Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #1 Skrevet 20. september 2018 Ville du gitt meg en jobb om jeg har Hijab,hvis ikke hvorfor? Anonymkode: eb275...a02
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #2 Skrevet 20. september 2018 Hvis du er flink og kan følge norsk folkeskikk og hijaben ikke er til hinder for at du gjør en god jobb. Var på apotek igår. 2 av 3 ansatte hadde begge hijab. Det hindret ikke meg i å handle på det apoteket. Begge var søte. Så dersom hijaben kler deg. Tuller:) Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #3 Skrevet 20. september 2018 Ja, det hadde jeg gjort Anonymkode: 287aa...a97
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #4 Skrevet 20. september 2018 Ja selvsagt 😊 Anonymkode: fac2a...63f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #5 Skrevet 20. september 2018 Har ikke noe problem med hijab, en turban som en mannlig sikh bruker eller ungdom med caps. Det er hodeplagg, ikke noe mer enn det Anonymkode: e5e21...4db
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #6 Skrevet 20. september 2018 Jeg representerer arbeidsgiver og rekrutterer folk. Jeg hadde ansatt folk med hijab hos oss. Har aldri hørt om arbeidsgivere som ikke ville gjort det. Anonymkode: 94ffb...16b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #7 Skrevet 20. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg representerer arbeidsgiver og rekrutterer folk. Jeg hadde ansatt folk med hijab hos oss. Har aldri hørt om arbeidsgivere som ikke ville gjort det. Anonymkode: 94ffb...16b Jeg hadde en arbeidsgiver som ikke gjorde det, de var Jehovas vitner. Han mente det tok seg dårlig ut for kunder, og at de ville reagere på det. Anonymkode: 287aa...a97
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #8 Skrevet 20. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde en arbeidsgiver som ikke gjorde det, de var Jehovas vitner. Han mente det tok seg dårlig ut for kunder, og at de ville reagere på det. Anonymkode: 287aa...a97 He, he, den var ganske god! Så kan de sitte i retten og kalle hverandre for diskriminerende pga rase. Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 Ja, om du var best kvalifisert. Men kun fordi det er ulovlig å diskriminere av slike årsaker. Om jeg kunne velge fritt - så nei. Jeg ville foretrukket å ansette folk som ikke trengte å kle seg etter religiøse idealer. Fordi jeg forakter religion. Anonymkode: dd50c...c91
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, om du var best kvalifisert. Men kun fordi det er ulovlig å diskriminere av slike årsaker. Om jeg kunne velge fritt - så nei. Jeg ville foretrukket å ansette folk som ikke trengte å kle seg etter religiøse idealer. Fordi jeg forakter religion. Anonymkode: dd50c...c91 Enig med deg i denne! Faktisk ville jeg nok ha forsøkt å unngått denne hijab bekledningen. Var litt for rask i svaret mitt angående apoteket. Selv hadde jeg aldri i livet ansatt en person med hijab. Jeg kan godt være kunde på apoteket men nei, hadde ikke ansatt. Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 Jeg har også vært med og ansatt best kvalifiserte søker - med hijab. Kan du konkurrere deg inn får du jobben. Det som er viktig er at du er faglig dyktig og har morsmålskompetanse i norsk, samt at du framstår som en person man faktisk orker å ha rundt seg i kollegiet. Anonymkode: 226e3...543
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #12 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også vært med og ansatt best kvalifiserte søker - med hijab. Kan du konkurrere deg inn får du jobben. Det som er viktig er at du er faglig dyktig og har morsmålskompetanse i norsk, samt at du framstår som en person man faktisk orker å ha rundt seg i kollegiet. Anonymkode: 226e3...543 En ting er å ansette en med hijab, men en vet aldri hva slags familie personen kommer fra. 67 % av all familievold kommer fra innvandrere. Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #13 Skrevet 20. september 2018 Selvsagt. Anonymkode: 574ca...c71
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #14 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: En ting er å ansette en med hijab, men en vet aldri hva slags familie personen kommer fra. 67 % av all familievold kommer fra innvandrere. Anonymkode: 01688...08a Er du redd hijabdama skal slå deg? Anonymkode: 574ca...c71
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #15 Skrevet 20. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er du redd hijabdama skal slå deg? Anonymkode: 574ca...c71 Nei, men vil ikke ha galne menn som oppsøker arbeidsplassen. Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #16 Skrevet 20. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men vil ikke ha galne menn som oppsøker arbeidsplassen. Anonymkode: 01688...08a Eller så kan man velge den normale måten å se det på, at man ev hjelper en minoritetskvinne til å bli selvstendig. Anonymkode: 574ca...c71
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #17 Skrevet 20. september 2018 Hadde ansatt en med hijab ja, men mannlige muslimer hadde jeg vegret meg for. Opplevd flere ganger mannlige muslimer funger dårlig med kvinnelige sjefer. Nå ansetter ikke jeg på jobb, men jeg er den som tar imot søknader og får første inntrykket av personene som jeg bringer videre til sjefen. Min sjef ønsker at vi som er mellomledere skal møte søkerne først, for det er oss som skal være sjefene deres i det daglige og da må vi ha en finger med i spillet også. Dette har han funnet ut etter vi har hatt noen problemer med ansettlser, deribland mannlige muslimer som ikke taklet at vi kvinnlige mellomledere var de som bestemte i hverdagen. Jeg jobber med flere kvinnlige muslimer, nå bruker ingen av de hijab. Jeg vet de bruker det i ulike sammenhenger privat, men i det dalige gjør de ikke det. Anonymkode: dbb3d...ed7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #18 Skrevet 20. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller så kan man velge den normale måten å se det på, at man ev hjelper en minoritetskvinne til å bli selvstendig. Anonymkode: 574ca...c71 Ja, så fint at du gjør det. Hvor mange har du hjulpet? Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #19 Skrevet 20. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde ansatt en med hijab ja, men mannlige muslimer hadde jeg vegret meg for. Opplevd flere ganger mannlige muslimer funger dårlig med kvinnelige sjefer. Nå ansetter ikke jeg på jobb, men jeg er den som tar imot søknader og får første inntrykket av personene som jeg bringer videre til sjefen. Min sjef ønsker at vi som er mellomledere skal møte søkerne først, for det er oss som skal være sjefene deres i det daglige og da må vi ha en finger med i spillet også. Dette har han funnet ut etter vi har hatt noen problemer med ansettlser, deribland mannlige muslimer som ikke taklet at vi kvinnlige mellomledere var de som bestemte i hverdagen. Jeg jobber med flere kvinnlige muslimer, nå bruker ingen av de hijab. Jeg vet de bruker det i ulike sammenhenger privat, men i det dalige gjør de ikke det. Anonymkode: dbb3d...ed7 Ja, så de kan velge om de vil ha det på eller ei? De som velger det på jobb, hva er det de ønsker å statuere? Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #20 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ville du gitt meg en jobb om jeg har Hijab,hvis ikke hvorfor? Anonymkode: eb275...a02 Ja, absolutt! Unntaket hadde vært dersom det var snakk om en stilling der hijab gjorde det problematisk å kunne gjøre en jobb, men jeg kommer i farta ikke på noen slike stillinger. Anonymkode: 5b749...ab3
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #21 Skrevet 20. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, så de kan velge om de vil ha det på eller ei? De som velger det på jobb, hva er det de ønsker å statuere? Anonymkode: 01688...08a Du vet virkelig ikke mye om livet, samfunnet og sånt, du? Anonymkode: 574ca...c71
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #22 Skrevet 20. september 2018 Hadde ikke brydd meg om du brukte hijab. Kvalifikasjoner og personlighet er det som betyr noe. Anonymkode: 9282e...f75
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #23 Skrevet 20. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, absolutt! Unntaket hadde vært dersom det var snakk om en stilling der hijab gjorde det problematisk å kunne gjøre en jobb, men jeg kommer i farta ikke på noen slike stillinger. Anonymkode: 5b749...ab3 Eh, det gjør jeg. Alle stillinger som krever seriøsitet. Men klart om du vil jobbe på Rema 1000 i kassen, eller på Apotek 1 så ja. Søker du jobb som advokat i et tungt advokatbyrå, blir du ikke vurdert. Søker du jobb i en bank, i kassen, feks, blir du heller ikke vurdert. Det utelukker veldig mange stillinger. Men ja, du får jobb der de uten hijab ikke søker jobb. Anonymkode: 01688...08a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #24 Skrevet 20. september 2018 Kommer an på hva jobben var. Noen arbeidsplasser skal være religionsnøytrale og det er min arbeidsplass, så jeg hadde ikke ansatt noen med hijab der. Anonymkode: 5dc1c...886
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #25 Skrevet 20. september 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: En ting er å ansette en med hijab, men en vet aldri hva slags familie personen kommer fra. 67 % av all familievold kommer fra innvandrere. Anonymkode: 01688...08a Vet ikke hvor du tar dette fra, men fordomsfullt og generaliserende er det, og dersom det preger din innstilling til kolleger med hijab så vil være det råtne eplet som forpester arbeidsmiljøet. Og det i seg selv er oppsigelsesgrunn. Anonymkode: 5b749...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå