Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Frokost: en halv boks med cottage cheese med vaniljeyoghurt. Blåbær, jorbær og valnøtter. Lunsj: 2 grove brødskivet med skinke, agurk og tomat. Middag: grønnsaker. Kjøtt. Kvelds: 2 knekke brød med ost og agurk. Mellommåltid: banan og eple. Neste dag: Frokost: 3 knekkebrød med skinke, agurk og tomat. Lunsj: 2 tynnbrød med rug ( polar brød) med ost og skinke. Middag: 1 potet. Fisk og gulrot. Kvelds: en halv boks vaniljekesam. 2 kiwi. 1 banan, linfrø, solsikkefrø og valnøtter. Prøver og slanke meg og spise litt variert og sunt men er det bra nokk?? Er 178 høy og over 100 kilo😑😑 fødte for 13 uker siden, ammer ikke. Prøver og trene 3 ganger i uka og går tur. Anonymkode: f98a7...4aa
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Vei måten og summer kalorier en periode. Jeg tror du vil få noen sjokk. Anonymkode: bb904...a6c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Mye sukker. Yoghurt og polarbrød er ikke så sunt og mye kalorier. Ellers fint. Anonymkode: ce74c...30d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Jeg er nesten like høy som deg og veide nesten det samme som deg. Slanker meg ved hjelp av Grete Roede, så jeg går litt ut i fra det jeg spiser. Siden du ikke sier noe om det, så regner jeg ikke med at noe av det er mager eller lettprodukter? Spiser du stor eller liten boks med cottage cheese, stor eller liten vaniljeyoughurt, hvilken ost, hvor mye grønnsaker til middag, hvor mye kjøtt, hvor mye fisk? Jeg er ganske sikker på at du spiser litt lite grønnsaker. Hva steker du maten i, bruker du saus eller noe annet til? Bruker du smør på brød og knekkebrød? Hva drikker du i løpet av dagen, drikker du mye kalorier? Den første dagen synes jeg du spiser lite, men det er litt vanskelig å vite når man ikke vet ordentlige mengder. Anonymkode: 16c74...574
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er nesten like høy som deg og veide nesten det samme som deg. Slanker meg ved hjelp av Grete Roede, så jeg går litt ut i fra det jeg spiser. Siden du ikke sier noe om det, så regner jeg ikke med at noe av det er mager eller lettprodukter? Spiser du stor eller liten boks med cottage cheese, stor eller liten vaniljeyoughurt, hvilken ost, hvor mye grønnsaker til middag, hvor mye kjøtt, hvor mye fisk? Jeg er ganske sikker på at du spiser litt lite grønnsaker. Hva steker du maten i, bruker du saus eller noe annet til? Bruker du smør på brød og knekkebrød? Hva drikker du i løpet av dagen, drikker du mye kalorier? Den første dagen synes jeg du spiser lite, men det er litt vanskelig å vite når man ikke vet ordentlige mengder. Anonymkode: 16c74...574 Liten boks med cottage cheese. Kjøper slike store bokser med vanilje yoghurt så tar ca 4 ss med det. Steker all mat i melange. Liker ikke annet Må ha brelett på skivene. Bare litt da. Har av og til ekte majones på. Liker ikke lett. Halve tallerken med grønnsaker minst. 150 gram kjøtt. Fisk spiser jeg mer av for de er jo ikke calorier i. Ikke saus. Drikker vann, kaffi, melk og litt juice. Hi Anonymkode: f98a7...4aa
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 Du vil neppe gå ned mye på denne måten. Vei maten og beregn kalorier... Anonymkode: 04ef7...270
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Liten boks med cottage cheese. Kjøper slike store bokser med vanilje yoghurt så tar ca 4 ss med det. Steker all mat i melange. Liker ikke annet Må ha brelett på skivene. Bare litt da. Har av og til ekte majones på. Liker ikke lett. Halve tallerken med grønnsaker minst. 150 gram kjøtt. Fisk spiser jeg mer av for de er jo ikke calorier i. Ikke saus. Drikker vann, kaffi, melk og litt juice. Hi Anonymkode: f98a7...4aa Jo, det er kalorier i fisk altså. Det ikke karbohydrater, men kalorier er det. Anonymkode: 16c74...574
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #8 Skrevet 10. juli 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Liten boks med cottage cheese. Kjøper slike store bokser med vanilje yoghurt så tar ca 4 ss med det. Steker all mat i melange. Liker ikke annet Må ha brelett på skivene. Bare litt da. Har av og til ekte majones på. Liker ikke lett. Halve tallerken med grønnsaker minst. 150 gram kjøtt. Fisk spiser jeg mer av for de er jo ikke calorier i. Ikke saus. Drikker vann, kaffi, melk og litt juice. Hi Anonymkode: f98a7...4aa 100 g laks har over over 230 kalorier 100 torsk har litt over 100 kalorier Anonymkode: 16c74...574
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #9 Skrevet 10. juli 2018 Jeg syns du spiser variert og sunt jeg. Så lenge du ikke spiser snacks eller søtt godteri i tillegg er kosten veldig bra, og du trenger energi til trimmen samt holde på med baby. Selv spiser jeg lavkarbo nå, men det vil jeg ikke anbefale deg nå med baby, for energien blir flat noen dager og inntil et par uker. Anonymkode: cf77d...681
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Liten boks med cottage cheese. Kjøper slike store bokser med vanilje yoghurt så tar ca 4 ss med det. Steker all mat i melange. Liker ikke annet Må ha brelett på skivene. Bare litt da. Har av og til ekte majones på. Liker ikke lett. Halve tallerken med grønnsaker minst. 150 gram kjøtt. Fisk spiser jeg mer av for de er jo ikke calorier i. Ikke saus. Drikker vann, kaffi, melk og litt juice. Hi Anonymkode: f98a7...4aa Og her har du svarer på hvorfor du er overvektig. Liker ikke annet enn smør/Melange og tror fisk ikke har kalorier. Anonymkode: ce74c...30d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #11 Skrevet 10. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og her har du svarer på hvorfor du er overvektig. Liker ikke annet enn smør/Melange og tror fisk ikke har kalorier. Anonymkode: ce74c...30d Jeg vil tro att folk som er fete ikke blir de av litt smør på skiva si eller att de spiser for masse fisk asso🤣 Anonymkode: f98a7...4aa
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #12 Skrevet 10. juli 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns du spiser variert og sunt jeg. Så lenge du ikke spiser snacks eller søtt godteri i tillegg er kosten veldig bra, og du trenger energi til trimmen samt holde på med baby. Selv spiser jeg lavkarbo nå, men det vil jeg ikke anbefale deg nå med baby, for energien blir flat noen dager og inntil et par uker. Anonymkode: cf77d...681 Spiser litt godis lørdager😅 men ikkje potetgull og slikt. Pepsimax av og til😏 Hi Anonymkode: f98a7...4aa
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #13 Skrevet 10. juli 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og her har du svarer på hvorfor du er overvektig. Liker ikke annet enn smør/Melange og tror fisk ikke har kalorier. Anonymkode: ce74c...30d Jeg tror heller at hi spiser litt lite. Hun spiser mindre enn meg, og jeg går ned over 1 kg i uka. Anonymkode: 16c74...574
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #14 Skrevet 10. juli 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil tro att folk som er fete ikke blir de av litt smør på skiva si eller att de spiser for masse fisk asso🤣 Anonymkode: f98a7...4aa Poenget er vel en total mangel på ernæring og kalorisammensetning. «Bare litt majones, bare litt smør, ingen kalorier i fisk...» det viser jo en mangel i kunnskap. Anonymkode: ce74c...30d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #15 Skrevet 10. juli 2018 Jeg vil anbefale deg et par uker frem, å veie og skrive ned alt du spiser og legge det inn et sted som regner ut næringsinnholdet for deg. Det gjør jeg, og jeg fikk meg noen aha opplevelser og overraskelser, og det tror jeg du og kan få. Anonymkode: 16c74...574
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #16 Skrevet 10. juli 2018 Litt ditt og litt datt er dessverre nok til å hindre vekttap. Snakker av bitter erfaring... Anonymkode: 04ef7...270
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2018 #17 Skrevet 10. juli 2018 Melk og juice er fort mye kalorier, smør er mye kalorier, laks inneholder definitivt mye kalorier og du sier lite om mengder. Skal du telle må alt veies og kaloriene telles. Deretter må du sette opp en hel dag for å vite at det ikke blir for mye. Anonymkode: 3f07f...336
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #18 Skrevet 11. juli 2018 Drikk bare vann. Spis egg og kylling. Anonymkode: 99dcd...109
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #19 Skrevet 11. juli 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Og her har du svarer på hvorfor du er overvektig. Liker ikke annet enn smør/Melange og tror fisk ikke har kalorier. Anonymkode: ce74c...30d Du er rimelig dum om du tror smør og fisk er hva som gjør folk overvektige. Anonymkode: 5955a...af8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #20 Skrevet 11. juli 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil tro att folk som er fete ikke blir de av litt smør på skiva si eller att de spiser for masse fisk asso🤣 Anonymkode: f98a7...4aa Å joooooooda! Jeg er 90 kg, og det skyldes KUN at jeg spiser for mye torsk til middag og har brelett på skivene! 😝Det kan umulig skyldes kaker, desserter, biffer med fløtesaus, rødvin, nøtter, majones eller latmannsliv på soffan! Nei, det er torsken som gjør det! Slemme torsken. Anonymkode: b3f91...643
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #21 Skrevet 11. juli 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Poenget er vel en total mangel på ernæring og kalorisammensetning. «Bare litt majones, bare litt smør, ingen kalorier i fisk...» det viser jo en mangel i kunnskap. Anonymkode: ce74c...30d Mangel på ernæring...? Anonymkode: b3f91...643
gale damen Skrevet 11. juli 2018 #22 Skrevet 11. juli 2018 Og som altid så kommer de selverklærte ekspertene frem.. Bruk kostholdsplanleggeren.no aktivt - den vil fortelle deg hvor mye du faktisk spiser. Legg deg på mellom 1600 og 2000 kcal per dag. Spis minimum 500 gram frukt og grønnsaker hver dag.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #23 Skrevet 11. juli 2018 Hi her. I en hektisk kvardag med 4 barn er det vansklig og skrive ned, måle og veie. Eller? Finnst det enn app som er veldig lettvindt og bruke og på norsk?? Har lifesum men synst den er invikla🙈 skal gå over til magre produkter og kutte på majonesen😅 de tynne laget med brelett blir for den komplette smaksopplevelsen, tror ikke det er de som gjør att jeg er feit😋 Anonymkode: f98a7...4aa
gale damen Skrevet 11. juli 2018 #24 Skrevet 11. juli 2018 (endret) Du veier en brødskive et par ganger, og så vet du jo hvor tung den er. Bruk standard husholdsmål. I de fleste tilfeller er det greit nok. Du vet jo selv om du spiser en kotelett, eller to 🙂 Endret 11. juli 2018 av gale damen
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2018 #25 Skrevet 11. juli 2018 Altså. Dere som mener man ikke går ned i vekt fordi man spiser for lite... Har dere røyka sokkene deres? For å gå ned i vekt må det mindre kalorier inn enn det som går ut. Det er da nødvendig at de kaloriene kommer fra næringsrik mat, naturligvis - om man ikke skal ofre helsen. Dere kan le så mye dere vil av oss som poengterer at man ikke går ned om man spiser bare litt melange, og litt brelett og hvor mye fisk som helst - men dere er vel sikkert slanke? Vi som ikke er slanke eller har vært store ridligere vet kanskje litt bedre hvor skoen trykker - og at "bare litt" ditt og datt gjerne omfatter litt mer enn fisk... For HI er det f.eks polarbrød, som i og for seg burde regnes som en slags kake. Det er en grunn til overvekten, ikke sant? Det er en grunn til at en del finner vektnedgang vanskelig. Om hi etter denne tråden tror hun spiser for lite, og derfor øker på, og derpå ikke rikker seg fra sine 100 kg i nærmeste fremtid.... hva tror dere det gjør med troen hennes på at hun kan få dette til? Anonymkode: 04ef7...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå