Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #26 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo nettopp slike barn du skal la komme på besøk til dere og la barna dine leke med. Hvis det stemmer at foreldrene ikke er helt gode vil jo du kunne være en viktig voksenperson i disse barnas liv! Du kan invitere de til dere og ta de med ut på ting. Dine barn trenger ikke leke hos dem. Jeg fungerer selv som en slags ekstramamma for en venn av mine barn. Han er med oss på hytta, ferier og er hos oss masse! Han mistet moren sin og har en eldre far som ikke er helt tilstede. (Jobber mye og treffer mange damer) Det er ingen barnevernssak, men jeg ser jo at gutten trenger oppmerksomhet og omsorg. Jeg sier også til han at han alltid kan ringe meg når det er noe. Jeg passer på å gi han klemmer og omsorg. Jeg spør han alltid hvordan ting går på skolen og hjemme. Jeg er alenemor selv, og blitt oppriktig glad i denne gutten! Han er alltid velkommen til oss og har blitt en del av familien. Det er viktig at vi voksne ser og stiller opp for de barna som kanskje ikke får alt de trenger hjemmefra. Anonymkode: f3893...41d Du er et godt menneske! ❤️ Anonymkode: b6c94...f69
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #27 Skrevet 5. august 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det høres fryktelig spesifikt ut å være redd for å bli meldt til barnevernet fordi barna ikke leker sammen. Her har du konstruert deg en laaaang fantasirekke basert på masse rare antagelser. Anonymkode: bca09...7fb Dette er som sagt bare er en tanke, men jeg tenker hun er typen til å melde noen til bv for å sette seg selv i bedre lys. Trenger ikke dette som grunn, at barna ikke leker sammen, men at hun finner på noe for å ta «hevn». Siden hun har sagt hvor forferdelig det var å ha med bv å gjøre. At hun skulle hun bli uvenn med noen, så skulle hun kanskje kunne gjort noe sånt. Det har hun faktisk sagt til meg! Anonymkode: 93ba1...a89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #28 Skrevet 5. august 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er som sagt bare er en tanke, men jeg tenker hun er typen til å melde noen til bv for å sette seg selv i bedre lys. Trenger ikke dette som grunn, at barna ikke leker sammen, men at hun finner på noe for å ta «hevn». Siden hun har sagt hvor forferdelig det var å ha med bv å gjøre. At hun skulle hun bli uvenn med noen, så skulle hun kanskje kunne gjort noe sånt. Det har hun faktisk sagt til meg! Anonymkode: 93ba1...a89 Og nå er hun sur på meg, altså ikke direkte uvenn, men siden hun har nevnt dette med bv, så blir jeg skeptisk såklart. Hadde ikke dere blitt det? Hadde dere tenkt at det er helt greit at nabo melder dere til bv bare på faen? Hvor sykt er ikke det? jeg har mine grunner til å være skeptisk til dem og være paranoid, da jeg har sett med egne øyner hvordan de er som mennsker. Og det er mye jeg vet om dem. Det er ikke sånn at «jeg tror det er noe som ikke stemmer» bla bla. Jeg vet at det er noe som ikke stemmer, men jeg vet ikke hvordan de er som foreldre, det er kun bv som kan svare på det. Anonymkode: 93ba1...a89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #29 Skrevet 5. august 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er et godt menneske! ❤️ Anonymkode: b6c94...f69 Tusen takk for det, men jeg er egentlig bare en helt vanlig dame. Ble ikke «sett» som barn selv, så kanskje derfor jeg er ekstra oppmerksom på andre barn i liknende situasjoner. Poenget er at det koster så lite å være litt raus og inkludere andre barn. Og det kan bety veldig mye for de som har det vanskelig hjemme. Anonymkode: f3893...41d
Hjertefru Skrevet 5. august 2018 #30 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du høres fryktelig mistenksom og paranoid ut, hi. Og du høres i tillegg dømmende og sladrete ut, du tror på rykter og ikke egen erfaring. Inviter heller barna til deg, så kan du selv passe på. Dine barn trenger nemlig også venner og nettverk, dessuten er det godt å lære seg empati og smidighet, og også er det sunt å se at ikke alle har det som en selv. Anonymkode: 46a4c...636 Enig. Dette hørtes i overkant paranoid ut.... Å gå rundt å være redd for at et nabopar som selv har vært i søkelyset til bv skal melde bekymring på dere fordi du ikke lar barna leke med barna deres er far fetched etter mitt syn. Hvis du da ikke selv har en annen og reell grunn for å frykte barnevernet. Tenker at du gjør både deg selv, barna dine og de andres barn en tjeneste ved å ha et litt mer åpent sinn. Mine barn har også hatt venner opp gjennom der foreldrenes livsstil kanskje har vært litt tvilsom i mine øyne, noen har også hatt hjelp fra barnevernet men jeg har da ikke holdt på sånn. Greit å følge litt med på hva som skjer, men ikke nekte all kontakt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #31 Skrevet 5. august 2018 Du virker jo helt sprø? Hvorfor i all verden skal de gidde å melde bekymring til bv på det grunnlaget du tror? Om noen melder bekymring pga din paranoide og merkelige oppførsel tror jeg ikke du skal bli sjokkert over. Hvordan har du tenkt å kontrollere ungene dine når de vokser til? Sette på dem GPS så snart de forlater terassen. Hva tror du egentlig kan skje med barna om de får leke sammen? Anonymkode: 6ce21...002
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #32 Skrevet 5. august 2018 Nå misforstår dere meg virkelig her. Selvfølgelig lar jeg barna mine forlate terrassen. Det er bare denne familien vi er skeptiske til. Men det er nå greit. Så paranoid som dere fremstiller meg her er jeg nok ikke. Og hva skal bv gjøre dersom jeg blir meldt til bv pga jeg er paranoid? Nei, dette blir for dumt. Jeg skal ta en prat med denne familien og lar barna mine leker med dem i fremtiden. Dere har rett i det. Jeg kan ikke la dem unngå dem hvis de vil leke med dem. Anonymkode: 93ba1...a89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #33 Skrevet 5. august 2018 synes faktisk det verste er her at du lar dette går utover 2 uskylde barn 😥😥 Anonymkode: 23b04...c38
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #34 Skrevet 5. august 2018 Herregud, flytt da. Anonymkode: 70420...dd6
sug lut Skrevet 5. august 2018 #35 Skrevet 5. august 2018 Hittil har du bare anført gode grunner til at du selv bør meldes. Ingen forelder som aktivt går rundt og frykter at naboen skal melde dem til barnevernet er i vater.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #36 Skrevet 5. august 2018 Jeg skjønner ikke denne frykten for å bli meldt til bv (som jeg har lest om i mange tråder). Har man et helt normalt hjem, og er en helt normal forelder, så er da ikke det noen krise i det hele tatt!! Bv er selvfølgelig pliktig til å sjekke det opp, men sånne saker blir jo henlagt på et blunk!! Anonymkode: 91aee...082
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #37 Skrevet 5. august 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke denne frykten for å bli meldt til bv (som jeg har lest om i mange tråder). Har man et helt normalt hjem, og er en helt normal forelder, så er da ikke det noen krise i det hele tatt!! Bv er selvfølgelig pliktig til å sjekke det opp, men sånne saker blir jo henlagt på et blunk!! Anonymkode: 91aee...082 Ja men tenk om den som melder påstår at det er vold i hjemmet for eksempel, da er det slik at ungene blir hentet med engang og satt i beredskapshjem frem til det motsatte er bevist. Og hvor traumatisk ikke det for barna da? Å bli skilt fra sine foreldre fordi en skulle ta hevn. Anonymkode: 93ba1...a89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #38 Skrevet 5. august 2018 31 minutter siden, sug lut skrev: Hittil har du bare anført gode grunner til at du selv bør meldes. Ingen forelder som aktivt går rundt og frykter at naboen skal melde dem til barnevernet er i vater. Og hvis naboen har tidligere sagt at han/hun kan gjøre det med folk han/hun ikke liker? Skal man fortsatt ikke tenke på det som en reel trussel? Anonymkode: 93ba1...a89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #39 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og hvis naboen har tidligere sagt at han/hun kan gjøre det med folk han/hun ikke liker? Skal man fortsatt ikke tenke på det som en reel trussel? Anonymkode: 93ba1...a89 Men hvordan vil det å nekte ngen dine å leke med ungene deres, sørge for at dere ikke blir meldt til barnevernet Anonymkode: 08cc5...2cd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #40 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja men tenk om den som melder påstår at det er vold i hjemmet for eksempel, da er det slik at ungene blir hentet med engang og satt i beredskapshjem frem til det motsatte er bevist. Og hvor traumatisk ikke det for barna da? Å bli skilt fra sine foreldre fordi en skulle ta hevn. Anonymkode: 93ba1...a89 Er det virkelig så "enkelt" at barn blir tatt ut av hjemmet bare fordi noen påstår det er vold i hjemmet? Anonymkode: 91aee...082
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #41 Skrevet 5. august 2018 Hvorfor er du så redd for barnevernet? Du har den siste tiden laget veldig mange tråder om alle som kan finne på å melde deg til barnevernet. Er du sikler på at det ikke burde vært en melding på deg til de. Du høres ikke ut som en stabil forelder gjennom disse innleggene og din paranoide frykt for innblandingen fra alle som kan melde deg tenker jeg at kanskje er fordi du ikke er n veldig god forelder? Anonymkode: a5229...c7a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #42 Skrevet 5. august 2018 Hmm, beklager hi, men dette tror jeg nesten ikke på, og om det skulle vise seg å ikke være trolling fra din side, så virker du ganske sprø og paranoid. Du nekter barna å leke sammen pga rykter og antagelser, og spinner videre og ender med å tenke at de skal melde dere på falskt grunnlag som hevn? Anonymkode: 012e1...394
sug lut Skrevet 5. august 2018 #43 Skrevet 5. august 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvis naboen har tidligere sagt at han/hun kan gjøre det med folk han/hun ikke liker? Skal man fortsatt ikke tenke på det som en reel trussel? Anonymkode: 93ba1...a89 Nei.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #44 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du får utrolig mange rare svar. Ikke uventet på DIB. Hvis naboene er tvilsomme ville ikke jeg sendt mine barn dit. Men dersom ungene er greie kunne de fått komme til oss og leke. Anonymkode: 25364...e05 Støtter denne. Anonymkode: f883e...4a9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #45 Skrevet 5. august 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er du så redd for barnevernet? Du har den siste tiden laget veldig mange tråder om alle som kan finne på å melde deg til barnevernet. Er du sikler på at det ikke burde vært en melding på deg til de. Du høres ikke ut som en stabil forelder gjennom disse innleggene og din paranoide frykt for innblandingen fra alle som kan melde deg tenker jeg at kanskje er fordi du ikke er n veldig god forelder? Anonymkode: a5229...c7a Mange tråd fra meg? Nei, dette har jeg ikke skrevet om her før. Anonymkode: 93ba1...a89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #46 Skrevet 5. august 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er et godt menneske! ❤️ Anonymkode: b6c94...f69 Helt enig, du er god ❤️ Det kreves en hel landsby for å oppdra et barn... Har selv i flere tilfeller tatt kontakt og invitert familier som er «uglesett», det har vært utenlandske som ikke er integrert, familier med rusproblemer, familier som er involvert i bv, osv. Det har da aldri gjort skade for mine egne barn, heller tvert i mot, de lærer seg å inkludere og ikke dømme andre mennesker. Anonymkode: 18698...421
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #47 Skrevet 5. august 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mange tråd fra meg? Nei, dette har jeg ikke skrevet om her før. Anonymkode: 93ba1...a89 Joda. Det er lett å kjenne deg igjen. Akkurat denne problemstillingen er kanskje ny, men det har vært mange innlegg fra deg her inne. Anonymkode: a5229...c7a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #48 Skrevet 5. august 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda. Det er lett å kjenne deg igjen. Akkurat denne problemstillingen er kanskje ny, men det har vært mange innlegg fra deg her inne. Anonymkode: a5229...c7a Nei som sagt jeg har ikke skrevet om noe sånt her inne før. Andre ting ja, ikke dette. Men jeg har fått en del svar nå, så jeg vil vurdere dette på nytt igjen, så får se hvordan det går. Anonymkode: 93ba1...a89
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #49 Skrevet 5. august 2018 Jeg har latt ungene mine leke med barn av foreldre som ikke er helt A4. Så lenge ungene ikke blir utsatt for noe farlig, så er det vel ikke noe problem? Har overhodet ikke tenkt at barnevernet skulle ha noe med den saken å gjøre, hverken på den ene eller andre måten. Hvis foreldrene ruser seg eller er voldelige, så vil de ikke få overnatte, men da er det også mulig grunn til å melde dem til bv selv. Hvis du har gitt dine unger en god ballast hjemmefra, så er det bare bra for dem å oppleve at andre er annerledes. Du høres dessverre ut til å ha en ganske enkel og mistenksom tankegang, og da er det vel slik at ungene blir overlatt til selv å erfare at det er greit å være forskjellig. Anonymkode: 6bb60...159
Anonym bruker Skrevet 5. august 2018 #50 Skrevet 5. august 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har latt ungene mine leke med barn av foreldre som ikke er helt A4. Så lenge ungene ikke blir utsatt for noe farlig, så er det vel ikke noe problem? Har overhodet ikke tenkt at barnevernet skulle ha noe med den saken å gjøre, hverken på den ene eller andre måten. Hvis foreldrene ruser seg eller er voldelige, så vil de ikke få overnatte, men da er det også mulig grunn til å melde dem til bv selv. Hvis du har gitt dine unger en god ballast hjemmefra, så er det bare bra for dem å oppleve at andre er annerledes. Du høres dessverre ut til å ha en ganske enkel og mistenksom tankegang, og da er det vel slik at ungene blir overlatt til selv å erfare at det er greit å være forskjellig. Anonymkode: 6bb60...159 Jeg er mistenksom på de fordi jeg kjenner de fra før av. Vi er ikke bare naboer. Og jeg vet en del ting om dem. Det er grunnen til at jeg er skeptisk. De har fortid begge to. Jeg sier ikke at de er direkte dårlige foreldre, mulig de er annerledes som mor og far enn i andre relasjoner. Grunnen til at jeg mistenker at de kan melde meg til bv på hevn er fordi hun damen selv har sagt dette til meg, men da handlet det om en annen dame som hun var uvenn med. Hun sa hun vurderte å melde henne på hevn. Rett og slett. Det var før denne «konflikten» mellom meg og henne nå. Så jeg vet ikke hva hun går rundt å tenker nå, om hun skal melde meg eller ei. Å bli meldt i seg selv er ikke så farlig for min del, vi har alt på stell. Men at det skal skje pga hevn er bare helt på trynet. Anonymkode: 93ba1...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå