Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #26 Skrevet 6. august 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger ikke det nÄr man greier Ä lese forskning. Har heller aldri sett dritings italienere, spanjoler eller franskmenn. Reis pÄ en norsk campingplass derimot og det er fullt av halvfulle nordmenn. Anonymkode: 9ca23...863 Men er jo hele poenget? Hvis man nyter uten Ä bli dritings/brisen, sÄ er ikke problemet der. Nettopp derfor viser jeg til Italia og Frankrike, hvor barna vokser opp med at vinen flyter, men ingen er fulle foran barna. De lÊrer mÄtehold allerede fra smÄbarnsalder. Anonymkode: f86b5...4d4
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #27 Skrevet 6. august 2018 Ja, det gjÞr vi. Ungene pÄstÄr de aldri har sett fulle folk (bortsett fra Mr. Myagi i karate kid), sÄ tviler pÄ dei tar skade av det. Anonymkode: 907c3...db7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #28 Skrevet 6. august 2018 Ja, det gjÞr jeg. Jeg synes ikke barna skal lÊres til at alkohol skal drikkes i skjul og med skam og helst i store mengder. Anonymkode: 4a28e...cf5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #29 Skrevet 6. august 2018 Vi drikker svÊrt sjelden og det er virkelig ikke mer enn en boks eller et glass om gangen, sÄ hos oss merker ikke ungene om det er brus eller vin i glasset. Det er bevist at for mange barn opplever utrygghet og ubehag pga foreldrenes alkohol(mis)bruk, og det mÄ man ta pÄ alvor. Mange bruker nok begrepet 'avogtil' og 'man mÄ da kunne kose seg' for alt det er verd selv om de innerst inne vet at det blir for mye. Anonymkode: 737ec...0f6
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #30 Skrevet 6. august 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Trenger ikke det nÄr man greier Ä lese forskning. Har heller aldri sett dritings italienere, spanjoler eller franskmenn. Reis pÄ en norsk campingplass derimot og det er fullt av halvfulle nordmenn. Anonymkode: 9ca23...863 Og hva annet kjennetegner folk som drikker seg halvfulle pÄ campingplass. Og la meg bare legge til at halvfull er noe annet enn alle i denne trÄden snakket om... Ingen argumenterer for at halvfull er ok Men igjen, hvordan tror du utdanningsnivÄ, antall aleneforeldre, Þkonomi, antall hyllemeter med bÞker etc etc er hos dine halvfulle campinggjester? Er det mulig dét kan henge sammen med alkoholkonsum hos ungdommene...? Anonymkode: a307e...54f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #31 Skrevet 6. august 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hva annet kjennetegner folk som drikker seg halvfulle pÄ campingplass. Og la meg bare legge til at halvfull er noe annet enn alle i denne trÄden snakket om... Ingen argumenterer for at halvfull er ok Men igjen, hvordan tror du utdanningsnivÄ, antall aleneforeldre, Þkonomi, antall hyllemeter med bÞker etc etc er hos dine halvfulle campinggjester? Er det mulig dét kan henge sammen med alkoholkonsum hos ungdommene...? Anonymkode: a307e...54f Det er faktisk ikke det forskningen viser. Den viser at barn som ser foreldre drikke, uavhengig av sosialt lag, utdanningsnivÄ og hvor full man er, debuterer tidligere og drikker mer enn ungdommer som ikke har sett foreldre drikke. Og mange greier Ä kose seg uten alkohol ogsÄ. Anonymkode: 9ca23...863
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #32 Skrevet 6. august 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er faktisk ikke det forskningen viser. Den viser at barn som ser foreldre drikke, uavhengig av sosialt lag, utdanningsnivÄ og hvor full man er, debuterer tidligere og drikker mer enn ungdommer som ikke har sett foreldre drikke. Og mange greier Ä kose seg uten alkohol ogsÄ. Anonymkode: 9ca23...863 Igjen: Kryp ut av fryktboblen og se ut pÄ verden. Anonymkode: f86b5...4d4
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #33 Skrevet 6. august 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Igjen: Kryp ut av fryktboblen og se ut pÄ verden. Anonymkode: f86b5...4d4 Har ingen frykt. Reiser masse og ser mye. Men greier fint Ä la vÊre Ä drikke foran barna mine for det. Vi greier Ä ha det hyggelig uten alkohol Anonymkode: 9ca23...863
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #34 Skrevet 6. august 2018 Ja det gjÞr vi og det gjÞr omtrent alle vi kjenner. De svarene du fÄr her pÄ DIB vil nok vÊre i den konservative enden av skalaen. Anonymkode: 32701...355
Anonym bruker Skrevet 6. august 2018 #35 Skrevet 6. august 2018 Ja, det gjÞr vi! Anonymkode: eceb5...2c6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #36 Skrevet 7. august 2018 PĂ„ 6.8.2018 den 10.25, Anonym bruker skrev: Konklusjonen din er helt feil hvis du leser litt seriĂžs forskning pĂ„ feltet. Anonymkode: 9ca23...863 NĂ„ mĂ„ du ikke Ăždelegge gleden for demđ De som drikker alkohol sammen med barn, har laget sin egen greie ut av det. Som at det er sunt for barn Ă„ se voksne drikke alkohol, og at de kun drikker litt og det merker ikke barna osv. Forskning som motbeviser det dem liker Ă„ tro, velger de enten ikke Ă„ lese, eller de mener den er feil. Anonymkode: 90b15...6c3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #37 Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: NĂ„ mĂ„ du ikke Ăždelegge gleden for demđ De som drikker alkohol sammen med barn, har laget sin egen greie ut av det. Som at det er sunt for barn Ă„ se voksne drikke alkohol, og at de kun drikker litt og det merker ikke barna osv. Forskning som motbeviser det dem liker Ă„ tro, velger de enten ikke Ă„ lese, eller de mener den er feil. Anonymkode: 90b15...6c3 đ€ Anonymkode: 9ca23...863
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #38 Skrevet 7. august 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Igjen: Kryp ut av fryktboblen og se ut pÄ verden. Anonymkode: f86b5...4d4 Fryktboblen? Du bare underbygger det jeg skrev i mitt forrige svar, og det grundig ogsÄ. Skylapper er fint nÄr man ikke Þnsker Ä se virkeligheten. Anonymkode: 90b15...6c3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #39 Skrevet 7. august 2018 Ja, en gang per mÄned i snitt kanskje, men jeg drikker meg ikke beruset foran barn. Anonymkode: 0031b...f74
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #40 Skrevet 7. august 2018 PÄ 6.8.2018 den 13.20, Anonym bruker skrev: Men barn som ser foreldre drikke debuterer fÞr og drikker mer enn barn som ikke ser foreldre drikke. Uansett hva du fikk med deg i helsedirektoratet..... Anonymkode: 9ca23...863 Det er feil. Her er det du som ikke evner Ä skille mellom ungdom som har sett foreldre drikke alkohol og ungdom som har sett foreldrene beruset.   Anonymkode: 0031b...f74
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #41 Skrevet 7. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: NĂ„ mĂ„ du ikke Ăždelegge gleden for demđ De som drikker alkohol sammen med barn, har laget sin egen greie ut av det. Som at det er sunt for barn Ă„ se voksne drikke alkohol, og at de kun drikker litt og det merker ikke barna osv. Forskning som motbeviser det dem liker Ă„ tro, velger de enten ikke Ă„ lese, eller de mener den er feil. Anonymkode: 90b15...6c3 Det gjaldt deg selv denne gang. Anonymkode: 0031b...f74
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #42 Skrevet 7. august 2018 Eksperter sier maks 2-3 enheter for kvinner og maks 3-4 enheter for menn Anonymkode: 6e536...6b3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #43 Skrevet 7. august 2018 jeg vokste opp med foreldrene som tok seg et glass Þl eller vin eller 2 til middag eller kos, synes ikke det gjÞr noe, kunne gjort det med min sÞnn ogsÄ, tar ikke skade av det,men jeg er ikke glad i alkehol, men besteforeldrene har tatt seg et par ting,ser ikke problemet med det Anonymkode: 5c30e...032
Anonym bruker Skrevet 7. august 2018 #44 Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eksperter sier maks 2-3 enheter for kvinner og maks 3-4 enheter for menn Anonymkode: 6e536...6b3 For Ä bli beruset? Dette er vel en anbefaling av maksinntak per dag? Grensen for hvor mye alkohol noen tÄler fÞr de merker det varierer nok og kommer an pÄ bÄde antall timer, matinntak, og medfÞdt og utviklet toleranse. Tre glass vin over 3-4 timer med mye mat til er der min grense gÄr, men jeg kjenner for sÄ vidt noen som blir bedugget etter et glass vin ogsÄ. Anonymkode: 0031b...f74
Ileus Skrevet 7. august 2018 #45 Skrevet 7. august 2018 Vi drikker ikke alkohol med de minste barna tilstede. De eldste kan vi godt dra pÄ festivaler og konserter med og drikke en god del.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #46 Skrevet 8. august 2018 Vokste opp hvor det var fyfy Ă„ drikke fremfor barn, mens "svigers" har fyllekalas pĂ„ julaften og nyttĂ„rsaften uansett hvor gamle de yngre brĂždrene til min samboeren var (de er nĂ„ i tenĂ„rene). Jeg reagerte jo selvfĂžlgelig fĂžrste gang jeg sĂ„ det, nĂ„r de faktisk er fyllesyke 1 juledag.. det synes jeg blir feil. Har ikke barn selv ennĂ„, men ei sĂžster som klikket vinkel pĂ„ 20Ă„rs dagen min da jeg tok meg 1 drink fremfor hennes nyfĂždte og 4Ă„rige gutt. Mamma som selv var avholds og egentlig anti alkohol, sĂ„ ingenting galt i det. Passet selvfĂžlgelig pĂ„ at 4Ă„ringen ikke kom i nĂŠrheten da han var ute etter isbitene mine đ sa bare at det var voksenbrus sĂ„ var det greit. Alt med mĂ„te đ Anonymkode: 96019...451
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #47 Skrevet 8. august 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: For Ä bli beruset? Dette er vel en anbefaling av maksinntak per dag? Grensen for hvor mye alkohol noen tÄler fÞr de merker det varierer nok og kommer an pÄ bÄde antall timer, matinntak, og medfÞdt og utviklet toleranse. Tre glass vin over 3-4 timer med mye mat til er der min grense gÄr, men jeg kjenner for sÄ vidt noen som blir bedugget etter et glass vin ogsÄ. Anonymkode: 0031b...f74 Nei, med barn https://www.nrk.no/livsstil/hvor-mange-glass-vin-er-for-mye-sammen-med-barna_-1.12959304 Anonymkode: 6e536...6b3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #48 Skrevet 8. august 2018 PÄ 6.8.2018 den 15.47, Anonym bruker skrev: Og hva annet kjennetegner folk som drikker seg halvfulle pÄ campingplass. Og la meg bare legge til at halvfull er noe annet enn alle i denne trÄden snakket om... Ingen argumenterer for at halvfull er ok Men igjen, hvordan tror du utdanningsnivÄ, antall aleneforeldre, Þkonomi, antall hyllemeter med bÞker etc etc er hos dine halvfulle campinggjester? Er det mulig dét kan henge sammen med alkoholkonsum hos ungdommene...? Anonymkode: a307e...54f MÄ bare spÞrre hvorfor aleneforeldre blir tatt med i denne sammenhengen? Er det typisk campinggjester? Er det mer drikking med aleneforeldre enn de som er to? Eller tok du det med fordi du mener campinggjester har lav intelligens og det har og alle aleneforeldre? Anonymkode: 8c645...65a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #49 Skrevet 8. august 2018 Vi drikker en sjelden gang en Ăžl eller ett glass vin til maten, aldri mer. Verken mine eller mannens foreldre drikker noe mer enn det. Alkohol og barn hĂžrer IKKE sammen! Anonymkode: b2d12...613
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #50 Skrevet 8. august 2018 SvÊrt sjelden. Kanskje et glass vin til maten 1-2 ganger i Äret. Er pÄ ingen mÄte avhengig av alkohol for Ä kose meg. Datteren vÄr sier at hun setter pris pÄ dette. Hun har venner hvor foreldrene er beruset foran barna. Jeg tror ikke barn blir skadet av Ä aldri se foreldrene drikke alkohol, slik noen nÊrmest insinuerer her. Om datteren min skulle fÄ et alkoholproblem, sÄ er ikke det fordi hun har sett foreldrene sine drikke for lite, for Ä si det sÄnn. Anonymkode: b70cc...0f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