Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #51 Skrevet 29. juli 2018 veldig tidlig synes jeg, var ikke nærheten av klar selv. Anonymkode: d0483...bf9
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #52 Skrevet 29. juli 2018 På 25.7.2018 den 13.58, Anonym bruker skrev: Fikk barn selv da jeg var 19, nesten 20 og helt ærlig er det noe av det dummeste jeg har gjort. Naiv, blåøyd og trygg gikk jeg inn i rollen og endte som alenemor i en alder av 23. Min beste venninne fikk barn like etter meg, i samme alder og de er fortsatt sammen og har 3 barn. Men ingen av barna er spesielt smarte og det tok lang til før jeg skjønte at mitt barn trengte stimuli på flere plan enn «kos og klem». Det finnes en perfekt alder for å få barn fysisk og psykisk. Den fysiske er vel 20-25 og den psykiske kommer helt an på person. Jeg vil tro, i dagens samfunn at man må seile mange båter før man finner den perfekte og da er man sikkert over 30. Vil tro beste alder å få barn psykisk er 30-40. Men hva vet jeg, jeg fikk alle mine barn før jeg var 30😂 Anonymkode: d9acd...2b7 Er så uenig. Dette er fra menneske til menneske. Jeg fikk barn når jeg var 20. Andre når jeg var 23, tredje når jeg var 26 og fjerde når jeg var 29. Alle med samme med mann. Vi er gift, Og har det veldig bra sammen. Alle våre barn er utrolig flinke på skole, og de har blitt hele veien fulgt opp tett. De har alle sluttet med bleie når de var 2 år både natt og dag. De har et velutviklet språk helt fra de var veldig små. Gode rutiner fra dag 1, og fordelen med at jeg var så ung når de første kom var energien man har, og ikke minst tålmodigheten. Den blir svekket med årene. Jeg er glad jeg levde livet til jeg fikk barn, men fokuset mitt etter barn har kun vært positivt. Jeg har ikke høy utdannelse, men jeg har en veldig godt betalt jobb i et stort firma. Jeg bygde meg opp ved hjelp av kontakter, og hardt arbeid, og kan nå stolt si at jeg har lykkes både i familielivet, og fått en godt betalt jobb som jeg trives i. Jeg har drevet store selskaper, og jeg trener til og med 5 dager i uken. Jeg ville ikke ha hatt livet noe annerledes ☺️ Men når det er sagt så har vi også en stor familie som stille opp for hverandre. Anonymkode: 95698...25f
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #53 Skrevet 29. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Er så uenig. Dette er fra menneske til menneske. Jeg fikk barn når jeg var 20. Andre når jeg var 23, tredje når jeg var 26 og fjerde når jeg var 29. Alle med samme med mann. Vi er gift, Og har det veldig bra sammen. Alle våre barn er utrolig flinke på skole, og de har blitt hele veien fulgt opp tett. De har alle sluttet med bleie når de var 2 år både natt og dag. De har et velutviklet språk helt fra de var veldig små. Gode rutiner fra dag 1, og fordelen med at jeg var så ung når de første kom var energien man har, og ikke minst tålmodigheten. Den blir svekket med årene. Jeg er glad jeg levde livet til jeg fikk barn, men fokuset mitt etter barn har kun vært positivt. Jeg har ikke høy utdannelse, men jeg har en veldig godt betalt jobb i et stort firma. Jeg bygde meg opp ved hjelp av kontakter, og hardt arbeid, og kan nå stolt si at jeg har lykkes både i familielivet, og fått en godt betalt jobb som jeg trives i. Jeg har drevet store selskaper, og jeg trener til og med 5 dager i uken. Jeg ville ikke ha hatt livet noe annerledes ☺️ Men når det er sagt så har vi også en stor familie som stille opp for hverandre. Anonymkode: 95698...25f At du har «drevet store selskap» tror jeg ikke på. Anonymkode: 69789...bc5
Anarkali Skrevet 29. juli 2018 #54 Skrevet 29. juli 2018 På 25.7.2018 den 13.40, Anonym bruker skrev: Hei, jeg er nå snart i 3. trimester er selv 19 år, blir 20 før barnet kommer. Jeg vil virkelig vite hva folk mener om det å få barn i en ung alder og hva dere mener er den "perfekte alderen". Jeg kommer ikke til å bli fornærmet over deres meninger, men lurer rett og slett på hva folk tenker rundt tema! spent på svar! Husk: helt ærlige meninger! Jeg blir ikke fornærmet, håper ingen andre blir det heller! Anonymkode: 237a9...7bd Jeg fikk barn rett før jeg ble 20 og jeg hadde nok vært en bedre og moden mamma om jeg hadde ventet fem år. Man kan være moden på mange måter til å være 19-20 men det er ikke det samme som å være voksen nok. Man er sånn i utvikling selv i den alderen så mentalt tenker jeg at fra 25 + er en bedre alder å få barn på og håper at mine barn hvertfall er såpass. Når det er sagt vet jeg om flere på rundt 20 som har fått barn som er gode mødre, jeg bare tror de fleste av også hadde vært enda bedre om vi hadde vært eldre.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2018 #55 Skrevet 29. juli 2018 Jeg fikk selv barn da jeg var 19 år, og jeg kan med hånden på hjertet si at det gikk svært bra. Barnefar og jeg gikk ifra hverandre under graviditeten, så jeg ble alenemor. Nå, seks år senere, er jeg utdannet økonom med fast jobb, jeg er sammen med barnefar igjen (og har vært det de siste tre årene) og vi venter barn nr. to. Anonymkode: 736cd...a5b
skjotta Skrevet 29. juli 2018 #56 Skrevet 29. juli 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Er så uenig. Dette er fra menneske til menneske. Jeg fikk barn når jeg var 20. Andre når jeg var 23, tredje når jeg var 26 og fjerde når jeg var 29. Alle med samme med mann. Vi er gift, Og har det veldig bra sammen. Alle våre barn er utrolig flinke på skole, og de har blitt hele veien fulgt opp tett. De har alle sluttet med bleie når de var 2 år både natt og dag. De har et velutviklet språk helt fra de var veldig små. Gode rutiner fra dag 1, og fordelen med at jeg var så ung når de første kom var energien man har, og ikke minst tålmodigheten. Den blir svekket med årene. Jeg er glad jeg levde livet til jeg fikk barn, men fokuset mitt etter barn har kun vært positivt. Jeg har ikke høy utdannelse, men jeg har en veldig godt betalt jobb i et stort firma. Jeg bygde meg opp ved hjelp av kontakter, og hardt arbeid, og kan nå stolt si at jeg har lykkes både i familielivet, og fått en godt betalt jobb som jeg trives i. Jeg har drevet store selskaper, og jeg trener til og med 5 dager i uken. Jeg ville ikke ha hatt livet noe annerledes ☺️ Men når det er sagt så har vi også en stor familie som stille opp for hverandre. Anonymkode: 95698...25f Men da er jo du helt eksepsjonell. Ikke akkurat noe man kan basere rådgivning på. Det blir som å si at siden Røkke droppet it av skolen kommer alle dropouts til å gjøre det strålende!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #57 Skrevet 30. juli 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: At du har «drevet store selskap» tror jeg ikke på. Anonymkode: 69789...bc5 Vel godt jeg ikke skal bevise noe for deg her inn 👍 Og hvorfor juge på en anonymtråd. Her kan man i hvertfall være ærlig 🤔 Anonymkode: 95698...25f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #58 Skrevet 30. juli 2018 På 26.7.2018 den 14.53, Anonym bruker skrev: Hjernen er ikke engang ferdigvokst så det sier seg selv at å få barn når man knapt nok er voksen ikke er en god idé Anonymkode: 4295a...14b Men trenger egentlig en hjerne å bli ferdig vokst for å bli en god mor? Når jeg ser tilbake så har jeg tatt riktige og modne avgjørelser for mine barn, uavhengig av denne «forskningen». Det finnes forskjellige mennesker. Ser at alderen øker og øker for når man bestemmer seg for å få barn, og jeg synes ikke det er greit heller. Må si jeg hadde mye mer energi i 20 årene til å leke, og ikke minst tålmodighet. Ser så mange stressa foreldre der ute, og jobb står fortsatt først på deres prioriteringsliste. Går rundt med mobilen i øra, mens barna løper rundt å leker. Hysjer og blir helt stressa om barna gjør noe som forstyrrer. Nei kroppen og hodet har bedre av barn i 20 årene👍 Jeg har jobbet meg oppover, og motivasjonen var desto større når barna mine kom til å være et godt forbilde, og ikke minst kunne gi de det de trenger økonomisk. Dagene mine gikk ikke til fest, men andre ting som betyr mer. Jeg er glad for det livet jeg ble tildelt fordi om det innebar at jeg ble mor i tidlig alder. Var alltid fast bestemt på å bevise for andre at jeg kan også oppdra fantastiske, smarte og sosiale barn uavhengig av at barna kom til verden av en ung mor. Det kan ingen ta fra meg 👍 Anonymkode: 95698...25f
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2018 #59 Skrevet 30. juli 2018 4 timer siden, skjotta skrev: Men da er jo du helt eksepsjonell. Ikke akkurat noe man kan basere rådgivning på. Det blir som å si at siden Røkke droppet it av skolen kommer alle dropouts til å gjøre det strålende! Men jeg snakker kun for meg selv. Jeg har et stort kontaktnett, og jeg har brukt det for alt det er verdt, men selvfølgelig hodet må være innstilt på dette like mye. Jeg har stort hus, fin bil, samme mann etter alle de årene, og 4 flotte barn. Har en god jobb, og god økonomi. Har jobbet hardt for å nå der jeg er, og vil ikke se på meg selv som eksepsjonell. Har man det i seg så kan vi alle nå dit. Jeg oppfordrer dog ikke at man prioriterer bort studier, men at det fortsatt er håp for de som ikke hadde mulighet til det mener jeg det er. Veldig ofte teller arbeidserfaring like mye inn. Kan kompensere for mangel på studier så jeg har bygget meg sakte, men sikkert opp, og er stolt av hvor jeg er i dag. Ikke minst at jeg også ikke prioriterte bort det å få barn fordi karriere stod høyest. Barna mine er gode og trygge barn som gjør det godt 👍 Anonymkode: 95698...25f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå