Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #51 Skrevet 5. juli 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nope, fars barn er ikke stemors ansvar. På samme måte som mors barn er ikke stefars ansvar. Stemor og stefar har ingen rettigheter eller bestemmelse over stebarnet. De har ikke rett til å få informasjon om barnet fra foreldremøter, lege, helsestasjon, skole og barnehage. Det har ingenting med umoden holdning å gjøre. Men barnet har rett til samvær med FORELDRE. Steforeldre er en fin bonus og EKSTRA (!) omsorgsperson. Hovedomsorgen ligger hos foreldrene. Hvis far ikke har mulighet til å utøve hovedomsorgen for sine barn, kan han ikke si ja til det og overlate ansvaret til stemor. Hvis stemor flytter, hva gjør far da når hans arbeidssituasjon ikke lar ham ha hovedomsorgen? Så rart hvor store krav som stilles til stemødre. Stemor skal helst gå stille i dørene, for Guds skyld aldri stille krav til oppdragelse, plikter i hjemmet eller annet, men være tilgjengelig med en gang far og stebarn trenger det. Anonymkode: 74879...fc9 Herregud 😂 Jeg blir helt oppgitt. Glad jeg lever i en mindre dramatisk verden enn deg. Hos oss hjelper man til der man kan, og behandler alle likt. Og gudskjelov for det! Anonymkode: 56e34...c43
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #52 Skrevet 5. juli 2018 H os dere er gift og han har hovedomsorg for barnet, så har du sykedager for barnet hans også, ikke vare ditt eget. Anonymkode: 38554...7dc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #53 Skrevet 5. juli 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud 😂 Jeg blir helt oppgitt. Glad jeg lever i en mindre dramatisk verden enn deg. Hos oss hjelper man til der man kan, og behandler alle likt. Og gudskjelov for det! Anonymkode: 56e34...c43 Det rare er imidlertid at det alltid er kvinnene som skal «hjelpe til der man kan». Pussig det der altså... Anonymkode: 8df09...032
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #54 Skrevet 5. juli 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det rare er imidlertid at det alltid er kvinnene som skal «hjelpe til der man kan». Pussig det der altså... Anonymkode: 8df09...032 Hjemme hos meg går det begge veier. Jeg har to fra før, han ett, ingen felles. Vi har tre barn som vi samarbeider om, og som vi begge tar ansvar for. Anonymkode: b62c9...77c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #55 Skrevet 5. juli 2018 Om det hadde vært omvendt, ville du forventet at han tok seg av ditt barn på lik linje med deg? For det forventet jeg da jeg traff mannen. Jeg har 3 barn, to av de er med han. Men VI har 3 barn og vi har like mye ansvar begge to Anonymkode: 56b80...c96
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #56 Skrevet 5. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjemme hos meg går det begge veier. Jeg har to fra før, han ett, ingen felles. Vi har tre barn som vi samarbeider om, og som vi begge tar ansvar for. Anonymkode: b62c9...77c Slik jeg leser innlegget skal HI bidra med bonusbarnet i det daglige. Det var derimot snakk om hvem som må tilpasse jobbsituasjonen sin. Anonymkode: 8df09...032
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #57 Skrevet 5. juli 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Om det hadde vært omvendt, ville du forventet at han tok seg av ditt barn på lik linje med deg? For det forventet jeg da jeg traff mannen. Jeg har 3 barn, to av de er med han. Men VI har 3 barn og vi har like mye ansvar begge to Anonymkode: 56b80...c96 Det handler ikke om å ta seg av et barn. Det handler om hvem som skal prioritere karrieren sin. Anonymkode: 8df09...032
Mostly Harmless Skrevet 5. juli 2018 #58 Skrevet 5. juli 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det hadde vært omvendt, ville du forventet at han tok seg av ditt barn på lik linje med deg? For det forventet jeg da jeg traff mannen. Jeg har 3 barn, to av de er med han. Men VI har 3 barn og vi har like mye ansvar begge to Anonymkode: 56b80...c96 Her høres det ikke ut som TS skal bidra på lik linje, men heller være den som skal ta all uforutsigbar oppfølging av stebarnet. Når stebarnet har vansker med skolegangen, synes ikke jeg det blir ikke riktig at det er TS og TS sin arbeidsgiver som alltid skal måtte kaste seg rundt om noe oppstår. Ikke riktig for barnet som strever, heller.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #59 Skrevet 5. juli 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det rare er imidlertid at det alltid er kvinnene som skal «hjelpe til der man kan». Pussig det der altså... Anonymkode: 8df09...032 Overhodet ikke. Det går begge veier i normale familier! Anonymkode: 56e34...c43
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #60 Skrevet 5. juli 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det holder ikke med 5 dager hvis det skjer noe langvarig vel? Uansett vil hun jo ikke rekke frem før far hvis det skjer noe. Skurrer litt i mine ører. Med det sagt, er jeg enig med deg. Selvfølgelig må far finne seg en annen jobb, med kortere reisetid. Han må faktisk være seg sitt ansvar bevisst. Javisst skal du stille opp og ta ditt ansvar du og, men å lyve til arbeidsgiver, det skal du ikke. Anonymkode: 5f06e...eaf Siden barnet har noen utfordringer ønsket hun å ha noen dager sa hun. Hun er under utdannelse og jobber litt. Jeg har full forståelse at hun vil ha noen dager. Ordinære ting må vi regne med å ta, hun tenker på lengre tid og sykehus etc. Anonymkode: b2846...e79
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #61 Skrevet 5. juli 2018 10 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Her høres det ikke ut som TS skal bidra på lik linje, men heller være den som skal ta all uforutsigbar oppfølging av stebarnet. Når stebarnet har vansker med skolegangen, synes ikke jeg det blir ikke riktig at det er TS og TS sin arbeidsgiver som alltid skal måtte kaste seg rundt om noe oppstår. Ikke riktig for barnet som strever, heller. Tusen takk. Ja, det er det uforutsigbare som må løses som er utfordringen. Jeg kommer til å levere, følge på trening, lage middag og hjelpe med lekser. Jeg kommer til å gi henne kjærlighet og omsorg. Jeg kan bare ikke lyve om sykefravær og ei heller belaste min arbeidsgiver med mer fravær enn hva jeg har krav på. Dagene er de samme som det påpekes, men jeg får ikke bruke de på henne. Hvor enn håpløs reglene måtte være. I dag tar jeg det uforutsigbare med felles barn og mannen (samboeren egentlig da) tar sykedag nummer to og også tre om det passer best slik. Vi deler på ansvaret for felles, men som sagt er det kun jeg som kan rykke ut på kort varsel. Jeg er klar over at det kan være slik at ingenting skjer, men det har skjedd mer enn en gang at mor har måttet reise til skolen på kort varsel i året som var pga hendelser på skolen. HI Anonymkode: b2846...e79
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2018 #62 Skrevet 5. juli 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette. Jeg har vært 100 % alene med to små barn. Jeg måtte da ha en jobb som lot meg levere og hente i barnehagen og følge dem opp. Da min mann flyttet inn, har jeg ALDRI forventet at han skulle overta hovedomsorgen for MINE barn. Ja, han leverer og henter de dagene jeg ikke kan, men det er noe han gjør frivillig, og ikke noe jeg FORVENTER. Det er heller ikke noe som skjer fast, men kun hvis jeg er på jobbreise, sykehus eller lignende. Anonymkode: 74879...fc9 Jeg synes det er på sin plass å hjelpe til hvis man bor sammen med noen som har barn, for å få hverdagen til å gå i hop. Her virker det som om stedatteren har ekstra utfordringer som far forventer at mor tar. Jeg skulle tro at hun trenger en far som er tilstede, ikke en som går tidlig og kommer seint hjem. Anonymkode: 5b672...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå