Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #1 Skrevet 19. september 2018 Jeg fikk et bekjentskap for litt under 1 år siden. Jeg har selv gjennomgått mye og trenger ikke bekjentskap som ikke gjør meg godt. Av en eller annen grunn, ser det ut som om jeg tiltrekker meg som et flueplaster, bekjentskap som ikke gagner meg særlig. En mor i bhg til mine små (jeg er alene med små barn) tok kontakt med meg og spurte om vi kunne gå Halloween sammen ifjor. Det gjorde vi. Det var koselig nok. Senere har det blitt flere treff, vinkvelder sammen (de må foregå hos meg siden hun har en vanskelig mann). Hver gang spør hun hva hun skal få servert. Jeg har servert sushi, pizza, småretter (tapas). Hun tar aldri med seg noe og tidligere i sommer tok hun heller ikke med sin egen vin og skyldte på mannen sin. Sist gang hun kom, hadde hun vin med seg, men hun drakk den opp og fortsatte på min vin. Jeg får stadige henvendelser som gjelder hjelp, hun trenger hjelp til å logge seg på Altinn blant annet. Jeg får mange rare meldinger av henne, og bilder av hva hun har hatt til middag. Slik pleier jeg ikke å besvare, det interesserer meg ikke. Hun har et dårlig ekteskap og jeg har til og med levert sushi på døra hennes, spandert på henne. Faktisk trodde jeg at hun kom til å spandere lunsj på meg sist lunsj, men det skjedde heller ikke. Jeg har blitt spurt om allverden fra hennes side, og jeg spør aldri om hjelp tilbake. Ikveld fikk jeg en sms av henne hvor hun skreiv at de nå spiser kvelds på shell stasjonen som ligger like ved der jeg bor. Jeg svarte henne at åh, det hørtes godt ut, jeg tar gjerne imot en burger fra Shell, disse er de beste jeg vet. 2 timer etterpå fikk jeg smilefjes tilbake, etterfulgt av en ny melding som lød: "Hjelper du meg med å logge meg inn på Altinn?" Jeg ble ganske skuffet over at hun ikke tilbød seg å kjøpe burger til meg. Var mitt hint vanskelig å forstå? Og nå skal jeg liksom gjøre henne en tjeneste igjen? Føler at dette er ganske ensidig. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #2 Skrevet 19. september 2018 Høres nesten ut som om hun utnytter deg, eller at hun mangler sosiale antenner. Jeg hadde prøvd å distansere meg, klarer ikke folk som holder på på det viset der. Anonymkode: 7526f...ad7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #3 Skrevet 19. september 2018 Hvorfor kan hun ikke logge seg inn på Altinn selv? Har hun ikke nett, må hun komme til deg å logge seg på? Da hadde jeg sagt at jeg har lagt meg eller at nettet ikke fungerer, og bedt hun gå på biblioteket i morra og låne seg en pc der Anonymkode: 376ad...c6e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #4 Skrevet 19. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres nesten ut som om hun utnytter deg, eller at hun mangler sosiale antenner. Jeg hadde prøvd å distansere meg, klarer ikke folk som holder på på det viset der. Anonymkode: 7526f...ad7 Det er slik jeg føler det også. Jeg har nok behov for å distansere meg fra henne. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #5 Skrevet 19. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan hun ikke logge seg inn på Altinn selv? Har hun ikke nett, må hun komme til deg å logge seg på? Da hadde jeg sagt at jeg har lagt meg eller at nettet ikke fungerer, og bedt hun gå på biblioteket i morra og låne seg en pc der Anonymkode: 376ad...c6e Hun har nett, men klarer det ikke, forstår ikke hvordan det gjøres. Sist gang jeg hjalp henne godkjente hun disse "rar hund" etc. som dukker opp på BankId mobil, mens jeg satt på PC skjerm og logget meg på med hennes fødselsnummer etc. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #6 Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun har nett, men klarer det ikke, forstår ikke hvordan det gjøres. Sist gang jeg hjalp henne godkjente hun disse "rar hund" etc. som dukker opp på BankId mobil, mens jeg satt på PC skjerm og logget meg på med hennes fødselsnummer etc. Anonymkode: 95030...c1f Hvis hun er en normal oppegående kvinne, hvordan er da det mulig å ikke forstå hvordan man logger seg inn. Høres ut som en merkelig form for utnytting. Hadde faset henne ut tror jeg Anonymkode: 376ad...c6e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #7 Skrevet 19. september 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun er en normal oppegående kvinne, hvordan er da det mulig å ikke forstå hvordan man logger seg inn. Høres ut som en merkelig form for utnytting. Hadde faset henne ut tror jeg Anonymkode: 376ad...c6e Hun er lege Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #8 Skrevet 19. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er lege Anonymkode: 95030...c1f Kan hun være veldig ensom og bruker det som en unnskyldning for kontakt Anonymkode: 376ad...c6e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #9 Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kan hun være veldig ensom og bruker det som en unnskyldning for kontakt Anonymkode: 376ad...c6e Ja, kanskje hun er. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #10 Skrevet 19. september 2018 Ikke svar.. Anonymkode: 39e30...286
