Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere bakovervendt sete? Helt ærlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla blir fire om en måned. Veier nå 16 kg. Sitter fortsatt bakovervendt. Hun er den ENESTE i sin gruppe som fortsatt gjør det. Jeg ser også at fler og fler i gruppen under henne også har begynt å bytte sete. 

Når jeg leser her inne så får jeg inntrykk av at alle bruker bakovervendt mye lengre enn anbefalingen som er 4 år eller 15 kg. De opererer vel med to anbefalinger. 4/15 eller gjerne opp til 6 år og høyden tillater det. 

Så når snudde dere?

Anonymkode: 10508...c38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Byttet nå i min bil  2,5 år gammel. 

Byttet i min bil ( som sjelden brukes til å kjøre henne) mens mannen har bakovervendt enda. Bytter i hans om et år. 

Anonymkode: bc8cf...633

Skrevet

4 år og 2 mnd. Men han var (er) mye lengre og tyngre enn gjennomsnittet, var 20 kg da.

Anonymkode: c9f17...d3a

Skrevet

Her inne er alle helgener. 

Sannheten er nok en annen. Vi snudde vår da han var 3 år. 

Anonymkode: 77bf1...bc3

Skrevet

3 år og 10 mnd med første, når er nr 2 3,5 år, tenker at hun sitter bakovervendt til hun er 4. Våre barn blir i tillegg bilsyke på tur, men det har vi løst med postafen. De har vært vant med å sitte bakovervendt, så de har ikke klagd på det heller, tross bøyde ben😅

Anonymkode: cd04f...380

Skrevet

3 år og et par måneder. 

Anonymkode: 90354...37e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 år og 10 mnd med første, når er nr 2 3,5 år, tenker at hun sitter bakovervendt til hun er 4. Våre barn blir i tillegg bilsyke på tur, men det har vi løst med postafen. De har vært vant med å sitte bakovervendt, så de har ikke klagd på det heller, tross bøyde ben😅

Anonymkode: cd04f...380

Her griner hun pga bøyde ben

Skrevet

Har også en på 2,5 som vi vurderer å snu snart. 

Skrevet

Alle tre er snudd uka før de fylte 4 år.

Anonymkode: 43818...612

Skrevet

3 år

Anonymkode: c17dc...516

Skrevet

3 år og 3 mnd. Han ble bilsyk fra 1,5 års alder, så vi var ganske fornøyd med at vi klarte å vente såpass lenge. Kjørte minimalt da.

Anonymkode: d09dc...8aa

Skrevet

I hovedbilen satt begge bakover til 4 år. I lillebilen ble eldste snudd ved ca 3 år og yngste ved 3,5 år. 

Anonymkode: e9ae6...cdc

Skrevet

4,5 år på førstemann. Var siste som ble snudd på sitt kull. Han var en av de lengste. Andremann blir 4 år før jul, sitter fortsatt bakovervendt. Snus ikke før tidligst til våren. Men hu er mindre en storebror, så kan bli bakovervendt lengre. Begge unga har i perioder blitt bilsyke,  men det er ikke pga kjøreretningen.

Anonymkode: f1681...114

Skrevet

3 år på eldste. Minste er 2 år og sitter bakover

Anonymkode: c4da1...e68

Skrevet

Cirka 4,5 år på eldste. Yngste fylte 4 før sommeren og vi kommer til å kjøpe beltestol i høst, så hun vil være omtrent 4,5 hun også.

Anonymkode: 17ccc...336

Skrevet

Hun er snart 3,5, og sitter fortsatt bakovervendt i vår bil(105 cm/16 kg, stor jente). Nå har vi hatt leiebil noen dager mens vår er på verksted, og da sitter hun forovervendt siden bilen er for liten til setet vårt. Skal sitte bakovervendt når vi får bilen tilbake. Ingen planer om når vi kommer til å snu henne. 

Anonymkode: 46bc1...63f

Skrevet

Mellom 2 og 3 år.

Men vi har kjørt minimalt, bor sånn til at vi går til barnehagen og sykler til jobb. 

Anonymkode: 295e0...c4f

Skrevet

Skal snu nå. 3 åringen er veldig lang for alderen og sitter å sier au hele turen, fordi det gjør vondt i beina

Anonymkode: 03a9c...777

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Begge satt bakovervendt til de var 5 år. Eldste på 7 år, som er nest høyest i sin klasse, er den eneste i sin klasse som sitter i beltestol. Begge har klagd litt og lurte på hvorfor de må sitte bakovervendt/ i beltestol når de andre ikke gjør det uten å komme noen vei. Vi velger tryggeste alternativet så langt det lar seg gjøre.

Skrevet

Eldste var 4 mnd, men er så stor at det var regelen den gangen. 

Mellomste til hun var 1,5 år. Da ble det trangt med den tidens bakovervendte.

minste er 8 år og ble snudd da han var litt over 2 år. Da ble beina for lange. Han var 107 på 2 års kontrollen og nå når han er 8 år er han 149 høy og sitter uten sete. 

Anonymkode: a9310...910

Skrevet

Jeg tror han var ca 3,5 år. Da var det trangt og ubehagelig. 

De eldste satt fremovervendt fra de sluttet med babysetet rundt 10-12 mnd. Det er ca 20 år siden så det var andre tider da. Priser meg lykkelig for at det gikk bra 🙏🙏

Anonymkode: c8526...d28

Skrevet

Min fyller 5 år i oktober og sitter fortsatt bakovervendt. Har god plass lenge enda. Er ca 110 cm og 17 kg. Sitter i et Axkid minikidsete. Han hadde en periode for ca ett år siden, hvor han spurte om å få snu seg og lurte fælt på hvorfor han måtte sitte bakovervendt mens andre satt fremovervendt. Jeg forklarte at selv om det er trygt å sitte fremovervendt, så er det enda tryggere å sitte bakovervendt. Og at jeg vil at han skal være tryggest mulig når vi kjører bil. Han godtar det og sier nå selv at han vil sitte «sånn som er tryggest».

Tenker jeg snur han rundt skolestart, vi får se. 

Skrevet

«Helt ærlig»?! Det kommer jo helt ANP å høyden til barnet. Vår femåring (nylig fylt) er nå godt over 1,20 høy. Sier seg selv at det lenge har vært fysisk/praktisk umulig å la ham sitte bakovervendt med de lange beina.. han var vel tre når vi snudde.

Anonymkode: 6ef38...1dc

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Helt ærlig»?! Det kommer jo helt ANP å høyden til barnet. Vår femåring (nylig fylt) er nå godt over 1,20 høy. Sier seg selv at det lenge har vært fysisk/praktisk umulig å la ham sitte bakovervendt med de lange beina.. han var vel tre når vi snudde.

Anonymkode: 6ef38...1dc

Ja, helt ærlig. Her inne tror jeg mange juger. Det betyr ikke at jeg sitter på fasit eller dømmer noen. Jeg ba om ærlige svar. Når du snur ditt barn har jeg ikke noe med, men jeg lurte altså. 

Anonymkode: 10508...c38

Skrevet
1 time siden, Darwinia:-) skrev:

Begge satt bakovervendt til de var 5 år. Eldste på 7 år, som er nest høyest i sin klasse, er den eneste i sin klasse som sitter i beltestol. Begge har klagd litt og lurte på hvorfor de må sitte bakovervendt/ i beltestol når de andre ikke gjør det uten å komme noen vei. Vi velger tryggeste alternativet så langt det lar seg gjøre.

Oi, det var drøyt. Min er også 7, og de fleste i klassen hans sitter heldigvis i beltestol enda. Mange bruker pute når de sitter på med noen men beltestol i egen bil.

Anonymkode: d09dc...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...