Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #51 Skrevet 9. august 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg kan også være laaaaaaaangt nede, og ikke klarer å lage ordentlig middag til barna mine (men de tar ikke skade av en grandis i ny og ne). Mannen min er også psyk, men vi skåner barna våre for psykdommen vår.. Vi tar opp temaet når ungene ikke er hjemme eller har lagt seg. De vet at mamma ikke er i jobb fordi jeg er syk, og ungene synes faktisk at det er kjekt at jeg er hjemme når de kommer hjem fra skolen. Jeg kan nok ses på som frisk for mange, og selv tror jeg at mange lurer på hvorfor jeg er ufør da jeg fremstår som frisk... Men de ser meg ikke på de dagene da jeg sliter, og aller helst bare vil lukke meg inne.. Men barna er det beste jeg har, og hadde det ikke vært for dem hadde nok livet mitt vært nokså annerledes.. Anonymkode: 94e24...6e9 At to psyke foreldre klarer å "skåne barna" er den mest forsøkte livsløgn. Anonymkode: 366db...646
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #52 Skrevet 9. august 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjenner til to par der mannen er ufør. Ingen av konene kan jobbe 100% fordi det er slitsomt med en syk mann (naturlig nok) og når barna er syke må mor være hjemme fordi far ikke orker/kan/gidder. Likevel skal de ha flere barn?! Skjønner ikke. Anonymkode: f7351...7c4 Nei, og tenk på alle alenemødrene som får barn. At de gidder!? Anonymkode: e6578...533
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #53 Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: At to psyke foreldre klarer å "skåne barna" er den mest forsøkte livsløgn. Anonymkode: 366db...646 Du kan så si, men med det ferskt i minne, husk også på at PSYK også kan inkludere homofile, arbeidsnarkomane, følelseskalde, arrogante, usikre, "tøffe", fanatisk religiøse og (særlig) ateistiske foreldre. Det glemmer folk. De tror at det å være psyk er å ha en diagnose, men det stemmer ikke. Jeg har sett at tilnærmet alle foreldrene i barnehagen her kvalifiserer til ordet "psyk". Ingen er perfekte. Noen har angst. Noen er for strenge. Noen er urettferdige. Noen er dumsnille. Noen tror på fri oppdragelse. Anonymkode: e6578...533
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #54 Skrevet 9. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du kan så si, men med det ferskt i minne, husk også på at PSYK også kan inkludere homofile, arbeidsnarkomane, følelseskalde, arrogante, usikre, "tøffe", fanatisk religiøse og (særlig) ateistiske foreldre. Det glemmer folk. De tror at det å være psyk er å ha en diagnose, men det stemmer ikke. Jeg har sett at tilnærmet alle foreldrene i barnehagen her kvalifiserer til ordet "psyk". Ingen er perfekte. Noen har angst. Noen er for strenge. Noen er urettferdige. Noen er dumsnille. Noen tror på fri oppdragelse. Anonymkode: e6578...533 Har du røyka sokkene dine igjen? Anonymkode: 2180b...7a5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #55 Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan så si, men med det ferskt i minne, husk også på at PSYK også kan inkludere homofile, arbeidsnarkomane, følelseskalde, arrogante, usikre, "tøffe", fanatisk religiøse og (særlig) ateistiske foreldre. Anonymkode: e6578...533 Du er tydeligvis både psykisk syk og trangsynt. Anonymkode: 366db...646
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #56 Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du er tydeligvis både psykisk syk og trangsynt. Anonymkode: 366db...646 Du er dum, du. Haha. Anonymkode: e6578...533
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #57 Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du røyka sokkene dine igjen? Anonymkode: 2180b...7a5 Er det det man skriver når intelligensen er for lav til å produsere et relevant og saklig svar på det noen skriver? Okei! Anonymkode: e6578...533
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #58 Skrevet 9. august 2018 Jeg her vokst opp med en psykisk dro mor. At man kan skåne barna fra det er det dummeste jeg leste i denne tråden. En far kan heller ikke overta morsrollen og dekke over sykdommen. Da må han flytte ut sammen med barnet. Det er ingen menneskerett å få barn. Alle mennesker er ulike. Har ulike forutsetninger osv osv. Noen burde ikke fått barn og andre klarer det fint. Det er helt umulig å svare på en diskusjon som dette, fordi det er ikke et generelt svar. Jeg kan kun svar på min egen situasjon, og da er svaret at min mor burde ikke hatt barn (tross av at min far var fungerende). Anonymkode: 3de0d...e2d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #59 Skrevet 9. august 2018 Herregud. Dere tar fan meg kaka her hele gjengen. Denne tråden er en studie i hersketeknikker, mom-shaming, dårlige holdninger og jeg vet ikke hva. Gratulerer med dagen til dere alle sammen. Anonymkode: 246dc...e52
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #60 Skrevet 9. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg leste det. Du er veeeeeeldig syk, og barnet var et uhell. Men ingen i Norge behøver å føde uønskede barn. Så hvis du hadde er uhell, og vet at du er syk - hvorfor er din avgjørelse om å beholde noe bedre enn andres planlagte barn? At du ikke er avhengig 24/7 av mannen er jo irrelevant. Sammenligningen gjelder jo kun de totalt funksjonsfriske her. Du klarer deg jo ikke hvis du er veldig syk. For du skjønner det at det er jo den samla omsorgen man må se på: har barna det godt med den omsorgen de får av mor og far TIL SAMMEN. I så fall befinner de seg hos kompetente voksne som har tatt et helt adekvat valg. Hvis sykdommen gjør at der ikke gis nok omsorg, så må man jo se på hvordan det kan løses. Men dette gamle tankegodset om at visse mennesker ikke er "verdige" nok til å bli foreldre - enten det begrunnes med penger, helse eller rasehygiene - det har sitt utspring i en slags eugenikk-teori som bl a førte til lobotomi, tvangssteriliseringer, tvangsadopsjoner og andre hårreisende tiltak på 1950-tallet. Vi er forbi den tiden. Anonymkode: a5abd...046 Du viser bare at du ikke har fått med deg, eller gidder å lese, det som er hovedpoenget. Anonymkode: 5b3bf...a6f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #61 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kan så si, men med det ferskt i minne, husk også på at PSYK også kan inkludere homofile, arbeidsnarkomane, følelseskalde, arrogante, usikre, "tøffe", fanatisk religiøse og (særlig) ateistiske foreldre. Det glemmer folk. De tror at det å være psyk er å ha en diagnose, men det stemmer ikke. Jeg har sett at tilnærmet alle foreldrene i barnehagen her kvalifiserer til ordet "psyk". Ingen er perfekte. Noen har angst. Noen er for strenge. Noen er urettferdige. Noen er dumsnille. Noen tror på fri oppdragelse. Anonymkode: e6578...533 At det hva for noe?? Du er jo helt på bærtur Anonymkode: 7f4cc...14e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #62 Skrevet 9. august 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel, du beviser jo mitt poeng. Det er i tillegg helt åpenbart at du ser ned på uføre. Lurer på hva det skyldes? Anonymkode: a5abd...046 Hehe, der dummet du deg. Jeg er selv ufør grunnet nevrologisk diagnose. Men jeg er realistisk nok til å se HI sitt poeng, og jeg er helt enig med henne 😉 Vi har også valgt kun ett barn på bakgrunn av min tilstand. Og; Hvordan beviser min uttalelse ditt poeng? Er du klar over hva au pair koster? De færreste med uførdiagnose har råd, og det er rene fakta. Igjen: Det er fint å være realistisk Anonymkode: 6585f...42e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2018 #63 Skrevet 9. august 2018 På 8.8.2018 den 11.52, Anonym bruker skrev: når de er så syke/psyke at de er 100% ufør og totalt avhengig av at far får full permisjon? Såpass at om man får avslag så vil det faktisk være helt krise. De kan ikke være alene med barnet/barna. Hva endrer seg etter permisjon? Man er ikke garantert barnepass. Skal mors egoistiske valg/ønske gå foran alt? Anonymkode: 5b3bf...a6f Så far sluttar plutseleg å fungere etter endt permisjon? Viss ein ikkje får bhg plass, så må far vere heime med kontantstøtte, eller finn dag mamma. Og kvifor er det betre mor som er egoistisk i ein slik situasjon? Far har òg eit val, og han vel i tillegg å vere med på å sette endå større press på eit allereie sjukt menneske. Det er mange som ikkje burde få born om ein tenkjer slik. Anonymkode: f4ac5...ddc
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #64 Skrevet 10. august 2018 På 9.8.2018 den 18.43, Anonym bruker skrev: At to psyke foreldre klarer å "skåne barna" er den mest forsøkte livsløgn. Anonymkode: 366db...646 Hvordan kan du si det? Kjenner du oss? Barna våre VET at vi er syk, men ikke HVA vi er syk av.. Og de VET også at sykdommen vår ikke tar livet av oss, som f.eks kreft kan gjøre. Så JO vi skåner barna våre fra å snakke om psykdommen når de er tilstede! Vi "HOLDER OSS PÅ MATTA" de timene barns våre er med oss, men vi kan også si til de at 'i dag er mamma eller pappa sliten, så fint om dere lyer/hører etter' eller 'i dag er det fint om dere klarer dere selv litt'. Hvordan mener du at man ikke kan skåne barna da? Det finnes mange ulike grader av psykisk sykdom, og jeg har en mild grad, men likevel alvorlig nok til at jeg ikke klarer å jobbe. Hadde jeg vært ALVORLIG psykisk syk, hadde jeg nok ikke hatt omsorgen for barna mine. Tenk FØR du snakker, neste gang! Anonymkode: 94e24...6e9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #65 Skrevet 10. august 2018 På 9.8.2018 den 19.32, Anonym bruker skrev: Jeg her vokst opp med en psykisk dro mor. At man kan skåne barna fra det er det dummeste jeg leste i denne tråden. En far kan heller ikke overta morsrollen og dekke over sykdommen. Da må han flytte ut sammen med barnet. Det er ingen menneskerett å få barn. Alle mennesker er ulike. Har ulike forutsetninger osv osv. Noen burde ikke fått barn og andre klarer det fint. Det er helt umulig å svare på en diskusjon som dette, fordi det er ikke et generelt svar. Jeg kan kun svar på min egen situasjon, og da er svaret at min mor burde ikke hatt barn (tross av at min far var fungerende). Anonymkode: 3de0d...e2d Vi klarer å skåne VÅRE barn fra vår psykiske sykdom. Men vi er ikke alvorlig psyk. Det er mange grader av psykisk sykdom, og ja, det finnes den graden der mor/far ikke bør ha omsorgen om det går ut over barna. Her går ikke vår psykiske sykdom ut over barna, da vi går til lege/psykolog med problemene våre i steden for å ta det ut hjemme. Mannen er vokst opp med ei psykisk syk mor selv, og ho stod flere ganger med kniven i hånden (i pillerus) og truet med å skade seg selv om barna ikke var snill. Verken jeg eller mannen er der, da vi ikke går på tabletter for psykdommen = vi er ikke alvorlig psyk! Anonymkode: 94e24...6e9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2018 #66 Skrevet 10. august 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi klarer å skåne VÅRE barn fra vår psykiske sykdom. Men vi er ikke alvorlig psyk. Det er mange grader av psykisk sykdom, og ja, det finnes den graden der mor/far ikke bør ha omsorgen om det går ut over barna. Her går ikke vår psykiske sykdom ut over barna, da vi går til lege/psykolog med problemene våre i steden for å ta det ut hjemme. Mannen er vokst opp med ei psykisk syk mor selv, og ho stod flere ganger med kniven i hånden (i pillerus) og truet med å skade seg selv om barna ikke var snill. Verken jeg eller mannen er der, da vi ikke går på tabletter for psykdommen = vi er ikke alvorlig psyk! Anonymkode: 94e24...6e9 Men jobbe kan du ikke. Da er det alvorlig nok. Anonymkode: 366db...646
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå