Gå til innhold

hva tenker du om denne kalender til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje ikke alle unger ønsker seg så mye leker og dill? Jeg har 4 barn. De to eldste på 14 og 16 har PC, mobil og PlayStation. De ønsker seg ikke noe til jul, de mener de har alt de trenger. De trener 5 ganger hver uke og er sosiale gutter. De blir stresset av rot og det er mange år siden de ryddet rommene for alt mulig dill. 

Bøker låner de på biblioteket, treningsutstyr får de når det trengs.

Jeg ser virkelig ingen grunn til å pakke inn tannkosten, truser eller hårstrikken vi kjøper dersom det trengs. Er jo kjekkere å få velge sin egen? 

de minste går i barnehagen og vi ser at jo mer leker vi har framme jo mindre leker de og jo mer stresset blir de. De har lite leker men leker mye med det de har. De ble med farfar i lekebutikken og kunne få akkurat det de ønsket, de ville ikke ha noe!

vi har veldig god økonomi, men hvorfor skal vi drukne i ting? Vi har ryddet ut av huset så nå har vi system i detvi bruker og alt har sin plass. Vi stresser såååå mye mindre nå enn før. Vi bruker mye tid på ungene (de minste går 4 dager i barnehage fra 8-15) i hverdagen.

Ja julen består av mye mer enn gaver, men det gjelder og i adventstiden. De får ingen pakkekalender, men de gleder seg til julaften! De gleder seg til å få gaver og ikke minst til å gi gavene de har laget/kjøpt til oss andre. De gleder seg til stemningen, god mat, brettspill, å få ta ned madrassen å sovne under juletreet når de blir for trøtte og alt annet. 

Jeg har venninner som stresser med å pakke inn pakkekalender til 2-4 barn. De bruker mye penger å tid. Ei plukker leker ut av legokalenderen for å pakke inn i egne pakker. De stresser med kalendergaver og julegaver, synes jula er mas og ikke minst at de bruker så mye penger. Det er mye viktigere å bruke tid sammen.

Anonymkode: f31e4...ca5

14-16 er jo liksom 10 år for gamle til pakkekalender da.. og pakkekalender er ikke stress?? Jeg har tre barn og storkoser meg med å kjøpe inn og pakke inn gavene. De sover jo alle fra 20, og da har jeg masse tid til det på kvelden. De får lite resten av året så vi drukner jo ikke i ting. Du tenker veldig svart/hvitt.. 

Anonymkode: 56a35...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke alle unger ønsker seg så mye leker og dill? Jeg har 4 barn. De to eldste på 14 og 16 har PC, mobil og PlayStation. De ønsker seg ikke noe til jul, de mener de har alt de trenger. De trener 5 ganger hver uke og er sosiale gutter. De blir stresset av rot og det er mange år siden de ryddet rommene for alt mulig dill. 

Bøker låner de på biblioteket, treningsutstyr får de når det trengs.

Jeg ser virkelig ingen grunn til å pakke inn tannkosten, truser eller hårstrikken vi kjøper dersom det trengs. Er jo kjekkere å få velge sin egen? 

de minste går i barnehagen og vi ser at jo mer leker vi har framme jo mindre leker de og jo mer stresset blir de. De har lite leker men leker mye med det de har. De ble med farfar i lekebutikken og kunne få akkurat det de ønsket, de ville ikke ha noe!

vi har veldig god økonomi, men hvorfor skal vi drukne i ting? Vi har ryddet ut av huset så nå har vi system i detvi bruker og alt har sin plass. Vi stresser såååå mye mindre nå enn før. Vi bruker mye tid på ungene (de minste går 4 dager i barnehage fra 8-15) i hverdagen.

Ja julen består av mye mer enn gaver, men det gjelder og i adventstiden. De får ingen pakkekalender, men de gleder seg til julaften! De gleder seg til å få gaver og ikke minst til å gi gavene de har laget/kjøpt til oss andre. De gleder seg til stemningen, god mat, brettspill, å få ta ned madrassen å sovne under juletreet når de blir for trøtte og alt annet. 

Jeg har venninner som stresser med å pakke inn pakkekalender til 2-4 barn. De bruker mye penger å tid. Ei plukker leker ut av legokalenderen for å pakke inn i egne pakker. De stresser med kalendergaver og julegaver, synes jula er mas og ikke minst at de bruker så mye penger. Det er mye viktigere å bruke tid sammen.

Anonymkode: f31e4...ca5

Høres forresten ikke bra ut at ungene blir så fort stresset.. det er ikke normalt! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo helt på bærtur😂 Ut i fra din "argumentasjon" så er det altså slik at unger som får aktivitetskalender, aldri har tid sammen med foreldrene ellers i året. Da får vel ikke dine barn tannbørste, hårstrikk, nye truser/sokker osv ellers i året da? Eller? 

Anonymkode: 010e7...40d

Sikkert. Les igjen da, her var det mange som har tungt for å lese...

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når så mange prøver å forklare deg at selv om de gir opplevelser i kalenderen, så betyr ikke det at de ikke gjør noe med barna ellers i året. Likevel så klarer ikke du å forstå... da er det vel strengt tatt du som har tungt for å lese...

Din måte er ikke bedre enn min måte eller noen andres måte. Hva med å ha litt vidsyn og storsinn,det kommer man langt med. 

Er du slik på andre ting også? At det du gjør er det eneste riktige?

Anonymkode: 587e0...3ed

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så alle andre enn deg har tungt for å lese...... du har ikke tenkt på at problemet ligger hos deg da, siden ingen skjønner deg eller er enig med deg

Anonymkode: 85637...6fa

Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

Ja tror han blir veldig fornøyd :)

Anonymkode: b09c7...a68

Skrevet

Du svarer jo ikke på det jeg spør om? Får ungene dine bare truser, sokker, tannbørste, strikk m.m. i desember? 

Jeg fikk forresten pakkekalender til jeg var 22😉 Blir aldri for gammel til det! 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du svarer jo ikke på det jeg spør om? Får ungene dine bare truser, sokker, tannbørste, strikk m.m. i desember? 

Bare glem det, hun svarer ikke på noe av det folk spør henne om

Anonymkode: 85637...6fa

Skrevet

Er det rart det blir krig i verden:ler:

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk også pakkekalender til jeg var rundt 24😊 fikk siste gang første året jeg bodde før meg selv, mamma hadde pakket inn forskjellig kjøkkenutstyr som tresleiv, visp ol. 

Mine får pakkekalender fordi jeg er oppvokst med det. Er ikke stress. Jeg pakker og mannen henger opp. 

Anonymkode: 64b0a...370

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du fortsetter å spørre om det har du jo missa poenget gjentatte ganger... jeg tror jeg har bedre ting å gjøre enn å fortsette å forklare dette til deg. Er det så viktig for deg? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du fortsetter å spørre om det har du jo missa poenget gjentatte ganger... jeg tror jeg har bedre ting å gjøre enn å fortsette å forklare dette til deg. Er det så viktig for deg? 

Akkurat ja.. Det er jeg som har missa poenget ja🙄😂😂

Du har jo ikke forklart det... Men det går bra, tror faktisk ikke du er i stand til det uansett. Ser at du har litt tungt for det, så du skal få slippe😉

Skrevet

For en diskusjon...

Har også tenkt aktivitetskalender med barna mine. Er myyye sammen med de i hverdagen; vi er på turer, overnattinger på en gamle hytte to timers fottur unna, bålpanne, fotballbane, brettspill osv. 

Likevel elsker de å få pepperkakeform i kalenderen, da vet de at i kveld blir det pepperkakebaking med julemusikk og hele pakka. En rull med innpakningspapir=julegaveshopping (med lunsj på kafé). De har til og med fått en skurekost! Gjett hva vi skulle! Jo, husvask😅 De har aldri vært så engasjert i husvask før altså😜 (joda.. vi vasker hus ellers i året også!!) Så de vet at mange av dagene er det en aktivitet vi uansett skulle ha gjort, men det er hele forventningen, at vi gjør en juleforberedende aktivitet ut av det (feks husvask..). De vet hvor mye som skal gjøres før jul og vil hjelpe, og de er oppdratt til å ta vare på miljøet og vet godt at jeg ikke kommer til å kjøpe plastræl til de noen gang! Nå er eldste 14 år, og er en meget miljøbevisst ung mann! *stolt* Han sa senest i forrige uke at han gleder seg til kalenderen i år! For gammel?? Tror jula hans hadde blitt ødelagt uten.

Blir direkte kvalm av alt rælet som blir kjøpt og kastet i løpet av desember!🤢 

Anonymkode: 360d7...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...