Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #26 Skrevet 20. september 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har nå besvart. Skreiv at jeg var skuffet over at hun ikke bare kunne kjøpe en burger mens hun var der, samt at jeg føler at dette er skjeivt (ramset opp hvorfor), og så svarte jeg henne til sist med at dette virker til å være veldig ensidig og at vi bør trappe ned. Avsluttet det hele med at jeg ønsker henne godt. Anonymkode: 95030...c1f Det med burgeren hadde ikke jeg skjønt at du mente seriøst heller altså. Men jeg synes du er feig som sender en sånn melding, i stedet for å snakke med henne Anonymkode: 376ad...c6e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #27 Skrevet 20. september 2018 Akkurat eksempelet med burgeren og skoa var dårlige, jeg hadde tatt spørsmålet om burgeren som en spøk, og at en venninne spør om hvor man kan få tak i billige sko er da helt innenfor. Men alt det andre virker rart, og å logge inn på altinn klarer selv sønnen min på 17 år (han har fått jobb, betaler skatt og fått bankID siste året, så alt er prøvd ut) så at en lege ikke klarer det må være bare tøys. Om hun har en voldelig mann er det nok ikke bare bare hverken å bryte ut eller søke hjelp, det ser man jo igjen og igjen, så jeg ville nok anbefalt henne å ta kontakt med et krisesenter. De kan hjelpe henne selv om hun ikke flytter dit, de har gode råd og masse hjelp på veien ut av et slikt forhold. Du må sette grenser for deg selv, men det er jo helt klart at dette er en kvinne som trenger hjelp også, så jeg skjønner ikke helt den siste meldingen du sendte henne. Anonymkode: 4c1a9...201
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #28 Skrevet 20. september 2018 Hva slags lydfiler er det? Og burger på Shell? Mye rare greier her! Anonymkode: 35cc6...54a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #29 Skrevet 20. september 2018 Jeg må si at det med burgeren høres veldig rart ut - fra din side. Hun var ute og spiste med familien, og du ba henne om å kjøpe mat og levere til deg? Vet jo ikke hvor nær hverandre dere bor, men det virker som en urimelig ting å be om. Og jeg ville alvorlig talt ha tatt det som en spøk, ikke en seriøs forespørsel. Det er jo slikt man sier bare for å understreke at noe høres/ser godt ut. Ser alltid slike kommentarer hvis noen legger ut bilder av bakst etc. på sosiale medier: "Å, det ser godt ut, regner med at du kommer innom meg med noe??" Og uansett, du har jo familie. Mente du at hun skulle komme innom med burger bare til deg, eller kjøpe til hele familien din? Akkurat det der synes jeg du skal se bort i fra, men jeg skjønner at for deg var det dråpen. Hun virker som en veldig ensom person med dårlig selvtillit. Mennesker med dårlig selvtillit har ofte en tendens til å tenke at deres oppmerksomhet ikke er verdifull, og at andre ikke ønsker den. Har sett en del eksempler på det. Men det gjelder ikke slike ting som å dele på utgifter og spandere tilbake, og jeg skjønner at du synes det blir ensidig og er lei. At hun ikke klarer å logge seg på Altinn dersom hun er lege høres så merkelig ut at jeg tenker at hun gjør det for å kunne søke kontakt. Også mennesker som ikke jobber digitalt til daglig klarer å logge på Altinn! Det er opp til deg om du synes et bekjentskap er givende, og jeg forstår dersom du ønsker å fase henne ut. Men som medmenneske tenker jeg at det kanskje ikke er helt greit å bare snu ryggen til, dette virker jo som en dame i noen slags form av krise. Anonymkode: 21680...f4a
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #30 Skrevet 20. september 2018 Nå var det mange svar her, til dels beskyldninger og konklusjoner. Jeg skal forsøke å besvare. Når det gjelder det med burgeren, så kjører hun forbi meg for å komme seg hjem. Jeg skjønte ikke helt hvorfor hun skreiv at de var på Shell, dersom hun ikke lurte på om jeg ville ha noe. Selv har jeg jo kommet til henne såpass mange ganger med hjelp, enten det er mat, ryddehjelp, hentet, kjørt, vært psykolog og det eneste jeg sa var at det hørtes godt ut med burger, jeg var sulten og som alene med barn kan man ikke komme seg ut på kveldstid på samme måte. Jeg har aldri bedt henne om noe og jeg trodde faktisk at hun kanskje ville ha følt at hun kanskje kunne gjøre noe for meg denne gangen. Men når det er så ensidig så orker jeg