Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #26 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jøss så skinnhellig du er da. Fakta er at alle som har råd til det ønsker vaskehjelp. De som ikke har råd til det kan kritisere det og sette seg høyt opp på hesten sin. Men når de får penger mellom henda gjør de nøyaktig det samme selv 😂😂😂 Anonymkode: 0df32...57c Men da går de si det da. Det var spørsmål om hva hi skulle si til ungene. Vi har forøvrig penger nok til at vi kunne kjøpt oss hjelp til veldig mye mer enn bare vasking, men vi gjør det meste selv like vell, ikke alt men det meste. Anonymkode: a7bde...c3b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #27 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er helt feil! Jeg har mer enn god nok råd til å ha vaskehjelp, og jeg hater å vaske, men det får være måte på! Skal jeg fly rundt og skitne til huset mitt og la andre vaske det?? Ærlig talt. Og ja. Jeg rer opp og rydder etter meg på hotell og. Mitt rot, mitt ansvar Anonymkode: 60225...e99 Du ordner på hotell? Why? Det er folk som gjør det og trenger tjene penger på det. Du kjører bort søpla di også? Og bæsjen? Ditt ansvar...? Anonymkode: b4fcc...6a8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #28 Skrevet 29. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er helt feil! Jeg har mer enn god nok råd til å ha vaskehjelp, og jeg hater å vaske, men det får være måte på! Skal jeg fly rundt og skitne til huset mitt og la andre vaske det?? Ærlig talt. Og ja. Jeg rer opp og rydder etter meg på hotell og. Mitt rot, mitt ansvar Anonymkode: 60225...e99 Så lenge du betaler for at de vasker, så er det jo faktisk jobben deres. Jeg skjønner ikke hva som er så galt med det Anonymkode: b8433...39d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #29 Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier det som er sant i vår familie, at pappa prioriterer trening framfor husarbeid og at skeivfordelingen ble så stor at jeg ville flytte og at pappa derfor leigde inn hjelp til å ta noe av sin del av arbeidet. Anonymkode: 414e6...e9e Seriøst? Stakkars barn 😢 Anonymkode: 42d38...8cd
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #30 Skrevet 29. juni 2018 Vi har vaskehjelp - og lever veldig godt med det. Hun har arbeidsavtale og vi betaler skatt. Jeg sier til barna som sant er; vi velger å betale noen for denne tjenesten selv om vi egentlig kunne gjort det selv. Akkurat som jeg betaler for å få skiftet dekk. Og akkurat som naboen betaler dattera vår for å sitte barnevakt og bestemor betaler sønnen for å klippe plen og måke snø. Anonymkode: d2782...828
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #31 Skrevet 29. juni 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er det dere bruker tiden på da? De aller fleste hadde fint kunnet gjøre husarbeidet selv hvis de ikke hadde prioritert å ha så mye tid til ting de syntes er morsommere eller de "må" jobbe masse for å holde en fin fasade med flott hus, klær ferier, biler osv. Anonymkode: a7bde...c3b Ro deg ned. Helt ned. Hvis folk vil ha hushjelp, så får de faktisk lov til det. Jeg er ufør. Jeg har vaskehjelp. Barnet mitt har sagt det til alle i bhg. So what? Jeg er ufør, klarer ikke vaske uten å bli sengeliggende. Naboen er frisk, har hushjelp, har energi til å være sammen med sine tre barn. Vinn vinn for alle! Du er bare missunelig. Anonymkode: 42d38...8cd
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #32 Skrevet 29. juni 2018 Men jeg rydder også opp etter meg på hotell!! Selv om noen EE ansatt som renholder betyr ikke det at jeg må forlate rommet som en svinesti. Jeg kaster søppel, rer opp seng og henger opp håndklær. Når man i tillegget hvordan stuepikene løper beina sv seg for luselønn kan man godt gjøre arbeidsdagen deres litt lettere.... Anonymkode: d2782...828
