Gå til innhold

Hvis du var arbeids giver

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvor du tar dette fra, men fordomsfullt og generaliserende er det, og dersom det preger din innstilling til kolleger med hijab så vil være det råtne eplet som forpester arbeidsmiljøet. Og det i seg selv er oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: 5b749...ab3

Det stod i avisen igår. Jeg kan ikke forandre fakta, selv om du misliker de fakta du får servert. Jeg er ikke fordomsfull bare fordi jeg tar fakta innover meg. 

Anonymkode: 01688...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller så kan man velge den normale måten å se det på, at man ev hjelper en minoritetskvinne til å bli selvstendig. 

Anonymkode: 574ca...c71

Er nok positivt ment fra din side, men jeg skal innrømme at jeg har et lite problem med den argumentasjonen. Jeg tenker at det ikke er slik at man "gjør kvinnene en tjeneste", men heller at det er slik at man er fordomsfri og oppvakt nok til å forstå at det er mye verdifull kompetanse mange kvinner med hijab besitter som andre arbeidsgivere går glipp av ved å være fulle av fordommer.

Skrevet

Det stod i avisen igår. Jeg kan ikke forandre fakta, selv om du misliker de fakta du får servert. Jeg er ikke fordomsfull bare fordi jeg tar fakta innover meg. 

Vet du noe som helst om selektiv presentasjon av forskning i medier?  

Og link, takk.

Skrevet

Synes orddelingsfeil er verre en hijab. 

Anonymkode: ac86c...f5d

Skrevet

Vet du noe som helst om selektiv presentasjon av forskning i medier?  

Og link, takk.

Ah, jeg skreiv feil. 47 % Det er urovekkende høyt. Nei, sender ikke link, det er enkle fakta å finne! Men fint for deg at du lukker øynene. Det gir aller best søvn!

Skrevet

Jeg er arbeidsgiver.

Hijab ville være uproblematisk, men du måtte kunne jobbe i bukser.

Anonymkode: 63d08...7cc

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting er å ansette en med hijab, men en vet aldri hva slags familie personen kommer fra. 67 % av all familievold kommer fra innvandrere. 

Har det rabla for deg?

Anonymkode: 226e3...543

Skrevet

Ah, jeg skreiv feil. 47 % Det er urovekkende høyt. Nei, sender ikke link, det er enkle fakta å finne! Men fint for deg at du lukker øynene. Det gir aller best søvn!

Haha, klassisk når noen ikke kan dokumentere sine påstander.... ;). 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har det rabla for deg?

Ikke såvidt jeg vet. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha, klassisk når noen ikke kan dokumentere sine påstander.... ;). 

Og klassisk når andre ikke gidder å google. 

Skrevet

Hvorfor skal folk google seg frem til noe du kunne brukt 2 sekunder på å linke til.....hvis det var sant da.

Anonymkode: 287aa...a97

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal folk google seg frem til noe du kunne brukt 2 sekunder på å linke til.....hvis det var sant da.

Dersom interessen din virkelig var så sterk i forhold til å "frikjenne" disse menneskene fra statistikken, så hadde du funnet motfakta. Men du er bare et troll her inne, som ikke forstår at Hijab utelukker veldig mange jobber. Nå har jo jeg jobb. Hvorfor skal jeg tipse Hijab folk til hvordan de skal søke jobb? 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom interessen din virkelig var så sterk i forhold til å "frikjenne" disse menneskene fra statistikken, så hadde du funnet motfakta. Men du er bare et troll her inne, som ikke forstår at Hijab utelukker veldig mange jobber. Nå har jo jeg jobb. Hvorfor skal jeg tipse Hijab folk til hvordan de skal søke jobb? 

Er du seriøs 😂

Hvis du hadde klart å lese anonymkoder, så hadde du sett at jeg ikke er den samme anonyme som spurte etter link.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs 😂

Hvis du hadde klart å lese anonymkoder, så hadde du sett at jeg ikke er den samme anonyme som spurte etter link.

Kanskje det hadde bedret seg for deg om du unnlot å ha ulike brukere.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det hadde bedret seg for deg om du unnlot å ha ulike brukere.

Dumskapen har ingen ende skjønner jeg. Hvis du tror det, så synes jeg du skal rapportere meg siden det er mot reglene

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden du ikke er klar over det, det fungerer slik at den som fremsetter en påstand bør sannsynliggjøre den med noe. Ellers forblir påstanden ren svada og synsing.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Siden du ikke er klar over det, det fungerer slik at den som fremsetter en påstand bør sannsynliggjøre den med noe. Ellers forblir påstanden ren svada og synsing.

Jeg kan legge den frem dersom den fører til mindre ansettelser av folk med hijab og at jeg får en "garanti" for at slik skjer. Så om du absolutt vil! Jeg er klar!

Skrevet

Nei. Vi bør signalisere nøytralitet i min jobb. Vi har allerede endel regler og restriksjoner på klær, sminke, smykker og hårfarge (kunstig farge) 

Anonymkode: 4a0b8...c7b

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

En ting er å ansette en med hijab, men en vet aldri hva slags familie personen kommer fra. 67 % av all familievold kommer fra innvandrere. 

Så du tenker at siden det er 67/49 % sannsynlighet for at hun får bank hjemme, så fortjener hun ikke en jobb? Du er ikke villig til å gi henne en mulig løsning ut av dette? Tjener hun egne penger, så er det jo større sannsynlighet for at hun har mulighet til å flytte fra en misbrukende ektemann? 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes orddelingsfeil er verre en hijab. 

Anonymkode: ac86c...f5d

Du sa det jeg tenkte. Hijab er uproblematisk, men jeg krever at norsken din er god. Det er uavhengig av hijab, religion, seksuell orientering, kjønn, alder eller annet. Dersom du ikke skriver en søknad som er uten feil kommer du ikke på intervju hos meg. Om du kommer på intervju og har en masse "assa", kebabnorsk, utpreget mumling eller annet som gjør at jeg har problemer med å forstå deg på første forsøk, så får du ikke jobb hos meg. Jeg driter i hva du heter, hvilken farge du har eller hvilken religion du har, men jeg vil se ansiktet ditt, og jeg vil at du skal kunne gjøre deg forstått uten problemer.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan legge den frem dersom den fører til mindre ansettelser av folk med hijab og at jeg får en "garanti" for at slik skjer. Så om du absolutt vil! Jeg er klar!

Hvordan kan dette på noen som helst måte ha med ansettelser å gjøre? Er du like sterkt imot å ansette etnisk norske kvinner som mishandles hjemme? Og hvorfor?

Skrevet

Arbeids giver!!!! 

Nei, du hadde ikke fått jobb. 

Anonymkode: 85556...c23

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Arbeids giver!!!! 

Nei, du hadde ikke fått jobb. 

Anonymkode: 85556...c23

Hvorfor ikke? Jeg ville ha gjort jobben min?

Anonymkode: eb275...a02

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Jeg ville ha gjort jobben min?

Anonymkode: eb275...a02

Hvorfor skal jeg anta at du kommer til å gidde å gjøre jobben din når du ikke gidder å ta deg bryet med å se over søknaden du har skrevet?

Skrevet

Nei, religion er noe som hører privatlivet til. 

Anonymkode: b6e77...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...