Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 😩😩😩 Tok kirurgisk abort for 2,5 uker siden. Sluttet å blø 2 dager etter aborten og hadde ikke mer smerter etter dette. Ca 11 dager etter aborten hadde vi samleie. Nå har jeg gått med murringer i 3 dager, og fikk bekkenløsning idag av ingenting(noe som tidligere har vært symptome som kom lenge før positiv test). Nå er jeg rimelig redd jeg er gravid igjen...... Hvor stor er sannsynligheten for å bli så raskt gravid igjen? Fader å allså..pokker jeg får angst😠 (Ang beskyttelse så bruker jeg p-piller til vanlig, men måtte gå av nylig og må holde meg av i et par mnd pga hormonforstyrrelser)  Anonymkode: 2636b...5d9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Så du brukte ikke prevensjon? Anonymkode: e01cb...bc0
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så du brukte ikke prevensjon? Anonymkode: e01cb...bc0 Nei, det står i hi. Hopp av er plan frem til jeg kan starte på igjen  hi Anonymkode: 2636b...5d9
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det står i hi. Hopp av er plan frem til jeg kan starte på igjen  hi Anonymkode: 2636b...5d9 Siden du tydeligvis ikke ønsker å bli gravid, så burde du ikke hatt sex Anonymkode: 90d34...e80
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det står i hi. Hopp av er plan frem til jeg kan starte på igjen  hi Anonymkode: 2636b...5d9 Som i «hoppe av i svingen»? Det vet da alle at ikke er en prevensjons-metode.. sannsynligvis er du gravid igjen..  Anonymkode: e01cb...bc0
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #6 Skrevet 19. oktober 2018 Anbefaler kondomer når du ikke kan bruke annen prevensjon. Herregud altså. Hvor uansvarlig går det an å bli? Hoppe av i svingen? Hvor gammel er dere, 16 år? Nei, ta det tilbake, de fleste 16-åringer bruker prevensjon fordi de vil unngå graviditet. Jeg er for selvbestemt abort men hvis du er gravid igjen nå, under 1 måned etter aborten, syns jeg du ikke burde tatt igjen. Anonymkode: e1e34...7ef
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 Men herregud da, alle vet at hoppe av i svingen er en elendig å unngå graviditet på. Hvis det er viktig å ikke bli gravid bruker dere kondom eller ikke sex i det hele tatt til du kan benytte prevansjon igjen. Anonymkode: fbaa7...84a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 Dette må være tull. Ingen er så uansvarlig. Isåfall anbefaler jeg sterilisering Anonymkode: 5ccf4...6cd
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det står i hi. Hopp av er plan frem til jeg kan starte på igjen  hi Anonymkode: 2636b...5d9 Hvor dum er du egentlig? Tar abort og så har du sex uten prevensjon 3 dager etter abort? Skulle ønske jeg kunne få høre deg forklare dette til legen når du ber om å få utført en ny abort! Anonymkode: 02573...47c
sotosmor Skrevet 19. oktober 2018 #10 Skrevet 19. oktober 2018 Vær så snill og bruk prevensjon, så unngår du uønskede graviditeter. Abort er ikke prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #11 Skrevet 19. oktober 2018 Du er jo nødt til å bruke prevensjon! Om ikke kondom er et alternativ kan du benytte deg av pessar, men å hoppe av i svingen er ingen prevensjonsmetode overhodet, og jeg må si du tok en litt naiv beslutning der når det virker som graviditet er viktig å unngå. Anonymkode: 52ad6...aa0
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #12 Skrevet 19. oktober 2018 Hvor dum går det an å bli? Hvor gammel er du?  Anonymkode: cb2b5...bad
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #13 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor dum er du egentlig? Tar abort og så har du sex uten prevensjon 3 dager etter abort? Skulle ønske jeg kunne få høre deg forklare dette til legen når du ber om å få utført en ny abort! Anonymkode: 02573...47c Ikke 3 dager etter, 11 dager etter Anonymkode: 90d34...e80
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #14 Skrevet 19. oktober 2018 Etter en abort er man jo ekstra fruktbar, kroppen "vet" hva den skal gjøre for å produsere et barn. Folk som har ufrivillige aborter blir ofte gravid med en gang igjen fordi kroppen da er så klar for svangerskap.... Du hadde sex uten prevansjon 11 dager etter en abort. Det sier jo litt om sannsynligheten... Ja, det er mye mulig du er gravid igjen, så du bør bestille en time hos lege og innrømme at du hadde seg UTEN prevansjon etter den forrige aborten så nå lurer du på om du er gravid igjen. Anonymkode: 962a6...1d7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #15 Skrevet 19. oktober 2018 Denne gangen, ikke drep ungen? Anonymkode: a27b6...395
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #16 Skrevet 19. oktober 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: 😩😩😩 Tok kirurgisk abort for 2,5 uker siden. Sluttet å blø 2 dager etter aborten og hadde ikke mer smerter etter dette. Ca 11 dager etter aborten hadde vi samleie. Nå har jeg gått med murringer i 3 dager, og fikk bekkenløsning idag av ingenting(noe som tidligere har vært symptome som kom lenge før positiv test). Nå er jeg rimelig redd jeg er gravid igjen...... Hvor stor er sannsynligheten for å bli så raskt gravid igjen? Fader å allså..pokker jeg får angst😠 (Ang beskyttelse så bruker jeg p-piller til vanlig, men måtte gå av nylig og må holde meg av i et par mnd pga hormonforstyrrelser)  Anonymkode: 2636b...5d9 Noen folk burde avstå fra sex eller sterilisere seg. Er du 14 år??? Anonymkode: 4e088...717
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #17 Skrevet 19. oktober 2018 Ville dere snakka slik til ei venninne? Face2face? Â Anonymkode: ae2c9...2cb
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #18 Skrevet 19. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville dere snakka slik til ei venninne? Face2face?  Anonymkode: ae2c9...2cb Ja, hvis hun ikke hadde vett til å beskytte seg når hun ikke vil bli gravid rett etter å allerede ha tatt en abort Anonymkode: 90d34...e80
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #19 Skrevet 19. oktober 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: Anbefaler kondomer når du ikke kan bruke annen prevensjon. Herregud altså. Hvor uansvarlig går det an å bli? Hoppe av i svingen? Hvor gammel er dere, 16 år? Nei, ta det tilbake, de fleste 16-åringer bruker prevensjon fordi de vil unngå graviditet. Jeg er for selvbestemt abort men hvis du er gravid igjen nå, under 1 måned etter aborten, syns jeg du ikke burde tatt igjen. Anonymkode: e1e34...7ef Altså, vil vi at personer som ikke forstår hvordan graviditet unngås skal få plenty med unger...? Javisst er det dumt med uønskede graviditeter, men alternativet er vel verre Anonymkode: e5f97...729
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #20 Skrevet 19. oktober 2018 Kjenner jeg blir veldig provosert. Har selv prøvd å bli gravid i 2 år, og hatt 3 sa på denne tiden. Tenk deg litt om før du har sex uten beskyttelse. Abort er ingen prevensjonsmetode. Et barn bør bære ønsket når det blir unnfanget, ellers bør man la det være. Anonymkode: c4480...d03
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #21 Skrevet 19. oktober 2018 Huff, for en lei situasjon komme i. Dessverre for sent å være etterpåklok nå, og alle gjør vi innimellom feil vi skulle hatt ugjort. Anbefaler deg å ta en test så snart som mulig. Ikke ta sorgene på forskudd! Kanskje er du ikke gravid, og istedet kan du bruke denne erfaringen til å unngå nye dårlige valg fremover. Jeg ønsker deg lykke til! Anonymkode: 55998...8f4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #22 Skrevet 19. oktober 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke 3 dager etter, 11 dager etter Anonymkode: 90d34...e80 Du mener at det er et godt argument for å hoppe av i svingen rett etter en abort? Skjønte du ikke at dette ikke fungerer som en god prevensjon av første graviditeten? Men men , alle gode ting er tre, så kjør på! Anonymkode: 02573...47c
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #23 Skrevet 19. oktober 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mener at det er et godt argument for å hoppe av i svingen rett etter en abort? Skjønte du ikke at dette ikke fungerer som en god prevensjon av første graviditeten? Men men , alle gode ting er tre, så kjør på! Anonymkode: 02573...47c Jeg er ikke hi Anonymkode: 90d34...e80
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #24 Skrevet 19. oktober 2018 Hun ber ikke om deres meninger om hverken prevensjon eller atferden hennes men sannsynligheten for ny graviditet.  Den er der. Statistisk sett er du mest sannsynlig ikke fravid men det kan hende du er det og det finner du bare ut ved ny test. Barn fra før og stabilt forhold?  Klem Anonymkode: 85e60...bd3
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #25 Skrevet 19. oktober 2018 En test vil ikke bli riktig, for den vil mest sannsylig være positiv enda fra forrige svangerskap. Du må til lege og ta en blodprøve for å se om mengde hcg er på vei ned eller opp i kroppen, er den stigende er du gravid. Du kan selvfølgelig ta en digital test, også ta en ny neste uke for å se om den endrer seg og viser flere uker enn den første testen. Det hender vel en sjelden gang at en abort er mislykket også, og at man fortsatt er gravid etterpå, selv om sjansen for det etter kirurgisk abort er veldig liten. Anonymkode: 962a6...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå