Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #26 Skrevet 31. august 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: 😂 oi oi. -1957 ringte og ville ha tilbake oppdragelsesmetodene sine Anonymkode: d9666...18a Du mener 1847🙄 Herregud, påføre gutten skam fordi han er nyskjerrig. Håper virkelig ikke hun som skrev det har gutter. Får sikkert pryl for at det kommer sæd i senga når den tid kommer. Anonymkode: f4b3a...5c5
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. august 2018 #27 Skrevet 31. august 2018 Uff skjønner godt du er litt rådvill her HI. Ingen lett situasjon, men du er garantert ikke alene om å ha opplevd noe sånt. Jeg hiver meg med på bølgen her, og foreslår også en god og gjennomgående prat med gutten. Også gjerne med far tilstede, dersom dere bor sammen. Ikke få ham til å føle seg unormal, men gjør det klart for ham at dette ikke er akseptabelt. Han er såpass stor at en sånn samtale skal han faktisk fint tåle. Lykke til 🙂
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #28 Skrevet 31. august 2018 2 minutter siden, Kari Mari skrev: Uff skjønner godt du er litt rådvill her HI. Ingen lett situasjon, men du er garantert ikke alene om å ha opplevd noe sånt. Jeg hiver meg med på bølgen her, og foreslår også en god og gjennomgående prat med gutten. Også gjerne med far tilstede, dersom dere bor sammen. Ikke få ham til å føle seg unormal, men gjør det klart for ham at dette ikke er akseptabelt. Han er såpass stor at en sånn samtale skal han faktisk fint tåle. Lykke til 🙂 Er det virkelig normalt at 9 åringer drar av 3- åringer trusa, og deretter putter ulike gjenstander i henne vagina? Da har faktisk Staten en stor jobb foran seg og sette i gang tiltak fir å stoppe slike overgrep. Foreldrene klarer det tydeligvis ikke... Anonymkode: 674ac...39d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #29 Skrevet 31. august 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mener 1847🙄 Herregud, påføre gutten skam fordi han er nyskjerrig. Håper virkelig ikke hun som skrev det har gutter. Får sikkert pryl for at det kommer sæd i senga når den tid kommer. Anonymkode: f4b3a...5c5 Det er da stor forskjell på om en gutt onanerer for seg selv og det å prøve å ha med seg en 3 åring på leken. Alle 9-åringer burde vite at 3-årige søsken ikke skal være med på utforskning av sex!! Anonymkode: 3aeb9...367
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #30 Skrevet 31. august 2018 Jeg blir overrasket over hvor mange som mener dette er nærmest normal oppførsel av en 9-åring. Jeg anser det ikke som normalt, heller langt over streken. Og jeg reagerer veldig på at HI skriver at guttungen hadde ereksjon mens han utførte handlingen. Det viser at det ikke bare var lek og utforsking. Jeg hadde blitt svært bekymret hadde det vært mine barn, og skaffet profesjonell hjelp. Anonymkode: ed0a3...aea
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #31 Skrevet 31. august 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir overrasket over hvor mange som mener dette er nærmest normal oppførsel av en 9-åring. Jeg anser det ikke som normalt, heller langt over streken. Og jeg reagerer veldig på at HI skriver at guttungen hadde ereksjon mens han utførte handlingen. Det viser at det ikke bare var lek og utforsking. Jeg hadde blitt svært bekymret hadde det vært mine barn, og skaffet profesjonell hjelp. Anonymkode: ed0a3...aea Veien er nok dessverre ikke lang fra å putte ting i hennes vagina, til å putte sin erigerte penis i vaginaen Grøss Han er jo farlig for 3- åringen Dere som mener dette er bortimot normalt, hvordan hadde dere reagert hvis dere våknet av at deres 9 år gamle sønn sto ved siden av deg med ståpikk og puttet lange gjenstander i din mus? Anonymkode: 674ac...39d
Brave1 Skrevet 31. august 2018 #32 Skrevet 31. august 2018 Leste om en sak der store bror overgrep sin lille bror over mange år. Dette ble avslørt etter at store bror skrøt av dette i en melding til en annen. Dette vil skje igjen en dag uten din viten. Hvordan skal du klare å ha styr på han 24 seven.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #33 Skrevet 31. august 2018 3 minutter siden, Brave1 skrev: Leste om en sak der store bror overgrep sin lille bror over mange år. Dette ble avslørt etter at store bror skrøt av dette i en melding til en annen. Dette vil skje igjen en dag uten din viten. Hvordan skal du klare å ha styr på han 24 seven. Få ham ut av huset! Anonymkode: 674ac...39d
gale damen Skrevet 31. august 2018 #34 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du mener 1847🙄 Herregud, påføre gutten skam fordi han er nyskjerrig. Håper virkelig ikke hun som skrev det har gutter. Får sikkert pryl for at det kommer sæd i senga når den tid kommer. Anonymkode: f4b3a...5c5 Er du alvorlig!?! Det er milevis fra normal oppførsel å ha en treåring skrevende foran seg mens pan prøver å putte noe inn i vagina. Både skyld og skam er på sin plass, samt hjelp til å korrigere egen oppførsel. Prat med ham i første omgang. Si at det er normalt å være nysgjerrig, men at det han har gjort overhodet ikke er akseptabelt, og ikke vil bli tålt. Gjør det klart at noe slikt ALDRI skal forekomme igjen. Snakk om kropp, sex, grensesetting etc. Få far med på den praten, og også i andre omgang helsesøster eller dertil egnet person. Den første praten kan ikke utsettes. Treåringen trenger også en prat om egen kropp, andres kropp, hva som er greit, og hvilke hemmeligheter som straks skal fortelles til en voksen som man stoler på
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #35 Skrevet 31. august 2018 Husker jo at vi lekte doktor og stakk termometeret mellom rumpeballene på hverandre, det var ikke akkurat noe overgrep slik jeg så på det. Synes mange her tar litt av. Dette er så klart ikke greit på noen måte og gutten må få beskjed om at det å utforske kroppen gjør han med seg selv og med andre på samme alder når han er stor nok. Men at han er en begynnende pedofil-herregud skjerp dere damer... Anonymkode: fd6ee...1d4
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #36 Skrevet 31. august 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir overrasket over hvor mange som mener dette er nærmest normal oppførsel av en 9-åring. Jeg anser det ikke som normalt, heller langt over streken. Og jeg reagerer veldig på at HI skriver at guttungen hadde ereksjon mens han utførte handlingen. Det viser at det ikke bare var lek og utforsking. Jeg hadde blitt svært bekymret hadde det vært mine barn, og skaffet profesjonell hjelp. Anonymkode: ed0a3...aea Barn har seksuelle følelser og leker seksuelle leker. Det er faktisk helt normalt. Det å leke "rumpedoktor" er ikke skummelt og betyr at han er en potensiell overgriper, det betyr at han er nysgjerrig og normal. Det at det skjedde med en lillesøster som er såpass mye yngre er selvfølgelig ikke greit, og bør snakkes om, men det er ingen grunn til å dra fram de store kanonene med en gang. HI: Om du er usikker på håndteringen av dette, så snakk gjerne med helsesøster. Anonymkode: 00754...5d4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. august 2018 #37 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det virkelig normalt at 9 åringer drar av 3- åringer trusa, og deretter putter ulike gjenstander i henne vagina? Da har faktisk Staten en stor jobb foran seg og sette i gang tiltak fir å stoppe slike overgrep. Foreldrene klarer det tydeligvis ikke... Anonymkode: 674ac...39d Jeg har da ikke skrevet at det er normalt? Men HI er nok ikke alene om å oppleve dette. Gutten er sikkert veldig nyskjerrig, og tenker ikke at dette er så fryktelig galt selv om det er søsteren. Det betyr ikke at det er greit, men at de må ha dialog med ham om intimgrenser, hva som er ok og hva som ikke er ok. Han må jo bli lært dette. Jeg synes for øvrig det er veldig unødvendig å gå til angrep på andre mennesker slik du gjør overfor HI. Gutten er jo ikke noe monster heller. Og lillesøster er så liten at dette er ikke noe hun vil få varig men av.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #38 Skrevet 31. august 2018 24 minutter siden, Kari Mari skrev: Og lillesøster er så liten at dette er ikke noe hun vil få varig men av. Hvordan kan du påstå det? Det vet du jo ingenting som helst om Anonymkode: 0e6de...965
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #39 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir overrasket over hvor mange som mener dette er nærmest normal oppførsel av en 9-åring. Jeg anser det ikke som normalt, heller langt over streken. Og jeg reagerer veldig på at HI skriver at guttungen hadde ereksjon mens han utførte handlingen. Det viser at det ikke bare var lek og utforsking. Jeg hadde blitt svært bekymret hadde det vært mine barn, og skaffet profesjonell hjelp. Anonymkode: ed0a3...aea Det er jeg og. Som offer for overgrep fra eldre brødre, så er jeg sjokkert over at såpass mener at det er normal oppførsel av en 9 åring. Innlegget til hi, gir meg vondt i magen. Anonymkode: 0e6de...965
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #40 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir overrasket over hvor mange som mener dette er nærmest normal oppførsel av en 9-åring. Jeg anser det ikke som normalt, heller langt over streken. Og jeg reagerer veldig på at HI skriver at guttungen hadde ereksjon mens han utførte handlingen. Det viser at det ikke bare var lek og utforsking. Jeg hadde blitt svært bekymret hadde det vært mine barn, og skaffet profesjonell hjelp. Anonymkode: ed0a3...aea Enig, her er det mye bagatellisering. Dette er jo akkurat det vi som foreldre bes å holde øynene åpne for og ta på alvor. Alle historiene fra voksne overgrepsoffere som forteller om en oppvekst der de voksne rundt ikke fulgte nok med og ikke ville se. Dette kan absolutt være begynnelsen på en slik historie. Jeg synes virkelig ikke det er normalt at en 9-åring drar av buksa til lillesøster, får henne til å skreve og stikker gjenstander i henne mens han er synlig opphisset. Dette kan være begynnelsen på en seksuell skjevutvikling, og da trengs det langt mer oppfølging enn en forklarende samtale med mamma og pappa. Det trenger heller ikke være det, men den vurderingen hadde jeg lagt i hendene på faglige instanser. Anonymkode: e2a6d...877
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #41 Skrevet 31. august 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn har seksuelle følelser og leker seksuelle leker. Det er faktisk helt normalt. Det å leke "rumpedoktor" er ikke skummelt og betyr at han er en potensiell overgriper, det betyr at han er nysgjerrig og normal. Det at det skjedde med en lillesøster som er såpass mye yngre er selvfølgelig ikke greit, og bør snakkes om, men det er ingen grunn til å dra fram de store kanonene med en gang. HI: Om du er usikker på håndteringen av dette, så snakk gjerne med helsesøster. Anonymkode: 00754...5d4 Jada, det er jeg klar over. Men du kan ikke sammenligne en uskyldig «runpedoktor»-lek med denne handlingen. Ikke kom og fortell meg at det er normalt at 9-åringer har lillesøsteren sin naken og skrevende foran seg og vil putte ting inn i vaginaen hennes. Langt fra normalt. Og det er skremmende at mange fortsatt i 2018, når vi er så opplyste, bagatelliserer en avvikende oppførsel når det kommer til overgrep som vi i dag er klar over finnes så utrolig mye av rundt om i Norge/verden. Anonymkode: ed0a3...aea
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #42 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Få ham ut av huset! Anonymkode: 674ac...39d Er du helt idiot? Tror du at du «gi vekk» barnet sitt, til villt fremmede mennesker hjelper noe som helst? Anonymkode: 15dfa...8b4
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 31. august 2018 #43 Skrevet 31. august 2018 (endret) 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kan du påstå det? Det vet du jo ingenting som helst om Anonymkode: 0e6de...965 Jeg ser lengre ned i innlegget her, at du har opplevd mye vondt fra din egen nærmeste familie. Det er fryktelig leit å høre 😞 Det jeg mente med at lillesøster trolig ikke vil få varig men av hendelsen, er pga alderen hennes og at dette forhåpentligvis kun er den engangshendelse. Endret 31. august 2018 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #44 Skrevet 31. august 2018 Gutten er så stor at han bør vite bedre. Men å straffe eller å gi ungen skam løser virkelig ingenting. Det gjør bare at han vil skjule det mer hvis det finnes følelser inni han som ikke passer seg. Ville nok ikke spart på psykologtimer i dette tilfellet. Tror faktisk du bør søke profesjonell hjelp, ikke prøv deg frem basert på masse meninger hos mødre på et forum som ikke har noen bakgrunn eller kompetanse på dette. Det kan gjøre det hele vondt verre. Anonymkode: 27b8e...81f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #45 Skrevet 31. august 2018 I den alderen drev vi også å utforsket med venninner. Mye rare greier vi fant på i den alderen, som jeg nesten ikke vil gå inn på. Det var ikke overgrep og ble ikke overgripere av oss. Vi var nysgjerrige, rett og slett. At gutten gjorde dette med lillesøster er uheldig, men sannsynligvis hadde han ikke verre intensjoner enn vi hadde da vi utforsket. Mest sannsynlig er han bare uviten, og jeg tror at det han trenger er å lære om sex og relasjoner. Anonymkode: 2b8f9...9ea
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #46 Skrevet 31. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir overrasket over hvor mange som mener dette er nærmest normal oppførsel av en 9-åring. Det er verken "normalt" eller "unormalt". Å utforske er normalt. Å prøve å få andre barn med på det er normalt. Også søsken. Men at aldersforskjellen er så stor, gjør at det er uheldig (for den yngste), og da blir det jo negativt. Men selve handlingen er ikke abnorm, pervers eller ukjent i dette landskapet likevel. Anonymkode: 53866...29a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #47 Skrevet 31. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ville nok ikke spart på psykologtimer i dette tilfellet. Tror faktisk du bør søke profesjonell hjelp, ikke prøv deg frem basert på masse meninger hos mødre på et forum som ikke har noen bakgrunn eller kompetanse på dette. Det kan gjøre det hele vondt verre. Du, jeg har bakgrunn OG kompetanse. Å gjøre ham til "pasient" vil i alle fall gjøre vondt verre. Anonymkode: 53866...29a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #48 Skrevet 31. august 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke hatt ham i mitt hus. Det valget har man da virkelig ikke. Det er jo ditt eget barn, de kommer faktisk ikke med returrett. Anonymkode: 53866...29a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2018 #49 Skrevet 31. august 2018 Har vært borti samme tilfelle, det var da mellom mine egne barn, de var da 4 og 9 år. Vi oppdaget ikke dette selv, men det var noe gutten snakket om til venner på skolen. Vi fikk heller ikke vite noe om dette før barnevernet en dag hentet begge ungene på skolen, og vi ble oppringt på arbeidsplassen, fikk vite at de var hentet, og fikk beskjed om å komme til politistasjonen så fort som mulig. Vi vet den dag i dag enda ikke detaljene om hva som egentlig hadde skjedd mellom ungene. Dette er 10 år siden. Ungene dro med "ukjennte" til nærmeste barnehus. Minsta kom hjem dagen etterpå, mens guttungen måtte bo hos besteforeldre i ca 1 mnd. Anonymkode: d9121...38f
Yellow Brick Road Skrevet 31. august 2018 #50 Skrevet 31. august 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: I den alderen drev vi også å utforsket med venninner. Mye rare greier vi fant på i den alderen, som jeg nesten ikke vil gå inn på. Det var ikke overgrep og ble ikke overgripere av oss. Vi var nysgjerrige, rett og slett. At gutten gjorde dette med lillesøster er uheldig, men sannsynligvis hadde han ikke verre intensjoner enn vi hadde da vi utforsket. Mest sannsynlig er han bare uviten, og jeg tror at det han trenger er å lære om sex og relasjoner. Anonymkode: 2b8f9...9ea Vi også, med venninner, venner og søsken. Og det hadde ikke noe med tanke om overgrep å gjøre, det handlet om nysgjerrighet. Men vi visste at vi ikke fikk lov til å leke sånne leker, rompedoktor, for det hadde vi fått beskjed om hjemme - sånne leker fikk vi ikke lov til å leke, ferdig med det. Vi gjorde det likevel da..., husker ikke hvor gamle vi var da vi sluttet med det. Det gikk vel naturlig over av seg selv. Om dette hadde skjedd noen av mine unger, så hadde ikke overgrep vært det første som hadde falt meg inn. Jeg hadde sett på det som utforsking og hatt en skikkelig prat både med 9 åringen og 3 åringen, på hvert deres nivå. Lært treåringen at kroppen hennes er hennes og at hun har lov til og skal ikke være redd for å si nei, enten det er barn eller voksne som vil ta på henne. Verken storbror eller andre har lov til å gjøre sånn ting med henne. Og jeg hadde snakket med 9 åringen om kropp, spenning, følelser ved å ta på seg selv, lysten til å ta på / teste ut på andre, om overgrep og alt annet som hadde vært nødvendig. Egentlig burde jo denne praten blitt tatt for flere år siden. 9 åringen har verken behov for å føle skyld eller skam, men for å vite at sånne ting ikke er lov. Jeg ville også tatt med at dersom når man skal gjøre "sex-ting" så skal man gjøre det med andre som er like gamle som den selv. Voksne skal ikke ta på barn, og barn skal ikke leke sånn med de som er mindre eller større enn seg. Så hadde jeg nok antageligvis fulgt litt med en stund framover, bare sånn for sikkerhets skyld. Uansett er det viktigste å ikke miste hodet, ikke lage en stor sak av noe som ikke er noen stor sak, men ikke tenke at det går over av seg selv heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå