Gå til innhold

Hva tenker du om transpersoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har venner som er trans og ser på det som uproblematisk. Var aldri noen tvil om at de var født "i feil kropp". 

Så har du dem som mener de bytter kjønn annenhver dag, at det ikke finnes biologisk kjønn, etc, og det ser jeg på som fullstendig idiotisk. 

Så lenge man ikke gir hormoner til barn eller ser ut som en mann i parykk samtidig som man klager over at folk er lite forståelsesfulle så blir det det samme som seksualitet i mine øyne: en privatsak. 

Anonymkode: 5405b...9bf

Det er da i høyeste grad en privatsak uansett om man ser ut som en mann med parykk eller ei

Anonymkode: 3db0f...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, aanonym skrev:

Er dette noe du formidler til dine barn?

Jeg snakker ikke om det. Når de blir store nok, så vil jeg selvsagt formidle det. Men ikke på en stygg måte (at de er ekle og jeg hater dem, noe jeg ikke gjør). Men bare slik som alt annet. Angst er også en sykdom. 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen blir godkjente for behandling hvis de er psykisk syke. De må gjennom en to år lang utredning på Rikshospitalet. 

Anonymkode: 277c3...ec4

Det er ikke sant, det er tusenvis som opererer seg og angrer etterpå. Fordi de ikke på magisk vis ble kvitt depresjonen av å lemleste tissen sin og proppe seg fulle av hormoner.

Anonymkode: 969da...d35

Skrevet

Har jobbet med 3 styk som har skiftet skjønn og jeg tenkte ikke over det. De er mennesker på lik linje med alle andre. Andre som bare kler ser ut som motsatt kjønn uten å bytte kjønn kjenner jeg ikke (som jeg vet om) men bryr meg ikke, at de er greie er det viktigste :)

Anonymkode: 22081...c8b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker ikke om det. Når de blir store nok, så vil jeg selvsagt formidle det. Men ikke på en stygg måte (at de er ekle og jeg hater dem, noe jeg ikke gjør). Men bare slik som alt annet. Angst er også en sykdom. 

Det er ikke sant, det er tusenvis som opererer seg og angrer etterpå. Fordi de ikke på magisk vis ble kvitt depresjonen av å lemleste tissen sin og proppe seg fulle av hormoner.

Tusenvis som angrer? Hvor har du det fra? :)

Skrevet

Jeg forteller ikke mine barn noe om det. Har en i nær familie som egentlig er gutt, men lever som ei skrulle. Barna driter i kjønn og synes han/hun er slitsom mer enn de tenker over kjønn. For meg vil personen alltid være gutt

Anonymkode: 22751...910

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må jo være mindre intelligent! «Tusenvis», vennligst link til den statistikken. 

Skrevet

To kjønn

Bytt gjerne men ikke vent at alle skal tro på deg og behandle deg som noe bare du tror du er. Om du ikke overbeviser som valgt kjønn så er ikke det andres problem.

Og som det ble sagt over het - kjønnidentitetsforvirring er en moteforklaring på en hel masse annet normalt tenåringstull. Ingen grunn til å late som annet.

Anonymkode: a027f...d52

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusenvis som angrer? Hvor har du det fra? :)

Fra dokumentarer/artikler om folk som har gått ut og sagt at dette ikke fungerer, i det hele tatt. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må jo være mindre intelligent! «Tusenvis», vennligst link til den statistikken. 

Du virker ikke akkurat veldig intelligent selv. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

To kjønn

Bytt gjerne men ikke vent at alle skal tro på deg og behandle deg som noe bare du tror du er. Om du ikke overbeviser som valgt kjønn så er ikke det andres problem.

Og som det ble sagt over het - kjønnidentitetsforvirring er en moteforklaring på en hel masse annet normalt tenåringstull. Ingen grunn til å late som annet.

Akkurat! Og det er forklaringen på det, ofte, også... Så, i tillegg til å ha depresjonen/dystemien, så har de også ødelagt kroppen sin og føler seg enda verre. Noen tar t.o.m selvmord.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forteller ikke mine barn noe om det. Har en i nær familie som egentlig er gutt, men lever som ei skrulle. Barna driter i kjønn og synes han/hun er slitsom mer enn de tenker over kjønn. For meg vil personen alltid være gutt

Lever som ei skrulle. Hva i alle dager er det for en ting å si

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat! Og det er forklaringen på det, ofte, også... Så, i tillegg til å ha depresjonen/dystemien, så har de også ødelagt kroppen sin og føler seg enda verre. Noen tar t.o.m selvmord.

Begår selvmord, heter det. Og jeg regner med du kjenner selvmordsstatistikken på de som blir tvunget til å leve som et annet kjønn enn det de identifiserer seg med? Les litt om temaet, og gå noen kurs for å utvikle et snev av empati. Verden går heldigvis fremover, og de fleste har lagt av seg slike fordommer, men noen dinosaurer finnes tydeligvis fortsatt. 

Anonymkode: d1647...f77

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke den du svarte så saklig over her. Og jeg gidder ikke finne statistikk. Men at det angres er det bare sånne overentusiaster som deg som benekter.

https://world.wng.org/content/sex_change_regret_silenced

https://www.independent.co.uk/life-style/gender-reversal-surgery-demand-rise-assignment-men-women-trans-a7980416.html

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lever som ei skrulle. Hva i alle dager er det for en ting å si

Det er jo sannheten. Forventer respekt For alt. Og er ei skrulle. Ikke alle transer er skrullete, men han er det

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begår selvmord, heter det. Og jeg regner med du kjenner selvmordsstatistikken på de som blir tvunget til å leve som et annet kjønn enn det de identifiserer seg med? Les litt om temaet, og gå noen kurs for å utvikle et snev av empati. Verden går heldigvis fremover, og de fleste har lagt av seg slike fordommer, men noen dinosaurer finnes tydeligvis fortsatt. 

100% enig. Og det er dessverre nyttesløst å diskutere slike folk. De kan heller ikke vise til forskning som støtter opp under deres forvridde meninger.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter vel selvdrap?

Anonymkode: c240c...c97

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har venner som er trans og ser på det som uproblematisk. Var aldri noen tvil om at de var født "i feil kropp". 

Så har du dem som mener de bytter kjønn annenhver dag, at det ikke finnes biologisk kjønn, etc, og det ser jeg på som fullstendig idiotisk. 

Så lenge man ikke gir hormoner til barn eller ser ut som en mann i parykk samtidig som man klager over at folk er lite forståelsesfulle så blir det det samme som seksualitet i mine øyne: en privatsak

Anonymkode: 5405b...9bf

Lite dilemma det der. Om man ikke starter med hormonbehandling før puberteten (altså mens de er barn) så blir transkvinner gjerne seende ganske maskuline ut.

Skrevet

Det heter vel selvdrap?

Anonymkode: c240c...c97

Så vidt jeg vet kan du si begge deler, men det heter i alle fall å begå et (selv-)mord/drap, eventuelt ta livet av (seg). Det er ingenting som heter å ta selvmord. 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To kjønn

Og hva om din sønn/datter kommer og forteller at hen egentlig er det annet kjønn. Hva sier du da?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo sannheten. Forventer respekt For alt. Og er ei skrulle. Ikke alle transer er skrullete, men han er det

Hvordan lever ei skrulle da?

Skrevet
5 minutter siden, aanonym skrev:

Og hva om din sønn/datter kommer og forteller at hen egentlig er det annet kjønn. Hva sier du da?

Det skjer heldigvis ikke.

Skrevet

Hvordan lever ei skrulle da?

I sin egen lille trangsynte og forvridde verden som regel.

i dette tilfellet har hans besteforeldre fortalt han at han skal finne både det ene og det andre i huset de bodde i. Det er solgt og han ønsker nå å få tilgang på huset for å gå på skattejakt der. 

Han har også fått vite av de samme besteforeldrene at han var ei søt lita jente i sitt forrige liv og derfor er i feil kropp nå.

han kan føle ånder og tusser og «småfolk» og er i kontakt med både engler og demoner daglig. 

Besteforeldrene døde forøvrig før han ble født.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ca 2-300 som henvises til vurdering på Rikshospitalet årlig. Disse gjennomgår flere pe med grundig vurdering, et lite antall slipper til slutt gjennom nåløyet. Og antallet som angrer seg er knapt målbart.

Svært mange lever som det kjønnet de vil være uten operasjoner. Man trenger ingen operasjon foe å endre kjønn juridisk. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det skjer heldigvis ikke.

Den eneste garantien du har for det er om du ikke har barn. 

Skrevet

Dette er resultatet av et psykt samfunn.

Anonymkode: 8b518...1a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...