Gå til innhold

Voksne som menneskeliggjør hunder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker jeg synes det er vanskelig å forholde meg til. 

De behandler hunden som en av oss, skriver navnet til hunden på alle kort, hunden går i barnehage som de sier, de snakker om hunden som andre snakker om barna sine. Dette er et par i tidlig 40 årene som aldri fikk barn, så forklaringen ligger nok der. 

En hund er et dyr, ikke et menneske. Det finnes knapt noe mer intetsigende enn å høre om en hund og denne hunden. Det er så mye sykt at jeg beggyner å få problemer med å forholde meg til disse.

Anonymkode: 9e550...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merker jeg synes det er vanskelig å forholde meg til. 

De behandler hunden som en av oss, skriver navnet til hunden på alle kort, hunden går i barnehage som de sier, de snakker om hunden som andre snakker om barna sine. Dette er et par i tidlig 40 årene som aldri fikk barn, så forklaringen ligger nok der. 

En hund er et dyr, ikke et menneske. Det finnes knapt noe mer intetsigende enn å høre om en hund og denne hunden. Det er så mye sykt at jeg beggyner å få problemer med å forholde meg til disse.

Jeg er hjertens enig med deg! 

Anonymkode: 178e2...458

Skrevet

Har det på samme måte med sånne. Det er hinsides fjollete.

Anonymkode: 01788...373

Skrevet

Jeg ser på det som humor. Like uinteressant som å høre om andres barn sine helt normale milepæler og aktiviteter.

Anonymkode: a3144...b15

Skrevet

En venninne er litt slik, hun er ufrivillig barnløs. Mannen forlot henne fordi han var utro og hun var gravid. Redningen hennes ble en hund, bokstavelig talt. Hun var så langt nede at jeg var redd for henne. Jeg synes det er greit at hunden er barnet hennes, jeg synes hun skal få lov å snakke om hunden. Jeg synes helt ærlig andres hunder OG barn er drit kjedelig å høre om. 

Uansett, denne hunden du snakker om har sikkert et flott liv, og DET gleder meg. Dyr skal ha det bra. 

Så synes jeg man kan være litt rause med hverandre jeg. La de holde på, og kutter du de ut pga dette så tenker jeg de har det bedre uten deg. 

Anonymkode: b4853...a39

Skrevet

Hund i barnehage? Hæ?

Anonymkode: 5d1c4...4c3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

La de holde på, og kutter du de ut pga dette så tenker jeg de har det bedre uten deg. 

De har det bedre uten mennesker som venner fordi de kan erstatte det med hunden? Du er jo akkurat like knäpp i skallen som dem, ser jeg 😂

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har det bedre uten mennesker som venner fordi de kan erstatte det med hunden? Du er jo akkurat like knäpp i skallen som dem, ser jeg 😂

Om man blir kuttet ut av noen fordi man er en skrullete hundeeier så er ikke vennskapet mye verdt nei. 

Mulig jeg er knapp i skallen, du er umoden og ufin. Vi får se hvem som ler sist. 

Skrevet

Hvorfor plager det deg? Det er ikke hverken mer eller mindre interessant å høre om andres hunder enn om andres barn spør du meg. Synes det er interessant å vite hvorfor det påvirker deg på en så negativ måte at du sliter med å forholde deg til det. Kan du ikke bare jatte med og lukke ørene litt når de snakker om hunden sin da? 

Anonymkode: bcbc4...e91

Skrevet

Hund går til hodet på enkelte. Helt sykt.

Anonymkode: 36173...607

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor plager det deg? Det er ikke hverken mer eller mindre interessant å høre om andres hunder enn om andres barn spør du meg. Synes det er interessant å vite hvorfor det påvirker deg på en så negativ måte at du sliter med å forholde deg til det. Kan du ikke bare jatte med og lukke ørene litt når de snakker om hunden sin da? 

Mine problemer med det hele ligger nok i at det blir så fordummende og merkelig at det er vanskelig å ta de seriøst på andre ting også.

Disse mekanismene som gradvis har utvisket skillet mellom menneske og dyr hos disse, det skremmer meg.

De kaller hunden for datteren dems. Den ligger mellom de i sengen med egen dyne og pute. Den går i barnehage, den har eget rom etc. Det er skremmende for meg ihvertfall, grensen til sykt.

Skrevet

Har en slik svoger, han kaller hunden "pappas jente" ;)

Men han er ufør, og hunden er jo grunnen hans til å stå opp om morgenen, grunnen til å sykle ut i lysløypa osv osv. Jeg tenker med skrekk og gru på den dagen den hunden ikke er mer, for hva har denne mannen i livet sitt da?

Jeg har ikke hund i det hele tatt, men likevel skjønner jeg godt at for noen blir dyret/dyrene de har grunnen til at de lever, de får så stor plass i livet deres fordi de har tomrom å fylle. Jeg lar meg ikke provosere av det altså....

Anonymkode: 7e2dc...60a

Skrevet

Jeg gikk hjem fra jobb en dag og så en kvinne legge noe i en slik sykkelvogn som man har bakpå sykkelen. Hun begynte å sykle ned veien til huset,  stoppet,  mannen sto i døra og vinket og slengte slengkyss til ja, hunden som satt i sykkelvognern.Da tenkte jeg at det var noen som tok det litt for langt! 

Anonymkode: b028c...e1f

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hunder er noe helt annet enn barn. Det er greit å sette barna sine foran alt annet, men det er latterlig når folk setter hunden foran alt annet. Og latterlige og fjollete folk er det ikke interessant å være venn med.

Skrevet

Syns dette var trist! Kan ikke de få lov å være glad i hunden sin, selv om det høres i overkant voldsomt ut? De har tydeligvis mye glede i det og det gir dem en god ting, og hunden har det vel helt supert også, er det fælt?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hunder er noe helt annet enn barn. Det er greit å sette barna sine foran alt annet, men det er latterlig når folk setter hunden foran alt annet. Og latterlige og fjollete folk er det ikke interessant å være venn med.

Da er det bare å kutte de ut da, dersom man har så store problemer med noe ved vennene sine så er man vel ikke kompatible som venner heller? Folk må få leve livene sine som de ønsker selv, tenker jeg. Og her virker det kanskje som om de ikke har kunnet få barn og derfor øser ut sin kjærlighet og omsorg over hunden. Synes man det blir for sært er det selvsagt helt frivillig å omgås dem. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da er det bare å kutte de ut da, dersom man har så store problemer med noe ved vennene sine så er man vel ikke kompatible som venner heller? Folk må få leve livene sine som de ønsker selv, tenker jeg. Og her virker det kanskje som om de ikke har kunnet få barn og derfor øser ut sin kjærlighet og omsorg over hunden. Synes man det blir for sært er det selvsagt helt frivillig å omgås dem. 

Ja, jeg kutter ut folk dersom de menneskeliggjøre dyr. 

Skrevet

I motsetning til mennesker som deg, dømmer ikke dyr.

Anonymkode: 971fe...1b8

Skrevet

I motsetning til mennesker som deg, dømmer ikke dyr.

Nei, for de er dyr. De har ikke hjernekapasitet til å dømme.

Skrevet

Min søster og hennes datter er sånn, datteren er godt voksen. Men har katter, og da er jo søsteren min bestemor, og de prater jo om disse kattene mer enn andre gjør om barn, og Facebook er full av bilder av disse barnebarna, og hjerter. Jeg blir sprø, over hvor mye de prater om disse kattene. Selv er jeg helt alene med 2 barn, og sliter med mye sykdom, og passe mine barn har aldri min søster gjort, selv om jeg har spurt flere ganger, fått nei selv ved sykehus innleggelse osv. Jeg passet hennes barn masse.

Anonymkode: 25e3d...9de

Skrevet

Nei, for de er dyr. De har ikke hjernekapasitet til å dømme.

Nå har jeg da aldri! Dyr ser forbi utseende, rett inn på personligheten. De kan skille en indre styggdom som deg fra vanlige mennesker, lett!

Skrevet

Nå har jeg da aldri! Dyr ser forbi utseende, rett inn på personligheten. De kan skille en indre styggdom som deg fra vanlige mennesker, lett!

Eh, nei. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om man blir kuttet ut av noen fordi man er en skrullete hundeeier så er ikke vennskapet mye verdt nei. 

Mulig jeg er knapp i skallen, du er umoden og ufin. Vi får se hvem som ler sist. 

Mine venner har i alle fall kun to bein. Og slik vil det fortsette.

Skrevet

Eh, nei. 

Det kan neppe du vite. Tviler på at du noengang har eid et dyr. Hat!

Skrevet

Det kan neppe du vite. Tviler på at du noengang har eid et dyr. Hat!

For du har eid et dyr, og har hatt såpass telepatisk kontakt med det dyret at du vet hva det "ser" i mennesker...? 

Hvor innbilsk kan man bli? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...