn sammen). 

Forstod det slik at de hadde hatt sex et par ganger. 

Jeg konfronterte han med det.. Fordi... han har alltid snakket nedlatende om andre menn som har sex med unge jenter..  Det gjør at jeg føler mye av det han har sagt til meg om hvilken person han er, ikke samsvarer helt med realiteten. 

Han nekter selvfølgelig i stein på at de har hatt sex. 

Det er heller ikke kun dette han lyver om, da jeg har tatt han i løgn en del ganger tidligere. 

Dette med løgn.. og det at han har hatt sex med en jente på 16 (!!!) gjør at jeg har endret syn på han.. 

hva ville dere følt/gjort? 

Er jeg urimelig? 

 

 

Anonymkode: f2a43...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er vitsen med å tenke bakover i tid? Se fremover 😊 Slipp det. Lev i nuet. Kom over det. Ja, han gjorde noe dumt for lenge siden. Så lenge han ikke gjør slike ting nå, er det ikke vits i å ødelegge tilværelsen for noe gammelt drit. 

😊

Anonymkode: 5c655...71f

Skrevet

Min mann har hatt sex med alt han kom over i en fem års periode før han traff meg. Mye og heftig sex. Han har vært åpen om det siden dag 1. Han hadde sex med ei på 18 da han var 31. Kvalmt ja. Jeg har også måttet øve meg i å legge alt bak og bare stole på og se frem! Ingen løgn her da. Ville vært turn off. 

Anonymkode: 176d0...e48

Skrevet

Så bra at han ser at det han selv har gjort er litt ekkelt. Skjønner at han angrer og ser ned på menn som gjør det samme

Anonymkode: 239a2...69d

Skrevet

Ikke helt det samme, men jeg traff min mann når han var i et forhold med en annen. Det forholdet var ikke noe forhold og de var sammen fordi hun ikke klarte å gi slipp på han. Det var ikke kjærlighet som holdt henne, men kontroll og makt. Så fant han meg og fikk en grunn for å klare å komme seg ut av det, men det skulle ta 1,5 år. Så jeg var en hemmelig elskerinne i lang tid og jeg hatet det, og jeg følte meg ikke særlig bra. Samtidig bare visste jeg at det måtte være oss to, så jeg bet tennene sammen og hold ut. O den perioden var det mange, mange tårer og vonde følelser og jeg forstår ikke at jeg klarte det.

Det er selvsagt masse til denne historien, Men poenget er at selv om jeg visste hva jeg gikk til, så måtte jeg lære, eller velge å stole på mannen. For jeg vet at det er meg og kun meg han vil ha, han viser det hver eneste dag, men uansett så må jeg leve med at han valgte å bruke 1,5 år på å klare å komme seg ut av det forholdet og dermed samtidig lot meg sitte å ha vondt i hele den tiden. Så selv om det er vondt og vanskelig og jeg innerst inne er sint på han for det, så har jeg tatt et valg om å leve med det og med han, og da kan jeg ikke fokusere på det som har vært. Nå har han aldri løyet eller vært uærlig med meg, han har vært veldig åpen hele veien og visst at den åpenheten og ærligheten var viktig for at vi skulle kunne ha et ordentlig forhold. 

Så du må enten velge å legge bak deg det som var, eller gnage på det til det ikke funker lengre.

Anonymkode: 28bac...825

Skrevet

En 34-åring som har sex med ei som såvidt har bikket seksuell lavalder er IKKE greit. De er ikke på noen måte likestilte.

Jeg personlig ville nok mistet respekt for min mann i all overskuelig fremtid.

Skrevet (endret)

Det kan jo hende at han skammer seg (med rette) over det han gjorde, og at det er derfor han har snakket nedlatende om slike menn og at han ikke har villet fortelle om det (men hvordan vet du at det er han som lyver?). 

Jeg tror at jeg hadde hatt behov for å endevende både hans holdninger og følelser grundig etter en sånn oppdagelse, og hva jeg hadde gjort etterpå hadde vært avhengig av hva som kom fram etter det. 

Endret av the amazing spidermamma
Skrevet

Enig med Twintipp, en på 34 år skal ikke ha sex med ei på 16 år. Det er snakk om ungdomsskole-elev! 

Skrevet

Dette kunne vært skrevet om meg og min sjef. 

Det jeg tenker er viktig å huske på et at det ikke nødvendigvis var maktmisbruk. 

Jeg var 16, nesten 17, han var 31. Han var sjefen min, og jeg syntes han var det vakreste i verden. Vi hadde seksuelt forhold i nesten to år, og det var virkelig ingenting ekkelt med det. Vi var oppriktig glad i hverandre. 

Kanskje var det sånn for din mann også? 

Anonymkode: aa12c...150

Skrevet

En mann over 30 år som går på et barn(som man faktisk er. Over den seksuelle lavalder eller ei)er pedofili. Skjønner godt du fikk et annet syn på han. 

Anonymkode: 2d281...52d

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette kunne vært skrevet om meg og min sjef. 

Det jeg tenker er viktig å huske på et at det ikke nødvendigvis var maktmisbruk. 

Jeg var 16, nesten 17, han var 31. Han var sjefen min, og jeg syntes han var det vakreste i verden. Vi hadde seksuelt forhold i nesten to år, og det var virkelig ingenting ekkelt med det. Vi var oppriktig glad i hverandre. 

Kanskje var det sånn for din mann også? 

Anonymkode: aa12c...150

Kanskje det faktisk var HI sin mann. Selv om du ikke ser på dette som maktmisbruk, er det likevel skjev maktfordeling. Hadde han vært like oppriktig glad i deg, så ville han ha innledet et forhold til deg, og ikke bare hatt deg som et ligg i to år. 

Anonymkode: 3664c...985

Skrevet

En mann som er 34 år og har sex med en 16 åring ville jeg i utgangspunktet ikke hatt sansen for. Når han i tillegg er sjef for denne 16 åringen blir det enda verre.

Jeg er enig med Spidermama, hadde trengt en real oppklaring av mannens følelser og holdninger, og så fikk tiden vise. Dette fordi dere har barn sammen. Hadde dette vært en mann jeg ikke hadde barn med tror jeg ærlig talt ikke jeg hadde ønsket å bruke mer energi på ham.

Anonymkode: a40d5...1cb

Skrevet

Jeg tror ikke akkurat dette er så veldig uvanlig, og det er nok mindre vanlig at slike menn er åpen om det enn at de faktisk skjuler det.

Jeg hadde et seksuelt forhold til en mann som er/var 20 år eldre enn meg når jeg var 17/18. Han var på en måte sjefen min uten at jeg gidder å utdype det.

Jeg tror aldri han hadde fortalt om dette forholdet til noen om det ikke hadde vært for at jeg ble gravid. I og med at han ikke er registrert som far for barnet mitt, så trenger han fortsatt ikke å fortelle om dette til noen, og det tror jeg heller ikke han velger å gjøre. Jeg vet ikke om nåværende kjæreste vet om mitt barn, men regner egentlig ikke med det. Og om han nevner det, så nevner han garantert ikke at mot til dette barnet er 20 år yngre enn han, og at vi hadde et sexuelt forhold over flere år.

Anonymkode: fa293...b40

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke akkurat dette er så veldig uvanlig, og det er nok mindre vanlig at slike menn er åpen om det enn at de faktisk skjuler det.

Jeg hadde et seksuelt forhold til en mann som er/var 20 år eldre enn meg når jeg var 17/18. Han var på en måte sjefen min uten at jeg gidder å utdype det.

Jeg tror aldri han hadde fortalt om dette forholdet til noen om det ikke hadde vært for at jeg ble gravid. I og med at han ikke er registrert som far for barnet mitt, så trenger han fortsatt ikke å fortelle om dette til noen, og det tror jeg heller ikke han velger å gjøre. Jeg vet ikke om nåværende kjæreste vet om mitt barn, men regner egentlig ikke med det. Og om han nevner det, så nevner han garantert ikke at mot til dette barnet er 20 år yngre enn han, og at vi hadde et sexuelt forhold over flere år.

Anonymkode: fa293...b40

Vet at dette bli off topic, men hvorfor fører du han ikke opp som far hvis han er det? Det gjør det mye lettere for barnet ditt om noe skulle skje med deg eller faren skulle dø og det kan bli snakk om en arv. Det er det minste barnet fortjener etter et liv uten far

Anonymkode: 239a2...69d

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke akkurat dette er så veldig uvanlig, og det er nok mindre vanlig at slike menn er åpen om det enn at de faktisk skjuler det.

Jeg hadde et seksuelt forhold til en mann som er/var 20 år eldre enn meg når jeg var 17/18. Han var på en måte sjefen min uten at jeg gidder å utdype det.

Jeg tror aldri han hadde fortalt om dette forholdet til noen om det ikke hadde vært for at jeg ble gravid. I og med at han ikke er registrert som far for barnet mitt, så trenger han fortsatt ikke å fortelle om dette til noen, og det tror jeg heller ikke han velger å gjøre. Jeg vet ikke om nåværende kjæreste vet om mitt barn, men regner egentlig ikke med det. Og om han nevner det, så nevner han garantert ikke at mot til dette barnet er 20 år yngre enn han, og at vi hadde et sexuelt forhold over flere år.

Anonymkode: fa293...b40

Normale menn har ikke sex med tenåringer, nå får du gi deg. 

