Gå til innhold

Storebror tok på lillesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Vi også, med venninner, venner og søsken. Og det hadde ikke noe med tanke om overgrep å gjøre, det handlet om nysgjerrighet. Men vi visste at vi ikke fikk lov til å leke sånne leker, rompedoktor, for det hadde vi fått beskjed om hjemme - sånne leker fikk vi ikke lov til å leke, ferdig med det. Vi gjorde det likevel da..., husker ikke hvor gamle vi var da vi sluttet med det.  Det gikk vel naturlig over av seg selv.

Om dette hadde skjedd noen av mine unger, så hadde ikke overgrep vært det første som hadde falt meg inn. Jeg hadde sett på det som utforsking og hatt en skikkelig prat både med 9 åringen og 3 åringen, på hvert deres nivå. Lært treåringen at kroppen hennes er hennes og at hun har lov til og skal ikke være redd for å si nei, enten det er barn eller voksne som vil ta på henne. Verken storbror eller andre har lov til å gjøre sånn ting med henne. Og jeg hadde snakket med 9 åringen om kropp, spenning, følelser ved å ta på seg selv, lysten til å ta på / teste ut på andre, om overgrep og alt annet som hadde vært nødvendig. Egentlig burde jo denne praten blitt tatt for flere år siden. 9 åringen har verken behov for å føle skyld eller skam, men for å vite at sånne ting ikke er lov. Jeg ville også tatt med at dersom når man skal gjøre "sex-ting" så skal man gjøre det med andre som er like gamle som den selv.  Voksne skal ikke ta på barn, og barn skal ikke leke sånn med de som er mindre eller større enn seg. 

Så hadde jeg nok antageligvis fulgt litt med en stund framover, bare sånn for sikkerhets skyld. 

Uansett er det viktigste å ikke miste hodet, ikke lage en stor sak av noe som ikke er noen stor sak, men ikke tenke at det går over av seg selv heller. 

Hvis sønnen din stikker ting opp i din vagina, er det ingen stor sak!?

Anonymkode: 674ac...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis sønnen din stikker ting opp i din vagina, er det ingen stor sak!?

Hvis sønnen min stikker ting opp i min vagina, så er jeg den voksne som skal stoppe det og fortelle ham om hva man gjør og ikke gjør og med hvem. Gjør ikke jeg det, så har jeg et problem, ikke sønnen min.  Barn kan faktisk også invitere voksne til sex-leker, enten av nysgjerrighet eller av grunner som burde få varsellamper til å lyse, hos den voksne. Men det er alltid den voksne som har ansvar for å stoppe og følge opp enten på den ene eller den andre måten.

Akkurat som jeg ville gjort om sønnen min gjorde det med min datter. 

Skrevet
1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

Hvis sønnen min stikker ting opp i min vagina, så er jeg den voksne som skal stoppe det og fortelle ham om hva man gjør og ikke gjør og med hvem. Gjør ikke jeg det, så har jeg et problem, ikke sønnen min.  Barn kan faktisk også invitere voksne til sex-leker, enten av nysgjerrighet eller av grunner som burde få varsellamper til å lyse, hos den voksne. Men det er alltid den voksne som har ansvar for å stoppe og følge opp enten på den ene eller den andre måten.

Akkurat som jeg ville gjort om sønnen min gjorde det med min datter. 

Og hvis han likevel gjør det i det skjulte, mot din forsvarsløse datter?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis han likevel gjør det i det skjulte, mot din forsvarsløse datter?

Hva jeg ville gjort med det, har jeg svart på i mitt tidligere innlegg. Og forsåvidt i innlegget du siterte fra også: Jeg ville tatt en prat med ham om hva han gjør med hvem. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig i at man ikke skal få barn til føle skam rundt sin egen seksualitet og onanering. Men akkurat i dette tilfellet så har han ikke vondt av å føle skam. 9 åringer er store nok til å skjønne at de ikke skal bruke sin 3 år gamle søster som prøvedukke innen sex!

Anonymkode: 3aeb9...367

Skyld, ja. Skam, nei! 

Anonymkode: 5ee0d...a58

Skrevet

I utgangspunktet ikke rart eller unormalt om en niåring utforsker seg selv (og andre).

Problemet her er aldersforskjellen og den lave alderen til søsteren. Med en niåring og en treåring er det en maktforskjell som er enormt stor og veldig uheldig. 

Jeg hadde tatt kontakt med helsestasjonen for veiledning. 

Anonymkode: 716f8...6ef

Skrevet

Ta kontakt med barnehuset. https://www.statensbarnehus.no/

barenehuset er spesialisert på å ta seg av barn som er utsatt for overgrep.

De vil informere deg om hva som er lurt å gjøre, og sannsynligvis vil de snakke med sønnen din. De har veldig fokus på mulige unge overgripere, hvordan håndtere dem og å hindre at det skjer igjen.

Anonymkode: e0d42...379

Skrevet

Når aldersforskjellen er som den er her, så er det et overgrep, uansett. Jeg ville tatt kontakt med fagfolk her, hi. 

Anonymkode: dbb6a...fc7

Skrevet

Og fy, nå kom jeg på at det er et enda mindre barn i huset også 🤮

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...