Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #26 Skrevet 20. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Merker jeg synes det er vanskelig å forholde meg til. De behandler hunden som en av oss, skriver navnet til hunden på alle kort, hunden går i barnehage som de sier, de snakker om hunden som andre snakker om barna sine. Dette er et par i tidlig 40 årene som aldri fikk barn, så forklaringen ligger nok der. En hund er et dyr, ikke et menneske. Det finnes knapt noe mer intetsigende enn å høre om en hund og denne hunden. Det er så mye sykt at jeg beggyner å få problemer med å forholde meg til disse. Anonymkode: 9e550...086 Jeg skal vedde for at de er like lei av dine og andres oppdateringer om ungene sine Anonymkode: 53de3...216
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #27 Skrevet 20. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det kan neppe du vite. Tviler på at du noengang har eid et dyr. Hat! Anonymkode: 971fe...1b8 Jo, det vet jeg. Jeg vet nemlig hva som skiller den menneskelige hjernen fra andre pattedyrs hjerner. Dyr er dyr, og de har ikke hjernekapasitet til å tenke og føle som mennesker. Skal ikke prøve å forklare dette nærmere for deg, for jeg tror ikke din hjernekapasitet er helt på topp heller. Men for å ta et eksempel du forstår: Hvis dyr ser rett inn i personligheter, hvordan forklarer du at f.eks. narkobaroner har supertrofaste hunder som river andre mennesker i filler på kommando? Fattige mennesker, livredde mennesker? Det er fordi hunder er dyr, de knytter seg til en leder, og de gjør det som gavner dem. Du tror hunden din bryr seg om deg, men i virkeligheten bryr den seg om det du kan gi den av goder. Anonymkode: 178e2...458
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #28 Skrevet 20. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jo, det vet jeg. Jeg vet nemlig hva som skiller den menneskelige hjernen fra andre pattedyrs hjerner. Dyr er dyr, og de har ikke hjernekapasitet til å tenke og føle som mennesker. Skal ikke prøve å forklare dette nærmere for deg, for jeg tror ikke din hjernekapasitet er helt på topp heller. Men for å ta et eksempel du forstår: Hvis dyr ser rett inn i personligheter, hvordan forklarer du at f.eks. narkobaroner har supertrofaste hunder som river andre mennesker i filler på kommando? Fattige mennesker, livredde mennesker? Det er fordi hunder er dyr, de knytter seg til en leder, og de gjør det som gavner dem. Du tror hunden din bryr seg om deg, men i virkeligheten bryr den seg om det du kan gi den av goder. Anonymkode: 178e2...458 Løgn. Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Alle dyr kan elske om de så velger, inkludert mennesker (overraskende nok). Kjærlighet ligger i sjelen, ikke "hjernekapasiteten" (om det i det hele tatt er noe slikt). De hundene du snakker om hjelper sikkert bare eierne fordi de ser hvem de er på innsiden, bak den menneskelige korrupsjonen. Anonymkode: 971fe...1b8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #29 Skrevet 20. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Løgn. Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Alle dyr kan elske om de så velger, inkludert mennesker (overraskende nok). Kjærlighet ligger i sjelen, ikke "hjernekapasiteten" (om det i det hele tatt er noe slikt). De hundene du snakker om hjelper sikkert bare eierne fordi de ser hvem de er på innsiden, bak den menneskelige korrupsjonen. Anonymkode: 971fe...1b8 Nei. Hunden din driter i deg. Du er et middel for den, du gir flokkfølelse, trygghet og mat. Lev med det. Anonymkode: 178e2...458
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #30 Skrevet 20. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Løgn. Du aner åpenbart ikke hva du snakker om. Alle dyr kan elske om de så velger, inkludert mennesker (overraskende nok). Kjærlighet ligger i sjelen, ikke "hjernekapasiteten" (om det i det hele tatt er noe slikt). De hundene du snakker om hjelper sikkert bare eierne fordi de ser hvem de er på innsiden, bak den menneskelige korrupsjonen. Anonymkode: 971fe...1b8 I sjelen, faktisk. Anonymkode: 01788...373
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #31 Skrevet 20. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hunden din driter i deg. Du er et middel for den, du gir flokkfølelse, trygghet og mat. Lev med det. Anonymkode: 178e2...458 Som jeg sa, ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 971fe...1b8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #32 Skrevet 20. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Som jeg sa, ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 971fe...1b8 Du, det der var sikkert godt å få sagt, men det er ikke et argument! 😂 Anonymkode: 01788...373
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #33 Skrevet 20. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Som jeg sa, ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 971fe...1b8 Oi oi, dette var et sårt punkt! Anonymkode: 178e2...458
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #34 Skrevet 20. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du, det der var sikkert godt å få sagt, men det er ikke et argument! 😂 Anonymkode: 01788...373 Trenger ikke noe argument, for jeg vet det er sant. Det er du som må velge å elske eller hate. Anonymkode: 971fe...1b8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #35 Skrevet 20. juli 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger ikke noe argument, for jeg vet det er sant. Det er du som må velge å elske eller hate. Anonymkode: 971fe...1b8 Og hvis jeg ikke syns en hund skal ha eget personnummer, barnehageplass, fulle borgerrettigheter og sove i dobbeltsenga, da har jeg valgt å hate..? 😂 Anonymkode: 01788...373
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #36 Skrevet 20. juli 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan neppe du vite. Tviler på at du noengang har eid et dyr. Hat! Anonymkode: 971fe...1b8 Fnis 🙈😂🙈 Anonymkode: 3964d...7f7
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #37 Skrevet 20. juli 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som jeg sa, ikke snakk om ting du ikke har peiling på. Anonymkode: 971fe...1b8 Men, du svarte jo ikke. Hvorfor velger hunder, som ser rett inn i sjelen, å tjene den onde narkobaronen ved å rive i stykker uskyldige mennesker? Hvorfor ser de ikke narkobaronen svarte sjel og river ham i stykker i stedet for? Anonymkode: 178e2...458
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #38 Skrevet 20. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og hvis jeg ikke syns en hund skal ha eget personnummer, barnehageplass, fulle borgerrettigheter og sove i dobbeltsenga, da har jeg valgt å hate..? 😂 Anonymkode: 01788...373 Hva skal den ha et personnummer til? Den slipper å leve i den onde kapitalismen. Og det er dyremishandling å nekte den tilgang til sengen når du eier den. Anonymkode: 971fe...1b8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #39 Skrevet 20. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men, du svarte jo ikke. Hvorfor velger hunder, som ser rett inn i sjelen, å tjene den onde narkobaronen ved å rive i stykker uskyldige mennesker? Hvorfor ser de ikke narkobaronen svarte sjel og river ham i stykker i stedet for? Anonymkode: 178e2...458 Jeg svarte jo på det, bare les på nytt 🙄 Anonymkode: 971fe...1b8
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #40 Skrevet 20. juli 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg svarte jo på det, bare les på nytt 🙄 Anonymkode: 971fe...1b8 Gjorde det, og da innså jeg at du er et troll. Litt skuffet, men mest lettet. Anonymkode: 178e2...458
Hjertefru Skrevet 20. juli 2018 #41 Skrevet 20. juli 2018 Enig med deg; det er latterlig med folk som behandler hunden som den var babyen deres. En hund skal ha plass ganske langt ned på rangstigen, da har han det best, tror jeg. Hvis det er snakk om barnløse folk tror jeg nok jeg til en viss grad ville sett med overbærende øyne på tulleriet deres. Skader ikke med raushet.,, Og dere som diskuterer om hunder kan se inn i sjela kontra at de driter i eieren; sannheten er vel noe midt i mellom. Nei hunder er dyr og bryr seg nada i om eieren er en skruppelløs narkobaron. Selvfølgelig ikke. Men som oss er de flokkdyr og liker seg sammen med andre individer i et fellesskap der behovene deres blir ivaretatt. De trives best når flokken er samlet og det hersker fred og ro. Min hund er fex veldig beskyttende overfor det yngste barnet, og varsler hvis noen leker tøft med ham.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2018 #42 Skrevet 20. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva skal den ha et personnummer til? Den slipper å leve i den onde kapitalismen. Og det er dyremishandling å nekte den tilgang til sengen når du eier den. Anonymkode: 971fe...1b8 Fantastisk underholdning! Anonymkode: 01788...373
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #44 Skrevet 21. juli 2018 Det her hadde engasjert flere ser jeg. Mulig problemet ligger hos meg, men jeg føler virkelig at jeg har vist raushet. Hunden kan ikke ligge rett ned på bakken, så vi legger ut dyner når de har vært her. Den får egen skål med lørdagsgodt, som da er snacks som mennesker ville spist. For meg er det bare virkelig vanskelig å kommunisere med mennesker som sitter og snakker om dyr som om de er mennesker. På samme måte som andre bisarre fenomen. Jeg strever med å ta de seriøst rett og slett. Jeg henvender meg ikke like mye til min venninne lenger for råd etc, da jeg setter spørsmålstegn ved dømmekraften. Det er trist. Jeg snakker ikke om mine barn til det kjedsommelige, eg ønsker heller å snakke om voksne og spennende saker som opptar oss. Men, jeg ser de andre også blir ubekvemme når hundesnakket starter, det er veldig tydelige tegn som hun absolutt ikke ser selv. Folk begynner å ta opp tlf og mennesker som ikke har møtt de før tror de snakker om et menneske og et par har brast ut i latter og forbauselse når de innser at det er snakk om en hund. Ble langt dette, men jeg føler ikke at jeg ikke forsøker, vi tilrettelegger og hører, men det blir bare verre. Den får åpne en presang på morgen julaften og har egen julekalender, det har virkelig gått langt. Anonymkode: 9e550...086
Polly-Esther Skrevet 21. juli 2018 #45 Skrevet 21. juli 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det her hadde engasjert flere ser jeg. Mulig problemet ligger hos meg, men jeg føler virkelig at jeg har vist raushet. Hunden kan ikke ligge rett ned på bakken, så vi legger ut dyner når de har vært her. Den får egen skål med lørdagsgodt, som da er snacks som mennesker ville spist. For meg er det bare virkelig vanskelig å kommunisere med mennesker som sitter og snakker om dyr som om de er mennesker. På samme måte som andre bisarre fenomen. Jeg strever med å ta de seriøst rett og slett. Jeg henvender meg ikke like mye til min venninne lenger for råd etc, da jeg setter spørsmålstegn ved dømmekraften. Det er trist. Jeg snakker ikke om mine barn til det kjedsommelige, eg ønsker heller å snakke om voksne og spennende saker som opptar oss. Men, jeg ser de andre også blir ubekvemme når hundesnakket starter, det er veldig tydelige tegn som hun absolutt ikke ser selv. Folk begynner å ta opp tlf og mennesker som ikke har møtt de før tror de snakker om et menneske og et par har brast ut i latter og forbauselse når de innser at det er snakk om en hund. Ble langt dette, men jeg føler ikke at jeg ikke forsøker, vi tilrettelegger og hører, men det blir bare verre. Den får åpne en presang på morgen julaften og har egen julekalender, det har virkelig gått langt. Anonymkode: 9e550...086 Dette høres rett og slett ikke friskt ut. Og (veldig på siden), men hunder tåler jo ikke snop? For meg er dette litt som damer som skaffer seg baby-dukker, og behandler dem som faktiske, levende barn. Jeg tror det er sunnere å bearbeide sorgen over å være barnløs, for så å leve livet videre uten barn. Jeg har dog ingen problemer med å forstå at smerten og sorgen over å være barnløs kan være vond å bearbeide. Men det er virkelig helt nødvendig om man ikke skal ende opp som en som tror at hunden gleder seg til jul eller forstår at det er lørdag.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #46 Skrevet 21. juli 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: En venninne er litt slik, hun er ufrivillig barnløs. Mannen forlot henne fordi han var utro og hun var gravid. Redningen hennes ble en hund, bokstavelig talt. Hun var så langt nede at jeg var redd for henne. Jeg synes det er greit at hunden er barnet hennes, jeg synes hun skal få lov å snakke om hunden. Jeg synes helt ærlig andres hunder OG barn er drit kjedelig å høre om. Uansett, denne hunden du snakker om har sikkert et flott liv, og DET gleder meg. Dyr skal ha det bra. Så synes jeg man kan være litt rause med hverandre jeg. La de holde på, og kutter du de ut pga dette så tenker jeg de har det bedre uten deg. Anonymkode: b4853...a39 Vet du, jeg er helt enig Anonymkode: 990aa...839
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #47 Skrevet 21. juli 2018 5 minutter siden, Polly-Esther skrev: Dette høres rett og slett ikke friskt ut. Og (veldig på siden), men hunder tåler jo ikke snop? For meg er dette litt som damer som skaffer seg baby-dukker, og behandler dem som faktiske, levende barn. Jeg tror det er sunnere å bearbeide sorgen over å være barnløs, for så å leve livet videre uten barn. Jeg har dog ingen problemer med å forstå at smerten og sorgen over å være barnløs kan være vond å bearbeide. Men det er virkelig helt nødvendig om man ikke skal ende opp som en som tror at hunden gleder seg til jul eller forstår at det er lørdag. Hehe, det finnes eget hundesnop og julekalendere for hunder med hundegodt inni. I utlandet får man faktisk kjøpt hundeøl. Dette vet jeg, fordi jeg også har en sånn venn, som behandler hunden som om den skulle vært et menneske. Men jeg tenker at hvis det gir denne venninnen min en sånn glede , så unner jeg henne det, selv om det til tider kan bli litt i meste laget Anonymkode: 990aa...839
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #48 Skrevet 21. juli 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det her hadde engasjert flere ser jeg. Mulig problemet ligger hos meg, men jeg føler virkelig at jeg har vist raushet. Hunden kan ikke ligge rett ned på bakken, så vi legger ut dyner når de har vært her. Den får egen skål med lørdagsgodt, som da er snacks som mennesker ville spist. For meg er det bare virkelig vanskelig å kommunisere med mennesker som sitter og snakker om dyr som om de er mennesker. På samme måte som andre bisarre fenomen. Jeg strever med å ta de seriøst rett og slett. Jeg henvender meg ikke like mye til min venninne lenger for råd etc, da jeg setter spørsmålstegn ved dømmekraften. Det er trist. Jeg snakker ikke om mine barn til det kjedsommelige, eg ønsker heller å snakke om voksne og spennende saker som opptar oss. Men, jeg ser de andre også blir ubekvemme når hundesnakket starter, det er veldig tydelige tegn som hun absolutt ikke ser selv. Folk begynner å ta opp tlf og mennesker som ikke har møtt de før tror de snakker om et menneske og et par har brast ut i latter og forbauselse når de innser at det er snakk om en hund. Ble langt dette, men jeg føler ikke at jeg ikke forsøker, vi tilrettelegger og hører, men det blir bare verre. Den får åpne en presang på morgen julaften og har egen julekalender, det har virkelig gått langt. Anonymkode: 9e550...086 Problemet ligger ikke hos deg. Disse har jo rablet helt, og ser det ikke selv engang. 1 time siden, Polly-Esther skrev: Jeg har dog ingen problemer med å forstå at smerten og sorgen over å være barnløs kan være vond å bearbeide. Men det er virkelig helt nødvendig om man ikke skal ende opp som en som tror at hunden gleder seg til jul eller forstår at det er lørdag. Enig i dette. Og til alle dem som syns det er kjedelig å høre om andres barn også: det er da virkelig ikke sammenlignbart. Barn vokser og endrer seg, får mer språk, lærer nye ting og er i utvikling hele tiden. Jeg spør mine venner mye om barna hvis det er gått en tid uten kontakt, det er garantert skjedd noe nytt de kan fortelle om barna. Et fem år gammelt barn kan mer enn i fjor. En fem år gammel hund har ikke gjort noe spesielt annet enn da den var fire. Med mine facebookvenner også: femåringen er endret på bildene siden i fjor. Hunder ser like ut på alle bilder. Anonymkode: 01788...373
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2018 #49 Skrevet 21. juli 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemet ligger ikke hos deg. Disse har jo rablet helt, og ser det ikke selv engang. Enig i dette. Og til alle dem som syns det er kjedelig å høre om andres barn også: det er da virkelig ikke sammenlignbart. Barn vokser og endrer seg, får mer språk, lærer nye ting og er i utvikling hele tiden. Jeg spør mine venner mye om barna hvis det er gått en tid uten kontakt, det er garantert skjedd noe nytt de kan fortelle om barna. Et fem år gammelt barn kan mer enn i fjor. En fem år gammel hund har ikke gjort noe spesielt annet enn da den var fire. Med mine facebookvenner også: femåringen er endret på bildene siden i fjor. Hunder ser like ut på alle bilder. Anonymkode: 01788...373 Jeg er mer glad i dyr enn andres barn, og syns det er mer interessant å høre om røveriene til naboens katt, enn at fjokken har gått på potte... Anonymkode: 7fd21...804
Bella&Bølla Skrevet 21. juli 2018 #50 Skrevet 21. juli 2018 Jeg har tre barn, og hadde jeg ikke vært så utrolig heldig å få dem, så hadde nok jeg også fått meg en hund å øse all min kjærlighet og omsorg over. Det er ofte gode grunner til at folk gjør som de gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå