Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere bakovervendt sete? Helt ærlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste: til 4,5 år. Yngste: til 4 år. Jeg har aldri skjønt hvordan noen kan snu ungene så tidlig når man vet konsekvensene ved en kollisjon. Jeg husker enda et intervju med en barnelege jeg leste for mange år siden: forskjellen på å sitte bakovervendt og forovervendt er et blåmerke eller en brekt rygg. 

Anonymkode: c4540...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 år og 7 måneder. 

Anonymkode: 4e3b8...15f

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, helt ærlig. Her inne tror jeg mange juger. Det betyr ikke at jeg sitter på fasit eller dømmer noen. Jeg ba om ærlige svar. Når du snur ditt barn har jeg ikke noe med, men jeg lurte altså. 

Anonymkode: 10508...c38

Ja, mange juger. Har enda ikke sett noen med skolebarn som kjører med dem bakovervendt. 

Anonymkode: 77bf1...bc3

Skrevet

Vi byttet til fremovervendte seter i alle bilene, samtidig, rett før sommeren. Da var hun 4 og et halvt år. Klagde ikke og kunne helt sikkert sittet bakovervendt enda lengre. 

Skrevet
Akkurat nå, FlinkePike skrev:

Vi byttet til fremovervendte seter i alle bilene, samtidig, rett før sommeren. Da var hun 4 og et halvt år. Klagde ikke og kunne helt sikkert sittet bakovervendt enda lengre. 

Hun var forøvrig 20 kg og 112 cm da, var likevel ikke plassen det stod på. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mange juger. Har enda ikke sett noen med skolebarn som kjører med dem bakovervendt. 

Anonymkode: 77bf1...bc3

Det gjorde jeg med eldste. 😉 Født sent på året, da.

Anonymkode: 45718...b68

Skrevet

3år. Hadde trygg trafikk i barnehagen og snakket med de, da datteren min var mer eller mindre hysterisk da hun satt bakovervendt. Og da sa han at om jeg blir en mindre trygg sjåfør pga det som foregår i baksetet er det bedre å snu setet. 

Anonymkode: 1c3a9...4ab

Skrevet

Han var litt over 3 og 116cm, så for stor bakover, nå er han 5,5 år og 125cm, . skjønner ikke hvorfor man skal diskutere dette temaet her , alle har svært ulike meninger, og sier bare det er en abefalling ,ikke et påbud og sitte bakovervendt til 4

Anonymkode: ebd41...a20

Skrevet

Snudde første ved ca 2 års alder tror jeg, kanskje litt før. 

Andre ble snudd et par mnd før hun ble 3 år. 

Anonymkode: 55b92...201

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han var litt over 3 og 116cm, så for stor bakover, nå er han 5,5 år og 125cm, . skjønner ikke hvorfor man skal diskutere dette temaet her , alle har svært ulike meninger, og sier bare det er en abefalling ,ikke et påbud og sitte bakovervendt til 4

Anonymkode: ebd41...a20

Det er ikke akkurat for stort for bakovervendt. Hvorfor ikke bare si alder, og at det var en avgjørelse dere gjorde🙄 men vil påstå at det er en grunn til at de anbefaler til 4 år...

Anonymkode: 2da5d...940

Skrevet

Jenta vår blir 4 år i september og sitter enda bakovervendt. Bryr meg fint lite hvordan andre løser det eller hva de tenker om oss. 4-åringen passer den bakovervendte stolen godt enda. Jeg vil helst ha henne bakovervendt til hun er i alle fall 5 år

Anonymkode: 4d4f1...dcf

Skrevet

Jenta vår blir 4 år i september og sitter enda bakovervendt. Bryr meg fint lite hvordan andre løser det eller hva de tenker om oss. 4-åringen passer den bakovervendte stolen godt enda. Jeg vil helst ha henne bakovervendt til hun er i alle fall 5 år

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnet er 102 cm, glemte å skrive det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...