ikke mer. Det med skoene kom også ut av det blå og med 4 og 5 spørmsmålstegn i en melding, så synes jeg at det er unødvendig. Hun aner ikke hva mannen tjener, selv er hun helt blakk. Misforstå meg rett: Jeg er selv i krise (jeg skreiv noe om dette, i hovedinnlegget). Jeg mener derfor at hun heller bør finne seg andre som kan være tjener for henne, jeg orker det ikke mer. Om dette er å dolke noen i ryggen, det får heller så være. Jeg har venninner som jeg har hatt i 30 år. Vi hjelper hverandre, det trenger ikke være helt likt, men de stiller opp for meg og de hadde tatt det hintet jeg ga om burgeren. Jeg har kjent henne i under 1 år og den lille tiden jeg har kjent henne, har hun forlangt mat til vinen, aldri hatt med seg noe, hun er faktisk i jobb og tjener penger. Selv har jeg vært sykemeldt i over 2 år. Hun er egentlig ressurssterk men jeg vet ikke om hun later som for å få sympati. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #31 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå var det mange svar her, til dels beskyldninger og konklusjoner. Jeg skal forsøke å besvare. Når det gjelder det med burgeren, så kjører hun forbi meg for å komme seg hjem. Jeg skjønte ikke helt hvorfor hun skreiv at de var på Shell, dersom hun ikke lurte på om jeg ville ha noe. Selv har jeg jo kommet til henne såpass mange ganger med hjelp, enten det er mat, ryddehjelp, hentet, kjørt, vært psykolog og det eneste jeg sa var at det hørtes godt ut med burger, jeg var sulten og som alene med barn kan man ikke komme seg ut på kveldstid på samme måte. Jeg har aldri bedt henne om noe og jeg trodde faktisk at hun kanskje ville ha følt at hun kanskje kunne gjøre noe for meg denne gangen. Men når det er så ensidig så orker jeg ikke mer. Det med skoene kom også ut av det blå og med 4 og 5 spørmsmålstegn i en melding, så synes jeg at det er unødvendig. Hun aner ikke hva mannen tjener, selv er hun helt blakk. Misforstå meg rett: Jeg er selv i krise (jeg skreiv noe om dette, i hovedinnlegget). Jeg mener derfor at hun heller bør finne seg andre som kan være tjener for henne, jeg orker det ikke mer. Om dette er å dolke noen i ryggen, det får heller så være. Jeg har venninner som jeg har hatt i 30 år. Vi hjelper hverandre, det trenger ikke være helt likt, men de stiller opp for meg og de hadde tatt det hintet jeg ga om burgeren. Jeg har kjent henne i under 1 år og den lille tiden jeg har kjent henne, har hun forlangt mat til vinen, aldri hatt med seg noe, hun er faktisk i jobb og tjener penger. Selv har jeg vært sykemeldt i over 2 år. Hun er egentlig ressurssterk men jeg vet ikke om hun later som for å få sympati. Anonymkode: 95030...c1f Det hintet om burgeren er bare helt merkelig. Jeg hadde aldri skjønt at det var et hint om at noen ville jeg skulle kjøpe mat til de. Selv om jeg skriver i en melding at jeg er et sted, betyr det ikke at jeg spør om jeg skal kjøpe noe til de, for så å kjøre hjem til de med det. Å holde det mot henne, er bare helt sprøtt. Det er heller ingen som er sykmeldt i 2 år. Anonymkode: 376ad...c6e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #32 Skrevet 20. september 2018 Som du tuller og troller nå, HI 😅😂 og folket biter på. Hun legevenninnen din finnes ikke *poff*. Anonymkode: 4de6e...9f6
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #33 Skrevet 20. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Som du tuller og troller nå, HI 😅😂 og folket biter på. Hun legevenninnen din finnes ikke *poff*. Anonymkode: 4de6e...9f6 Gjør hun ikke? Hvordan vet du det? Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #34 Skrevet 21. september 2018 "Kjøpte ikke burger til meg".. kødder du nå??? Troll alert! Om jeg og samboeren var å kjøpte burger ville jeg ikke automatisk ha kjøpt ei venninne en, bare fordi hun sier "hun har lyst på" 😂 hadde sagt "kjøp din egen burger"... hvorfor tror du at du kan forlange at vedkommende kjøper deg mat bare fordi "det er det beste du vet"? Dust.. Anonymkode: 97a6c...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #35 Skrevet 21. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Kjøpte ikke burger til meg".. kødder du nå??? Troll alert! Om jeg og samboeren var å kjøpte burger ville jeg ikke automatisk ha kjøpt ei venninne en, bare fordi hun sier "hun har lyst på" 😂 hadde sagt "kjøp din egen burger"... hvorfor tror du at du kan forlange at vedkommende kjøper deg mat bare fordi "det er det beste du vet"? Dust.. Anonymkode: 97a6c...7c2 Men hvorfor fortelle meg at derer er der da? Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #36 Skrevet 21. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor fortelle meg at derer er der da? Anonymkode: 95030...c1f Det kan man jo spørre seg om. Det er selvsagt komplett uinteressant for andre å vite hvor man spiser kveldsmat. Anonymkode: 21680...f4a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #37 Skrevet 21. september 2018 På 20.9.2018 den 5.19, Anonym bruker skrev: Og hun klarer ikke logge seg inn på altinn? Det klarer alle med iq over 80. Beklager, dette kjøper jeg ikke. Må være trolling. Anonymkode: 21282...cf3 Er ikke så sikker på det, har selv 3 godt voksne venner som er over 40 og som har trengt hjelp til innlogging på altinn og andre nettstedet der man bruker minnebrikke. To av disse jobber i helsevesenet, men likevel er ikke data noe de er flink på. Anonymkode: 7526f...ad7
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #38 Skrevet 21. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan man jo spørre seg om. Det er selvsagt komplett uinteressant for andre å vite hvor man spiser kveldsmat. Anonymkode: 21680...f4a Nettopp. Det gjelder også for meg. Hun har ikke besvart min melding da men jeg er likeglad. Hun forteller meg hvor hun er (som om jeg bryr meg) og når jeg endelig sier at det hadde vært godt med en burger - så skjønner hun altså ikke poenget. Men da skjønner heller ikke jeg hvorfor hun forteller meg hvor hun er. Jeg har som nevnt tidligere: levert sushi på døren hennes (som jeg har betalt) av samme småhint som hun selv ga. Jeg har gjort mer enn det (alltid i hennes favør), les gjerne historikk. Jeg må nok slutte å være grei med "tilfeldige" som egentlig har all mulighet til å klare seg uten meg. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #39 Skrevet 21. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Det gjelder også for meg. Hun har ikke besvart min melding da men jeg er likeglad. Hun forteller meg hvor hun er (som om jeg bryr meg) og når jeg endelig sier at det hadde vært godt med en burger - så skjønner hun altså ikke poenget. Men da skjønner heller ikke jeg hvorfor hun forteller meg hvor hun er. Jeg har som nevnt tidligere: levert sushi på døren hennes (som jeg har betalt) av samme småhint som hun selv ga. Jeg har gjort mer enn det (alltid i hennes favør), les gjerne historikk. Jeg må nok slutte å være grei med "tilfeldige" som egentlig har all mulighet til å klare seg uten meg. Anonymkode: 95030...c1f Du er jo helt sprø Anonymkode: 376ad...c6e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #40 Skrevet 21. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er jo helt sprø Anonymkode: 376ad...c6e Takk. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2018 #41 Skrevet 21. september 2018 Du sier både at hun er blakk og at hun er i arbeid og tjener godt? Uansett: at du har gjort så mye for henne var ditt eget valg. At du lider av flink pike syndromet må du selv ta ansvar for. Ikke forvent at andre skal ta hintene dine. Om du vil ha noe får du si det i klartekst og ikke suse rundt i relasjoner som er bygd på hinting. Anonymkode: b5cf3...4d2
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #42 Skrevet 22. september 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: Er ikke så sikker på det, har selv 3 godt voksne venner som er over 40 og som har trengt hjelp til innlogging på altinn og andre nettstedet der man bruker minnebrikke. To av disse jobber i helsevesenet, men likevel er ikke data noe de er flink på. Anonymkode: 7526f...ad7 Det må være tull. Anonymkode: 21282...cf3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #43 Skrevet 22. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Det gjelder også for meg. Hun har ikke besvart min melding da men jeg er likeglad. Hun forteller meg hvor hun er (som om jeg bryr meg) og når jeg endelig sier at det hadde vært godt med en burger - så skjønner hun altså ikke poenget. Men da skjønner heller ikke jeg hvorfor hun forteller meg hvor hun er. Jeg har som nevnt tidligere: levert sushi på døren hennes (som jeg har betalt) av samme småhint som hun selv ga. Jeg har gjort mer enn det (alltid i hennes favør), les gjerne historikk. Jeg må nok slutte å være grei med "tilfeldige" som egentlig har all mulighet til å klare seg uten meg. Anonymkode: 95030...c1f Vet ikke helt om jeg tror på dette, men det jeg reagerer på er at du hever dine problemer over hennes, som at du mener at dine problemer er verre og større enn hennes. Hva vet du om det egentlig? Alle opplever og håndterer ting forskjellig. Noe som er bagatell for deg, kan være verdens ende for noen andre. Du sier du er alenemor(?). Kan virke som du har gått ifra barnefar fordi han var idiot, men at du håndterer det ganske greit. Mens denne dama ikke klarer å forlate mannen selvom han er idiot. Aldri hev deg over andre sånn der, da virker du mindre intelligent. Kan godt være du ble forlatt av mannen din det vet jeg ikke, men det er like gjeldende uansdtt. Anonymkode: edf42...9aa
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #44 Skrevet 22. september 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikke så sikker på det, har selv 3 godt voksne venner som er over 40 og som har trengt hjelp til innlogging på altinn og andre nettstedet der man bruker minnebrikke. To av disse jobber i helsevesenet, men likevel er ikke data noe de er flink på. Anonymkode: 7526f...ad7 En lege klarer det. Anonymkode: 4de6e...9f6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #45 Skrevet 22. september 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor fortelle meg at derer er der da? Anonymkode: 95030...c1f Så om jeg feks sender en snap til 20 personer om at jeg er ute å spiser burger, så skal jeg også kjøpe til dem bare fordi de får lyst på? 😂 At du har spandert mat på vedkommende er jo din avgjørelse, ingen som tvang deg! Anonymkode: 97a6c...7c2
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #46 Skrevet 22. september 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Så om jeg feks sender en snap til 20 personer om at jeg er ute å spiser burger, så skal jeg også kjøpe til dem bare fordi de får lyst på? 😂 At du har spandert mat på vedkommende er jo din avgjørelse, ingen som tvang deg! Anonymkode: 97a6c...7c2 Det var ingen snap dette, det var en sms til meg. Helt greit at du er uenig. Jeg skal ihvertfall slutte å hoppe når hun ber meg hoppe, noe hun gjør daglig. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #47 Skrevet 22. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var ingen snap dette, det var en sms til meg. Helt greit at du er uenig. Jeg skal ihvertfall slutte å hoppe når hun ber meg hoppe, noe hun gjør daglig. Anonymkode: 95030...c1f Etter den meldingen du sendte, burde det ikke være noe problem lenger Anonymkode: 376ad...c6e
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #48 Skrevet 22. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Etter den meldingen du sendte, burde det ikke være noe problem lenger Anonymkode: 376ad...c6e Perfekt - Så kan jeg konsentrere meg om de mennesker jeg ønsker å omgå. Hun er ikke en av dem. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #49 Skrevet 22. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var ingen snap dette, det var en sms til meg. Helt greit at du er uenig. Jeg skal ihvertfall slutte å hoppe når hun ber meg hoppe, noe hun gjør daglig. Anonymkode: 95030...c1f Men ber hun deg helt direkte, eller er du flink pike som hopper på små kommetarer som "det hadde vært så godt med sushi nå!", "det flyter med rot her, tenk å hatt litt mer hjelp i huset!"? Anonymkode: b5cf3...4d2
Anonym bruker Skrevet 22. september 2018 #50 Skrevet 22. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men ber hun deg helt direkte, eller er du flink pike som hopper på små kommetarer som "det hadde vært så godt med sushi nå!", "det flyter med rot her, tenk å hatt litt mer hjelp i huset!"? Anonymkode: b5cf3...4d2 Til å begynne med var det litt slik: Kunne hatt litt hjelp i huset, har mye å gjøre, flyter, etc. Jeg stilte opp. Nå er det slik at hun ber meg direkte. De har hatt endel bekymringsmeldinger til barnevernet. Hun kan skrive følgende og det er den siste meldingen jeg mottok: Blir du med meg på møte med skolesjefen og rektor? Den kom like etter at hun fortalte meg om hvor de spiste kvelds, omtalt tidligere i tråden her. Jeg takket dermed nei til å bli med på dette møtet. Anonymkode: 95030...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå