Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #51 Skrevet 12. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har spist kikertboller (kjøttboller på lat) og det var ikke vondt. Men det var ikke kjøtt heller... men hvorfor kalle knuste kikerter med «noe attåt» for hummus?? Anonymkode: 4547d...611 Det er et internasjonalt navn... Anonymkode: 2dc88...8b2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #52 Skrevet 12. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er et internasjonalt navn... Anonymkode: 2dc88...8b2 Hahahaha😂😂 Anonymkode: 4547d...611
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #53 Skrevet 12. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hahahaha😂😂 Anonymkode: 4547d...611 På samme måte som pizza og hamburger, brukes hummus som betegnelse i alle land jeg har vært i, i hvert fall... Anonymkode: 2dc88...8b2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #54 Skrevet 12. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: På samme måte som pizza og hamburger, brukes hummus som betegnelse i alle land jeg har vært i, i hvert fall... Anonymkode: 2dc88...8b2 Ja. Men folk vet hva pizza, hamburger og taco er. Ingen vet hve hummus er.. konkusjon: er det kjøtt er det kjent, er det uten kjøtt er det ukjent. Anonymkode: 4547d...611
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #55 Skrevet 12. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men folk vet hva pizza, hamburger og taco er. Ingen vet hve hummus er.. konkusjon: er det kjøtt er det kjent, er det uten kjøtt er det ukjent. Anonymkode: 4547d...611 Tror de fleste vet hva hummus er altså..... Anonymkode: 17eb1...030
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #56 Skrevet 12. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men folk vet hva pizza, hamburger og taco er. Ingen vet hve hummus er.. konkusjon: er det kjøtt er det kjent, er det uten kjøtt er det ukjent. Anonymkode: 4547d...611 Men det er vel ikke noe problem? Det er uansett den samme betegnelsen som man finner i Tyrkia,Danmark, USA osv.. Så lenge jeg kan spise falafel i pita med hummus, så plager det meg ikke at du ikke vet hva det er😊 Anonymkode: 2dc88...8b2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #57 Skrevet 12. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men folk vet hva pizza, hamburger og taco er. Ingen vet hve hummus er.. konkusjon: er det kjøtt er det kjent, er det uten kjøtt er det ukjent. Anonymkode: 4547d...611 Fordi generasjonen før dagens barn er vokst opp med kjøtt og fisk. Det krever litt innsats til læring om temaet på egen hånd. Det er ikke så rart:) verden er i stadig endring Anonymkode: 16eab...5ad
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #58 Skrevet 12. september 2018 Denne tråden illustrerer vel ypperlig hvorfor vi har et miljøproblem og at vi kan skyte en lang pil etter å få gjort noe med det. Kjøtt er greia og få vil endre vaner (men man får innmari god samvittighet med elbil). Anonymkode: 99e85...b2e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #59 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Supper? Salater? Vegetarisk curry? Chili sin carne? Grønnsaker med humusdipp? Eller i det minste risgrøt eller pannekaker? Virkelig aldri? Fatter ikke at det er mulig. Anonymkode: 3bc58...ae5 Blomkålsuppe har vi bacon til, tomatsuppe med egg - spiser stort sett ikke så mye annen suppe. Vegetarisk curry eller chili sin carne har vi aldri hatt. Grønnsaker med dipp brukes som mellommåltid eller kos, hummus har jeg aldri smakt. Vi spiser mye salat, men bruker det som tilbehør, ikke alene. Pannekaker eller grøt spiser vi kanskje et par ganger i måneden. Vi spiser mye grønnsaker, så det er vel egentlig mest vanen det går på. Liker ikke bønner, har aldri smakt kikerter eller linser og aner ikke hvordan det skal brukes engang. Anonymkode: 17eb1...030
frk Nilsen Skrevet 12. september 2018 #60 Skrevet 12. september 2018 (endret) Mmmm hummus sammen med godt brød og oliven - det kan jeg spise mye av! Det er masse god vegetarmat som metter skikkelig. En kikertgryte med squash, løk, paprika tomat og peanøtter sitter godt i magen - og lenge! Prøv å lag Indisk linsegryte - Daal, server med naan og raiita. Aldeles nydelig. Masse fyldige og gode supper, 6-7 baconterninger i blomkålsuppen er ikke det som trigger metthetsfølelsen altså. Vi spiser vegetar til middag 1-2 dager i uken i snitt. Endret 12. september 2018 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #61 Skrevet 12. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden illustrerer vel ypperlig hvorfor vi har et miljøproblem og at vi kan skyte en lang pil etter å få gjort noe med det. Kjøtt er greia og få vil endre vaner (men man får innmari god samvittighet med elbil). Anonymkode: 99e85...b2e Spiser kjøtt og kjører diesel... Orker ikke late som at jeg er en av de som skal redde verden. Anonymkode: 2e85c...465
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #62 Skrevet 12. september 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden illustrerer vel ypperlig hvorfor vi har et miljøproblem og at vi kan skyte en lang pil etter å få gjort noe med det. Kjøtt er greia og få vil endre vaner (men man får innmari god samvittighet med elbil). Anonymkode: 99e85...b2e Jeg gjør ikke det heller jeg da. Kjører en gammel dieselbil, uten partikkelfilter til og med Anonymkode: 17eb1...030
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #63 Skrevet 12. september 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men folk vet hva pizza, hamburger og taco er. Ingen vet hve hummus er.. konkusjon: er det kjøtt er det kjent, er det uten kjøtt er det ukjent. Anonymkode: 4547d...611 Jøss. Pottittfolk uten horisont overhodet... fresh. Anonymkode: 3bc58...ae5
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #64 Skrevet 12. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Rister oppgitt på hodet.... Anonymkode: 2dc88...8b2 Jeg har ei venninne som er vegetarianer og ingen retter hun lager og ingen retter jeg lager blir jeg mett av på samme måte som jeg gjør av middager med kjøtt. Du kan riste på hodet til det løsner om du vil. Anonymkode: 1c184...c40
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #65 Skrevet 12. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ei venninne som er vegetarianer og ingen retter hun lager og ingen retter jeg lager blir jeg mett av på samme måte som jeg gjør av middager med kjøtt. Du kan riste på hodet til det løsner om du vil. Anonymkode: 1c184...c40 Det er jo helt greit at du ikke blir mett av vegetarmat. Det jeg rister på hodet av, er hun som spør om alle vegetarianere går rundt og er konstant sulten... Anonymkode: 2dc88...8b2
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #66 Skrevet 12. september 2018 Spiser bare vegetar. Jeg blir god og mett, holder meg som regel mett lenger enn resten av familien. Tok akkurat blodprøver og har supre verdier! Det tar nok litt tid å venne seg til det om man er vant til biff og bacon hver dag, men jeg synes det funker veldig bra for meg og jeg kommer aldri til å spise kjøtt igjen Anonymkode: 9b950...6cc
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #67 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja. Men folk vet hva pizza, hamburger og taco er. Ingen vet hve hummus er.. konkusjon: er det kjøtt er det kjent, er det uten kjøtt er det ukjent. Anonymkode: 4547d...611 Du tror pizza og taco er ensbetydende med kjøtt? At tacopizzaen kommer fra Napoli, liksom? At de kjøper tacodinner-kit og fyller med kjøttdeig og rømme i Rio? Kan anbefale en Quattro formagi eller quesedilla med bønnefyll en gang. Anonymkode: dbf89...62c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #68 Skrevet 12. september 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tror pizza og taco er ensbetydende med kjøtt? At tacopizzaen kommer fra Napoli, liksom? At de kjøper tacodinner-kit og fyller med kjøttdeig og rømme i Rio? Kan anbefale en Quattro formagi eller quesedilla med bønnefyll en gang. Anonymkode: dbf89...62c Jepp! Kjøtt er godt! Jeg spiser ikke mat uten kjøtt Anonymkode: 4547d...611
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #69 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men det er vel ikke noe problem? Det er uansett den samme betegnelsen som man finner i Tyrkia,Danmark, USA osv.. Så lenge jeg kan spise falafel i pita med hummus, så plager det meg ikke at du ikke vet hva det er😊 Anonymkode: 2dc88...8b2 Plager ikke meg heller. Jeg spiser kjøtt. Og med alle de i tråden som har kjøttfrie dager mer enn en dag i uken, så veies det opp slik at alle i gjennomsnitt har en kjøttfri dag. Så da vil jeg gjerne takke alle i tråden som har kjøttfri dag for meg! Anonymkode: 4547d...611
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #70 Skrevet 12. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Denne tråden illustrerer vel ypperlig hvorfor vi har et miljøproblem og at vi kan skyte en lang pil etter å få gjort noe med det. Kjøtt er greia og få vil endre vaner (men man får innmari god samvittighet med elbil). Anonymkode: 99e85...b2e Humper rundt i en sliten 2000 mod jeg. Og ja... kjøtt er greia. Anonymkode: 4547d...611
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #71 Skrevet 12. september 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Plager ikke meg heller. Jeg spiser kjøtt. Og med alle de i tråden som har kjøttfrie dager mer enn en dag i uken, så veies det opp slik at alle i gjennomsnitt har en kjøttfri dag. Så da vil jeg gjerne takke alle i tråden som har kjøttfri dag for meg! Anonymkode: 4547d...611 Men det veier ikke opp for DIN helse. Anonymkode: 16eab...5ad
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #72 Skrevet 12. september 2018 Herreur, er voksne folk virkelig så barnslige som i denne tråden? Og nei, er ikke vegetarianer... Anonymkode: 99f96...684
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #73 Skrevet 12. september 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det veier ikke opp for DIN helse. Anonymkode: 16eab...5ad Så jeg har dårligere helse enn deg fordi jeg spiser kjøtt? Merkelig konklusjon Anonymkode: 4547d...611
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #74 Skrevet 12. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så jeg har dårligere helse enn deg fordi jeg spiser kjøtt? Merkelig konklusjon Anonymkode: 4547d...611 Det er forsket på, ja. Anonymkode: 16eab...5ad
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #75 Skrevet 12. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er forsket på, ja. Anonymkode: 16eab...5ad Det betyr ikke at alle som spiser kjøtt til hvert måltid er usunne og har dårligere helse. Alle vet at røyking gir dårligere helse, men det finnes røykere som har en vanvittig god kondis og er sprekere enn vegetarianere også. Du kan ikke konkludere min helse ut fra forsking. Anonymkode: 4547d...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå