Gå til innhold

Jeg er veldig usikker på en nabo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare si det at jeg liker ikke naboen min. Jeg er skeptisk til de som mennesker, foreldre osv. De har tidligere blitt meldt til bv også. Det forstår jeg veldig godt for å si det sånn. Det går mye rykter om de to, men vi er nærmeste nabo med dem, og jeg vet nå ikke hvordan jeg skal takle dette. Jeg vil ikke at mine barn skal leke med deres barn. Og det har hun moren kommentert før, at ungene leker ikke sammen, det synes hun er synd siden vi bor så nærmt og ungene er nesten på samme alder. Men jeg vil ikke at barna mine skal være der, rett og slett fordi jeg liker ikke disse folka, de har en fortid begge to og jeg vil helst holde meg langt unna. Men det er ikke enkelt pga vi er naboer... Nå er jeg kanksje litt paranoid, men jeg er redd de vil melde meg til bv pga jeg lar ikke ungene mine leke ute i området hvor hennes barn er. Vi holder oss som regel for oss selv, enten på terrassen eller i hagen. Så jeg stoler ikke på de og mistenker de for hver minste ting. De er ganske alene, ingen besøker de eller noe sånt, så kanskje de blir skikkelig såret pga det at jeg er «så streng» med å ikke la barna mine leke med hennes barn. Men jeg vil ikke, og det er av en grunn! 

Så nå går jeg nesten og venter på en bekymringsmelding i postkassa. Aner ikke hva hun kan si om oss som foreldre, hva hun kan ramse opp. Bare for å ødelgge for oss. Men vi får jo aldri vite om det er dem som har sendt meldingen dersom de melder anonymt. Det er nesten så jeg håper bv sjekker også de som melder. Dessuten har de også vært inne i bv selv. Noen råd? Flytte?

Anonymkode: 93ba1...a89

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må bare si det at jeg liker ikke naboen min. Jeg er skeptisk til de som mennesker, foreldre osv. De har tidligere blitt meldt til bv også. Det forstår jeg veldig godt for å si det sånn. Det går mye rykter om de to, men vi er nærmeste nabo med dem, og jeg vet nå ikke hvordan jeg skal takle dette. Jeg vil ikke at mine barn skal leke med deres barn. Og det har hun moren kommentert før, at ungene leker ikke sammen, det synes hun er synd siden vi bor så nærmt og ungene er nesten på samme alder. Men jeg vil ikke at barna mine skal være der, rett og slett fordi jeg liker ikke disse folka, de har en fortid begge to og jeg vil helst holde meg langt unna. Men det er ikke enkelt pga vi er naboer... Nå er jeg kanksje litt paranoid, men jeg er redd de vil melde meg til bv pga jeg lar ikke ungene mine leke ute i området hvor hennes barn er. Vi holder oss som regel for oss selv, enten på terrassen eller i hagen. Så jeg stoler ikke på de og mistenker de for hver minste ting. De er ganske alene, ingen besøker de eller noe sånt, så kanskje de blir skikkelig såret pga det at jeg er «så streng» med å ikke la barna mine leke med hennes barn. Men jeg vil ikke, og det er av en grunn! 

Så nå går jeg nesten og venter på en bekymringsmelding i postkassa. Aner ikke hva hun kan si om oss som foreldre, hva hun kan ramse opp. Bare for å ødelgge for oss. Men vi får jo aldri vite om det er dem som har sendt meldingen dersom de melder anonymt. Det er nesten så jeg håper bv sjekker også de som melder. Dessuten har de også vært inne i bv selv. Noen råd? Flytte?

Har de gjort noe som du kjenner til førstehånds? Eller er alt basert på rykter?

Og tenker du at barna deres er farlige for dine barn? I og med at du ikke lar dem leke sammen i fellesarealet? 

Anonymkode: ffdcb...e93

Skrevet

Tenker at du gjør det riktige med å holde dine barn unna. Jeg hadde gjort det samme. 

Anonymkode: 4c33d...04d

Skrevet

Høres ikke ut som om hun faktisk har gjort noe galt, men at du likevel stempler dem som forferdelige mennesker. Du kan ikke basere ditt inntrykk av andre, kun på rykter. 

Og hvis barna vil leke sammen, hva så? Hva vil skje, mener du? Vil barnet ditt bli slått, misbrukt eller kidnappet? Antakeligvis ikke. Så hva er du så redd for? At det ikke skal være hyggelig nok? Koselig nok? At dine små prinser og prinsesser vil, i et øyeblikk av livet, føle noe annet enn glede og lykke? Barn kan fint leke, selv om foreldrene ikke er av samme ulla. Du liker dem ikke. Neivel. Det får være din sak. Men hvis det eneste argumentet du har er «Jeg har hørt at», så må du ta deg sammen. La barna leke! Ungen din er ikke i fare!

Anonymkode: f2de9...e64

Skrevet

Du høres fryktelig mistenksom og paranoid ut, hi.

Og du høres i tillegg dømmende og sladrete ut, du tror på rykter og ikke egen erfaring.  Inviter heller barna til deg, så kan du selv passe på. Dine barn trenger nemlig også venner og nettverk,  dessuten er det godt å lære seg empati og smidighet,  og også er det sunt å se at ikke alle har det som en selv.

Anonymkode: 46a4c...636

Skrevet

Helt ærlig aå har du og dine barn nå en god mulighet til å vise disse barna hvordan et hjem og en barndom faktisk skal være. Istedet holder du dine barn unna og straffer disse barna for deres foreldres mulige synder. Syns du kunne løst dette bedre. 

Skrevet

Det er ikke bare rykter. Vi vet litt om noen hendelser. Men det vil jeg ikke nevne her. Men ja, helt oppegående er de nok ikke. Og det er det som plager meg. Men kanskje dere har rett, jeg burde la mine barn leke med hennes. Også er jeg litt skeptisk fordi bv har vært involvert, så alt på stell er det nok ikke i det huset... 

Skrevet

Håper du blir meldt så paranoid og kontrollsyk du er. La barna leke fritt i gata å velge venner selv. Det du driver med nå er overhodet ikke sunt i forhold til barna dine. 

Anonymkode: cae39...0cc

Skrevet
33 minutes ago, Anonym bruker said:

Er folk så redd for barnevernet i våre dager??? Det er jo helt sykt.

Skrevet

jeg tenker at på sikt er ikke dette gjennomførbart uansett.. ungene blir eldre og du kan ikke detaljstyre hva de driver med.

dessuten er jo ikke barna skyld i noe foreldrene eventuelt har gjort..

Jeg ville ha latt barna leke sammen, men lagt det opp slik at de i all hovedsak leker hjemme hos dere.

Anonymkode: 4c08f...daa

Skrevet

Du virker jo helt paranoid? 

Det er et par familier jeg ikke lar mine barn overnatte hos, pga tidligere rusproblematikk osv, men jeg kan jo ikke velge venner for barna mine. 

Det er faktisk litt vanskelig når barna kommer opp i en viss alder, for da lurer de på hvorfor "Juliane" får være her så mye hun vil, og også overnatte, men de får ikke overnatte hos Juliane... Men det får man bare ta, "Juliane" er en kjempesøt jente selv om moren er narkoman og faren ganske tvilsom 

Anonymkode: 6fd29...7cd

Skrevet
2 minutter siden, graa skrev:

Er folk så redd for barnevernet i våre dager??? Det er jo helt sykt.

Jeg har ikke sagt at jeg er redd barnevernet. Det er jeg overhode ikke, men vil jo ikke ha noen falske meldinger på meg som mor. Det skjønner vel du også?

Skrevet

Ok, takk for svar dere. Jeg skal vurdere dette på nytt. Ungene virker kjempegreie de, men foreldrene er veldig tvilsomme. Og det må være en grunn til at bv har vært inne i bilde. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, takk for svar dere. Jeg skal vurdere dette på nytt. Ungene virker kjempegreie de, men foreldrene er veldig tvilsomme. Og det må være en grunn til at bv har vært inne i bilde. 

eller så har noen sendt inn falske bekymringsmeldinger?? du vet.. slike du er redd for..

Skrevet
1 minutt siden, Puppen og lillemor skrev:

eller så har noen sendt inn falske bekymringsmeldinger?? du vet.. slike du er redd for..

Men det skjer jo? Ja, det kan godt hende, men ut i fra det vi vet om de så forundrer det meg ikke dersom det var/er reel grunn til bekymring.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg er redd barnevernet. Det er jeg overhode ikke, men vil jo ikke ha noen falske meldinger på meg som mor. Det skjønner vel du også?

Det er denne redselen din som gjør at jeg stiller spørsmål om du er helt i vater. For meg virker du paranoid, og dermed vurderer jeg også dine tanker om denne familien som paranoid.

Anonymkode: cd93b...6de

Skrevet

Dette høres rimelig sykt ut. Da jeg vokste opp var jeg veldig nær venn med to barn som slet veldig hjemme. Var også mye hjemme hos dem. Alkoholiserte, psykisk syke foreldre, foreldre som aldri var hjemme og ungene styrte det meste selv. Kosthold, helse og alt var bare glemt. Jeg har ikke tatt skade av dette. Tvert imot lærte jeg om hvordan ulike mennesker har det. Jeg kom fra et ressurssterkt hjem og visste hvordan det skulle være. Ofte tok jeg med barna hjem til meg. Heldigvis avviste ikke mine foreldre disse barna selv om de var veldig klar over situasjonen. Heldigvis fikk jeg ingen regler for hvem jeg kunne omgås. 

Anonymkode: cf2b0...143

Skrevet

Det er jo nettopp slike barn du skal la komme på besøk til dere og la barna dine leke med. Hvis det stemmer at foreldrene ikke er helt gode vil jo du kunne være en viktig voksenperson i disse barnas liv! Du kan invitere de til dere og ta de med ut på ting. Dine barn trenger ikke leke hos dem. 

Jeg fungerer selv som en slags ekstramamma for en venn av mine barn. Han er med oss på hytta, ferier og er hos oss masse! Han mistet moren sin og har en eldre far som ikke er helt tilstede. (Jobber mye og treffer mange damer) Det er ingen barnevernssak, men jeg ser jo at gutten trenger oppmerksomhet og omsorg. Jeg sier også til han at han alltid kan ringe meg når det er noe. Jeg passer på å gi han klemmer og omsorg. Jeg spør han alltid hvordan ting går på skolen og hjemme. Jeg er alenemor selv, og blitt oppriktig glad i denne gutten! Han er alltid velkommen til oss og har blitt en del av familien. Det er viktig at vi voksne ser og stiller opp for de barna som kanskje ikke får alt de trenger hjemmefra. 

Anonymkode: f3893...41d

Skrevet

Hvor gamle er barna dine? 

Det nytter ikke å detaljstyre barna sånn, de blir eldre, de danner egne vennskap og de lærer på veien. Om du skal ha kontroll hele tiden kommer de til å trekke seg vekk fra deg, eller bli like paranoid som deg. 

Støtt barna dine, vær en trygg base, men la de fyke ut i verden og gjøre sine egne erfaringer

Anonymkode: 6fd29...7cd

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres fullstendig paranoid ut.

Hva har naboungene gjort galt, siden du straffer og stempler de, bortsett fra å bli født av foreldre som tydelig ikke er så gode foreldre? Vær raus, det er ikke ungene sin skyld at foreldrene er som de er.

Anonymkode: 08cc5...2cd

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene virker kjempegreie, og du har ikke noe konkret på foreldrene. Så kutt ut! La de leke og slutt å vær så hønemor

Anonymkode: f2de9...e64

Skrevet

Det er foreldrene du ikke liker, ikke ungene. Jeg hadde ALDRI sendt mine barn hjem til folk jeg er utrygg på, men deres barn hadde alltid vært hjertelig velkomne til oss så lenge de kommer uten foreldrene på slep. 

Jeg synes du er slem som straffer uskyldige barn på den måten, og tenker at siden du er såååå paranoid så burde kanskje bv ta en titt på dere. Du virker særdeles ustabil. 

Anonymkode: cee52...f7e

Skrevet

Det høres fryktelig spesifikt ut å være redd for å bli meldt til barnevernet fordi barna ikke leker sammen. Her har du konstruert deg en laaaang fantasirekke basert på masse rare antagelser. 

Anonymkode: bca09...7fb

Skrevet

Du får utrolig mange rare svar. Ikke uventet på DIB. 

Hvis naboene er tvilsomme ville ikke jeg sendt mine barn dit. Men dersom ungene er greie kunne de fått komme til oss og leke. 

Anonymkode: 25364...e05

Skrevet

Må du sende barna dit? Kan de ikke leke ute eller inne hos dere? 

Anonymkode: 15919...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...