Gå til innhold

Anser du deg selv om feminist?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 4.10.2018 den 12.34, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du som mann på et kvinneforum?

Anonymkode: e1ea4...627

Er jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Jeg synes det er dekkende å være for likestilling. Dette for begge kjønn. Det omfatter både lover og der det ikke er tilstrekkelig kjønnsbalanse i forskjellige yrker.

Få mannlige lærere er et problem med manglende rollemodeller for alle med sønner. Få mannlige psykologer. Høyt antall selvmord hos menn, samtidig som Likestillingsdepartementet lager tiltak rundt kvinner med dårlig selvbilde. Departementet har nesten bare kvinner. Det var en tid da menn jobbet kun for menn. Det kan se ut til at kvinner med makt gjør mest for sitt eget kjønn. Feminisme virker lite inkluderende og lite dekkende for samfunnets problemer fra mitt syn. Faktisk likestilling i praksis krever noe helt annet enn det som i dag gjøres politisk. Da gjør man ikke bare noe for fedrene, brødrene og sønnene, men det påvirker familielivet og samfunnet positivt. 

Anonymkode: 1434f...251

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Jeg synes det er dekkende å være for likestilling. Dette for begge kjønn. Det omfatter både lover og der det ikke er tilstrekkelig kjønnsbalanse i forskjellige yrker.

Få mannlige lærere er et problem med manglende rollemodeller for alle med sønner. Få mannlige psykologer. Høyt antall selvmord hos menn, samtidig som Likestillingsdepartementet lager tiltak rundt kvinner med dårlig selvbilde. Departementet har nesten bare kvinner. Det var en tid da menn jobbet kun for menn. Det kan se ut til at kvinner med makt gjør mest for sitt eget kjønn. Feminisme virker lite inkluderende og lite dekkende for samfunnets problemer fra mitt syn. Faktisk likestilling i praksis krever noe helt annet enn det som i dag gjøres politisk. Da gjør man ikke bare noe for fedrene, brødrene og sønnene, men det påvirker familielivet og samfunnet positivt. 

Anonymkode: 1434f...251

Det blir brukt langt mer penger på å forske på mannesykdommer kontra kvinnesykdommer. 

Historisk har ikke menn og kvinner hatt like rettigheter. At kvinner begynner å få mer makt er på tide og kvinnesaker blir satt på dagsorden. 

Menn har hatt alt å si i en årrekke og skjønner at de sliter med å ikke ha like mye makt lenger. 

Hvis noen tror likestilling har gått for langt i dette landet har de ikke kjent på det å bli diskriminert på jobb, sosiale settinger osv. 

Anonymkode: 3f459...a7a

• 4 uker senere...
Skrevet

Nei, og jeg liker ikke begrepet heller.

Det fyrer opp under en unødvendig kjønnskamp og skaper splittelse.

Likestilling er et fint ord som har blitt misbrukt så til de grader av feministisk propaganda. Tror folk begynner å bli lei av kvinner som fremstilles som uskyldige hjelpesløse offer.

Anonymkode: ff6f5...7d0

Skrevet

Nei. Jeg er med på noen av kampene for kvinner, men synes også at vi drar den for langt i andre saker.

Anonymkode: b13ef...a53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...