Gå til innhold

Hvorfor kvinner er mer positive til innvandring enn menn

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Diskuterte vi ikke nøyaktig det samme her på forumet for noen få uker siden?

Anonymkode: 01fb7...b5e

HI fikk ikke de ønskede svarene, og har bestemt seg for omkamp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Pashla said:

HI fikk ikke de ønskede svarene, og har bestemt seg for omkamp.

Slutt å konspirere. Jeg har aldri startet en tråd om dette tidligere.

Anonymkode: f4479...34d

Skrevet
2 hours ago, Pashla said:

Omvendt bevisbyrde...? Au, au, au...

Takk for et argument som virkelig satt. Nå vant du hele internettet.

Skrevet
16 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Ja, dette er jo flaut for kvinner, det er jeg enig i. 

Men forskerne har også funnet ut at jo høyere utdannelse og kontaktflate med innvandrere, jo mer positiv er man til innvandrere. Dette er de to faktorene som gir størst utslag. 

Mer kontakt med innvandrere kan nok fjerne uberettiget negativitet til innvandring, men det endrer ikke faktorer som at de topper voldtektsstatistikken i følge politiet.  Det er ikke bare fremmedfrykt ute å går. Noe er berettiget redsel, som menn tydeligvis ikke er så naive ovenfor. Når det kommer fra politiet og i 2012, så bør kvinner lese seg opp litt i tillegg til å henge på forum. Ikke tro, mene og synse så mye. 

Anonymkode: a780f...f27

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mer kontakt med innvandrere kan nok fjerne uberettiget negativitet til innvandring, men det endrer ikke faktorer som at de topper voldtektsstatistikken i følge politiet.  Det er ikke bare fremmedfrykt ute å går. Noe er berettiget redsel, som menn tydeligvis ikke er så naive ovenfor. Når det kommer fra politiet og i 2012, så bør kvinner lese seg opp litt i tillegg til å henge på forum. Ikke tro, mene og synse så mye. 

Så fint at du er her som kan redde oss da 

Anonymkode: 083db...a1b

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Hvorfor har kvinner så vondt for å forholde seg til tall og statistikker, altså fakta. Er dere redd for at verden ikke er så rosenrød som dere tror?

Kan anbefale å være litt mer opptatt av harde nyheter, og litt mindre av underholdningsnyheter og kjendiser.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser det som en ok gjerning å vise til dokumentasjon fra politiet som er en troverdig kilde. Jeg er en mann, så jeg blir ikke voldtatt, men jeg velger å bry meg. Det er ikke min dårligste egenskap. Jeg har en kone og en datter.  Alternativt kan du jo stemme på Moxnes som vil ta inn 20.000 asylsøkere i året. Ditt valg og godt valg når den tid kommer. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser det som en ok gjerning å vise til dokumentasjon fra politiet som er en troverdig kilde. Jeg er en mann, så jeg blir ikke voldtatt, men jeg velger å bry meg. Det er ikke min dårligste egenskap. Jeg har en kone og en datter.  Alternativt kan du jo stemme på Moxnes som vil ta inn 20.000 asylsøkere i året. Ditt valg og godt valg når den tid kommer. 

Ja. Pga sånne som deg, som tror du redder oss stakkars, naive kvinner, skal jeg jammen meg stemme på Moxnes. Vi trenger en sterk stemme som står opp for de svake i samfunnet. 

For vet du hva? Jeg tror at slik du holder på, ved å spre høyst tvilsomme «nyheter,» så gjør du noe mye farligere - nemlig å skape splid, frykt og negativitet. Vi trenger ikke å gå rundt å være redd for å bli voldtatt av en asylsøker, for sjansen for det er nærmest lik 0. 

Så hvis du vil hjelpe på noe vis, meld deg inn i Home Start Familiekontakten, Dyrebeskyttelsen, eller en annen frivillig organisasjon. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Pga sånne som deg, som tror du redder oss stakkars, naive kvinner, skal jeg jammen meg stemme på Moxnes. Vi trenger en sterk stemme som står opp for de svake i samfunnet. 

For vet du hva? Jeg tror at slik du holder på, ved å spre høyst tvilsomme «nyheter,» så gjør du noe mye farligere - nemlig å skape splid, frykt og negativitet. Vi trenger ikke å gå rundt å være redd for å bli voldtatt av en asylsøker, for sjansen for det er nærmest lik 0. 

Så hvis du vil hjelpe på noe vis, meld deg inn i Home Start Familiekontakten, Dyrebeskyttelsen, eller en annen frivillig organisasjon. 

En lenke til en rapport på www.politiet.no kaller du høyst tvilsomme "nyheter". Der mistet du all troverdighet du kunne hatt. 

Synd at du bryr deg mer om dyrevelferd enn voldtekt. Ikke noe mindre enn tragisk.Jeg synes en voldtekt er en for mye. Du bryr deg kanskje mer om dyrevelferd og finner det negativt av meg å belyse at ikke alt i Norge er så bra som vi liker å tro? Det er ikke slik som med jobber at hvis en innvandrer får seg en jobb, så er det en jobb en nordmann hadde kunne ta. Det står ikke nordmenn i kø for å "ta over" voldtektene som ikke begås av innvandrere og asylsøkere. De hadde da aldri skjedd. Hvor mange voldtekter synes du er greit da? Sånn bare for å beholde positiviteten. Hvis svaret er ingen, så kan vel Moxnes ikke være veien å gå. 

Svensk dokumentar sendt på rikstv. Selv svenskene har skjønte 21.august 2018 at 58% av alle voldtekter mellom 2012-2017 er født i utlandet. Ta med sosial av til barna så blir det her grusomt. 

"Vi trenger ikke å gå rundt å være redd for å bli voldtatt av en asylsøker, for sjansen for det er nærmest lik 0. " Skriver du.

Hvordan tror du det er for de hundrevis av kvinnene det gjelder da? Ikke så nøye eller? Hadde en mann sagt noe slik hadde han blitt anmeldt. Drøyt.

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Menn styres av frykt

Uten såkalt frykt hadde vi ikke overlevt som art.

Skrevet
33 minutes ago, Anonym bruker said:

Du vil stemme på en kommunist som vil avskaffe privat eiendomsrett, melde Norge ut av Nato, ha vidåpne grenser for å ta i mot flest mulig fra den 3. verden, stoppe all oljevirksomhet og generelt kjøre økonomien rett i dass. Du tror dette hjelper de svake?

Lykke til.

Skrevet

Heller Moxnes enn Listhaug. Lett. 

Og for å svare på spørsmålet til ...f27, er det selvsagt ikke greit med voldtekter. Aldri. Det vi diskuterer, er om vi "trenger å reddes" her på mammaforumet. 

Linken du viser til er forresten 7 år gammel. Just sayin’. 

Og for å regne litt på det: I Norge bor det ca 2,6 mill kvinner. http://www.kommuneprofilen.no/Profil/Befolkning/DinRegion/bef_kjonn_region.aspx

90 av 399 voldtekter ble utført av innvandrere eller 2. generasjons invandrere.

https://tjomlid.com/2016/02/24/voldtekter-innvandring-og-statistikk-igjen/

90/2600000=0,000034. Relativt liten sjanse for å bli voldtatt av en innvandrer, med andre ord. 

Ha en fin helg! 

Skrevet
3 timer siden, graa skrev:

Uten såkalt frykt hadde vi ikke overlevt som art.

Frykt har også ledet oss inn i utallige kriger. 

Både frykt og kjærlighet er nødvendige følelser. Men jeg vet hvilke av dem som er årsaken til mest død og fordervelse her i verden. Det er også noe som heter irrasjonell frykt. For eksempel å gå rundt og frykte voldtekt, selv om det bare skjer noen få. 

Kjærlighet, derimot, er helt essensielt for overlevelse.

Anonymkode: 2cc15...42e

Gjest Antarctica
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

En lenke til en rapport på www.politiet.no kaller du høyst tvilsomme "nyheter". Der mistet du all troverdighet du kunne hatt. 

Synd at du bryr deg mer om dyrevelferd enn voldtekt. Ikke noe mindre enn tragisk.Jeg synes en voldtekt er en for mye. Du bryr deg kanskje mer om dyrevelferd og finner det negativt av meg å belyse at ikke alt i Norge er så bra som vi liker å tro? Det er ikke slik som med jobber at hvis en innvandrer får seg en jobb, så er det en jobb en nordmann hadde kunne ta. Det står ikke nordmenn i kø for å "ta over" voldtektene som ikke begås av innvandrere og asylsøkere. De hadde da aldri skjedd. Hvor mange voldtekter synes du er greit da? Sånn bare for å beholde positiviteten. Hvis svaret er ingen, så kan vel Moxnes ikke være veien å gå. 

Svensk dokumentar sendt på rikstv. Selv svenskene har skjønte 21.august 2018 at 58% av alle voldtekter mellom 2012-2017 er født i utlandet. Ta med sosial av til barna så blir det her grusomt. 

"Vi trenger ikke å gå rundt å være redd for å bli voldtatt av en asylsøker, for sjansen for det er nærmest lik 0. " Skriver du.

Hvordan tror du det er for de hundrevis av kvinnene det gjelder da? Ikke så nøye eller? Hadde en mann sagt noe slik hadde han blitt anmeldt. Drøyt.

Som mann kan du jo heller være glad for at dersom du voldtar er sjansen for å bli dømt nesten like liten som 0%.

Og drit nå i å påta deg å "føle" en hel masse på vegne av voldtatte kvinner, da. Voldtekter har det skjedd i Norge siden tidenes morgen, helt uavhengig av hvilke folkegrupper som bodde her. Den eneste folkegruppa kvinner kategorisk bør frykte er faktisk menn.

Gjest Antarctica
Skrevet
7 timer siden, graa skrev:

Du vil stemme på en kommunist som vil avskaffe privat eiendomsrett, melde Norge ut av Nato, ha vidåpne grenser for å ta i mot flest mulig fra den 3. verden, stoppe all oljevirksomhet og generelt kjøre økonomien rett i dass. Du tror dette hjelper de svake?

Lykke til.

Kan du ikke heller tillegge Moxness noen utsagn han FAKTISK har kommet med, ikke noen du bare dikter opp i farta..?

Skrevet
På 23.8.2018 den 19.49, Anonym bruker skrev:

Min teori er at det skyldes at kvinner er mindre interessert i politikk og følger mindre med på nyheter, og har derfor mindre kunnskap om politikk og økonomi. I tillegg virker kvinner å ha større aversjon mot negative nyheter.

Om man så legger til at det kan virke som kvinner er mer følelsesstyrte enn menn og som blir lettere påvirket av triste fortellinger og ønsker å hjelpe, samtidig som de har mindre kunnskap om og interesse for problemene det medfører. 

Kjør detbatt.

Nei, det er fordi vi alle bor på samme klode og vi har for pokker ingen rett å velte oss i luksus mens andre blir bombet bare fordi vi tilfeldigvis er født her! 

Anonymkode: 5920c...f5d

Skrevet
46 minutes ago, Pashla said:

Kan du ikke heller tillegge Moxness noen utsagn han FAKTISK har kommet med, ikke noen du bare dikter opp i farta..?

Du har åpenbart ikke lest partiprogrammet til Rødt.

Skrevet
41 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, det er fordi vi alle bor på samme klode og vi har for pokker ingen rett å velte oss i luksus mens andre blir bombet bare fordi vi tilfeldigvis er født her! 

Anonymkode: 5920c...f5d

Hvor mye er du villig til å gå ned i levestandard for å få til en «rettferdig» fordeling globalt? Halvering av kjøpekraft? Eller er du bare en hykler?

Skrevet
49 minutes ago, Pashla said:

Som mann kan du jo heller være glad for at dersom du voldtar er sjansen for å bli dømt nesten like liten som 0%.

Og drit nå i å påta deg å "føle" en hel masse på vegne av voldtatte kvinner, da. Voldtekter har det skjedd i Norge siden tidenes morgen, helt uavhengig av hvilke folkegrupper som bodde her. Den eneste folkegruppa kvinner kategorisk bør frykte er faktisk menn.

De dere virkelg bør frykte er afghanske menn.

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Frykt har også ledet oss inn i utallige kriger. 

Både frykt og kjærlighet er nødvendige følelser. Men jeg vet hvilke av dem som er årsaken til mest død og fordervelse her i verden. Det er også noe som heter irrasjonell frykt. For eksempel å gå rundt og frykte voldtekt, selv om det bare skjer noen få. 

Kjærlighet, derimot, er helt essensielt for overlevelse.

Anonymkode: 2cc15...42e

Det er noe en føler for sine nærmeste. 

Frykt og angst er helt nødvendig for å overleve.

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Kvinner liker ikke negative nyheter og fakta. Det preller av som vann på gåsa. De kjører på mt sin egen undergang, men er for dumme til å forstå.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner liker ikke negative nyheter og fakta. Det preller av som vann på gåsa. De kjører på mt sin egen undergang, men er for dumme til å forstå.

Nei, vi kvinner er ganske dumme sånn. Heldigvis kommer det av og til kloke og reflekterte menn innom forumet av og til som forteller oss hvor skapet skal stå. 

Fakta?? Nei takk!  Gi oss heller et koselig bilde av en kattepus! 

Skrevet
5 minutes ago, the amazing spidermamma said:

Nei, vi kvinner er ganske dumme sånn. Heldigvis kommer det av og til kloke og reflekterte menn innom forumet av og til som forteller oss hvor skapet skal stå. 

Fakta?? Nei takk!  Gi oss heller et koselig bilde av en kattepus! 

Dere liker ikke harde nyheter, ei heller negative nyheter, men foretrekker underholdnings- og kjendisnytt. Da er det ikke rart dere forstår så mye av politikk og økonomi, og ender opp med å stemme SV og Rødt. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dere liker ikke harde nyheter, ei heller negative nyheter, men foretrekker underholdnings- og kjendisnytt. Da er det ikke rart dere forstår så mye av politikk og økonomi, og ender opp med å stemme SV og Rødt. 

Ja, sånn er vi alle sammen. Men huff! Nå står det en afghaner på døra. Skal jeg lukke opp, tro? 

Skrevet
2 minutes ago, the amazing spidermamma said:

Ja, sånn er vi alle sammen. Men huff! Nå står det en afghaner på døra. Skal jeg lukke opp, tro? 

Ja, la han flytte inn, overta sofaen og gi han rikelig med lommepenger. Practice what you preach.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...