Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #51 Skrevet 30. juni 2018 Når man har vaskehjelp kun hver 14 dag så er det jo ikke slik at man ikke nå gjøre noe selv, så vil tro ungene ser at man likevel må jobbe i hjemmet. Man må jo vaske klær, gulvene må støvsuges et par ganger i uka og man må vaske litt på doen og rundt servanten. Klær må tørkes og legges i skap også. Det er plenty ting å lære ungene selv om vaskehjelpen tar det ekstra hver 14 dag. Anonymkode: 9c395...179
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #52 Skrevet 30. juni 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er helt feil! Jeg har mer enn god nok råd til å ha vaskehjelp, og jeg hater å vaske, men det får være måte på! Skal jeg fly rundt og skitne til huset mitt og la andre vaske det?? Ærlig talt. Og ja. Jeg rer opp og rydder etter meg på hotell og. Mitt rot, mitt ansvar Anonymkode: 60225...e99 Det er din mening og det må du gjerne mene. Jeg hater også å vaske, så jeg har ikke noe problem med å betale andre for å vaske. Mirr rot, mitt ansvar, mine penger, min beslutning. Anonymkode: 2e907...eec
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #53 Skrevet 30. juni 2018 På 29.6.2018 den 10.00, Anonym bruker skrev: Hvorfor vil du ikke lære ungene at det er greit å bære lat og sette bort arbeid de ikke liker? Det er jo det dere gjør. Anonymkode: a7bde...c3b Hvorfor ikke? Det har ingenting med latskap å gjøre. Mitt valg, mine prioriteringer. Anonymkode: 2e907...eec
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #54 Skrevet 30. juni 2018 Annehver søndag/ mandag ved middag sier jeg: nå må vi hjelpe hverandre å rydde rommene våre og huset for til tirsdag kommer O**** og vasker hos oss. Med begge i full jobb, stor tomt, verv i idrettslaget mm har vaskehjelp vært redningen her. Følelsen av at hele huset er rent og ryddig på samme tid er hærlig! Og når helga kommer trenger vi ikke tenkte på husarbeid annet enn lett rydding og familiefrokost. Jeg ble en bedre mamma og partner etter at jeg svelgte stoltheten og skaffet vaskehjelp! 😊 Anonymkode: fd2d8...a8b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #55 Skrevet 30. juni 2018 Så lenge det er hvitt, bør det ikke være vanskelig å fortelle om det. Men hvis dere underbetaler noen svart er det verre å forklare det for barna. Anonymkode: fb962...584
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #56 Skrevet 30. juni 2018 Trenger ikke forklare barna mine noe. For her vasker vi «dritten» vår selv. Alle hjelper til selvom vi bor på Oslo vest og har høye lønninger. Anonymkode: 2dc22...792
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #57 Skrevet 30. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger ikke forklare barna mine noe. For her vasker vi «dritten» vår selv. Alle hjelper til selvom vi bor på Oslo vest og har høye lønninger. Anonymkode: 2dc22...792 Har ikke noe med penger å gjøre Anonymkode: 42d38...8cd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #58 Skrevet 30. juni 2018 Vi har både tid og helse til å vaske selv, men har vaskehjelp. Da får vi både mer tid og enda bedre helse: tid med barna, tid til å sove mer, tid til å trene mer. Vi tjener såpass godt at det lønner seg å jobbe fullt og ha vaskehjelp, enn å gå ned i stillingsprosent. Å ha vaskehjelp er akkurat det som skulle til for å fjerne hele tidsklemma. 4 timer hver fredag og vi gjør nå nesten ingen rengjøring selv. Det er GULL verdt – for oss. Andre får ta sine egne valg (hvis man har mulighet til å velge, alle har jo faktisk ikke råd til vaskehjelp, det hadde ikke vi før). Anonymkode: 3039e...297
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #59 Skrevet 30. juni 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke noe med penger å gjøre Anonymkode: 42d38...8cd Ehh jo! Tror du en alenemor på Romsås har råd til vaskehjelp? De som trenger det mest har ikke råd til det! Personlig ser jeg ned på folk som ikke klarer å holde eget hus i orden. Anonymkode: 2dc22...792
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #60 Skrevet 30. juni 2018 Er jo helt greit det du sier da! Jeg har aldri tenkt over at jeg må forklare til ungene grunnen til at vi har ei som kommer hver 14 dag for å vaske og gjøre husarbeid. Jeg bruker å si dagen før at soverommet til ungen skal være ryddet fra topp til tå og at det skal legges fram rent sengetøy slik at det tar kortere tid for vaskedama å bli ferdig. Utover det er det vel ikke så mye å si? Anonymkode: 25a0e...0c7
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #61 Skrevet 30. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er jo helt greit det du sier da! Jeg har aldri tenkt over at jeg må forklare til ungene grunnen til at vi har ei som kommer hver 14 dag for å vaske og gjøre husarbeid. Jeg bruker å si dagen før at soverommet til ungen skal være ryddet fra topp til tå og at det skal legges fram rent sengetøy slik at det tar kortere tid for vaskedama å bli ferdig. Utover det er det vel ikke så mye å si annet enn det du allerede har sagt. Hvorfor skal du bruke tid på å vaske når du kan bruke tiden på noe annet ? Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Anonymkode: 25a0e...0c7 Anonymkode: 25a0e...0c7
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #62 Skrevet 30. juni 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh jo! Tror du en alenemor på Romsås har råd til vaskehjelp? De som trenger det mest har ikke råd til det! Personlig ser jeg ned på folk som ikke klarer å holde eget hus i orden. Anonymkode: 2dc22...792 Ehhh... Var alle skruene på plass sist du sjekka...?? Anonymkode: 0df32...57c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #63 Skrevet 30. juni 2018 På 29.6.2018 den 16.12, Anonym bruker skrev: Det er helt feil! Jeg har mer enn god nok råd til å ha vaskehjelp, og jeg hater å vaske, men det får være måte på! Skal jeg fly rundt og skitne til huset mitt og la andre vaske det?? Ærlig talt. Og ja. Jeg rer opp og rydder etter meg på hotell og. Mitt rot, mitt ansvar Anonymkode: 60225...e99 Bare kos deg med møkka di du 😂 du får ingen premie for det uansett Anonymkode: 5fe2a...1c6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #64 Skrevet 30. juni 2018 På 29.6.2018 den 16.15, Anonym bruker skrev: Hva skulle hun sagt da mener du? Anonymkode: b8433...39d Hun kan gå fra mannen hvis det er det hun vil, men å informere barna om at hun ville flytte, men at hun ikke gjorde det likevel, det syns jeg er totalt unødvendig Anonymkode: c4c6c...1ea
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #65 Skrevet 30. juni 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare kos deg med møkka di du 😂 du får ingen premie for det uansett Anonymkode: 5fe2a...1c6 Klarer heldigvis å vaske selv! Greit oppdratt sånn Anonymkode: 60225...e99
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #66 Skrevet 30. juni 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klarer heldigvis å vaske selv! Greit oppdratt sånn Anonymkode: 60225...e99 Ja, den oppegående delen av befolkningen klarer det fint 😊 Bedre forbilder for barna våre er vi også 😊 Anonymkode: 2dc22...792
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #67 Skrevet 30. juni 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, den oppegående delen av befolkningen klarer det fint 😊 Bedre forbilder for barna våre er vi også 😊 Anonymkode: 2dc22...792 Pass så du ikke detter ned av hesten din da..... Anonymkode: b8433...39d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #68 Skrevet 30. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ehh jo! Tror du en alenemor på Romsås har råd til vaskehjelp? De som trenger det mest har ikke råd til det! Personlig ser jeg ned på folk som ikke klarer å holde eget hus i orden. Anonymkode: 2dc22...792 Hvorfor har du behov for å se ned på andre mennesker? Jeg er sikker på du gjør noe som jeg ikke liker, kunne tenke meg eller synes er umoralsk. Men forskjeller på meg og deg er at jeg synes det er ok at vi har forskjellige meninger og lever hvert vår liv. Anonymkode: 2e907...eec
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #69 Skrevet 30. juni 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, den oppegående delen av befolkningen klarer det fint 😊 Bedre forbilder for barna våre er vi også 😊 Anonymkode: 2dc22...792 Så du mener at du er et bedre forbilde for barna dine fordi du har ikke har vaskehjelp? Jeg har andre måleparametre! Det er ikke motsetninger mellom vaskehjelp og nestekjærlighet, omtenksomhet, medmenneskeliget o.l. Mener du virkelig at du er et bedre menneske enn meg fordi jeg ikke er glad i å vaskehus? Anonymkode: 2e907...eec
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2018 #70 Skrevet 1. juli 2018 12 hours ago, Anonym bruker said: Ja, den oppegående delen av befolkningen klarer det fint 😊 Bedre forbilder for barna våre er vi også 😊 Anonymkode: 2dc22...792 Fantastisk rollemodell som opphøyer seg høyere enn andre mennesker. Med en dæsj passiv aggressivitet i tillegg, heldige barn! Holier than thou ja... Anonymkode: e889c...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå