Gå til innhold

Hvor mange vegetariske middager har dere i snitt per uke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I snutt ligger vi nok på 0. Det er ingen middag så kjip og lite mettende som en middag uten kjøtt! 

KJØTT TIL FOLKET!!

Anonymkode: 4547d...611

Skrevet

Hender vel vi har bare pannekaker en og annen gang, men vi velger ikke vegetar. Vi trenger kjøtt!

Anonymkode: 4a289...897

Skrevet

1 eller 0.

Anonymkode: 640ae...375

Skrevet

1-2 ganger i uken. Men hvis vi har rester av kjøtt i kjøleskapet, eller en kyllingfilet liggende,  putter vi det oppi. Velger heller å la være å kaste mat... 

Hvis vi har, bruker vi også hjemmelaget kjøttkraft fra elg i vegetaroppskriftene, så det er temmelig tilpasset eget kjøleskap... 

Anonymkode: 2dc88...8b2

Skrevet

Nå har det faktisk blitt 5. Og 2 med fisk. Tenåringen har blitt vegetarianer (eller, det er lov med fisk og egg), så i solidaritet har jeg også blitt det på hjemmebane. 

Så takket være barnet mitt, har vi nå blitt veldig mye sunnere enn før. Og så er det ganske morsomt, for vi må jo finne på nye gode middager og finne oppskrifter vi ikke har prøvd før osv

🙂

Anonymkode: 9e8dc...521

Skrevet

0-2. Jeg kunne godt levd på vegetar, men ikke mannen og i hvert fall ikke barna.

Anonymkode: 02e28...b70

Skrevet

Ingen. Jeg er opptatt av at vi skal ha kjøtt/kylling/fisk hver dag! 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hender vel vi har bare pannekaker en og annen gang, men vi velger ikke vegetar. Vi trenger kjøtt!

Anonymkode: 4a289...897

Har dere ikke bacon til pannekaker? 

Skrevet

0-1. Lagar grønnsakssupper jamnleg, men hender eg puttar litt kjøt oppi.

Skrevet

Den er lett. 0. 

Middag er kjøtt. Eller fisk. 

Anonymkode: a3c73...947

Skrevet

0. Kjøtt, fugl eller fisk 7 dager i uka. Vi spiser mye grønt ved siden av.

Anonymkode: e8a30...cc4

Skrevet
8 minutter siden, Love my kidz skrev:

Uæh nei. Pannekaker skal ha sukker eller syltetøy. 

Anonymkode: 3bc58...ae5

Skrevet

0-1

Hender vi har noe eggemat, tomatsuppe, pannekaker e.l. men det blir ikke hver uke.

Anonymkode: 5f2dd...d03

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir ikke ordentlig mett uten kjøtt eller fisk til middag. Er det sånn for vegetarianere - at de aldri blir ordentlig mett?

Så her i huset har vi sjelden rene vegetariske måltider. (Aldri.)

Anonymkode: a13c5...91f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir ikke ordentlig mett uten kjøtt eller fisk til middag. Er det sånn for vegetarianere - at de aldri blir ordentlig mett?

Så her i huset har vi sjelden rene vegetariske måltider. (Aldri.)

Rister oppgitt på hodet.... 

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I snutt ligger vi nok på 0. Det er ingen middag så kjip og lite mettende som en middag uten kjøtt! 

KJØTT TIL FOLKET!!

Anonymkode: 4547d...611

Enig! Samtlige middager må bestå av egg, fisk, kjøtt eller kylling . Noe annet blir ikke mettende og rett og slett kjedelig. Ja til essensielle aminosyrer 😊

Anonymkode: a4763...038

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rister oppgitt på hodet.... 

Okei. Jeg har faktisk spist noen vegetarmåltider i mitt liv, men jeg blir aldri skikkelig mett av de. Kanskje det bare er sånn magen min er...

Skrevet
35 minutter siden, Love my kidz skrev:

Ikke meg du spør, men er det vanlig? Vi har bare sukker på

Anonymkode: 17eb1...030

Skrevet

Sjelden, kanskje et par ganger i måneden

Anonymkode: 17eb1...030

Skrevet

Det er skjeldent, må vel være hvis vi har blomkålsuppe eller grønnsaksuppe uten bacon og pølser, og pizza ja! jeg er veldig glad i pizza mozarella med bare ost og tomat. 

Anonymkode: 0125b...f37

Skrevet

4-5 dager i uka. I går hadde vi f.eks hjemmelaget risotto med steinsopp og asparges, dagen før suppe laget av gulrot, røde linser, ingefær og kokosmelk og i morgen blir det moussaka med aubergine og potet med salat.

Anonymkode: dbf89...62c

Skrevet

Jeg: 7 dager i uka.

12 åringen: 3 dager i uka

Skrevet

Minst en gang i uken, av og til mer. 

Vi spiser pannekaker, supper og gryter, lasagne, taco (med blomkål fels) osv. Null problem å bli mett og så føles det godt å bidra til et noe redusert kjøttforbruk. 

Har forøvrig en tomatsuppe som har linser og cottage cheese i seg. Da blir man mett altså☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...