Gå til innhold

Voksne som menneskeliggjør hunder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo trist! :( De savner noen i livet sitt og erstatter de med en hund eller annet dyr. Det gjør de lykkelige, la de holde på uten at du skal ødelegge det med meningene dine om det!

Anonymkode: 0c7df...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det her hadde engasjert flere ser jeg.

Mulig problemet ligger hos meg, men jeg føler virkelig at jeg har vist raushet. Hunden kan ikke ligge rett ned på bakken, så vi legger ut dyner når de har vært her. Den får egen skål med lørdagsgodt, som da er snacks som mennesker ville spist. 

For meg er det bare virkelig vanskelig å kommunisere med mennesker som sitter og snakker om dyr som om de er mennesker. På samme måte som andre bisarre fenomen. 

Jeg strever med å ta de seriøst rett og slett. Jeg henvender meg ikke like mye til min venninne lenger for råd etc, da jeg setter spørsmålstegn ved dømmekraften. Det er trist. 

Jeg snakker ikke om mine barn til det kjedsommelige, eg ønsker heller å snakke om voksne og spennende saker som opptar oss. Men, jeg ser de andre også blir ubekvemme når hundesnakket starter, det er veldig tydelige tegn som hun absolutt ikke ser selv. Folk begynner å ta opp tlf og mennesker som ikke har møtt de før tror de snakker om et menneske og et par har brast ut i latter og forbauselse når de innser at det er snakk om en hund. 

Ble langt dette, men jeg føler ikke at jeg ikke forsøker, vi tilrettelegger og hører, men det blir bare verre.

Den får åpne en presang på morgen julaften og har egen julekalender, det har virkelig gått langt.

Anonymkode: 9e550...086

Litt ekstremt tenker jeg. Vet flere som snakker om hunden som om det var barnet deres.men det er gjerne de som er hjemmeværende av forskjellige grunner. Der hunden er det selskapet de har. Da blir det litt naturlig å snakke mye om den siden det er hunden dagene går til. Men det finnes da grenser! Jeg ville ikke lagt fram dyner når de er på besøk. Jeg ville spurt på en fin måte om vi ikke kan snakke om noe annet om jeg ble lei av humdesnakk. Kanskje nevnt at det er litt drøyt å behandle hunden akkurat som om det var et barn. Skjønner godt at du begynner å tvile litt på dømmekraft osv. Da det ikke er heeeelt normalt. Litt vanskelig. Men jeg hadde sagt i fra at i mitt hus er hunden en hund og at den ikke vil få behandling som noe annet. Det har du vertfall rett til å gjøre! Prøv å si ifra på en hyggelig måte at du blir litt lei? Det gjelder jo det samme om noen snakker om barna heeele tiden,små ting som er totalt uintressant for andre. Det har jeg sagt i fra om flere ganger. Men da spurt om vi ikke skal snakke om voksne ting når vi er sammen som voksne :) det ender jo med at folk ikke har intresse av å møte de om det ikke gir de noe siden det kunn er hunden som gjelder.  

Anonymkode: 396d3...1fb

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er mer glad i dyr enn andres barn, og syns det er mer interessant å høre om røveriene til naboens katt, enn at fjokken har gått på potte... 

Anonymkode: 7fd21...804

Og det er vel der jeg begynner å mene at det rabler.

Anonymkode: 01788...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...