Gå til innhold

Jeg gir opp. Han får henne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville tatt kontakt ned barnepsykolog. Hør med de.

Anonymkode: c842d...4fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. Jeg får jo disse bildene av henne når hun er hos han. Smiler, ler, de ser ut til å ha det så gøy sammen.

Med meg? Sutring, grining,, hun sparker og slår meg.  Kan ikke huske sist gang hun smilte til meg.

Anonymkode: 873ef...b34

Hun "straffer" deg fordi hun har savnet deg. Alle barn driver sånn.

Anonymkode: e7dcb...278

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. Jeg får jo disse bildene av henne når hun er hos han. Smiler, ler, de ser ut til å ha det så gøy sammen.

Med meg? Sutring, grining,, hun sparker og slår meg.  Kan ikke huske sist gang hun smilte til meg.

Barn utagerer hos den personen de er trygge på. Så utagerer hun hos deg er det deg hun er trygg på og vet ikke vil forlate henne pga hennes oppførselen. 

Så for all del ikke gi henne opp. 

Anonymkode: e10ee...2f3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De bildene skal du ikke tenke så mye på, det er klart at bare viser deg godværs bildene.

Grunnen til at hun reagerer som hun gjør hos deg, kan og være fordi du er den trygge basen hvor hun faktisk kan gjøre det, hvor hun kan øse ut all sin frustrasjon, fordi hun er 100 % trygg på deg og dine reaksjoner.

Anonymkode: 8000d...621

Skrevet

Mine barn tar også ut frustrasjon når de er hos meg, den personen de er mest trygge på, som de føler seg nærmest og som de vet "tåler" alle deres sider.

Hos faren er de perfekte glansbildebarn, men går med litt høye skuldre og slapper ikke av i visshet om at de er gode nok uansett.

Dette er ting de har fortalt meg (ikke på oppfordring fra meg), men ikke før de nærmet seg tenårene og våget å se på sitt opphav med kritiske øyne (det gjør de også med meg).

Anonymkode: 587b2...240

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De bildene skal du ikke tenke så mye på, det er klart at bare viser deg godværs bildene.

Grunnen til at hun reagerer som hun gjør hos deg, kan og være fordi du er den trygge basen hvor hun faktisk kan gjøre det, hvor hun kan øse ut all sin frustrasjon, fordi hun er 100 % trygg på deg og dine reaksjoner.

Jeg er så lei meg. Jeg ønsker at det du skriver er sant. Jeg ønsker å ha henne så masse. Men det å kjempe mot han er så vanskelig. Jeg har allerede måtte gå på kompromiss med 50/50, jeg er redd for hva om skjer i hovedforhandlingene i august. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så lei meg. Jeg ønsker at det du skriver er sant. Jeg ønsker å ha henne så masse. Men det å kjempe mot han er så vanskelig. Jeg har allerede måtte gå på kompromiss med 50/50, jeg er redd for hva om skjer i hovedforhandlingene i august. 

Jeg skjønner godt at du er lei deg, det er vondt når det er sånn. Men hvis du er det minste i tvil om at hun har det best hos han, så skal du kjempe alt du kan for henne. Ingen rett vil dømme 50-50 på et barn på 16 mnd

Skrevet

Ikke gi opp HI. om du mener at barnet har det best hos deg. Du virker å bli helt matt av denne mannen, hadde han vært en god far så ville han forsøke og tilrettelegge best mulig for samvær og samarbeid.

Skrevet
Just now, Nyttårs barn said:

Ikke gi opp HI. om du mener at barnet har det best hos deg. Du virker å bli helt matt av denne mannen, hadde han vært en god far så ville han forsøke og tilrettelegge best mulig for samvær og samarbeid.

Hvorfor er det alltid far det er noe galt med ? det lurer jeg på. mange dårlig mødre og se

Anonymkode: 64954...00e

Skrevet

Hvorfor er det alltid far det er noe galt med ? det lurer jeg på. mange dårlig mødre og se

Hvor har jeg sagt at det alltid er noe galt med far?

Nå hører vi jo kun mors(HIs) side her og det er det jeg baserer mitt svar på. Det at han ber om 100% omsorg tyder jo på at enten er HI en dårlig omsorgsperson eller så er han dominerende og skal straffe henne for at hun gikk. Jeg velger ut ifra de opplysningene som er gitt å tro det siste.

Skrevet

Høres ut som om barnet har matallergi eller noe i den gaten dersom hun blør pga sårhet nedentil. Jeg går så klart ut fra at dere har prøvd andre bleiemerker, inotyol, at hun ikke har atopisk eksem osv. Her høres det ut som om det er mange ting å ta tak i, dette barnet har det ikke bra og dere må finne grunnen. 50/50 for så små høres utrolig leit ut for barnet.

Skrevet

Du skriver st han var dominerende i forholdet..

... han dominerer deg fortsatt..

Det at han ønsker å gå for 100% viser at han ikke er innstilt på samarbeid, men at han ønsker at du skal danse etter hans pipe.. noe du kanskje gar gjort alt for lenge allerede? 

Kan det være en hevn for at du forlater ham? Manipulerende mennesker er oppsatt på hevn dersom noen trosser dem..

Anonymkode: d9fb1...5df

Skrevet

Du skriver st han var dominerende i forholdet..

... han dominerer deg fortsatt..

Det at han ønsker å gå for 100% viser at han ikke er innstilt på samarbeid, men at han ønsker at du skal danse etter hans pipe.. noe du kanskje gar gjort alt for lenge allerede? 

Kan det være en hevn for at du forlater ham? Manipulerende mennesker er oppsatt på hevn dersom noen trosser dem..

Anonymkode: d9fb1...5df

Ja. 

I januar hadde jeg en tråd her som  het:" Forventninger om barn, frustrasjon på begges sider.".

Det var da jeg dro. Min mann ville ha ett barn til, jeg orket ikke sexpresset.

Så nå er vi der i dag, hvor vi krangler om det barnet vi fikk.

Skrevet

Kontakt både barnevern og familievernkontor, ha noen samtaler på egenhånd. Fortell hvordan barnet reagerer på å bli flyttet annenhver uke, fortell at du mistenker han for å lyve om hvorden hun har det hos han. Ingen så små barn skal flytte annehver uke!

Anonymkode: 11caa...ce9

Skrevet

Kontakt både barnevern og familievernkontor, ha noen samtaler på egenhånd. Fortell hvordan barnet reagerer på å bli flyttet annenhver uke, fortell at du mistenker han for å lyve om hvorden hun har det hos han. Ingen så små barn skal flytte annehver uke!

Anonymkode: 11caa...ce9

Vi fikk 2-2,  To dager hos mor, to dager hos far. Asker og Bærum tingrett. 

Skrevet

Vi fikk 2-2,  To dager hos mor, to dager hos far. Asker og Bærum tingrett. 

Det er jo en helt horribel avgjørelse. Jeg kan ikke fatte at en rett fastsetter dette for et lite barn. Da må en av dere gi dere, for dette kan dere ikke gjøre mot henne. Ikke rart hun utagerer når hun må bytte hjem hver tredje dag

Skrevet

Som andre skriver er reaksjonsmønsteret hennes sannsynligvis slik fordi det er deg hun anser som sin trygge base. Ikke svikt barnet ditt! Kjemp alt du kan for henne. Hun trenger deg nå, og du kommer til å angre resten av livet hvis du ikke står løpet ut. Vis at du setter henne i fokus og ønsker et best mulig samarbeid. Vis deg voksen og verdig. 

Anonymkode: 0d35a...1af

Skrevet

Det er jo en helt horribel avgjørelse. Jeg kan ikke fatte at en rett fastsetter dette for et lite barn. Da må en av dere gi dere, for dette kan dere ikke gjøre mot henne. Ikke rart hun utagerer når hun må bytte hjem hver tredje dag

Dette var det vi kunne bli enige om frem til hovedsaken kommer opp i august. Ikke ideelt, men jeg måtte si ja til noe. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal det bringes på banen nå? 

Anonymkode: c842d...4fb

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hi. Jeg har ikke sagt noe galt om far her. At han krever 100% omsorg mener jeg er urimelig. Men som far er han flott Han er fantastisk der, ingen tvil. Jeg hadde ikke sendt vår datter til han hvis han ikke kunne ta ansvar for henne.  Som ektemann? Det er en annen sak. 

Skrevet

Ja, med tanke på at du gir så fort opp, så kanskje barnet faktisk har det bedre hos far. Greit å ha stabile foreldre og ikke foreldre som gir opp ved minste motstandsvei, sånn som det virker at du faktisk gjør. Eller er det sånn at du egentlig ikke vil ha barnet og bruker far som en god unnskyldning til å kvitte deg med ungen ? Ingen normale oppegående mødre, lar vær å kjempe for barnet sitt. 

Anonymkode: ca14a...590

Skrevet
1 time siden, Mumua skrev:

Høres ut som om barnet har matallergi eller noe i den gaten dersom hun blør pga sårhet nedentil. Jeg går så klart ut fra at dere har prøvd andre bleiemerker, inotyol, at hun ikke har atopisk eksem osv. Her høres det ut som om det er mange ting å ta tak i, dette barnet har det ikke bra og dere må finne grunnen. 50/50 for så små høres utrolig leit ut for barnet.

Tror ikke du kan bruke uttrykket "dere har prøvd" her. Det fins ikke noe "dere" denne familien. Barnet er ikke noe fellesprosjekt for disse foreldrene. Så at hun blør og må smøres ser ut til å kun være mors "problem" (noe jeg syns en lege eller helsesøster bør få se på - gjerne annenhver uke; det kan bli en viktig dokumentasjon.) 

Skrevet

Du må jo holde ut til dere kommer i retten syns jeg. Der får du sjansen til å inngående forklare hvordan ordningen med 50/50 har ført til aggresjon hos jenta. Forbered deg godt til dette. På en god dag må du skrive ned dine tanker om det, ikke når du er depressiv. Få også frem dine gode sider som mor, jeg nekter å tro at det er dine evner som mor som er problemet, for hvordan var hun før dere flyttet? Tenk godt tilbake nå så ser du at det er separasjonen og delingen som er problemet og ikke deg som mor. I retten må du fremme dine gode sider samtidig som du belyser hvordan dette har blitt for jenta. Stakkars lille jente 😌

Anonymkode: 48219...0ac

Skrevet

Ja, med tanke på at du gir så fort opp, så kanskje barnet faktisk har det bedre hos far. Greit å ha stabile foreldre og ikke foreldre som gir opp ved minste motstandsvei, sånn som det virker at du faktisk gjør. Eller er det sånn at du egentlig ikke vil ha barnet og bruker far som en god unnskyldning til å kvitte deg med ungen ? Ingen normale oppegående mødre, lar vær å kjempe for barnet sitt. 

Anonymkode: ca14a...590

Ingen normale oppegående mennesker skriver slikt til en person i krise. Søk hjelp, du feiler noe.

Skrevet

Du må jo holde ut til dere kommer i retten syns jeg. Der får du sjansen til å inngående forklare hvordan ordningen med 50/50 har ført til aggresjon hos jenta. Forbered deg godt til dette. På en god dag må du skrive ned dine tanker om det, ikke når du er depressiv. Få også frem dine gode sider som mor, jeg nekter å tro at det er dine evner som mor som er problemet, for hvordan var hun før dere flyttet? Tenk godt tilbake nå så ser du at det er separasjonen og delingen som er problemet og ikke deg som mor. I retten må du fremme dine gode sider samtidig som du belyser hvordan dette har blitt for jenta. Stakkars lille jente 😌

Anonymkode: 48219...0ac

Enig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...