Anonymkode: 1ce3a...c44

Skrevet

Hvis han nekter på at de har sex, hvordan VET du at han lyver🤔

Anonymkode: e0542...20b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis han nekter på at de har sex, hvordan VET du at han lyver🤔

Anonymkode: e0542...20b

nekter på at de har hatt sex

Skrivefeil

Anonymkode: e0542...20b

Skrevet

Hm. Jeg var sammen med en på 35 år da jeg var 19. Vi var kjærester i ett år, og hadde selvsagt sex. Ok, det var ikke et optimalt forhold, men aldersforskjellen var ikke egentlig et problem. Jeg tok ingen skade av det hele. Det er en viss forskjell på 19 og 16, men jeg tenker at hovedproblemet her er at han lyver gjentatte ganger. Det er noe som ville fått mine varsellamper til å lyse.

Anonymkode: eb8cf...5f8

Skrevet

Let it go.. 

Anonymkode: 06fcc...bf5

Skrevet

Tusen takk damer for mange svar. Merker at det hjelper meg. Får en annen ro.

Hvordan jeg fikk vite det: hadde mistanke pga enkelte ting som ble sagt. Jeg spurte venninna hennes og hun bekteftet det.

han har løyet så mange ganger til meg, så derfor klarer jeg ikke stole på at han IKKE har hatt sex med henne. 

Jeg sa til han at han måtte være så snill og være ærlig med meg. Men han nektet fortsatt. Sier han aldri har hatt sex med hverken kolleger eller ansatte. Jeg fikk vite dette før sommerferien og jeg tenker ofte på det... 

Anonymkode: f2a43...925

Skrevet

(Fra meg som startet tråden) Jeg må også si at jeg etter dette plages av tanken om han kanskje har vært utro de gangene han har vært på ledersamlinger med jobben.. jeg kommer vel aldri til å finne det ut heller. 

Han har også løyet til meg før om damer... han hadde en venninne som sletta han og meg fra facebook da vi ble samboere. Jeg spurte hvorfor (ble minstenksom) men han påstod han ikke visste hvorfor. Hun var også stygg mot meg i ettertid. Han påstod fortsatt at han ikke ante hvorfor hun var blitt sånn. 

Dette fortalte jeg til en venninne av meg som også er venninna til henne. 

Hun svarte at da var hun vel sjalu, siden de hadde et sekuselt forhold rett før han ble kjent med meg.. 

jeg konfronterte han, da innrømmet han det, men påstod først at de hadde kun hatt sex en gang (garantert løgn)

da jeg var gravid var han på ledersamling og jeg hadde en ekkel følelse når han kom hjem. Mye alkohol på samlingene.. 

Det plager meg fremdeles at jeg ikke vet om han var utro den gangen. 

Da vi kun rotet sammen (ca 1 mnd før vi bestemte oss for å bli kjærester) dro han på samling og jeg hørte ikke noe fra han på 3 dager mens han var der. Forklaring: han hadde glemt lader hjemme.... 

det VET jeg er bare tull, for han er nokså avhengig av den tlf sin og han kunne lånt lader hos andre.. 

Anonymkode: f2a43...925

Skrevet

Kunne ALDRI vært sammen med en som lyver til meg!!! Det er totalt uaktuelt. 

Hadde også mistet respekten for en «mann» som gikk på barnerov. Tror ikke jeg hadde klart å fortsette det forholdet gitt...

Anonymkode: 5cd82...fad

Skrevet

Jeg er 34 selv, og tanken på å ha sex meden ungdom er utenkelig. Også en han var sjef for...

Men. Dette skjedde før dere ble sammen. Så ville ikke gjort en så stor sak av denne. Høres ut som om dere har andre problemer å ta av..

Anonymkode: 9e8f7...0a1

Skrevet

HVORDAN KLARER DERE Å LEGGE FORTIDEN BAK DERE?! 
Plis, hjelp!

Klarer ikke å se bort fra fortiden, selv om jeg ikke burde tenke på den i forholdet til meg og han jeg styrer med. Men uansett hva som skjer tar jeg alltid opp fortiden hans, og jeg vet selv at jeg ikke var stort bedre i min fortid.. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det.. Hvorfor kan jeg ikke bare drite i det og stole på han? Han har jo egentlig ikke gjort noe som skal tilsi at jeg ikke skal kunne stole på han.... Er så fortvilt over meg selv noen ganger.... Ødelegger stortsett alle forhold på denne måten!

Anonymkode: f22f2...881

Skrevet

Problemet her er vel like mye at han lyver?

34 år og 16 år er ubehagelig, men jeg kunne kommet over det.

Spørsmålet er hva han ellers lyver om.

Anonymkode: 4744c...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...