Gå til innhold

Hvis du var arbeids giver

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

En ting er å ansette en med hijab, men en vet aldri hva slags familie personen kommer fra. 67 % av all familievold kommer fra innvandrere. 

Anonymkode: 01688...08a

Hvorfor er det relevant for om jeg skulle ansatt en dame med hijab eller ikke? Er familievold smittsomt tror du? 

Jeg hadde gjerne ansatt en dame med hijab, har en jobb hvor det å forholde seg til etniske minoriteter i Norge er en del av arbeidshverdagen. Ville imidlertid vært skeptisk til å ansette en søker som tror det er riktig å skrive arbeids giver. God skriftlig fremstillingsevne står det i våre annonser. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

He, he, den var ganske god! Så kan de sitte i retten og kalle hverandre for diskriminerende pga rase. 

Rasen hijabbærer og rasen Jehovas vitne?

Anonymkode: c2a4d...8b8

Skrevet

Jeg hadde ikke ansatt med hijab, er på sykehus og hygiene trumfer tro. Du får ikke gå med kors rundt halsen heller, for den sakens skyld.  Du kan ha tørkle men det får ikke komme nær uniformen.

Anonymkode: f7dea...b74

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

Ville du gitt meg en jobb om jeg har Hijab,hvis ikke hvorfor?

Anonymkode: eb275...a02

Nei, det fronter ikke bedriften på den måten vi ønsker.

Anonymkode: 88541...a47

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rasen hijabbærer og rasen Jehovas vitne?

Anonymkode: c2a4d...8b8

Mente religion!

Skrevet

Hos oss må man tidvis bruke hjelm. Det er ikke tillatt å bruke hodeplagg under hjelmen, fordi hjelmen da ikke vil sitte like godt, og dermed ikke er like sikker. Jeg kunne ansatt en person som brukte hijab, så sant vedkommende var villig til å ta den av når hjelmen skulle på. Hjelmen vil jo uansett dekke hodet, så jeg ville tro det kunne gå greit?

Anonymkode: 1b948...766

Skrevet
2 timer siden, Iiiiik skrev:

Hvorfor er det relevant for om jeg skulle ansatt en dame med hijab eller ikke? Er familievold smittsomt tror du? 

Jeg hadde gjerne ansatt en dame med hijab, har en jobb hvor det å forholde seg til etniske minoriteter i Norge er en del av arbeidshverdagen. Ville imidlertid vært skeptisk til å ansette en søker som tror det er riktig å skrive arbeids giver. God skriftlig fremstillingsevne står det i våre annonser. 

Dette har jeg svart på tidligere her i tråden. Det er ikke smittsomt men det går ihvertfall i arv. Det jeg svarte tidligere i tråden var at det ikke er ønskelig med en gal mann som oppsøker kvinnen på jobb. Det er heller ikke ønskelig med gråtende barn som oppsøker mamma på jobb fordi de har vært utsatt for vold. Som sagt, jeg kan være kunde på Apotek 1 men jeg hadde ikke selv ansatt en som muligens har et mangfold av problemer hjemme. Hvor er konsentrasjonen da? Nei, ingen med problemer hjemme kan gjøre en god jobb, selv om de prøver. 

Skrevet
12 timer siden, kristin200 skrev:

Så du tenker at siden det er 67/49 % sannsynlighet for at hun får bank hjemme, så fortjener hun ikke en jobb? Du er ikke villig til å gi henne en mulig løsning ut av dette? Tjener hun egne penger, så er det jo større sannsynlighet for at hun har mulighet til å flytte fra en misbrukende ektemann? 

Jeg er ikke et trygdekontor som ansetter folk for å hjelpe dem. Dersom jeg skulle ansette noen, så var det for at de skulle gjøre en jobb og ikke motsatt. Ser frem til at du driver veldedighet da!

Skrevet

Takk for alle sammen. Dere som ville ikke ansatte meg .Jeg anbafaler at dere gir oss (muslimer) en sjanse .vi jobber veldig hard . Og vi vill bidra noe i samfunnet og blir stolte😀😀😀😀 

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Takk for alle sammen. Dere som ville ikke ansatte meg .Jeg anbafaler at dere gir oss (muslimer) en sjanse .vi jobber veldig hard . Og vi vill bidra noe i samfunnet og blir stolte😀😀😀😀 

Dere får tilpasse dere da.

Anonymkode: 88541...a47

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje dere heller skal jobbe hardt for de som VIL ansette dere og ikke for de som IKKE vil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...