Gå til innhold

Vaskehjelp, hva sier dere til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vaskehjelp hver 14. dag for å få hverdagen til å gå opp. Men nå spør barna hvorfor vi ikke vasker selv. Hva svarer en? Har sagt at det er fordi vi har så mye å gjøre og at vi ikke rekker alt selv, er det innafor? Vil ikke lære ungene til å bli late og tro at alt kan settes bort heller😳

Anonymkode: b4fcc...6a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har vaskehjelp hver 14. dag for å få hverdagen til å gå opp. Men nå spør barna hvorfor vi ikke vasker selv. Hva svarer en? Har sagt at det er fordi vi har så mye å gjøre og at vi ikke rekker alt selv, er det innafor? Vil ikke lære ungene til å bli late og tro at alt kan settes bort heller😳

Hvorfor vil du ikke lære ungene at det er greit å bære lat og sette bort arbeid de ikke liker? Det er jo det dere gjør.

Anonymkode: a7bde...c3b

Skrevet

Så lenge barna faktisk vasker og rydder selv, ser jeg ikke problemet.

Ser ingen grunn til å skamme meg over vaskehjelp. Det er en jobb jeg betaler for.

Akkurat slik som dekkskifte, felling av tre. Og motsatt, den tjenesten folk betaler meg for å utføre på min jobb.

Anonymkode: e889c...bdf

Skrevet

Så du vurderer å lyve da eller. 

For oss er det til enorm hjelp. Vet ikke om det kan kalles latskap, jeg følte det gikk på bekostning av samvær med barna å drive med det. Jeg kunne jobbet redusert, men jobbe heller fulltid og bruker deler av lønna på hjelp i huset. Hun vasker og stryker tøy en gang i uka. 

Anonymkode: 7d251...0ca

Skrevet

Alle "manneoppgavene" kan vi sette bort, uten å føle på vi lærer barna våre å være late. Men, settes en dameoppgavebort! Da bør vi jaggu ha en god grunn!

Si at dere tar samfunnsansvar! Mer tid sammen, og endel av deres lønn går videre til lønn til andre. På den måten vokser økonomien! 

Anonymkode: d173a...f2f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil du ikke lære ungene at det er greit å bære lat og sette bort arbeid de ikke liker? Det er jo det dere gjør.

Du er jo ikke særlig smart. Det er fordi vi ikke har tid.

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du vurderer å lyve da eller. 

For oss er det til enorm hjelp. Vet ikke om det kan kalles latskap, jeg følte det gikk på bekostning av samvær med barna å drive med det. Jeg kunne jobbet redusert, men jobbe heller fulltid og bruker deler av lønna på hjelp i huset. Hun vasker og stryker tøy en gang i uka. 

Anonymkode: 7d251...0ca

Lyve?? Hvor fikk du det ifra? Tenkte bare om det var en bedre måte å forklare det på. Hva ER det med folk her inne??

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo ikke særlig smart. Det er fordi vi ikke har tid.

Hva er det dere bruker tiden på da? 

De aller fleste hadde fint kunnet gjøre husarbeidet selv hvis de ikke hadde prioritert å ha så mye tid til ting de syntes er morsommere eller de "må" jobbe masse for å holde en fin fasade med flott hus, klær ferier, biler osv.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste hadde fint kunnet gjøre husarbeidet selv hvis de ikke hadde prioritert å ha så mye tid til ting de syntes er morsommere eller de "må" jobbe masse for å holde en fin fasade med flott hus, klær ferier, biler osv.

Hvorfor skal man ikke prioritere ting som er morsommere og det å være sammen ned barna? Og ikke minst parforholdet! Slipper mange konflikter og irritasjon ang fordeling av husarbeid når man har vaskehjelp! Jeg prioriterer faktisk heller å være på jobben min som jeg synes er spennende og få betaling for det, fremfor å være hjemme og vaske som jeg faktisk hater. Da bruker jeg gjerne noen kroner på det :)

vi sier til barna at «i morgen kommer vaskehjelpen så vi må rydde» feks. Det er jo ikke slik at ungene lærer at man ikke skal gjøre noe i huset av den grunn, må jo ta litt husarbeid i det daglige dersom man ikke har hushjelp hver dag da...

Anonymkode: cc4c4...3a1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg sitter bare på rævva og glor på vaskehjelpen. Ved siden av å holde fasaden oppe da seff. Dust!

Skrevet

Når vi får det (krysser fingrene!) så kommer jeg til å si at vi har det fordi vi har mye annet vi må bruke tiden på, og oppå der igjen ting vi ønsker å ha mer tid til. Og siden vi har råd til vaskehjelp, så har vi prioritert det. Enkelt og greit. 

Hadde hatt det per i dag hadde det ikke vært pga økonomien..

Anonymkode: 28748...e36

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det beste er å være ærlig. Er det ikke fint å lære barna sine å be om hjelp når man trenger det? 😊

Anonymkode: 42d38...8cd

Skrevet

Ja, jeg synes det er helt fint å si det HI. 

Skrevet

Jeg sier det som er sant i vår familie, at pappa prioriterer trening framfor husarbeid og at skeivfordelingen ble så stor at jeg ville flytte og at pappa derfor leigde inn hjelp til å ta noe av sin del av arbeidet. 

Anonymkode: 414e6...e9e

Skrevet

Jeg sier "i dag må du rydde på rommet ditt, for i morgen kommer damen og vasker"

Jeg er kronisk syk og tar lett husarbeid, men det hoper seg opp, og da er det helt greit å betale for hjelp. Hvorfor er det så tabu? 

Anonymkode: cc752...dc5

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier det som er sant i vår familie, at pappa prioriterer trening framfor husarbeid og at skeivfordelingen ble så stor at jeg ville flytte og at pappa derfor leigde inn hjelp til å ta noe av sin del av arbeidet. 

Anonymkode: 414e6...e9e

Så du velger å snakke dritt om faren for å forsvare at du lar andre vaske møkka deres?? Godt jobba 

Anonymkode: 60225...e99

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss så skinnhellig du er da.

Fakta er at alle som har råd til det ønsker vaskehjelp. De som ikke har råd til det kan kritisere det og sette seg høyt opp på hesten sin. Men når de får penger mellom henda gjør de nøyaktig det samme selv 😂😂😂

Anonymkode: 0df32...57c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du velger å snakke dritt om faren for å forsvare at du lar andre vaske møkka deres?? Godt jobba 

Snakke dritt? Det høres mer ut som om hun sier sannheten synes jeg

Anonymkode: b8433...39d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jøss så skinnhellig du er da.

Fakta er at alle som har råd til det ønsker vaskehjelp. De som ikke har råd til det kan kritisere det og sette seg høyt opp på hesten sin. Men når de får penger mellom henda gjør de nøyaktig det samme selv 😂😂😂

Det er helt feil! Jeg har mer enn god nok råd til å ha vaskehjelp, og jeg hater å vaske, men det får være måte på! Skal jeg fly rundt og skitne til huset mitt og la andre vaske det?? Ærlig talt. Og ja. Jeg rer opp og rydder etter meg på hotell og. Mitt rot, mitt ansvar 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Snakke dritt? Det høres mer ut som om hun sier sannheten synes jeg

Det spiller ingen rolle. Man holder barna utenfor sånne konflikter 

Skrevet

Det spiller ingen rolle. Man holder barna utenfor sånne konflikter 

Hva skulle hun sagt da mener du?

Skrevet

Det er helt feil! Jeg har mer enn god nok råd til å ha vaskehjelp, og jeg hater å vaske, men det får være måte på! Skal jeg fly rundt og skitne til huset mitt og la andre vaske det?? Ærlig talt. Og ja. Jeg rer opp og rydder etter meg på hotell og. Mitt rot, mitt ansvar 

😂

Så rotet ditt er ditt ansvar. Men tipper at du benytter deg av andre tilbud i samfunnet. Som f.eks barnehage. For barneoppdragelse og å sosialisere barna dine betaler du gjerne for? Eller take away mat? Kanskje snøbrøyting?

Tipper du også kjøper din fair share av tjenester i samfunnet, med mindre du bor i steinalderen. Du liker bare å føle deg bedre enn andre. Mindreverdighetskompleks kalles det. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂

Så rotet ditt er ditt ansvar. Men tipper at du benytter deg av andre tilbud i samfunnet. Som f.eks barnehage. For barneoppdragelse og å sosialisere barna dine betaler du gjerne for? Eller take away mat? Kanskje snøbrøyting?

Tipper du også kjøper din fair share av tjenester i samfunnet, med mindre du bor i steinalderen. Du liker bare å føle deg bedre enn andre. Mindreverdighetskompleks kalles det. 

Wow. Bare wow. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Wow. Bare wow. 

Hva er det du wower for, hun har jo rett

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow. Bare wow. 

Ble vanskelig for deg å svare der, ja🤣 hilsen en annen anonym 

Anonymkode: 8cdf7...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...