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #11 Skrevet 19. september 2018 Mulig hun er ensom, men hun er voksen og hvis hun har sosiale antenner, så vet hun vel at hvis hun vil ha et vennskap som skal vare, så må det være tosidig, ta og gi og ikke bare ta. Da blir omgivelsene fort lei. Anonymkode: 7526f...ad7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #12 Skrevet 19. september 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke svar.. Anonymkode: 39e30...286 Jeg har nå besvart. Skreiv at jeg var skuffet over at hun ikke bare kunne kjøpe en burger mens hun var der, samt at jeg føler at dette er skjeivt (ramset opp hvorfor), og så svarte jeg henne til sist med at dette virker til å være veldig ensidig og at vi bør trappe ned. Avsluttet det hele med at jeg ønsker henne godt. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #13 Skrevet 19. september 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mulig hun er ensom, men hun er voksen og hvis hun har sosiale antenner, så vet hun vel at hvis hun vil ha et vennskap som skal vare, så må det være tosidig, ta og gi og ikke bare ta. Da blir omgivelsene fort lei. Anonymkode: 7526f...ad7 Ja, jeg tror at dette har skjedd med hennes andre bekjentskap. Jeg har fått kommentarer som: Hun er jo så ressurssterk. Slik kommentar kom etter at vi hadde gått Halloween sammen. Det ble også bemerket at hun har klagd på mannen sin siden 2002. I etterkant har hun fått 2 barn til med samme mann, giftet seg med ham i 2012, etter en utroskapsak (fra hans side). Jeg har vel "gått lei" nå. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #14 Skrevet 19. september 2018 En annen ting og som jeg ikke har fortalt er at rektor på skolen den ene sønnen går på har sendt 16 bekymringsmeldinger som gjelder hennes famlie og på fredag spurte hun meg om jeg ville bli med i møte med skolesjefen. Jeg ønsker ikke å delta, fordi jeg selv mener at det er grunn til bekymring og jeg forstår heller ikke hvorfor hun ber meg om slik. Det kommer stadig noe fra henne. Jeg har bedt henne om en ting en gang og hun "overså" bare. Ikveld ville hun sende meg lydfiler til oppbevaring, jeg ser hun ikke har sendt til meg og jeg er likeglad. Tenker at innledningsvis, som jeg sa, så trenger jeg ikke mer problemer i mitt liv, jeg har hatt alvorlige hendelser i livet mitt som gjør at jeg er sykemeldt og som er langt over hennes problemer. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #15 Skrevet 19. september 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: En annen ting og som jeg ikke har fortalt er at rektor på skolen den ene sønnen går på har sendt 16 bekymringsmeldinger som gjelder hennes famlie og på fredag spurte hun meg om jeg ville bli med i møte med skolesjefen. Jeg ønsker ikke å delta, fordi jeg selv mener at det er grunn til bekymring og jeg forstår heller ikke hvorfor hun ber meg om slik. Det kommer stadig noe fra henne. Jeg har bedt henne om en ting en gang og hun "overså" bare. Ikveld ville hun sende meg lydfiler til oppbevaring, jeg ser hun ikke har sendt til meg og jeg er likeglad. Tenker at innledningsvis, som jeg sa, så trenger jeg ikke mer problemer i mitt liv, jeg har hatt alvorlige hendelser i livet mitt som gjør at jeg er sykemeldt og som er langt over hennes problemer. Anonymkode: 95030...c1f Hjelp sier jeg bare. Det lyser problemer fra lang avstand. Dette høres ut som et svært skjevt vennskap. Hva har hun å gi deg/tilføye ditt liv som gjør at du fortsetter vennskapet? Anonymkode: 73f42...71e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #16 Skrevet 19. september 2018 Jeg ville tatt en laaaaang pause fra henne. Svart at du trenger litt tid for deg selv. Og så faset henne ut. Anonymkode: 73f42...71e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #17 Skrevet 19. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelp sier jeg bare. Det lyser problemer fra lang avstand. Dette høres ut som et svært skjevt vennskap. Hva har hun å gi deg/tilføye ditt liv som gjør at du fortsetter vennskapet? Anonymkode: 73f42...71e Ingenting. Hun har ingenting å tilføre meg og min familie. Hun klarte ikke engang å kjøpe en burger til meg, bare fristet med at hun var "her" uten å besvare meg med annet enn smilefjes, for så å be meg om nok en tjeneste. Nå har hun sendt meg disse lydfilene allikevel. Skal jeg åpne dem, eller slette, uten å høre? Hun har fortalt meg at det omhandler mannen hennes som er stygg med barna. Jeg føler at jeg har mottatt disse i fortrolighet. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #18 Skrevet 19. september 2018 Sendte hun de etter den meldinga dj sendte om ensidighet osv? Dersom du er enig med rektor og innholdet stemmer kan du sende dem dit, men da har du nok stukket hånden inn i et vepsebol. Synes det er rart at denne dama er lege... Anonymkode: b5cf3...4d2
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #19 Skrevet 19. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sendte hun de etter den meldinga dj sendte om ensidighet osv? Dersom du er enig med rektor og innholdet stemmer kan du sende dem dit, men da har du nok stukket hånden inn i et vepsebol. Synes det er rart at denne dama er lege... Anonymkode: b5cf3...4d2 Hun har sendt disse lydfilene før jeg besvarte henne. Ja, hun er lege. Hun og mannen er leger. Jeg vil nok holde meg mest mulig unna. Har hørt henne fortelle om mannens sinne mer enn en gang. Jeg har fått meldinger fra henne som lyder: Hvor får jeg tak i billige sko???? Er det slik at hun spør meg fordi jeg er alene med barn? Synes at disse meldingene er i overkant frekk. Anonymkode: 95030...c1f
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #20 Skrevet 19. september 2018 Hvis du åpner disse lydfilene blir du automatisk ansvarlig for å melde ifra hvis du blir bekymret over innholdet. Jeg ville slettet filene uten å ha hørt på de, og svart tilbake at du ikke ønsker å bli innblandet i noe, at du har nok med deg selv. Si ifra at du har slettet filene. Hun mangler jo totalt sosiale antenner. Det at hun er lege betyr jo ikke så mye i den sammenhengen, jeg tror det er viktig at du begynner å sette klare grenser for henne nå. Det går langt over streken synes jeg. Anonymkode: 73f42...71e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2018 #21 Skrevet 19. september 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har sendt disse lydfilene før jeg besvarte henne. Ja, hun er lege. Hun og mannen er leger. Jeg vil nok holde meg mest mulig unna. Har hørt henne fortelle om mannens sinne mer enn en gang. Jeg har fått meldinger fra henne som lyder: Hvor får jeg tak i billige sko???? Er det slik at hun spør meg fordi jeg er alene med barn? Synes at disse meldingene er i overkant frekk. Anonymkode: 95030...c1f Tror du overtolker akkurat de meldingene. At hun generelt bare lurer om du vet, men at selve formuleringen er veldig krevende og direkte. Litt sånn "Du! Jeg har et spørsmål og DU skal svare meg!". På sånne ting pleier jeg å svare vet ikke dersom det er moren min feks, men om det er noen jeg tenker er venn-ish svarer jeg at de kan google det... Anonymkode: b5cf3...4d2
Mr 77 Skrevet 20. september 2018 #22 Skrevet 20. september 2018 9 minutter siden, Mr 77 skrev: Dette året som jeg nevner var ei med på utregning av aap. Men jeg har betydelig høyer utbetaling på aap enn jeg vil få i uføre kan der i dag se ut som. Vel og merke om denne simuleringen er riktig.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #23 Skrevet 20. september 2018 6 hours ago, Anonym bruker said: Hun er lege Anonymkode: 95030...c1f Og hun klarer ikke logge seg inn på altinn? Det klarer alle med iq over 80. Beklager, dette kjøper jeg ikke. Må være trolling. Anonymkode: 21282...cf3
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #24 Skrevet 20. september 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun har sendt disse lydfilene før jeg besvarte henne. Ja, hun er lege. Hun og mannen er leger. Jeg vil nok holde meg mest mulig unna. Har hørt henne fortelle om mannens sinne mer enn en gang. Jeg har fått meldinger fra henne som lyder: Hvor får jeg tak i billige sko???? Er det slik at hun spør meg fordi jeg er alene med barn? Synes at disse meldingene er i overkant frekk. Anonymkode: 95030...c1f Å herregud er det mulig å bli mer nærtagen?? Hvor jeg får taki billige sko er noe jeg kunne spurt de på pauserommet på jobben for eksempel,ikke fordi jeg tror de har dårlig råd å dermed kan si hvor det selges billig,men fordi det er ett helt normalt spørsmål du kan spørre hvor som helst. Når det regnet så mye så gikk praten på personalrommet hvor en får taki billigst mulig regntøy,var ingen som ble støtt av den diskusjonen! Anonymkode: a9cd1...6fa
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #25 Skrevet 20. september 2018 Akkurat det med burgeren hadde ikke jeg heller forstått at du faktisk mente. Jeg hadde tatt det som en spøk. Anonymkode: 4a6ae...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå