Gå til innhold

Hva tenker du om transpersoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig ingenting bortsett fra at jeg synes synd på dem fordi de ser rare ut etter å ha byttet kjønn. Menn ser ut som drag queens og damer som en harrygomp fra indre marker.  

Anonymkode: 44b95...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er så tragisk! Man får væra som en er! Jeg er født tjukk, tar ikke fedme operasjon for det. 

Anonymkode: b2ef2...5e6

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns det er så tragisk! Man får væra som en er! Jeg er født tjukk, tar ikke fedme operasjon for det. 

Anonymkode: b2ef2...5e6

Synes du det kan sammenlignes?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skjer heldigvis ikke.

Anonymkode: a027f...d52

Det har du nok desverre rett i, for om de skulle ønske det så vil de aldri tørre å fortelle det til sin mamma som er full av forakt for det hun ikke forstår

Anonymkode: 3db0f...ac4

Skrevet

Tenker ikke noe spesielt. Folk er folk. De får leve som de vil. Kjenner to som har skiftet fra gutt til jente. Eneste problemet har vært å venne seg til å bruke jentenavn i stedet for guttenavnet som vi har brukt i henholdsvis 23 og 25 år. Barna er oppvokst med " forvandlingen" så for dem er det helt naturlig at noen mennesker er slik.

Anonymkode: 02a99...9aa

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da i høyeste grad en privatsak uansett om man ser ut som en mann med parykk eller ei

Ikke om man forlanger å gå inn i garderober for kvinner med en penis og null interesse av å faktisk skifte kjønn. Lever man livet slik uten å lage bråk av bagateller, og uten å kalle folk transfobe om de ikke forstår kjønnet, så bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: 5405b...9bf

Skrevet
3 timer siden, aanonym skrev:

Lite dilemma det der. Om man ikke starter med hormonbehandling før puberteten (altså mens de er barn) så blir transkvinner gjerne seende ganske maskuline ut.

Man kan ikke kjemisk kastrere barn altså, uansett hvor mandige man kan ende opp å se ut. Altfor mange barn skifter mening til det. Jeg følte meg som en gutt hele oppveksten, men er nå skikkelig ultrsfeminin. Takk Gud det ikke var slikt fokus den gang. (da snakker jeg om gærningene i spesielt Canada som gir hormoner til seksåringer.)

Skrevet

Transkjønnede* er mennesker også, og deler alle rettighetene som en hvilken som helt person har. Men kjønnsovergang bør ikke bli statlig støttet, det er et kosmetisk inngrep.

Anonymkode: 5588c...20d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke om man forlanger å gå inn i garderober for kvinner med en penis og null interesse av å faktisk skifte kjønn. Lever man livet slik uten å lage bråk av bagateller, og uten å kalle folk transfobe om de ikke forstår kjønnet, så bryr jeg meg ikke. 

Du nevnte ingenting av dette i innlegget jeg siterte

Skrevet

Det var i grunnen som jeg tenkte, mange er empatiske og åpne for det de ikke nødvendigvis forstår/opplever selv. Andre spyr ut av seg stygge ting, mener de er psykisk syke, tror der handler om kosmetisk kirurgi osv. De er imidlertid en utdøende rase, akkurat som den siste antihomofile kretsen. 

Tiden jobber for denne utsatte og svært sårbare gruppen, men det er like fullt grusomt for de det gjelder å høre slikt. Det er absolutt INGEN som velger å "skifte kjønn" fordi det er kult, spennende, moderne osv. Mange må gjøre for å overleve som mennesker, mens andre lever som "feil kjønn" - bl.a. pga samfunnets reaksjoner.  

Jeg lover, dere alle kjenner noen som er "født i feil kropp" selv om dere ikke vet om det. Det kan utmerket godt være deres egne barn, selv om det er store/halvvoksne/voksne barn. 

HI

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du nevnte ingenting av dette i innlegget jeg siterte

Neivel? Jeg uttrykket meg kanskje litt uklart. Hva jeg skrev var: "Så lenge man ikke gir hormoner til barn eller ser ut som en mann i parykk samtidig som man klager over at folk er lite forståelsesfulle-" 

Skrevet

helt normale mennesker for min del :) kjenner flere og de er bare hyggelige :)

Anonymkode: f6bfb...b3a

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er faktisk ganske skremmende hvordan denne debatten i seg selv innskrenker ideen om kjønn til noe 1800-tallet ville skrevet under på. Det tas et uhyre smalt utvalg av stereotype kvinne- og mannsroller som utgangspunkt, rene sosiale konstruksjoner av det feminine og det maskuline, og så sier man at om det ikke passer så har du nok havnet i feil kjønn, uansett hva DNA og biologi sier. Og om du ikke er på den smale sti av nesten karikert kvinnelig-/mannlighet, DA først er det kroppen din som skal til pers og hakkes i.

Det er den eneste vesensforskjell mellom kjønnsoperasjoner og annen kosmetisk kirurgi - begge går ut fra at å skjære i kroppen vil fikse hodet. Det er naivt.

https://www.thetimes.co.uk/edition/comment/gender-obsessives-are-old-fashioned-sexists-5xrnhknhn :

ccording to the British Association for Counselling and Psychotherapy I am a man. I know this because I adhere to social norms of masculinity: I am independent, confident, rational, sexual, competitive, take risks and care about my work. I am not a northern woman (who the association says are unusually strong and aggressive), nor am I on the autistic spectrum which, they add, would allow me to identify as female despite being more logical than emotional. It’s all very confusing, especially if you’re a ditsy woman.

Having four children and wearing a bra is irrelevant, according to the association, as are my XX chromosomes. To be a woman I should be “nurturing, caring, social, emotional, vulnerable and concerned with appearance.” That’s not a test I’d like to pass and I’d rather be a man any day — they sound like they have much more fun. I’m not sure where this leaves Ruth Davidson, Cressida Dick or Keeley Hawes as the home secretary in the BBC series Bodyguard, all of whom seem too confident to pass as the weaker sex.

This is our bizarre new world where we have become fixated with outward forms of equality — counting the number of naked men and women in art gallery exhibitions, obsessing about whether there should be all-female panels on political discussion programmes or hosting radio shows — while remaining weirdly fixated on a Victorian ideal of gender roles. Being a woman is now all about displaying psychological signs rather than physiological ones.

In trying to be progressive and inclusive, the association has merely shown itself to be old fashioned, effectively portraying femininity as little more than sparkly nails and high heels. In attempting to be more fluid, it has actually become more rigid. It has removed assertions about northern women from its website after they provoked anger and ridicule on Monday, but still adheres to other stereotypes, including the offensive supposition that a woman with autism is almost a man.

Teenagers are getting an astonishingly dysfunctional idea of what it is to be an adult.

Anonymkode: a027f...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...