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #33 Skrevet 29. juni 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ro deg ned. Helt ned. Hvis folk vil ha hushjelp, så får de faktisk lov til det. Jeg er ufør. Jeg har vaskehjelp. Barnet mitt har sagt det til alle i bhg. So what? Jeg er ufør, klarer ikke vaske uten å bli sengeliggende. Naboen er frisk, har hushjelp, har energi til å være sammen med sine tre barn. Vinn vinn for alle! Du er bare missunelig. Anonymkode: 42d38...8cd Nei, jeg er faktisk ikke misunnelig. Det er helt greit for meg at noen prioriterer hushjelp, men de bør være ærlige nok til å si at det er det de gjør, ikke late som om det er en nødvendighet. Anonymkode: a7bde...c3b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #34 Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Wow. Bare wow. Anonymkode: 60225...e99 Wow? Hun har jo helt rett. Hvorfor er det verre å betale noen for å vaske huset enn andre tjenester man strengt tatt kan gjøre selv med andre prioriteringer? Jeg tror bare du gikk tom for argument her. Anonymkode: ff5b0...1fc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #35 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, jeg er faktisk ikke misunnelig. Det er helt greit for meg at noen prioriterer hushjelp, men de bør være ærlige nok til å si at det er det de gjør, ikke late som om det er en nødvendighet. Anonymkode: a7bde...c3b Hva vet du om det er en nødvendighet? Noen klarer det ikke pga sykdom, andre har for mye med jobb og barn og annet i tillegg. Andre redder forholdet ved å slippe krangler om hvem som gjør mest osv. Du er veldig sneversynt. Anonymkode: b4fcc...6a8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #36 Skrevet 29. juni 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg rydder også opp etter meg på hotell!! Selv om noen EE ansatt som renholder betyr ikke det at jeg må forlate rommet som en svinesti. Jeg kaster søppel, rer opp seng og henger opp håndklær. Når man i tillegget hvordan stuepikene løper beina sv seg for luselønn kan man godt gjøre arbeidsdagen deres litt lettere.... Anonymkode: d2782...828 Men det der er jo normal folkeskikk å gjøre, det er vel ingen som har sagt noe annet Anonymkode: b8433...39d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #37 Skrevet 29. juni 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg rydder også opp etter meg på hotell!! Selv om noen EE ansatt som renholder betyr ikke det at jeg må forlate rommet som en svinesti. Jeg kaster søppel, rer opp seng og henger opp håndklær. Når man i tillegget hvordan stuepikene løper beina sv seg for luselønn kan man godt gjøre arbeidsdagen deres litt lettere.... Anonymkode: d2782...828 Men å re opp sengen og henge opp håndklær hjelper dem jo ikke særlig? De skal jo skifte på sengen og kaste alt skittentøy til vask. Jeg kaster søppel og rydder etter meg, altså. Det har med alminnelig høflighet å gjøre. Anonymkode: ff5b0...1fc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #38 Skrevet 29. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wow? Hun har jo helt rett. Hvorfor er det verre å betale noen for å vaske huset enn andre tjenester man strengt tatt kan gjøre selv med andre prioriteringer? Jeg tror bare du gikk tom for argument her. Anonymkode: ff5b0...1fc Helt rett i hva? Sidestille behovet for barnehage med vaskehjelp? Nei Anonymkode: 60225...e99
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #39 Skrevet 29. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Helt rett i hva? Sidestille behovet for barnehage med vaskehjelp? Nei Anonymkode: 60225...e99 Sidestille det å betale for utførte tjenester. Sånn, teskje er servert. Anonymkode: ff5b0...1fc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #40 Skrevet 29. juni 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men å re opp sengen og henge opp håndklær hjelper dem jo ikke særlig? De skal jo skifte på sengen og kaste alt skittentøy til vask. Jeg kaster søppel og rydder etter meg, altså. Det har med alminnelig høflighet å gjøre. Anonymkode: ff5b0...1fc Du vet at noen bor på hotell over flere dager?? Klart det hjelper å re opp sengen selv, kaste søppel, henge opp håndklær osv slik at rengjøringspersonalet ikke trenger å gjøre det? Vet du hvor mange ganger i løpet av en vakt disse damene bøyer seg bes for å plukke opp ting fra gulvet? Det være seg håndklær, søppel, tomflasker, matrester osv. Hver gang de slipper å bøye seg ned slik sparer de ryggen. Ergonomi er utrolig viktig i disse jobbene hvis vi ikke vil at folk skal bli uføre før de er 45.... Anonymkode: d2782...828
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #41 Skrevet 29. juni 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det der er jo normal folkeskikk å gjøre, det er vel ingen som har sagt noe annet Anonymkode: b8433...39d Jo, det er det....... dessverrefinnes det mange med slike holdninger..... 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du ordner på hotell? Why? Det er folk som gjør det og trenger tjene penger på det. Anonymkode: d2782...828
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #42 Skrevet 29. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så du velger å snakke dritt om faren for å forsvare at du lar andre vaske møkka deres?? Godt jobba Anonymkode: 60225...e99 Det handler ikke om å snakke dritt. Det handler om å være åpen på at ikke alt er på stell. Hvordan blir holdningene til barna om de ser at det bare er mor som gjør husarbeid, eller bare mor og vaskehjelpen? Jeg synes det er viktig å få fram at far burde gjøre like mye. Og de ser jo med egne øyne at det gjør han ikke. Jeg har ikke tenkt å late som om jeg finner meg i å bli tråkket på, det ville jo være det samme som å akseptere unnasluntringen. Jeg vil ikke oppdra en unnasluntrende sønn, eller en kuet datter. Jeg er faktisk i ferd med å sette foren ned nok en gang, at han må ta halvparten av det daglige arbeidet hjemme selv om vi har vaskehjelp. Dette fordi jeg ser at sønnen min ser at far slipper unna, og ser sitt snitt til å ikke gjøre noe han heller.. Anonymkode: 414e6...e9e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #43 Skrevet 29. juni 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at noen bor på hotell over flere dager?? Klart det hjelper å re opp sengen selv, kaste søppel, henge opp håndklær osv slik at rengjøringspersonalet ikke trenger å gjøre det? Vet du hvor mange ganger i løpet av en vakt disse damene bøyer seg bes for å plukke opp ting fra gulvet? Det være seg håndklær, søppel, tomflasker, matrester osv. Hver gang de slipper å bøye seg ned slik sparer de ryggen. Ergonomi er utrolig viktig i disse jobbene hvis vi ikke vil at folk skal bli uføre før de er 45.... Anonymkode: d2782...828 Om jeg ligger over flere dager nyter jeg å legge meg i nyredde senger jeg ikke har ordnet selv (det gir meg følelsen av luksus, og selv om andre da må ta den jobben er det faktisk det de er der for) og det står faktisk skilt på badet at man skal la håndklær som skal skiftes ligge på gulvet. Rot og søppel fjerner jeg selvsagt selv. Anonymkode: ff5b0...1fc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #44 Skrevet 29. juni 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Snakke dritt? Det høres mer ut som om hun sier sannheten synes jeg Anonymkode: b8433...39d Man slenger ikke dritt om den andre forelderen foran barna uansett. Anonymkode: 42d38...8cd
Mathias07 Skrevet 29. juni 2018 #45 Skrevet 29. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men å re opp sengen og henge opp håndklær hjelper dem jo ikke særlig? De skal jo skifte på sengen og kaste alt skittentøy til vask. Jeg kaster søppel og rydder etter meg, altså. Det har med alminnelig høflighet å gjøre. Anonymkode: ff5b0...1fc Å re opp senga er ikke noe hjelp for oss, men å henge opp håndklærne setter vi stor pris på ( slipper å bøye oss x antall ganger i løpet av dagen).
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #46 Skrevet 29. juni 2018 1 minutt siden, Mathias07 skrev: Å re opp senga er ikke noe hjelp for oss, men å henge opp håndklærne setter vi stor pris på ( slipper å bøye oss x antall ganger i løpet av dagen). Men opphengte håndklær betyr at man ikke vil ha de skiftet? Og jeg bruker aldri håndkle to ganger. Anonymkode: ff5b0...1fc
Mathias07 Skrevet 29. juni 2018 #47 Skrevet 29. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men opphengte håndklær betyr at man ikke vil ha de skiftet? Og jeg bruker aldri håndkle to ganger. Anonymkode: ff5b0...1fc Var ved avreise jeg tenkte på 😀. Men man kan legge håndkærne i vasken, da skal de også byttes ut.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #48 Skrevet 29. juni 2018 Jeg rydder alltid på hotellrommet, henger opp håndklær og legger dynene pent på sengen.. Mest fordi jeg liker det sånn selv... Anonymkode: c2dec...cd9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2018 #49 Skrevet 29. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er det....... dessverrefinnes det mange med slike holdninger..... Anonymkode: d2782...828 Hvilke slike holdninger er det den anonyme har mener du? Du må se hva hun svarer på, det er ingenting i innlegget hennes som tilsier dårlige holdninger Anonymkode: b8433...39d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2018 #50 Skrevet 30. juni 2018 10 timer siden, Mathias07 skrev: Var ved avreise jeg tenkte på 😀. Men man kan legge håndkærne i vasken, da skal de også byttes ut. Ok. Takk for tips, det skal jeg ta med meg på neste hotellbesøk. Fint med små grep som kan gjøre andres hverdag enklere👍 Anonymkode: ff5b0...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå