Gå til innhold

Jeg gir opp. Han får henne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra min mann i januar, sammen har vi ei datter på nå 16 måneder. Bruddet var tøft og etterpå har vårt forhold vært preget av konflikter.

I påvente av hovedforhandlinger i retten har vi nå 50/50. Han tok meg for retten og krever 100% omsorg for henne. 

Jeg vet ikke om jeg orker mer. Orker å kjempe mot han. Jeg ser at hun har det godt hos han, jeg får bilder av at hun smiler og ler.

Hjemme hos meg er hun anderledes. Her er det kun sutring og gråting. Hun vil ikke sove, vi stresser flere timer hver kveld. Hun sparker og slår meg. Hun vil ikke kose med meg mer. Alt er bare feil uansett hva jeg gjør. Hun blir så sinna, dunker hodet i golvet til hun får store blåmerker.  Hun vil ikke spise. Hun brekker seg av melk. Bleieskift er en kamp, hun må bytte bleie ofte fordi hun er blir så sår nedentil. Jeg vet ikke om far bytter bleie ofte nok, fordi det er etter hun har vært hos han at hun er sår. Hun har blødd av og til. Jeg må nesten ligge over henne for å skifte bleie, og smøre henne er en kamp.  Jeg er utslitt. 

Anonymkode: 873ef...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir ikke opp barnet ditt. Antakeligvis reagerer hun slik fordi 50/50 ordning er grusomt for barnet, og faktisk kun en ordning som fungerer for foreldrene. Du skal rette deg i ryggen, og kjempe for datteren. Han kan ha henne en ukedag og annenhver helg, ellers skal hun ha trygg base hos deg. Stakkars barnet er sikkert både forvirret og stresset, både over ordningen og konflikten (som hun helt klart plukker opp). Ingen kommer til å takke deg for å gi opp, spesielt ikke barnet ditt. 

Anonymkode: 7ac9d...20d

Skrevet

Han ødelegger henne jo. Det er derfor hun gråter og skaller seg.

Anonymkode: e7dcb...278

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han ødelegger henne jo. Det er derfor hun gråter og skaller seg.

Hva begrunner du den uttalsen med??

Anonymkode: 39243...415

Skrevet

Hun er jo altfor ung for å deles på midten, herregud, her må jo en av dere bruke hodet og bli besøksforelder så barnet kan få ro!

Anonymkode: dfcbb...fc6

Skrevet

Hvorfor tror du han sender deg bilder med en smilende jente?

Det blir som de strålende bildene av en hverdag med sukker som deles på Facebook.

Han sliter garantert med det samme som deg.

hvis hun blør nedentil tar du henne med til en lege... 

Anonymkode: d9fb1...5df

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun er jo altfor ung for å deles på midten, herregud, her må jo en av dere bruke hodet og bli besøksforelder så barnet kan få ro!

Anonymkode: dfcbb...fc6

Dette var avtalen jeg måtte godkjenne på forberedende møte i retten. 

Skrevet

Her trenger dere begge å lese 1.Kongebok 3, 16-28.

Skrevet

Barnefaren her er ikke god pappa å er ofte sint mot sønnen vår. Selvsagt sender faren bilder av når barnet er blid og ler;han tar jo ikke bilder når småen er lei seg pga faren er så sint. Menn er jo ikke helt dumme heller.

Sønnen begynte å være annenhver helg hos barnefaren når han var 2 år. Da kom sønnen min også hjem å var veldig sutrete og slo og knipet meg. Sånn var han kun etter samvær med far. Han var også veldig urolig om natten og skreik ofte helt hysterisk etter mamma.Sånn var det gjerne i 3-4 netter etter samvær. Det viste seg at sønnen min hadde det ikke bra der inne å derfor reagerte han så sterkt når han kom hjem igjen. 

Men det kan jo være at barnet har det kjempe bra hos faren i deres tilfelle,men at barnet reagerer negativt og blir utrygg av 50/50 løsningen.

Skrevet

"Jeg får bilder av at hun smiler og ler". Hallo der, dette er jo garantert for at du skal føle nettopp det du gjør nå, men det er ikke sikkert at det smilet varer mer enn en brøkdel av tiden hun er der. Uten å kunne si noe sikkert vil jeg tro at hun er som hun er fordi dere har 50/50 ordning. Det er IKKE anbefalt for et så lite barn, og det med god grunn.

Men når det er sagt så syns jeg du skal tenke nøye igjennom hvem av dere som kan gi barnet den beste oppveksten. Om det er deg, så kjemper du. Om det er han, så gir du etter. Men uansett ikke godta at han har henne 100%, dere skal vel i det minste ha samvær? Barnet trenger jo mammaen sin også! Jeg ville foreslått annenhver helg og at du får hente henne i barnehagen og ha henne til kvelds en dag i uka, pluss delte ferier.

Anonymkode: bb9c9...964

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var avtalen jeg måtte godkjenne på forberedende møte i retten. 

Retten påla en 50/50 løsning i påvente av rettssak, er det det du sier? Eller hadde du et valg, men han stilte med tøff advokat som fikk det til å framstå som om du ikke hadde et valg?

Jeg vil sterkt anbefale deg å rette ryggen, som en annen sier, og kvinne deg opp og gi han motstand. Finn ut hva du mener om situasjonen, og stå opp mot han med selvsikkerhet. Ikke fremstå tvilende, usikker og påvirkbar, da overkjører han og advokaten hans deg. 

Jeg sier dette fordi jeg tolker ut fra innlegget ditt at du egentlig ser at dette påvirker barnet ditt dårlig, men lar deg overkjøre av han. Og han virker ikke å ha barnets beste i fokus, men å knuse deg.

Anonymkode: 587b2...240

Skrevet

Retten påla en 50/50 løsning i påvente av rettssak, er det det du sier? Eller hadde du et valg, men han stilte med tøff advokat som fikk det til å framstå som om du ikke hadde et valg?

Jeg vil sterkt anbefale deg å rette ryggen, som en annen sier, og kvinne deg opp og gi han motstand. Finn ut hva du mener om situasjonen, og stå opp mot han med selvsikkerhet. Ikke fremstå tvilende, usikker og påvirkbar, da overkjører han og advokaten hans deg. 

Jeg sier dette fordi jeg tolker ut fra innlegget ditt at du egentlig ser at dette påvirker barnet ditt dårlig, men lar deg overkjøre av han. Og han virker ikke å ha barnets beste i fokus, men å knuse deg.

Jeg ville ha 60/40  i min favør.  Han var tøff i det innledende møte, satte da kravet frem på 100%. Det beste vi kunne bli enig om der og da via advokatene våre var 50/50.  Til hovedforhandlingen. 

Jeg er så sliten av å kjempe mot han. Han er så flinkere enn meg til å snakke sin sak. Jeg kan, jeg vet, at jeg ikke kan vinne over han. 

Skrevet

Det kan jo godt hende jenta faktisk har det best hos far. 

Anonymkode: 5a159...a29

Skrevet

Jeg ville ha 60/40  i min favør.  Han var tøff i det innledende møte, satte da kravet frem på 100%. Det beste vi kunne bli enig om der og da via advokatene våre var 50/50.  Til hovedforhandlingen. 

Jeg er så sliten av å kjempe mot han. Han er så flinkere enn meg til å snakke sin sak. Jeg kan, jeg vet, at jeg ikke kan vinne over han. 

60-40 eller 50-50 er kun for foreldrenes beste, ikke barnets så lenge hun er så liten. Så hvis du mener at barnet har det best hos deg, så må du rette deg opp og kjempe for henne. Hvis hun har det like godt hos pappa, så må du tenke på om du kanskje skal la henne være hos pappa. Uansett så må dere tenke på hennes beste, ikke hva dere vil, og en av dere må "gi" dere, for det er ikke til barnets beste sånn som det er nå. Hun trenger dere begge to, men 1 av hjemmene må være hovedbasen, så får 60-40 eller 50-50 komme når hun blir større.

Anonymkode: 8000d...621

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er likevel en grunn til at du skriver et innlegg her, istedenfor å bare gi han 100%. Det betyr at du ikke har gitt opp. Men at du er sliten, det skjønner jeg. 

Jeg har ikke vært i rettssystemet med en slik sak, men har vært flere runder på FVK. De holder selvfølgelig ikke med noen, men jeg merket godt at de lot den av oss som var opptatt av samarbeid, behandle den andre forelderen med respekt og den som ønsker å tilrettelegge for "runde" løsninger og ha barna i fokus, var den som "fikk sette agendaen", eller hvordan jeg skal si det. I den sammenheng, bare det at han går ut med at han ønsker 100%, altså 0 samvær på deg, viser at han ikke er opptatt av samarbeid og barnets beste overhodet. Dette tror jeg er meget sannsynlig at rettsvesenet vil se og agere i forhold til. Du må huske at hans advokat ikke er en representant for rettsvesenet i den forstand at det han kjemper for på vegne av din eks, er representativt for hva en dom vil bli. Hans agenda er å tjene penger ved å gjøre en best mulig sak for din eks.

Skrevet

60-40 eller 50-50 er kun for foreldrenes beste, ikke barnets så lenge hun er så liten. Så hvis du mener at barnet har det best hos deg, så må du rette deg opp og kjempe for henne. Hvis hun har det like godt hos pappa, så må du tenke på om du kanskje skal la henne være hos pappa. Uansett så må dere tenke på hennes beste, ikke hva dere vil, og en av dere må "gi" dere, for det er ikke til barnets beste sånn som det er nå. Hun trenger dere begge to, men 1 av hjemmene må være hovedbasen, så får 60-40 eller 50-50 komme når hun blir større.

Det er derfor jeg skriver at jeg gir meg. Han får ha henne.

Jeg beklager, men jeg er ganske deprimert i dag...

Skrevet

Hvordan var han som mann og far da dere var sammen?

Skrevet

Hvordan var han som mann og far da dere var sammen?

Han har alltid vært en god far. Jeg vet at han elsker henne. Vårt forhold var godt i starten, så ble det ikke så bra. Han var ikke voldelig, men meget dominerende. 

Skrevet

Han har alltid vært en god far. Jeg vet at han elsker henne. Vårt forhold var godt i starten, så ble det ikke så bra. Han var ikke voldelig, men meget dominerende. 

Hvis han ikke slipper deg til og ønsker at hun skal ha et godt forhold til deg, så er han ikke en god far slik hun trenger. Han pleier muligens sitt eget forhold til henne godt, men det er ikke bare det hun trenger. Hun trenger hele sin familie: deg, dine foreldre og søsken etc. Dersom han ikke ser og legger til rette for det er han mer opptatt av seg selv og henne. Det er ikke et bra grunnlag for resten av hennes liv.

Skrevet

Hvis han ikke slipper deg til og ønsker at hun skal ha et godt forhold til deg, så er han ikke en god far slik hun trenger. Han pleier muligens sitt eget forhold til henne godt, men det er ikke bare det hun trenger. Hun trenger hele sin familie: deg, dine foreldre og søsken etc. Dersom han ikke ser og legger til rette for det er han mer opptatt av seg selv og henne. Det er ikke et bra grunnlag for resten av hennes liv.

Mer opptatt av seg selv ENN henne, skulle det stå.

Skrevet

kanskje det faktisk er best at han bor med pappan

Anonymkode: 64954...00e

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er derfor jeg skriver at jeg gir meg. Han får ha henne.

Jeg beklager, men jeg er ganske deprimert i dag...

Men er det best for henne?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva begrunner du den uttalsen med??

At hun blør i bleieområdet fordi hun ikke blir skiftet på - omsorgssvikt. 

At hun skaller seg i hodet og vantrives - klassisk atferd mht å ta ut frustrasjoner hos hovedomsorgsperson; f eks fordi 50/50 ikke passer henne (noe også fagfolk støtter)

Skrevet

Men er det best for henne?

Jeg vet ikke. Jeg får jo disse bildene av henne når hun er hos han. Smiler, ler, de ser ut til å ha det så gøy sammen.

Med meg? Sutring, grining,, hun sparker og slår meg.  Kan ikke huske sist gang hun smilte til meg.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og en dominerende person innehar de egenskaper og den lydhørhet som skal til for å gi omsorg til et lite barn som ikke kan snakke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...