Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #26 Skrevet 17. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dette. Men noen forskjeller på rettigheter og muligheter må det være. Kvinner er gravide, føder og ammer. Hvorfor skal menn få samme rettigheter til barselspermisjon f.eks? Skal kvinner være vernepliktige? Jeg mener ikke det. Ved skilsmisse, skal far ha like omsorgsrettigheter for et spedbarn som mor? Jeg mener det er forskjell på menn og kvinner. Jeg mener grensene og ulikhetene er flytende og overlappende, men de er der på generell basis. Det som er viktig for meg er ikke bare at kvinner blir tatt like seriøst som menn, og har like muligheter karrieremessig. Men at typiske kvinnelige egenskaper og yrker, blir like verdsatt som typiske mannlige, både status- og lønnsmessig. Anonymkode: c76a1...1c6 Altså at kvinner ikke trenger å bli som menn for å få samme status og verdi! Anonymkode: c76a1...1c6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #27 Skrevet 17. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså at kvinner ikke trenger å bli som menn for å få samme status og verdi! Anonymkode: c76a1...1c6 Hva legger du i å "bli som menn" da. Jeg liker å kjøre traktor, driver med kampsport, har minimal interesse for spebarn og vil gjøre mye for å slippe å ta meg av syke foreldre når den tid kommer. Jeg er like mye kvinne som noen annen. Anonymkode: c5280...054
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #28 Skrevet 17. september 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva legger du i å "bli som menn" da. Jeg liker å kjøre traktor, driver med kampsport, har minimal interesse for spebarn og vil gjøre mye for å slippe å ta meg av syke foreldre når den tid kommer. Jeg er like mye kvinne som noen annen. Anonymkode: c5280...054 Det er helt riktig at du er. Men du er selv klar over de generelle ulikhetene mellom mann og kvinne, det avsløres på bakgrunn av de egenskapene du lister opp. Kvinner skal kunne gjøre akkurat som de vil, og være akkurat som de vil. Og jeg ønsker at typisk kvinnelige egenskaper, som gjerne går på omsorg for barn og eldre o.s.v. skal bli like verdsatt som alt annet. Føler jeg må gjenta meg selv å si at grensene er flytende og overlappende. Anonymkode: c76a1...1c6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #29 Skrevet 17. september 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt riktig at du er. Men du er selv klar over de generelle ulikhetene mellom mann og kvinne, det avsløres på bakgrunn av de egenskapene du lister opp. Kvinner skal kunne gjøre akkurat som de vil, og være akkurat som de vil. Og jeg ønsker at typisk kvinnelige egenskaper, som gjerne går på omsorg for barn og eldre o.s.v. skal bli like verdsatt som alt annet. Føler jeg må gjenta meg selv å si at grensene er flytende og overlappende. Anonymkode: c76a1...1c6 Ja, alle bør ha de samme rettighetene og pliktene så langt det lar seg gjøre. Det innebærer selvfølgelig at menn skal ha samme rett til foreldrepermisjon for å kunne ta seg av barna sine og at kvinner skal ha samme plikt til å forsørge familien sin som menn har. Lik lønn for likt arbeid mener jeg bør være en selvfølge, men hvis for eksempel kvinner har større fravær fra jobb enn menn, så gjør ikke kvinnene en like god jobb som mennene i samme stilling. Da kan de heller ikke forvente samme lønn. For å motvirke at kvinner faktisk jobber mindre er det viktig å påvirke menn til å ta større ansvar for hus, barn og omsorg for eldre. Staten bør legge til rette for at mennene "tvinges" til å ta mer av de kjedelige jobbene og at kvinnene "tvinges" til å gi fra seg en del av kosen. Anonymkode: c5280...054
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #30 Skrevet 17. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, alle bør ha de samme rettighetene og pliktene så langt det lar seg gjøre. Det innebærer selvfølgelig at menn skal ha samme rett til foreldrepermisjon for å kunne ta seg av barna sine og at kvinner skal ha samme plikt til å forsørge familien sin som menn har. Lik lønn for likt arbeid mener jeg bør være en selvfølge, men hvis for eksempel kvinner har større fravær fra jobb enn menn, så gjør ikke kvinnene en like god jobb som mennene i samme stilling. Da kan de heller ikke forvente samme lønn. For å motvirke at kvinner faktisk jobber mindre er det viktig å påvirke menn til å ta større ansvar for hus, barn og omsorg for eldre. Staten bør legge til rette for at mennene "tvinges" til å ta mer av de kjedelige jobbene og at kvinnene "tvinges" til å gi fra seg en del av kosen. Anonymkode: c5280...054 Jeg tror ikke denne påtvungene politikken gagner hverken kvinner eller barn. Jeg mener mor er i en særskilt rolle biologisk sett, når det kommer til fødsel og barseltid. Vi tar støyten fysisk og psykisk. Selvsagt er ikke alle familier like, og der mennene er mer skikket og motivert til barselomsorg enn mor, må de få ta over. Men ikke riv baby fra mors bryst, og tving mor ut i jobb med melkespreng, opprevet underliv og hormonherjet kropp, om hun ikke velger det selv! Det er i mine øyne antifeminisme. Også uvisst hva det gjør med barnets utvikling. Ellers er jeg enig i at kvinner er mer dobbeltarbeidende enn menn. Klart at menn skal ta sin halvpart av arbeidet hjemme, så lenge begge jobber ute. Det som er morsomt er at jo mer likestilte land er, jo mer kjønnssegregerte er yrkesvalgene vi tar. Fordi kvinner i mindre grad trenger å velge mannsyrker for å bli verdsatt. Dette understreker våre naturlige ulikheter. Anonymkode: c76a1...1c6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #31 Skrevet 17. september 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ellers er jeg enig i at kvinner er mer dobbeltarbeidende enn menn. Klart at menn skal ta sin halvpart av arbeidet hjemme, så lenge begge jobber ute. Anonymkode: c76a1...1c6 Det er ikke sant. Menn har tatt mer arbeid hjemme enn før og mer arbeid hjemme enn kvinner tar ute av hjemmet. Kun 1 av 10 menn jobber deltid. 4 av 10 kvinner jobber deltid, samtidig er det press for at menn skal gjøre like mye hjemme. Kvinner gjør mest hjemme, menn arbeider mest ute, men totalen tilsier at menn sliter mest med tidsklemma ifølge forskning.no og Aftenposten.no De som snakker ned slike ulikheter snakker ofte varmt om likestilling, men ønsker kun å klage på vegne av eget kjønn. De som alltid taler i mot når faktisk menn kommer dårlig ut. Spoiler alert. Se kommentarene under denne. De er lette å avsløre. Påstander uten begrunnelser, referanser, kilder, men nedlatende språk. Anonymkode: 1434f...251
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #32 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere sier dere er det, men hva GJØR dere aktivt som feminist da? Tenker dere ikke gjør en dritt, men bare ønsker det skal være bra. Anonymkode: 0775a...5f2 Skriver. Holder foredrag. Publiserer. Deltar i studiegrupper. Men først og fremst, krever min rett og gjør min plikt og krever det samme av andre, uavhengig av kjønn. Er det nok for deg? Anonymkode: 7f6e6...794
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #33 Skrevet 17. september 2018 Sånn jeg ser det finnes det to måter å tenke på her. Nr 1. Enten så er man for like rettigheter, like muligheter og ingen forskjellsbehandling. Nr 2. Eller så er man for å "rigge spillet" med mål om å skape et mest mulig likt utfall. Da er kvotering, særbehandling mot kvinner og innvandrere etc helt legitime virkemidler. Jeg mener nr 1 er den mest riktige, og at nr 2 er den mest vanlige holdningen hos feminister.Feminismen har gått for langt, er for ensporet, er for ekstrem. http://youtu.be/byQhV-_1GXs?t=29s Anonymkode: e1ea4...627
sug lut Skrevet 17. september 2018 #34 Skrevet 17. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn jeg ser det finnes det to måter å tenke på her. Nr 1. Enten så er man for like rettigheter, like muligheter og ingen forskjellsbehandling. Nr 2. Eller så er man for å "rigge spillet" med mål om å skape et mest mulig likt utfall. Da er kvotering, særbehandling mot kvinner og innvandrere etc helt legitime virkemidler. Jeg mener nr 1 er den mest riktige, og at nr 2 er den mest vanlige holdningen hos feminister.Feminismen har gått for langt, er for ensporet, er for ekstrem. http://youtu.be/byQhV-_1GXs?t=29s Anonymkode: e1ea4...627 Det er plenty av feminister jeg ikke vil være i klubb med. Men jeg vil aldri slutte å kalle meg feminist av den grunn, og jeg tror det gjelder veldig mange andre også.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #35 Skrevet 17. september 2018 1 hour ago, sug lut said: Det er plenty av feminister jeg ikke vil være i klubb med. Men jeg vil aldri slutte å kalle meg feminist av den grunn, og jeg tror det gjelder veldig mange andre også. Feminismen er kuppet av skrullinger på ytre-venstre fløy. Detfor er det helt uaktuelt å kalle seg feminist. Anonymkode: 0fd2c...b66
sug lut Skrevet 18. september 2018 #37 Skrevet 18. september 2018 2 timer siden, graa skrev: Ekstrem-feminismen tatt på kornet. Ikke vet jeg hvor du har kornet ditt men dette er jo bare pinlig russerevyoppgulp.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #38 Skrevet 18. september 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Sånn jeg ser det finnes det to måter å tenke på her. Nr 1. Enten så er man for like rettigheter, like muligheter og ingen forskjellsbehandling. Nr 2. Eller så er man for å "rigge spillet" med mål om å skape et mest mulig likt utfall. Da er kvotering, særbehandling mot kvinner og innvandrere etc helt legitime virkemidler. Jeg mener nr 1 er den mest riktige, og at nr 2 er den mest vanlige holdningen hos feminister.Feminismen har gått for langt, er for ensporet, er for ekstrem. http://youtu.be/byQhV-_1GXs?t=29s Anonymkode: e1ea4...627 Det er jo ikke så enkelt som dette, det er et alt for svart-hvitt syn. Trodde du var en av de her inne som var litt mer nyeansert i tankegangen enn som så. Hvordan skaper du like muligheter og ingen forskjellsbehandling? Vi vet at kvinner får mindre betalt for likt arbeid, at de ikke når opp i toppstillinger osv. I akademia blir de sjeldnere professorer osv. Det er jo et helt system og et helt tankesett som det er veldig vanskelig å endre, og som gjør at menn fortsatt har bedre vilkår enn kvinner. Anonymkode: 2c657...623
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #39 Skrevet 18. september 2018 7 hours ago, sug lut said: Ikke vet jeg hvor du har kornet ditt men dette er jo bare pinlig russerevyoppgulp. Dere feminister er ikke kjent for å ha selvironi. Anonymkode: 0fd2c...b66
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #40 Skrevet 18. september 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Det er jo ikke så enkelt som dette, det er et alt for svart-hvitt syn. Trodde du var en av de her inne som var litt mer nyeansert i tankegangen enn som så. Hvordan skaper du like muligheter og ingen forskjellsbehandling? Det er aldri mulig å skape 100% like muligheter og ingen forskjellsbehandling, men er det nå nødvendigvis sånn at kvinner som gruppe diskrimineres? Hva med mindre pene, de diskrimineres også i arbeidslivet. 2 hours ago, Anonym bruker said: Vi vet at kvinner får mindre betalt for likt arbeid Det er en myte. Dette handler om at kvinner jobber mer deltid, oftere i offentlig sektor og at de ikke velger å ta lederjobber pga arbeidsmengden. Anonymkode: 0fd2c...b66
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #41 Skrevet 18. september 2018 Feminisme er for meg et skjellsord. En fryktelig ideologi som har det til felles med rasisme og übermensch-teorier at de ser på sin gruppe som særlig verdige og kan kreve rettigheter som setter dem høyere enn andre. Kanskje kommer det av kvinners lavere rasjonelle evner at de ikke ser ironien i at overgrepene de anklager menn og "patriarkatet" for, har de med den største selvfølge institusjonalisert i feminismen. Feminisme er legalisert overgrep mot en gruppe mennesker basert på kjønn. Alle særrettigheter feminismen har trumfet gjennom for seg selv, går utover det andre kjønn. Det finnes ikke snev av likestilling i dette. At feminismen jobber for likestilling er bare fagre ord i festskrift, i praksis har feminismen revet ned en av de viktigste grunnpilarer i siviliserte samfunn: likhet for loven. Feminismen har gjort den største skade på vestlige samfunn, og med sine lovendringer lagt veien åpen for invadering av politisk islam. Feminismen går i tospann med islam i å ødelegge samfunnet, feminismen innenfra, islam utenfra. Dette er de to største utfordringene i vestlige samfunn i dag. Anonymkode: e1ea4...627
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #42 Skrevet 18. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er aldri mulig å skape 100% like muligheter og ingen forskjellsbehandling, men er det nå nødvendigvis sånn at kvinner som gruppe diskrimineres? Hva med mindre pene, de diskrimineres også i arbeidslivet. Det er en myte. Dette handler om at kvinner jobber mer deltid, oftere i offentlig sektor og at de ikke velger å ta lederjobber pga arbeidsmengden. Anonymkode: 0fd2c...b66 Nei. Det er ikke en myte. Det er en myte at det er en myte. Riktignok har du rett i at mye handler om det du sier, med deltid, offen tlig vs privat osv - kanskje det meste, heldigvis. Men alt kan ikke forklares med dette. Det er mange yrker der menn faktisk tjener mer enn kvinner for samme eller nesten samme jobb. Mannlige ingeniører tjener mer enn kvinnelige, i akademia er det flere eksempler på ulikhet osv. Anonymkode: 2c657...623
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #43 Skrevet 18. september 2018 15 minutes ago, Anonym bruker said: Nei. Det er ikke en myte. Det er en myte at det er en myte. Riktignok har du rett i at mye handler om det du sier, med deltid, offen tlig vs privat osv - kanskje det meste, heldigvis. Men alt kan ikke forklares med dette. Det er mange yrker der menn faktisk tjener mer enn kvinner for samme eller nesten samme jobb. Det er nok fordi menn er mer pågående og flinkere til å forhandle frem og kreve høy lønn. Anonymkode: 0fd2c...b66
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #44 Skrevet 18. september 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feminisme er for meg et skjellsord. En fryktelig ideologi som har det til felles med rasisme og übermensch-teorier at de ser på sin gruppe som særlig verdige og kan kreve rettigheter som setter dem høyere enn andre. Kanskje kommer det av kvinners lavere rasjonelle evner at de ikke ser ironien i at overgrepene de anklager menn og "patriarkatet" for, har de med den største selvfølge institusjonalisert i feminismen. Feminisme er legalisert overgrep mot en gruppe mennesker basert på kjønn. Alle særrettigheter feminismen har trumfet gjennom for seg selv, går utover det andre kjønn. Det finnes ikke snev av likestilling i dette. At feminismen jobber for likestilling er bare fagre ord i festskrift, i praksis har feminismen revet ned en av de viktigste grunnpilarer i siviliserte samfunn: likhet for loven. Feminismen har gjort den største skade på vestlige samfunn, og med sine lovendringer lagt veien åpen for invadering av politisk islam. Feminismen går i tospann med islam i å ødelegge samfunnet, feminismen innenfra, islam utenfra. Dette er de to største utfordringene i vestlige samfunn i dag. Anonymkode: e1ea4...627 Her var det mange ord uten substans. Hva konkret er det du snakker om? Hva er det ved samfunnet som er ødelagt? Hvilke særrettigheter tenker du på? Hvilke overgrep ser du? Anonymkode: c5280...054
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #45 Skrevet 18. september 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok fordi menn er mer pågående og flinkere til å forhandle frem og kreve høy lønn. Anonymkode: 0fd2c...b66 Jeg jobber en plass (offentlig og forhåpentligvis ikke mye lenger) hvor jeg tjener over 100.000 mindre enn min kollega med samme tittel. Jeg har mer erfaring og vi har like lang utdannelse men ikke samme. I jobben min har jeg mye mer ansvar og enormt mye mer enn han å gjøre. Jeg blir møtt med at jeg er for ung, ikke alltid kan si nei osv. Det skiller 1 år på meg og min kollega. Alle ting jeg tar opp blir avvist med en gang også av andre mannlige kollegaer med ideer men så snur de det rundt og lanserer de som sin. Sa ja jeg er feminist Anonymkode: 3f459...a7a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2018 #46 Skrevet 4. oktober 2018 On 9/17/2018 at 4:16 PM, sug lut said: Det er plenty av feminister jeg ikke vil være i klubb med. Men jeg vil aldri slutte å kalle meg feminist av den grunn, og jeg tror det gjelder veldig mange andre også. Hvorfor er du som mann på et kvinneforum? Anonymkode: e1ea4...627
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #47 Skrevet 5. oktober 2018 På 4.10.2018 den 12.34, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du som mann på et kvinneforum? Anonymkode: e1ea4...627 Er foreldre.no et kvinneforum? Anonymkode: 1434f...251
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #48 Skrevet 5. oktober 2018 På 18.9.2018 den 14.26, Anonym bruker skrev: Feminisme er for meg et skjellsord. En fryktelig ideologi som har det til felles med rasisme og übermensch-teorier at de ser på sin gruppe som særlig verdige og kan kreve rettigheter som setter dem høyere enn andre. Kanskje kommer det av kvinners lavere rasjonelle evner at de ikke ser ironien i at overgrepene de anklager menn og "patriarkatet" for, har de med den største selvfølge institusjonalisert i feminismen. Feminisme er legalisert overgrep mot en gruppe mennesker basert på kjønn. Alle særrettigheter feminismen har trumfet gjennom for seg selv, går utover det andre kjønn. Det finnes ikke snev av likestilling i dette. At feminismen jobber for likestilling er bare fagre ord i festskrift, i praksis har feminismen revet ned en av de viktigste grunnpilarer i siviliserte samfunn: likhet for loven. Feminismen har gjort den største skade på vestlige samfunn, og med sine lovendringer lagt veien åpen for invadering av politisk islam. Feminismen går i tospann med islam i å ødelegge samfunnet, feminismen innenfra, islam utenfra. Dette er de to største utfordringene i vestlige samfunn i dag. Anonymkode: e1ea4...627 🙈🤭🤣 Anonymkode: 3fa9c...eb8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #49 Skrevet 5. oktober 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: Er foreldre.no et kvinneforum? Anonymkode: 1434f...251 Det er vel en fortsettelse av barn i magen, så tradisjonelt sett har det vært mest kvinner her. Anonymkode: 0fd2c...b66
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2018 #50 Skrevet 8. oktober 2018 På 5.10.2018 den 20.43, Anonym bruker skrev: Det er vel en fortsettelse av barn i magen, så tradisjonelt sett har det vært mest kvinner her. Anonymkode: 0fd2c...b66 Det er flere lenker som fører hit og banneren sier foreldre.no som Klikk.no ønsker å promotere. På anonymdelen av forumet finnes det knapt kvinner som har barn i magen. Det ser du av overskriften på innleggene. Det er ikke derfor de henger her. Dessuten er både mor og far foreldre mye lengre i tid enn mor er gravid. Årsaker til å søke opp problemstillinger på de andre delene av forumet for både mor og far er mange. Her er det da bare kakling. Hi spør om du anser deg selv som feminist. Relevant for å ha barn i magen? Inkluderende å stille spørsmål ved menn som er her? Anonymkode: 1434f...251
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå