Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Man må jo betale for både gips og krykker og fysioterapi etterpå... Prisene er jo ikke en gang oppgitt på forhånd... Sjokkert... Jeg trodde det var gratis... Anonymkode: b2a87...b47
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Man må jo betale for både gips og krykker og fysioterapi etterpå... Prisene er jo ikke en gang oppgitt på forhånd... Sjokkert... Jeg trodde det var gratis... Anonymkode: b2a87...b47 Betale for gips? Er du sikker på at du har betalt for det? Når jeg brakk armen sist og hadde frikort, betalte jeg ingenting. og jeg er jo voksen. Så da synes jeg det er rart at et barn skal betale for det. Krykker betaler vel man bare depositum på, som man får igjen når man leverer de tilbake, sånn er det i hvert fall på sykehuset her. Anonymkode: 72f93...a10
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 Ja, du har misforstått. Det er som for voksne med frikort. Anonymkode: 28aa1...d47
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Betale for gips? Er du sikker på at du har betalt for det? Når jeg brakk armen sist og hadde frikort, betalte jeg ingenting. og jeg er jo voksen. Så da synes jeg det er rart at et barn skal betale for det. Krykker betaler vel man bare depositum på, som man får igjen når man leverer de tilbake, sånn er det i hvert fall på sykehuset her. Anonymkode: 72f93...a10 Hva er frikort? Anonymkode: b2a87...b47
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må jo betale for både gips og krykker og fysioterapi etterpå... Prisene er jo ikke en gang oppgitt på forhånd... Sjokkert... Jeg trodde det var gratis... Anonymkode: b2a87...b47 Samme her , måtte betale da ungen knekte fot og håndledd, forstod det sånn at selve timen (e) var gratis, men at man måtte betale for utstyr (gips ) m.m Fikk dekket reisen og parkering, men det er slutt på at man får dekket fysio etter skader, man fikk dekket det tidligere (også voksne) , men den goden er borte for flere år siden.. Anonymkode: d29f3...435
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Samme her , måtte betale da ungen knekte fot og håndledd, forstod det sånn at selve timen (e) var gratis, men at man måtte betale for utstyr (gips ) m.m Fikk dekket reisen og parkering, men det er slutt på at man får dekket fysio etter skader, man fikk dekket det tidligere (også voksne) , men den goden er borte for flere år siden.. Anonymkode: d29f3...435 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man må jo betale for både gips og krykker og fysioterapi etterpå... Prisene er jo ikke en gang oppgitt på forhånd... Sjokkert... Jeg trodde det var gratis... Anonymkode: b2a87...b47 Har svart lenger opp. Glemte å nevne at hvis du får barnet inn til en kommunal fysioterapeut, da slipper du betale for fysioterapibehandlingen. Anonymkode: d29f3...435
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 Da har du ikke vært oppmerksom nok. Oppslag henger på samtlige legekontor/legevakt. Barn under 16 inngår kun i frikortgrunnlag. http://legeforeningen.no/PageFiles/329269/Prisliste_takstplakat fastlege 2017-2018.pdf Anonymkode: b1e48...4ea
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Samme her , måtte betale da ungen knekte fot og håndledd, forstod det sånn at selve timen (e) var gratis, men at man måtte betale for utstyr (gips ) m.m Fikk dekket reisen og parkering, men det er slutt på at man får dekket fysio etter skader, man fikk dekket det tidligere (også voksne) , men den goden er borte for flere år siden.. Anonymkode: d29f3...435 Jeg visste ikke det... - trodde det var gratis... var jo det før... Rart man ikke i det minste får oppgitt prisene på forhånd... så man kan vurdere om man har råd eller ikke... Måtte bytte gipsen underveis også... burde jo i det minste gå som reklamasjon... Blir jo fort klasseskille... de som har råd og de som ikke har råd... Jeg synes ikke dette er helt heldig... Da skjønner jeg virkelig ikke alt snakket rundt velferden i Norge... Anonymkode: b2a87...b47
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har svart lenger opp. Glemte å nevne at hvis du får barnet inn til en kommunal fysioterapeut, da slipper du betale for fysioterapibehandlingen. Anonymkode: d29f3...435 Å - det visste jeg heller ikke... Jeg sjekket på forhånd om det var nødvendig med henvisning i fra lege, til privat fysioterapaut - jeg trodde jo det var gratis uansett om man hadde henvisning..., privat eller offentlig. Så fikk jeg informert at man hadde sluttet med henvisningsordningen. Finnes det kommunale fysioterapauter? Hvordan finner man frem til de? Det er kanskje lange ventetider? Huff, føler meg bare lurt jeg nå... Anonymkode: b2a87...b47
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg visste ikke det... - trodde det var gratis... var jo det før... Rart man ikke i det minste får oppgitt prisene på forhånd... så man kan vurdere om man har råd eller ikke... Måtte bytte gipsen underveis også... burde jo i det minste gå som reklamasjon... Blir jo fort klasseskille... de som har råd og de som ikke har råd... Jeg synes ikke dette er helt heldig... Da skjønner jeg virkelig ikke alt snakket rundt velferden i Norge... Anonymkode: b2a87...b47 Vurdere om du har råd til gips og krykker? Hva er alternativet da mener du? Det er noe du må ta deg råd til helt uavhengig av økonomi. Anonymkode: 47d6b...991
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har du ikke vært oppmerksom nok. Oppslag henger på samtlige legekontor/legevakt. Barn under 16 inngår kun i frikortgrunnlag. http://legeforeningen.no/PageFiles/329269/Prisliste_takstplakat fastlege 2017-2018.pdf Anonymkode: b1e48...4ea Jeg leste alt som var på vegger all ventetiden vi hadde - så ingenting om pris... Anonymkode: b2a87...b47
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg visste ikke det... - trodde det var gratis... var jo det før... Rart man ikke i det minste får oppgitt prisene på forhånd... så man kan vurdere om man har råd eller ikke... Måtte bytte gipsen underveis også... burde jo i det minste gå som reklamasjon... Blir jo fort klasseskille... de som har råd og de som ikke har råd... Jeg synes ikke dette er helt heldig... Da skjønner jeg virkelig ikke alt snakket rundt velferden i Norge... Anonymkode: b2a87...b47 Har du ikke råd til nødvendig behandling av barnet ditt er det andre velferdsgoder som trår i kraft. Sosialhjelp feks. Du kan søren meg ikke overprøve legens vurdering om ny gips! Anonymkode: faa0a...7fe
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vurdere om du har råd til gips og krykker? Hva er alternativet da mener du? Det er noe du må ta deg råd til helt uavhengig av økonomi. Anonymkode: 47d6b...991 Hvordan 'tar man seg råd' ? Anonymkode: b2a87...b47
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan 'tar man seg råd' ? Anonymkode: b2a87...b47 Det interessante her er jo hvordan man lar være. Hvordan skal det foregå i praksis? Anonymkode: 47d6b...991
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er frikort? Anonymkode: b2a87...b47 https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/frikort-for-helsetjenester Anonymkode: 72f93...a10
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å - det visste jeg heller ikke... Jeg sjekket på forhånd om det var nødvendig med henvisning i fra lege, til privat fysioterapaut - jeg trodde jo det var gratis uansett om man hadde henvisning..., privat eller offentlig. Så fikk jeg informert at man hadde sluttet med henvisningsordningen. Finnes det kommunale fysioterapauter? Hvordan finner man frem til de? Det er kanskje lange ventetider? Huff, føler meg bare lurt jeg nå... Anonymkode: b2a87...b47 https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-fysioterapeut "Hovedregel for betaling hos fysioterapeut/manuellterapeut De fleste må betale en egenandel når de har time hos fysioterapeut eller manuellterapeut. Noen grupper slipper å betale egenandel for slik undersøkelse og behandling. Dette gjelder • barn under 16 år • personer med godkjent yrkesskade (gjelder også soldater i førstegangstjeneste i Forsvaret)" Anonymkode: 72f93...a10
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #17 Skrevet 16. august 2018 Sønnen min har gått til fysioterapaut fra han var baby å frem til han var 6 år,vi har da aldri betalt en krone. Anonymkode: a2c83...ae5
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #18 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-fysioterapeut "Hovedregel for betaling hos fysioterapeut/manuellterapeut De fleste må betale en egenandel når de har time hos fysioterapeut eller manuellterapeut. Noen grupper slipper å betale egenandel for slik undersøkelse og behandling. Dette gjelder • barn under 16 år • personer med godkjent yrkesskade (gjelder også soldater i førstegangstjeneste i Forsvaret)" Anonymkode: 72f93...a10 men HI sier at hun måtte betale for fysioterapi så det som står her stemmer visst ikke alltid. Anonymkode: a2c83...ae5
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #20 Skrevet 16. august 2018 Privat må du altid betale, offentlig får barnet gratis frem til 12 år. En må altid betale for utstyr om man er barn eller har frikort, sånn har det altid vært. Har brukt off fysio fra barnet var 3 mnd til 12 år, gratis! Anonymkode: f9989...20a
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #21 Skrevet 16. august 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg visste ikke det... - trodde det var gratis... var jo det før... Rart man ikke i det minste får oppgitt prisene på forhånd... så man kan vurdere om man har råd eller ikke... Måtte bytte gipsen underveis også... burde jo i det minste gå som reklamasjon... Blir jo fort klasseskille... de som har råd og de som ikke har råd... Jeg synes ikke dette er helt heldig... Da skjønner jeg virkelig ikke alt snakket rundt velferden i Norge... Anonymkode: b2a87...b47 Så hvis du fant ut at du ikke hadde råd til gips så hadde du bedt dem om å ikke gipse?? SÅ dyrt var det vel ikke?!? Anonymkode: 975ab...9df
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #22 Skrevet 16. august 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg visste ikke det... - trodde det var gratis... var jo det før... Rart man ikke i det minste får oppgitt prisene på forhånd... så man kan vurdere om man har råd eller ikke... Måtte bytte gipsen underveis også... burde jo i det minste gå som reklamasjon... Blir jo fort klasseskille... de som har råd og de som ikke har råd... Jeg synes ikke dette er helt heldig... Da skjønner jeg virkelig ikke alt snakket rundt velferden i Norge... Anonymkode: b2a87...b47 Hva er alternativet tenker du? La ungen gå med brukket fot?!????! Anonymkode: 3d5d4...8e7
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #23 Skrevet 16. august 2018 Stemmer det desverre. Her måtte minsten på legevakten med brannskader å vi måtte betale for utstyret de hadde brukt. Dvs bandasje og smertestillende. Kun konsultasjon med lege er gratis for barn. Anonymkode: 4f733...752
Evablaum Skrevet 16. august 2018 #24 Skrevet 16. august 2018 Har du ikke råd til gips og noen få fysiotimer etterpå, da har du virkelig ikke råd til å ha barn.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2018 #25 Skrevet 16. august 2018 Eg syns no igrunn det burde vore gratis. Men på den andre side, mat er ein jo òg avhengig av. Kanskje det òg skulle vore gratis? Anonymkode: 01b61...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå