Gå til innhold

Fellesfeiring med tvillinger...


Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tvillingmamma her. Vi kjøper nok ikke to separate gaver fra våre tvillinger, men heller en gave som vi da heller legger noe mer cash i. 

Kjøper dere to gaver dersom søsken med ulik alder skulle bli invitert til naboguttens bursdagsfest? 

Ellers enig i at tvillingforldrene må ut med 2/4 av kostnaden - selv om det jo faktisk er snakk om tre foreldrepar her og jeg kan forstå at logikken hennes. Men bare ufint å krangle på sånt. Tvillinger koster, de er jo to barn. 

Anonymkode: c8c41...aca

Ja, her kjøpes to gaver om begge barna er invitert i samme bursdag.

Anonymkode: 49d24...8b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tvillingmamma her. Vi kjøper nok ikke to separate gaver fra våre tvillinger, men heller en gave som vi da heller legger noe mer cash i. 

 

Anonymkode: c8c41...

Hvorfor?

Anonymkode: e3a4c...ab8

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: e3a4c...ab8

Vill gjetning:

Kanskje hun synes det er utfordrende å finne to fine gaver til den avtalte summen (som ofte legges relativt lavt), og derfor velger å finne EN ting som koster litt mer.

Jeg har ofte slitt med å finne bursdagsgaver innenfor avtalt sum. Man vil jo gjerne at det skal være noe litt skikkelig som ikke går i stykker etter ti minutter, noe bursdagsbarnet blir glad for.

Skrevet
På 24.8.2018 den 23.25, Anonym bruker skrev:

Jeg har tvillinger, og hadde i denne situasjonen tilbydd meg å betale 2/4. Og så tror jeg også at det hadde de vi skulle feiret sammen med protestert på, og sagt at jeg selvfølgelig bare skulle betale 1/3...

Anonymkode: d3bbe...5e1

Først så tenkte jeg at det var riktig med 1/4 , men nå tror jeg jaggu at jeg tenker 1 /3 ! Hmm . 

Anonymkode: ac158...852

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tvillingmamma her. Vi kjøper nok ikke to separate gaver fra våre tvillinger, men heller en gave som vi da heller legger noe mer cash i. 

Kjøper dere to gaver dersom søsken med ulik alder skulle bli invitert til naboguttens bursdagsfest? 

Ellers enig i at tvillingforldrene må ut med 2/4 av kostnaden - selv om det jo faktisk er snakk om tre foreldrepar her og jeg kan forstå at logikken hennes. Men bare ufint å krangle på sånt. Tvillinger koster, de er jo to barn. 

Anonymkode: c8c41...aca

Begge har med gave til nabobarn, er jo stor stas å få bære å gi gave!

 

dersom klassen har avtalt å gi 100kr til bursdager, kjøper du fellesgave for 100? 150? Eller 200?

når klassen inviteres til dine barn synes du da det er greit at de får en gave felles til 100-200kr? Siden det kanskje er lettere å finne noe som koster litt mer. Eller synes du kanskje det er greit at de får gaver for 50kr hver istedenfor avtalt sum på 100? Siden foreldre tross alt gi 100kr tilsammen.

 

jeg er selv tvillingmor og mine har med gaver til avtalt sum. Tvillingene behandles som de to andre søskena sine og ikke som en tvillingenhet.

Anonymkode: 2a05d...1b4

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begge har med gave til nabobarn, er jo stor stas å få bære å gi gave!

 

dersom klassen har avtalt å gi 100kr til bursdager, kjøper du fellesgave for 100? 150? Eller 200?

når klassen inviteres til dine barn synes du da det er greit at de får en gave felles til 100-200kr? Siden det kanskje er lettere å finne noe som koster litt mer. Eller synes du kanskje det er greit at de får gaver for 50kr hver istedenfor avtalt sum på 100? Siden foreldre tross alt gi 100kr tilsammen.

 

jeg er selv tvillingmor og mine har med gaver til avtalt sum. Tvillingene behandles som de to andre søskena sine og ikke som en tvillingenhet.

Anonymkode: 2a05d...1b4

Jøss, det var mange som hadde mange spørsmål om akkurat dette. 

Én gave fordi du får kjøpt noe mye finere for 150 enn for 75 kr. Så utrolig mye ræl i omløp i bursdagssammenheng  

Men det skal sies; jeg kjøper ellers som regel en gave fra ett barn da mine tvillinger er gutt og jente og gjerne inviteres til ulike bursdager. 

Anonymkode: c8c41...aca

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jøss, det var mange som hadde mange spørsmål om akkurat dette. 

Én gave fordi du får kjøpt noe mye finere for 150 enn for 75 kr. Så utrolig mye ræl i omløp i bursdagssammenheng  

Men det skal sies; jeg kjøper ellers som regel en gave fra ett barn da mine tvillinger er gutt og jente og gjerne inviteres til ulike bursdager. 

Anonymkode: c8c41...aca

Og ja: jeg synes det er helt ok med gaver i barnebursdag til kr 50 per tvilling! De har virkelig alt de trenger og det holder med et par kule viskelær eller et ark engangstatoveringer fra hver gjest!

Anonymkode: c8c41...aca

Skrevet

Hmm, tror jeg heller mot betaling pr barn. På den annen side: skal dere bidra med noe utover de 4000 kr? Kakebaking feks? For dette blir vel fordelt PR familie?

Det er vanskelig med tvillingforeldre; vi har et tvillingpar på håndballaget. Her mener moren at hun bare skal ha dugnadsvakter som for et barn? Hvorfor? Hadde hun hatt barn på to forskjellige lag i samme klubb, ville det blitt dobbelt opp, men fordi du har tvillinger skal du slippe unna med én?

Anonymkode: 34eb0...81b

Skrevet

Selvfølgelig deles det opp pr familie. Feiringen blir jo ikke dobbel så dyr med et ekstra barn. 

Skrevet
8 minutter siden, Plutselig_gravid skrev:

Selvfølgelig deles det opp pr familie. Feiringen blir jo ikke dobbel så dyr med et ekstra barn. 

Og om en femte slenger seg på, så blir den heller ikke dyrere, så da kan jo den familien få det gratis eller?

Anonymkode: dc369...22f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og om en femte slenger seg på, så blir den heller ikke dyrere, så da kan jo den familien få det gratis eller?

Anonymkode: dc369...22f

Selvsagt ikke. Da må jo den fjerde familien betale sin del. 

Anonymkode: ef03f...f04

Skrevet

Men betaler man pr gjest på bowlingen? Feks 149,- pr deltaker for mat og bowling? Om det er sånn, så må jo hvertfall tvillingfamilien dekke de 150 kr for sitt eget ekstra barn! Foreslår at tvillingene betaler 1500 og dere andre 1250. Så har dere møttes på halveien😉

Anonymkode: 34eb0...81b

Skrevet
På 24.8.2018 den 23.25, Anonym bruker skrev:

Jeg har tvillinger, og hadde i denne situasjonen tilbydd meg å betale 2/4. Og så tror jeg også at det hadde de vi skulle feiret sammen med protestert på, og sagt at jeg selvfølgelig bare skulle betale 1/3...

Anonymkode: d3bbe...5e1

Hvordan kan det være en selvfølge å snylte på andre?

Anonymkode: c25c1...b67

Skrevet
7 timer siden, Superdolly skrev:

Vill gjetning:

Kanskje hun synes det er utfordrende å finne to fine gaver til den avtalte summen (som ofte legges relativt lavt), og derfor velger å finne EN ting som koster litt mer.

Jeg har ofte slitt med å finne bursdagsgaver innenfor avtalt sum. Man vil jo gjerne at det skal være noe litt skikkelig som ikke går i stykker etter ti minutter, noe bursdagsbarnet blir glad for.

Så det vil si at de som bare har et barn ikke kjøper skikkelige ting det da, siden de har en mindre sum å kjøpe for? Det der er det jo ingen logikk i.

Anonymkode: c25c1...b67

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så det vil si at de som bare har et barn ikke kjøper skikkelige ting det da, siden de har en mindre sum å kjøpe for? Det der er det jo ingen logikk i.

Anonymkode: c25c1...b67

Nå var det slett ikke det jeg skrev.

Jeg antydet, og baserte det på min egen erfaring, at det kan være lettere å finne en fin gave til 200 kroner enn å finne to fine til 100 kroner stykket. Jeg kan ikke se at jeg skrev et eneste sted at de som sender ett barn i bursdag ikke kjøper skikkelige gaver eller at det er umulig å finne skikkelige gaver til den avtalte prisen.

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: e3a4c...ab8

Jeg har ikke tvillinger, men det hender likevel at vi spleiser med noen andre så vårt barn gir gave til dobbel pris sammen med kompisen. Rett og slett fordi det da er flere ordentlige ting å velge mellom i riktig prisklasse. 

I en bursdag med fire barn, ville jeg tar det som en selvfølge at utgiftene skulle deles på fire, uavhengig av om to er tvillinger eller ikke. 

Anonymkode: 18824...39d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt ikke. Da må jo den fjerde familien betale sin del. 

Anonymkode: ef03f...f04

Da feiler logikken din.

Anonymkode: 49d24...8b1

Skrevet

Selvfølgelig skal foreldrene til to barn betale for 50% av utgiften!

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da feiler logikken din.

Anonymkode: 49d24...8b1

At man betaler pr familie? 

Vi har også hatt felles feiring med tre andre fra trinnet inkl. et tvillingpar. Vi inviterte klassen. Alle bursdagsbarna går i samme klasse. Vi splittet det selvsagt på tre. Men det er jo klart. Skulle det vært helt rettferdig så skulle tvillingforeldrene betalt for et ekstra barn. At de skulle betalt halvparten av hele gildet blir helt feil. Det korrekte er som sagt at alle betaler for sine barn og så splitter de kostnaden på gjestene likt mellom seg.

 

Skrevet
4 minutter siden, Plutselig_gravid skrev:

At man betaler pr familie? 

Vi har også hatt felles feiring med tre andre fra trinnet inkl. et tvillingpar. Vi inviterte klassen. Alle bursdagsbarna går i samme klasse. Vi splittet det selvsagt på tre. Men det er jo klart. Skulle det vært helt rettferdig så skulle tvillingforeldrene betalt for et ekstra barn. At de skulle betalt halvparten av hele gildet blir helt feil. Det korrekte er som sagt at alle betaler for sine barn og så splitter de kostnaden på gjestene likt mellom seg.

 

Hvorfor blir det feil at de betaler for begge barna sine? Jeg som har to barn betaler for to bursdager. Hva er forskjellen?

Anonymkode: 2ffec...24c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor blir det feil at de betaler for begge barna sine? Jeg som har to barn betaler for to bursdager. Hva er forskjellen?

Anonymkode: 2ffec...24c

De betaler jo for begge barna sine, men spleiser på gjestene (hvor antallet og pris hadde blitt det samme selv om tvillingforeldrene bare hadde hatt et barn). Det blir litt som at tre familier går sammen om å spleise på et feriehus en sommer. To par og en som er singel. Da deler man selvsagt på tre og ikke på 5...

Skrevet
13 minutter siden, Plutselig_gravid skrev:

De betaler jo for begge barna sine, men spleiser på gjestene (hvor antallet og pris hadde blitt det samme selv om tvillingforeldrene bare hadde hatt et barn). Det blir litt som at tre familier går sammen om å spleise på et feriehus en sommer. To par og en som er singel. Da deler man selvsagt på tre og ikke på 5...

I min verden så deler man selvsagt på 5

Anonymkode: c25c1...b67

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I min verden så deler man selvsagt på 5

Anonymkode: c25c1...b67

haha, det er nok litt avhengig av hvor man bor :) Mener det at det har vært en diskusjon om dette her inne tidligere. 

Skrevet

Altså. Tvillingfamilien drar hjem med 2/4 av bursdagsgavene, mens de andre familiene drar hjem med 1/4 av gavene. Tvillingfamilien har dobbelt utbytte. De feirer to barn, de andre feirer et. 

Det er vel ikke tvil om at når fire barn feirer bursdag sammen så deles utgiftene på fire? Virker som om alle er enige i det. At to av barna er tvillinger endrer ikke det. 

Anonymkode: 3b25a...061

Skrevet
28 minutter siden, Plutselig_gravid skrev:

haha, det er nok litt avhengig av hvor man bor :) Mener det at det har vært en diskusjon om dette her inne tidligere. 

Å dele på 3 er frekt og snylteri på en som i tillegg bare har 1 inntekt

Anonymkode: c25c1...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...