Gå til innhold

Samboeren til eksen nekter meg å kjøre i samme bil som han...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

HI her: ser ut til at tråden har levd sitt eget liv her ja. Selv om jeg regner med svar a la «nydama fra helvete» som noen kalte en av svarerne her lenger oppe, så blir jeg like overrasket hver gang! Hvordan i all verden går det an å tenke sånn? Hvilken verden lever man i da? «Du er ikke i førersetet lenger?» Hjelpes... Jeg har faktisk «ny» samboer selv, og han har ingen problemer med at jeg kjører i samme bil som eksen. Men takk til dere med fornuftige tanker rundt dette. Eksen sa han skulle prate med henne. Så tar vi det derfra. Jeg ligger lavt jeg! 

Anonymkode: 8ee69...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg fortalt henne at dette er en sak for oss som er familie, dvs eksen, barna og deg, og noe hun ikke trengte å mene noe som helst om.

Anonymkode: ba747...da1

Ts er ikke lenger en familie med eksen sin. 

Anonymkode: 19958...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er bra for barna hennes at hun er venn med faren deres. For det er nettop det han er; faren til barna hennes. De er familie, selv om de ikke er i et forhold lenger.

Anonymkode: fb29f...281

Hun er ikke lenger i familie med eksen, kun med barna. 

Anonymkode: 19958...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ts er ikke lenger en familie med eksen sin. 

Anonymkode: 19958...d25

De er alltid sine barns familie. 

Anonymkode: ba747...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan kjære hver deres bil? Virker ufølsomt og egoistisk av deg. Han er ikke din mann lenger, og må i grunn bare tilfredsstille henne.

beklager, men hva du måtte mene, kommer langt bak i rekken. Og hvorfor vil du stille deg slik at du blir kimen til konflikt?

du har barna hans. La det være nok. Er han mann nok, bør han gi deg beskjed om at dere heretter kjører separat bil. 

Fordi: det er flere grunner:

- han har en ny familie som er førstepri

- han må sette henne foran deg.

- du er kanskje mor, men har ingen eierett. Etter min mening betyr det derfor at du heller ikke er i posisjon til å skulle ta opp dette med ham

- vær fornøyd! Han går på aktiviteter, møter etc vedrørende barna sammen med deg. De fleste skilte par bytter på, eller så går kun den som har daglig omsorg. Du er heldig som får så mye støtte i utgpkt.

og sist men ikke minst: ekskona er opphav til mange skilsmisser mellom far og hans nye dame. Til slutt lager det så mye støy at det gjør et parforhold uutholdelig. Det blir ikke meg-deg, men meg-ekskona-deg.

trekk deg ut. Du sitter ikke i førersete lenger.

Anonymkode: 366dc...e38

Du er jo helt sprø. Stakkars de som har kommet ut for deg, for er det snakk om isusses så det holder. Stemamma fra helvete kalles dette

Anonymkode: ea0c2...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan kjære hver deres bil? Virker ufølsomt og egoistisk av deg. Han er ikke din mann lenger, og må i grunn bare tilfredsstille henne.

beklager, men hva du måtte mene, kommer langt bak i rekken. Og hvorfor vil du stille deg slik at du blir kimen til konflikt?

du har barna hans. La det være nok. Er han mann nok, bør han gi deg beskjed om at dere heretter kjører separat bil. 

Fordi: det er flere grunner:

- han har en ny familie som er førstepri

- han må sette henne foran deg.

- du er kanskje mor, men har ingen eierett. Etter min mening betyr det derfor at du heller ikke er i posisjon til å skulle ta opp dette med ham

- vær fornøyd! Han går på aktiviteter, møter etc vedrørende barna sammen med deg. De fleste skilte par bytter på, eller så går kun den som har daglig omsorg. Du er heldig som får så mye støtte i utgpkt.

og sist men ikke minst: ekskona er opphav til mange skilsmisser mellom far og hans nye dame. Til slutt lager det så mye støy at det gjør et parforhold uutholdelig. Det blir ikke meg-deg, men meg-ekskona-deg.

trekk deg ut. Du sitter ikke i førersete lenger.

Anonymkode: 366dc...e38

Wow, du kan ikke mene dette??😂 Dette var et utrolig dårlig forsøk på å provosere og tråkke ned noen!

Selvsagt "betyr" mor til barna noe, hun er moren og sammen med faren er det de som betyr noe for barna. Ingen kan virkelig være så usikker som du fremstår i dette innlegget?

Anonymkode: b5c78...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er alltid sine barns familie. 

Anonymkode: ba747...da1

Men de er ikke i familie med hverandre. 

Anonymkode: 19958...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de er ikke i familie med hverandre. 

Anonymkode: 19958...d25

I en viss forstand er de det jo. Skremmer det deg veldig at noen anser far, mor og barn som en familie selv om mor og far ikke lenger har et kjæresteforhold? Synes du det truer din rolle som nydame og stemor?

Anonymkode: 98e3b...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I en viss forstand er de det jo. Skremmer det deg veldig at noen anser far, mor og barn som en familie selv om mor og far ikke lenger har et kjæresteforhold? Synes du det truer din rolle som nydame og stemor?

Anonymkode: 98e3b...231

Jeg er ikke stemor. Men det går ikke an å ha to familier. Mener du da at hvis man får barn med ny partner, så er både eks og ny partner familie? Man har altså to familier? 

Anonymkode: 19958...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke stemor. Men det går ikke an å ha to familier. Mener du da at hvis man får barn med ny partner, så er både eks og ny partner familie? Man har altså to familier? 

Anonymkode: 19958...d25

Jepp. Ikke to kjernefamilier, men absolutt to familier.

Anonymkode: a7128...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke stemor. Men det går ikke an å ha to familier. Mener du da at hvis man får barn med ny partner, så er både eks og ny partner familie? Man har altså to familier? 

Anonymkode: 19958...d25

Så om vi da skal følge logikken din så er man ikke i familie med andre familiemedlemmer enn de man har født selv og er sammen med? Moren din er nå en hvilken som helst dame, fordi du har flyttet ut og fått egen familie? Ect. 

Man har et familiært forhold til ekser man har barn med fordi man knyttes sammen familiært i blodsbånd via felles barn. Man må ikke være en kjærnefamilie som bor sammen for å være i familie.

Anonymkode: fb29f...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så om vi da skal følge logikken din så er man ikke i familie med andre familiemedlemmer enn de man har født selv og er sammen med? Moren din er nå en hvilken som helst dame, fordi du har flyttet ut og fått egen familie? Ect. 

Man har et familiært forhold til ekser man har barn med fordi man knyttes sammen familiært i blodsbånd via felles barn. Man må ikke være en kjærnefamilie som bor sammen for å være i familie.

Anonymkode: fb29f...281

Du har samme gener som din mor, din bror osv. Du er ikke i biologisk slekt med eksen din (forhåpentligvis). 

Anonymkode: 19958...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Ikke to kjernefamilier, men absolutt to familier.

Anonymkode: a7128...03c

Ok, så hvilken familie skal man da prioritere på julaften, ved bursdager osv? Eksen eller ny samboer/kone? 

Anonymkode: 19958...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Ikke to kjernefamilier, men absolutt to familier.

Anonymkode: a7128...03c

Veldig uenig, og jeg synes faktisk man gjør barna fra to forskjellige kull en bjørnetjeneste ved å si at de tilhører to forskjellige familier. 

I min verden er man én familie med alle mine-dine-våre barna, og med de to som har skapt denne nyfamilien ved å bli et par.

Ekser kan i mine øyne kanskje sammenlignes med en slektning litt lenger ute. En som er en del av en slekt og man dermed har visse bånd til. 

Anonymkode: e13a0...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig uenig, og jeg synes faktisk man gjør barna fra to forskjellige kull en bjørnetjeneste ved å si at de tilhører to forskjellige familier. 

I min verden er man én familie med alle mine-dine-våre barna, og med de to som har skapt denne nyfamilien ved å bli et par.

Ekser kan i mine øyne kanskje sammenlignes med en slektning litt lenger ute. En som er en del av en slekt og man dermed har visse bånd til. 

Anonymkode: e13a0...fb1

Jeg har 7 stesøsken. INGEN av dem anseer jeg som familie.

Anonymkode: 571d1...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

I min verden er man én familie med alle mine-dine-våre barna, og med de to som har skapt denne nyfamilien ved å bli et par.

Ekser kan i mine øyne kanskje sammenlignes med en slektning litt lenger ute. En som er en del av en slekt og man dermed har visse bånd til. 

Anonymkode: e13a0...fb1

Men biologisk mor/far er ikke del av familien til barna sine? De er jo MER i familie med barna enn det stemor/stefar er. Familiebåndet mellom foreldre og barn vil alltid være der, båndet mellom steforeldre og stebarn er kun et resultat av at mor og far har fått seg nye kjærester. Det opphører den dagen mor/far eventuelt ikke vil være i forholdet lenger.

Anonymkode: 98e3b...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ok, så hvilken familie skal man da prioritere på julaften, ved bursdager osv? Eksen eller ny samboer/kone? 

Anonymkode: 19958...d25

Nei, det blir opp til hver og en hva som fungerer for dem. Jeg hadde alltid valgt barna mine fremfor ny partner om jeg og eksen kom godt overens (uten at det betyr at jeg ville bli sammen med eksen min igjen).

Anonymkode: a7128...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner fedrene til mine to barn med i min utvidede familie, og gjerne deres nye kjærester og ev. nye barn (både mine barns halvsøsken og stesøsken) også, skulle det komme noen. Jeg tror at raushet er det aller viktigste ved samlivsbrudd, i tillegg til avklarte forhold selvfølgelig (har full forståelse for at det er vanskelig å forholde seg til en ekskone som vil ha mannen sin tilbake f.eks.).

Jeg hadde blitt fortvilet om det kom inn nye partnere som ikke ønsker at alle skal ha et godt, fungerende samarbeid, selv om man kanskje har litt mindre med hverandre å gjøre når det kommer nye partnere inn enn før. Forventer f.eks. ikke at vi alltid kommer til å feire jul sammen slik vi gjør med ene eksen nå når begge er single, men tar samtidig gjerne inn ny dame med ev. barn i feiringen om alle synes det er ok.

Jeg har åpenbart ikke noe jeg skal ha sagt over mine eksers liv, men jeg håper jo at de, som jeg, legger vekt på at en ny partner synes det er positivt med et godt samarbeid med de man har barn med. Noe av det første jeg spør en date om er om han har et godt forhold til ekskona, orker ikke havne midt i masse drama. Satt på spissen; heller en mann som drar på ferie med eksen enn en som er i full krig med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her: ser ut til at tråden har levd sitt eget liv her ja. Selv om jeg regner med svar a la «nydama fra helvete» som noen kalte en av svarerne her lenger oppe, så blir jeg like overrasket hver gang! Hvordan i all verden går det an å tenke sånn? Hvilken verden lever man i da? «Du er ikke i førersetet lenger?» Hjelpes... Jeg har faktisk «ny» samboer selv, og han har ingen problemer med at jeg kjører i samme bil som eksen. Men takk til dere med fornuftige tanker rundt dette. Eksen sa han skulle prate med henne. Så tar vi det derfra. Jeg ligger lavt jeg! 

Anonymkode: 8ee69...28f

Du høres ut som en fornuftig og bra dame, som sier i fra samtidig som du har mye forståelse for nydama og situasjonen hun er i. Jeg håper at ting løser seg til det beste for dere alle

Anonymkode: ea0c2...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Har et barn med x’en, vi har ikke bodd med hverandre på ti år og begge har nye samboere/ektefeller. Vi kjører ofte samme bil! Enten det er fra arrangementer, legetimer, foreldremøtet etc. Noen ganger er barnet med, andre ganger kjører vi alene og benytter anledningen til å snakke litt om ting og tang vi ikke ønsker å ta over hodet på barnet. Jeg tenker at det et en sunn og viktig del av samarbeidet vårt og barnet setter stor pris på det når hun er med. Heldigvis har der aldri vært et tema hverken for den ene eller den andre av de nye partnerne våre! Jeg ville ansett det som svært barnslig og egosentrisk oppførsel. Det er snakk om å ivareta et barn på best mulig måte, da må det kunne gå an å sitte i samme bil uten at det skal oppstå sjalusi. Det er flott av deg å ikke gå inn i en konflikt med henne, men helt ærlig tenker jeg at det er synd at samarbeidet deres skal lide under dette. Det er jo åpenbart helt tullete å nekte deg noe sånt.

Anonymkode: 8510e...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke stemor. Men det går ikke an å ha to familier. Mener du da at hvis man får barn med ny partner, så er både eks og ny partner familie? Man har altså to familier? 

Anonymkode: 19958...d25

Man har jo det, på en måte. Man er (bør i hvert fall) sammen om foreldregjerningen og man er mor, far og barn 'for alltid'. Selv om man starter familie nr både to og tre  

Er ikke det fint, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som en fornuftig og bra dame, som sier i fra samtidig som du har mye forståelse for nydama og situasjonen hun er i. Jeg håper at ting løser seg til det beste for dere alle

Anonymkode: ea0c2...35b

Tusen takk for det 😊 HI

Anonymkode: 8ee69...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Har et barn med x’en, vi har ikke bodd med hverandre på ti år og begge har nye samboere/ektefeller. Vi kjører ofte samme bil! Enten det er fra arrangementer, legetimer, foreldremøtet etc. Noen ganger er barnet med, andre ganger kjører vi alene og benytter anledningen til å snakke litt om ting og tang vi ikke ønsker å ta over hodet på barnet. Jeg tenker at det et en sunn og viktig del av samarbeidet vårt og barnet setter stor pris på det når hun er med. Heldigvis har der aldri vært et tema hverken for den ene eller den andre av de nye partnerne våre! Jeg ville ansett det som svært barnslig og egosentrisk oppførsel. Det er snakk om å ivareta et barn på best mulig måte, da må det kunne gå an å sitte i samme bil uten at det skal oppstå sjalusi. Det er flott av deg å ikke gå inn i en konflikt med henne, men helt ærlig tenker jeg at det er synd at samarbeidet deres skal lide under dette. Det er jo åpenbart helt tullete å nekte deg noe sånt.

Anonymkode: 8510e...d3e

Takk for fint innspill! Jeg tror nok vi skal klare å samarbeide fint, til tross for at «nydama» til eksen ikke vil vi skal kjøre i samme bil. Tenker at dette er eksen sin «kamp», og at han eventuelt får si ifra/ bli enig med dama si hva som er greit/ikke greit. HI

Anonymkode: 8ee69...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan kjære hver deres bil? Virker ufølsomt og egoistisk av deg. Han er ikke din mann lenger, og må i grunn bare tilfredsstille henne.

beklager, men hva du måtte mene, kommer langt bak i rekken. Og hvorfor vil du stille deg slik at du blir kimen til konflikt?

du har barna hans. La det være nok. Er han mann nok, bør han gi deg beskjed om at dere heretter kjører separat bil. 

Fordi: det er flere grunner:

- han har en ny familie som er førstepri

- han må sette henne foran deg.

- du er kanskje mor, men har ingen eierett. Etter min mening betyr det derfor at du heller ikke er i posisjon til å skulle ta opp dette med ham

- vær fornøyd! Han går på aktiviteter, møter etc vedrørende barna sammen med deg. De fleste skilte par bytter på, eller så går kun den som har daglig omsorg. Du er heldig som får så mye støtte i utgpkt.

og sist men ikke minst: ekskona er opphav til mange skilsmisser mellom far og hans nye dame. Til slutt lager det så mye støy at det gjør et parforhold uutholdelig. Det blir ikke meg-deg, men meg-ekskona-deg.

trekk deg ut. Du sitter ikke i førersete lenger.

Anonymkode: 366dc...e38

Jeeeesus. Rart at noen synes det er biiiittelittegrann vanskelig å samarbeide om barn etter en skillsmisse?

⬆️ THIS is why!!! 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 9641e...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 6.03, Deterbaremeg:):) skrev:

Du kan umulig ha lest hovedinnlegget og svarene til hovedinnlegger.

DEt er nettopp det jeg har!

Anonymkode: 366dc...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...